Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szerintem nem motor probléma, motorgenerálon nem kell gondolkodnod. Ez én 2000-es évjáratú Octaviamban 398000 van, rengeteg minden cserélve volt rajta, de a motor hidd el, hogy bírja.
Én is nézegettem már magamnak ezeket az alkatrészeket, mert nekem sem működnek, mint azt már korábban kiderítettük. Majdhogynem csak gyárit lehet kapni belőlük, a kettő együtt (vezérlőszelep plusz a karos mechanikus izé ) ~45-50 ezer.
Ha felleltem olcsó beszerezhetőséget, szívesen megosztom majd Veletek is.
Amikor az enyém erősen füstölt (fehéres füstje volt), akkor lambda szondát és beszívott levegő hőmérséklet és mennyiség érzékelőket kellett cserélnem. 30-40 km alatt beállt normálisra, és megszűnt a füstölés.
De minden eset más, reméljük nem motor gondod lesz.
Sziasztok!
2000.05 havi AKL Octavia Kombim az alábbi hibakódokat generálta tegnap: 00525 00537 00282 00513 Ismerős olvasta ki, csak ennyit mondott. Tud valaki segíteni, hogy mit jelentenek ezek? Egy rángatózós, erőhiányos 40km után produkálta ezeket, ami tegnap a nagy melegben Bp-en a Hősök tere körül 10 percnyi egyes-kettes araszolásos, klímás leállás (kb. 5 percet álltam) utáni újraindításkor jelentkezett. A kódokat törölte, egyelőre a kocsi is megy, nem jelentkezett és nem is rángat.
Szia! AZ 525 az a lambda jel alacsony, az 537 az az előző kontrolljának a hibája, az 513 a főtengely jeladó hibája (G28) alacsony vagy magas vagy hibás jelalak, a 282 pedig a V60 (fojtószelepállás érzékelő) hiba ami szerintem az előzőekből következett be. Most azt írtad, hogy a szóban forgó membrános vezérlő egységed nem működik és így jársz a kocsival? Amit belinkeltem erről a "kütyüről" azt ott be is mutatják, hogy hogyan oldották meg "gumikesztyűből", gondolom olajállóból a membrán cseréjét. Amit a V60-ról tudni kell az az, hogy a motorvezérlő megtanulja a rendelkezésre álló értékekből kiszolgálni a motor működését és a V60 is ehhez igazodik később. Ha tehát nem megfelelő értékek állnak rendelkezésre, akkor azt fogja megtanulni a rendszer és a végén rángatások és kihagyások lesznek a motor üzemében. Ahhoz, hogy alapra lehessen állítani a V60-t ahhoz minden más perifériának rendben kell lennie. A legjobb ha szoftveresen végzik el ezt a műveletet, mert így van információ az érzékelőről a vezérlő felé de ha az akkusarus levételű megoldást csinálja meg valaki akkor a talált értékeket veszi fel a vezérlő, függetlenül a típusazonosítástól. Érdemes megfigyelni a leállás, rángatás okát, hogy mikor is következik be, mert sokat segíthet a hiba beazonosításakor.
Időközi hiba. Lehet le volt merülve az aksi és indítózásnál nem jött kommunikáció a vezérlőktől.
Töröljétek ki és nézzétek meg, hogy vissza íródik-e. Ha igen, akkor kell vele foglalkozni, mert az egyik CAN csatorna vacakol. A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2015
Akksit ki lehet zárni, az előző kiolvasás óta minden nap használtam, nem merült le. Majd pár nap múlva kiolvasom még egyszer, meglátjuk. Köszi.
Illetve nem írtam, de van egy állandóan visszatérő hibakód a központi elektronikában:
01054 - Power Supply Relay; Terminal 30 (J317) 28-10 - Short to Plus - Intermittent Ott sincs semmi rendellenes működés. Ez mitől lehet?
Központi elektonika alatt a BSG-re gondolsz. ami a 09-es címkével lehet megszólítani?
Terminal30 az akkumulár feszültséget jelenti gyújtás nélkül. Ez okozhatja a motorvezérlőben a hibabeíródást. Viszont a BSG-ben nincs T30-as relé.
Igen, a 09-es címen van. Ez a hibakód már régóta megvan, de mivel nincs látható tünet, én sem találtam eddig semmit.
Szia! Ha gondolod nézz bele a főrelébe hátha nem találsz benne hasonló hiányosságokat .... talán megszűnnek majd az időszakos hibák amiket most felhalmozott a tárolóban a vezérlő.
Arra gondolsz, hogy esetleg a főrelé kontaktusa esetleg nem mindig bont?
Nézted a reléről a képeket (ott lentebb)? A panelen a forrasztások körberepednek és helyenként lógnak az alkatrészlábak. Ha nincs a relében ilyen jellegű hiba akkor a relétábla és a relé kontaktusát biztosító saru(k) nem mindig érintkeznek, avagy átmeneti ellenállást érzékel a vezérlő erről a kapcsolódási pontról.
Bővebben: Link Most így jobban szemügyre véve és az oldal legalján (gördítsd le az oldalt alulra, vagy hogy mondjam). Az a bajom ilyenkor, hogy nem tudom mit nem mondok jól vagy mi nem érthető abból amit mondani akarok.
Semmit nem mondtál rosszul. Én nem tudtam, hogy milyen képeket kell néznem. De most így értem. Csak az nem tiszta, hogy a fenti hibakód (01054) hogyan függ ezzel össze. Ha rossz, a relékontakt, akkor nem lenne "short to B+" . De ki fogom szedni, és megnézem.
Mert ha nincs kontact, akkor azt nem tudja eldönteni, hogy mitől nincs.
2 hibaszöveg szokott lenni. Vagy ez a short to + (ha 12V-ot mér és nem annyinak kellene lennie) vagy short to gnd, ha 0V-ot mér. Ő nem tudja, hogy pl. a relé kapcsolt-e vagy nem, csak annyit tud, hogy most az adott kontakton mekkora a feszültség. 100 szónak is egy a vége, ha kontakt hiba van, akkor is ezek a hibaszövegek.
Ha még aktuális: Bővebben: Link Nem csak az optikája szebb, hamarabb bemelegszik a katalizátor, hatékonyabb a bemelegedési fázisban.
Sziasztok! Sok bejegyzés szól a fórumon az ajtózár mikrokapcsolójáról. Nekem egy 1999-es 1,6 os Octaviám van. A mikrokapcsoló megadta magát így az utastér világítás az a bal első ajtó nyitásakor nem kapcsol be, de tegnap óta egyik ajtó nyitásakor sem, és a központi zár nyitásakor sem. Akkor sem, amikor kiveszem a kulcsot a gyújtáskapcsolóból. A kapcsolójával be lehet kapcsolni, akkor világít. Biztosítékok jók. Ezt mi okozhatja?
A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2015
Sziasztok!
Lehet, hogy nem elektronikai probléma de ha tudna valaki tanácsot adni megköszönném! 2001-es AKL octaviám mostanában gyengélkedik! Klíma bekapcsolása után egyértelmű a teljesítmény visszaesés de klíma nélkül is gyengébb a gép érzésem szerint! Lehet, hogy hülyeség de 36-38 fokos külső levegő hőmérsékletnél jobban érzem a lomhaságot de pl 20 fokos külső hőmérsékletnél mintha jobb lenne a teljesítmény! Esetleg okozhatja beszívott levegő hőmérséklet érzékelő? Vagy mi lehet a hiba oka?
Azt nem értem, hogy a hozzákevert tiszta levegőtől miért lesz "utánégés"? Vagyis az miért termel több hőt? Ha így van, akkor értem, hogy miért melegszik fel gyorsabban a rendszer, ez rendben is van, de nem értem, mitől lesz ott utánégés, vagy ilyesmi?
Köszönöm. Egy gyertyakábel csere és 600km megtétele után nem jött elő a hiba, szépen fut a paripa.
Láttam a linkelt videót a javításról, nagyon jó. Jelenleg még vadászom a bontott alkatrészt, ha nem lesz, akkor nekiesek és megjavítom.
Nem levegő kell véletlenül az égéshez? A hozzáadott levegő a füstgáz-könyökidomnál a gázkoncentrátumot széndioxiddá és vízzé égeti el ami plusz hővel jár és ez segíti előbb felmelegedni a katalizátort. (ez egy kicsit kémia, de a lényeg, hogy így kell működnie) Arra még mindig nem találtam ésszerű magyarázatot, hogy ez a szivattyú hogyan marad többször is bekapcsolt állapotban ..... Max 1.5 percig képes károsodás nélkül működni és csak egyszer néz rá a tömörségre egy menetciklus alatt a rendszer tömörségére a motorvezérlő. Rejtély.
Az rendben van, hogy levegő kell hozzá. De mi gyújtja meg ezt az új keveréket? Vagy ott eleve annyira meleg van ( már az első pillanatokban is ), hogy magától begyullad ez a keverék?
A többi tényleg rejtély. Kezdem azt hinni, hogy a motorvezérlővel volt baj. Azt meg pláne nem értem, hogy mitől gyógyult meg egyik napról, a másikra? Most is jó. Elmegy ez az irdatlan hőség, nekiállok...
Nincs mit, nem csináltam semmit. Azt nem értem, hogy hogyan oldotta meg egy gy.kábel csere a felhalmozott más jellegű hibákat? Ezt a membrános dolgot már megettem volna stul-stül ha nekem ilyen volna beépítve a kocsiba, eszem ágában se volna érte annyit kiadni és a bontottnak ugyan ez lesz a sorsa.
Ugyan ez a motorom van nekem is. Klíma nagyon megfogja, érezhetően! Sebesség nélkül én felpörgetem 3000-re és rákapcsolom a klímát, ugyan annál a pedálállásnál a fordulat visszaesik 2000 alá bőven.
Beszívott levegő hőmérséklet és mennyiség érzékelő is koszolódhat, de azt tudod tisztítani, lehet hozzá sprayt kapni. Ki kell szerelni hozzá a szívóágból. Közepén lyukas torx csavarhúzó kell hozzá azt hiszem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |