Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Elég lenne egy NYÁK-ba forrasztható típus, egy furatos próbapanellal és egy OBO villanyszerelési dobozzal, az meg már rögzíthető. A panelon elférne a tranzisztor is és akár lehetne rajta egy sor beforrasztható sorkapocs is. Szerintem.
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2015
Igen én is hasonló kivitelezésen gondolkodtam már maga a vezérlő panel amúgy is kap egy dobozt abba bele tudom pont helyezni őket úgy hogy kapnak külön csatlakozót viszont a vezérlőhöz szükséged kötözgetést még dobozon belül meg tudom oldani így még minimálisabb lesz a kábeldzsungel.
A próbapanelre viszont nem is gondoltam így maratni se kell külön köszönöm megspóroltál egy kevés időt számomra! Tranzisztorból elég lenne 1.5A-es is igaz? Mert csak BD139-es van itthon elfekvőben. Az biztos, sőt megint csak nagy egy kicsit. Egy kisebb, tűlábas reléhez akár egy TO92 tokos is elég lenne.
Rendben, köszönöm szépen a segítséget, és a sok-sok magyarázatot neked és a többi fórumistának egyaránt!
Szívesen. Ne hagyd ki a biztosítékot, attól a ponttól pár cm-re, ahonnan viszed az állandó +12V-ot!
Gondoltam rá én is.
Bár kicsit OFF itt de ha már szóba jött a maximális áramfelvétellel szemben mennyire kell túlméretezni a biztosítékot van erre valami ökölszabály? Bújtam a topicját de nem találtam konkrét képletet.
A biztosítékok fix értékekkel követik egymást, gyakorlatilag a legnagyobb előforduló áram fölé eső értékkel nem nagyon lőhetsz mellé. Ami érdekes lehet még, hogy vannak gyors és lassabb kioldású változatok is... Gyakorlatilag 2 funkció lehetséges, vagy a vezeték zárlat ellen kell védeni, tűz, stb., vagy valamilyen berendezést a tönkremeneteltől.
Értem, rendben köszönöm a segítséget ismételten!
Sziasztok!
Beszereltem az autómba egy M.N.C. fantázianévre hallgató autórádiót, és az a problémám, hogy a rádiónak nincs háttérvilágítása alaphelyzetben, csak akkor ha megnyomom valamelyik gombot. Ezt hogy tudnám orvosolni? Teljes külön független tápja van a rádiónak. Szórakozhat velem így az antenna? Válaszaitokat köszönöm
Az antennának nincs köze a háttérvilágításhoz.
Milyen autó egyébként ? Gyanítható , hogy a világítás felkapcsolásakor kap egy külön vezetéken feszültségek egy olyan pontra amiről a háttérvilágítás megy.De ez autó függő.
Egy Toyota Carina E-ben van benne, de időközben megleltem a hiba forrását. Szalagkábel egy kicsit meg van gyötörve, de orvosoltam. Segítséget köszönöm
Segítséget kérek! Van egy Toyota RAV4-em. A rádió megadta magát. A tünet, hogy elmegy az LCD és a háttérvilágítás, s akkor a rádió a továbbiakban szabályozhatatlan. Abban az állapotában marad, ahol éppen a hiba bekövetkeztekor volt. Nem lehet állomást váltani, hangerőt állítani, kikapcsolni, stb. Az autó szervíz szerint az autó rendben van, a rádió szerelő szerint a rádió rendben van. A bizakodó nyilatkozatok ellenére nem tudok rádiót CD-t hallgatni. (a szervízben nagyon lehalkított állapotban volt, amikor ismét kiakadt)
Tud valaki segíteni? Vagy hol lehet kapni helyette egy rádiót? Előre is köszi!
Sziasztok! Ford Focus 6000 CD tipusú rádót hekkeltem meg ilyen módon: https://www.youtube.com/watch?v=7NNBbD-f5zk
a CD kimenethez kapcsoltam egy jack dugót, ezzel aux bemenetet létrehozva. a bal oldal nagyon szépen szól, de jobb ról alig szűrődik ki valami hang. Mi lehet a gond szerintetek? Üdv, Péter!
Üdv,
Végignézted még egyszer amit bekötöttél? Lehet hibás a jack csatlakozó ha szerelt , a vezeték megtörve, stb. Esetleg másik lejátszóval próbáltad ? A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2015
Sziasztok!
Van egy suzuki ignis-em, gyári kazettás rádióval. Olyat prdodukál, ha éppen bekapcsol, hogy szól pár percig, vagy éppen egy óráig... majd pattannak egyet a hangszorók és elmegy a hang. Ha kikapcsolom a rádiót vissza már nem tudom. Van hogy napok utan, csak fogja magát és bekapcsol magától. Akkor megint kis ideig vagy pár óráig müködik. Valakinek esetleg valami ötlete?
Sziasztok
Egy számomra nem egészen érthető problémával kapcsolatban kérném ki a véleményetek. Előszóban annyit, hogy én magamat nem tartom totális elektronikai analfabétának, de azért a villamosmérnökségtől is messze állok. Szóval a helyzet a következő: Adott egy Seat Alana gyári fejegység. A régebbi gyári fejegységekről érdemes tudni, hogy a hagyományos két ISO csatlakozó mellet van rajtuk egy C típus is, ami Line outokra és egyéb nyalánkságokra adatott és többek között a jelen esetben a téma tárgyát képező külső CD váltó csatlakoztatására is. A CD váltó összesen összesen 8 szálat használ, ezek közül ami számunkra érdekes az 4 db, a data out és még 3 az analóg, sztereo hang csatornáknak. Na már most, ha szeretnénk egy ilyen rádióra aux bemenetet csinálni, nincs más dolgunk, mint a data out lábat GND-re kötni a hang csatornákra pedig rákötni egy jack csatlakozót. És végre elértünk a témán lényegi részéhez. A helyes bekötés működésének a jele, hogyha megnyomjuk a CD changer gombot, akkor 0:00 fogad magnó kijelzőjén és nem a CHANGER felirat. Neten talált infók szerint mindenki a magnó házára kötötte a data out lábat és működött nekik, de mivel az is GND én inkább egy konkrét GND vezetékre kötöttem. Na hát így nem megy. Elsőként persze a csatlakozó kontakt problémáinál kezdtem el nézelődni, de minden rendben volt. Teszt jelleggel fogtam egy sarut rádugtam a data out lábra hozzá fogtam egy jumper kábel, azt meg rányomtam a magnó házához, így működött. A következő lépés, hogy szétszedtem a rádiót és a panelen a data out lábat hozzá forrasztottam egy GND lábhoz. Így sem működött. Ha egy sarut dugtam a data out lábra és ahhoz fogtam egy kábelt, majd azt fix GND-re kötöttem (nem a magnó házára) akkor is működött. Konklúzió, ha abszolút nullára kötöm, nem megy, ha én fogom a vezetéket vagy a magnó házához rögzítem, akkor működik. És itt a kérdés, MIÉRT? Amiket még leteszteltem: A magnó háