Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   136 / 196
(#) TomiFilth válasza Salek hozzászólására (») Aug 7, 2015 /
 
Szerintem nem motor probléma, motorgenerálon nem kell gondolkodnod. Ez én 2000-es évjáratú Octaviamban 398000 van, rengeteg minden cserélve volt rajta, de a motor hidd el, hogy bírja.
(#) TomiFilth válasza VIM hozzászólására (») Aug 7, 2015 /
 
Én is nézegettem már magamnak ezeket az alkatrészeket, mert nekem sem működnek, mint azt már korábban kiderítettük. Majdhogynem csak gyárit lehet kapni belőlük, a kettő együtt (vezérlőszelep plusz a karos mechanikus izé ) ~45-50 ezer.

Ha felleltem olcsó beszerezhetőséget, szívesen megosztom majd Veletek is.
(#) TomiFilth válasza Salek hozzászólására (») Aug 7, 2015 /
 
Amikor az enyém erősen füstölt (fehéres füstje volt), akkor lambda szondát és beszívott levegő hőmérséklet és mennyiség érzékelőket kellett cserélnem. 30-40 km alatt beállt normálisra, és megszűnt a füstölés.

De minden eset más, reméljük nem motor gondod lesz.
(#) TomiFilth hozzászólása Aug 7, 2015 /
 
Sziasztok!

2000.05 havi AKL Octavia Kombim az alábbi hibakódokat generálta tegnap:

00525
00537
00282
00513

Ismerős olvasta ki, csak ennyit mondott. Tud valaki segíteni, hogy mit jelentenek ezek?
Egy rángatózós, erőhiányos 40km után produkálta ezeket, ami tegnap a nagy melegben Bp-en a Hősök tere körül 10 percnyi egyes-kettes araszolásos, klímás leállás (kb. 5 percet álltam) utáni újraindításkor jelentkezett.

A kódokat törölte, egyelőre a kocsi is megy, nem jelentkezett és nem is rángat.
(#) VIM válasza TomiFilth hozzászólására (») Aug 7, 2015 /
 
Szia! AZ 525 az a lambda jel alacsony, az 537 az az előző kontrolljának a hibája, az 513 a főtengely jeladó hibája (G28) alacsony vagy magas vagy hibás jelalak, a 282 pedig a V60 (fojtószelepállás érzékelő) hiba ami szerintem az előzőekből következett be. Most azt írtad, hogy a szóban forgó membrános vezérlő egységed nem működik és így jársz a kocsival? Amit belinkeltem erről a "kütyüről" azt ott be is mutatják, hogy hogyan oldották meg "gumikesztyűből", gondolom olajállóból a membrán cseréjét. Amit a V60-ról tudni kell az az, hogy a motorvezérlő megtanulja a rendelkezésre álló értékekből kiszolgálni a motor működését és a V60 is ehhez igazodik később. Ha tehát nem megfelelő értékek állnak rendelkezésre, akkor azt fogja megtanulni a rendszer és a végén rángatások és kihagyások lesznek a motor üzemében. Ahhoz, hogy alapra lehessen állítani a V60-t ahhoz minden más perifériának rendben kell lennie. A legjobb ha szoftveresen végzik el ezt a műveletet, mert így van információ az érzékelőről a vezérlő felé de ha az akkusarus levételű megoldást csinálja meg valaki akkor a talált értékeket veszi fel a vezérlő, függetlenül a típusazonosítástól. Érdemes megfigyelni a leállás, rángatás okát, hogy mikor is következik be, mert sokat segíthet a hiba beazonosításakor.
(#) Amarton válasza kzozo hozzászólására (») Aug 8, 2015 /
 
Időközi hiba. Lehet le volt merülve az aksi és indítózásnál nem jött kommunikáció a vezérlőktől.
Töröljétek ki és nézzétek meg, hogy vissza íródik-e.
Ha igen, akkor kell vele foglalkozni, mert az egyik CAN csatorna vacakol.
A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2015
(#) kzozo válasza Amarton hozzászólására (») Aug 8, 2015 /
 
Akksit ki lehet zárni, az előző kiolvasás óta minden nap használtam, nem merült le. Majd pár nap múlva kiolvasom még egyszer, meglátjuk. Köszi.
(#) kzozo válasza Amarton hozzászólására (») Aug 8, 2015 /
 
Illetve nem írtam, de van egy állandóan visszatérő hibakód a központi elektronikában:

01054 - Power Supply Relay; Terminal 30 (J317)
28-10 - Short to Plus - Intermittent

Ott sincs semmi rendellenes működés. Ez mitől lehet?
(#) Amarton válasza kzozo hozzászólására (») Aug 8, 2015 /
 
Központi elektonika alatt a BSG-re gondolsz. ami a 09-es címkével lehet megszólítani?
Terminal30 az akkumulár feszültséget jelenti gyújtás nélkül. Ez okozhatja a motorvezérlőben a hibabeíródást. Viszont a BSG-ben nincs T30-as relé.
(#) kzozo válasza Amarton hozzászólására (») Aug 8, 2015 /
 
Igen, a 09-es címen van. Ez a hibakód már régóta megvan, de mivel nincs látható tünet, én sem találtam eddig semmit.
(#) VIM válasza kzozo hozzászólására (») Aug 8, 2015 /
 
Szia! Ha gondolod nézz bele a főrelébe hátha nem találsz benne hasonló hiányosságokat .... talán megszűnnek majd az időszakos hibák amiket most felhalmozott a tárolóban a vezérlő.
(#) kzozo válasza VIM hozzászólására (») Aug 9, 2015 /
 
Arra gondolsz, hogy esetleg a főrelé kontaktusa esetleg nem mindig bont?
(#) VIM válasza kzozo hozzászólására (») Aug 9, 2015 /
 
Nézted a reléről a képeket (ott lentebb)? A panelen a forrasztások körberepednek és helyenként lógnak az alkatrészlábak. Ha nincs a relében ilyen jellegű hiba akkor a relétábla és a relé kontaktusát biztosító saru(k) nem mindig érintkeznek, avagy átmeneti ellenállást érzékel a vezérlő erről a kapcsolódási pontról.
(#) kzozo válasza VIM hozzászólására (») Aug 9, 2015 /
 
Milyen képekre gondolsz?
(#) VIM válasza kzozo hozzászólására (») Aug 9, 2015 /
 
Bővebben: Link Most így jobban szemügyre véve és az oldal legalján (gördítsd le az oldalt alulra, vagy hogy mondjam). Az a bajom ilyenkor, hogy nem tudom mit nem mondok jól vagy mi nem érthető abból amit mondani akarok.
(#) kzozo válasza VIM hozzászólására (») Aug 9, 2015 /
 
Semmit nem mondtál rosszul. Én nem tudtam, hogy milyen képeket kell néznem. De most így értem. Csak az nem tiszta, hogy a fenti hibakód (01054) hogyan függ ezzel össze. Ha rossz, a relékontakt, akkor nem lenne "short to B+" . De ki fogom szedni, és megnézem.
(#) Amarton válasza kzozo hozzászólására (») Aug 9, 2015 /
 
Mert ha nincs kontact, akkor azt nem tudja eldönteni, hogy mitől nincs.
2 hibaszöveg szokott lenni. Vagy ez a short to + (ha 12V-ot mér és nem annyinak kellene lennie)
vagy short to gnd, ha 0V-ot mér. Ő nem tudja, hogy pl. a relé kapcsolt-e vagy nem, csak annyit tud, hogy most az adott kontakton mekkora a feszültség.
100 szónak is egy a vége, ha kontakt hiba van, akkor is ezek a hibaszövegek.
(#) moltam válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Aug 10, 2015 /
 
Ha még aktuális: Bővebben: Link Nem csak az optikája szebb, hamarabb bemelegszik a katalizátor, hatékonyabb a bemelegedési fázisban.
(#) krajcso hozzászólása Aug 10, 2015 /
 
Sziasztok! Sok bejegyzés szól a fórumon az ajtózár mikrokapcsolójáról. Nekem egy 1999-es 1,6 os Octaviám van. A mikrokapcsoló megadta magát így az utastér világítás az a bal első ajtó nyitásakor nem kapcsol be, de tegnap óta egyik ajtó nyitásakor sem, és a központi zár nyitásakor sem. Akkor sem, amikor kiveszem a kulcsot a gyújtáskapcsolóból. A kapcsolójával be lehet kapcsolni, akkor világít. Biztosítékok jók. Ezt mi okozhatja?
A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2015
(#) Amarton válasza krajcso hozzászólására (») Aug 10, 2015 /
 
Szia.
Itt találsz gyári kapcsolót (nem gyárival megegyezőt, hanem gyárit):
Bővebben: Link
(#) Zolika25 hozzászólása Aug 10, 2015 /
 
Sziasztok!
Lehet, hogy nem elektronikai probléma de ha tudna valaki tanácsot adni megköszönném!
2001-es AKL octaviám mostanában gyengélkedik!
Klíma bekapcsolása után egyértelmű a teljesítmény visszaesés de klíma nélkül is gyengébb a gép érzésem szerint! Lehet, hogy hülyeség de 36-38 fokos külső levegő hőmérsékletnél jobban érzem a lomhaságot de pl 20 fokos külső hőmérsékletnél mintha jobb lenne a teljesítmény!
Esetleg okozhatja beszívott levegő hőmérséklet érzékelő? Vagy mi lehet a hiba oka?
(#) (Felhasználó 46585) válasza moltam hozzászólására (») Aug 10, 2015 /
 
Azt nem értem, hogy a hozzákevert tiszta levegőtől miért lesz "utánégés"? Vagyis az miért termel több hőt? Ha így van, akkor értem, hogy miért melegszik fel gyorsabban a rendszer, ez rendben is van, de nem értem, mitől lesz ott utánégés, vagy ilyesmi?
(#) kzozo válasza Amarton hozzászólására (») Aug 10, 2015 /
 
Ok, köszi. Megnézem.
(#) TomiFilth válasza VIM hozzászólására (») Aug 10, 2015 /
 
Köszönöm. Egy gyertyakábel csere és 600km megtétele után nem jött elő a hiba, szépen fut a paripa.

Láttam a linkelt videót a javításról, nagyon jó. Jelenleg még vadászom a bontott alkatrészt, ha nem lesz, akkor nekiesek és megjavítom.
(#) VIM válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Aug 10, 2015 /
 
Nem levegő kell véletlenül az égéshez? A hozzáadott levegő a füstgáz-könyökidomnál a gázkoncentrátumot széndioxiddá és vízzé égeti el ami plusz hővel jár és ez segíti előbb felmelegedni a katalizátort. (ez egy kicsit kémia, de a lényeg, hogy így kell működnie) Arra még mindig nem találtam ésszerű magyarázatot, hogy ez a szivattyú hogyan marad többször is bekapcsolt állapotban ..... Max 1.5 percig képes károsodás nélkül működni és csak egyszer néz rá a tömörségre egy menetciklus alatt a rendszer tömörségére a motorvezérlő. Rejtély.
(#) (Felhasználó 46585) válasza VIM hozzászólására (») Aug 10, 2015 /
 
Az rendben van, hogy levegő kell hozzá. De mi gyújtja meg ezt az új keveréket? Vagy ott eleve annyira meleg van ( már az első pillanatokban is ), hogy magától begyullad ez a keverék?

A többi tényleg rejtély. Kezdem azt hinni, hogy a motorvezérlővel volt baj. Azt meg pláne nem értem, hogy mitől gyógyult meg egyik napról, a másikra? Most is jó.

Elmegy ez az irdatlan hőség, nekiállok...
(#) VIM válasza TomiFilth hozzászólására (») Aug 10, 2015 /
 
Nincs mit, nem csináltam semmit. Azt nem értem, hogy hogyan oldotta meg egy gy.kábel csere a felhalmozott más jellegű hibákat? Ezt a membrános dolgot már megettem volna stul-stül ha nekem ilyen volna beépítve a kocsiba, eszem ágában se volna érte annyit kiadni és a bontottnak ugyan ez lesz a sorsa.
(#) VIM válasza Zolika25 hozzászólására (») Aug 10, 2015 /
 
Szia! A "AKL" egy különleges bizgentyűvel vezérli a légbeszívást és ITT fentebb most nem rég volt róla szó. Könnyen le tudod ellenőrizni, hogy ez működik-e "gázadáskor". A több dolgot is megtalálod a képek között ami még az AKL motorkódhoz tartozik (ha kellene a későbbiekben).
(#) TomiFilth válasza Zolika25 hozzászólására (») Aug 10, 2015 /
 
Ugyan ez a motorom van nekem is. Klíma nagyon megfogja, érezhetően! Sebesség nélkül én felpörgetem 3000-re és rákapcsolom a klímát, ugyan annál a pedálállásnál a fordulat visszaesik 2000 alá bőven.

Beszívott levegő hőmérséklet és mennyiség érzékelő is koszolódhat, de azt tudod tisztítani, lehet hozzá sprayt kapni. Ki kell szerelni hozzá a szívóágból. Közepén lyukas torx csavarhúzó kell hozzá azt hiszem.
(#) krajcso válasza Amarton hozzászólására (») Aug 10, 2015 /
 
Köszönöm. Aránylag nem is drága.
A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2015
Következő: »»   136 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem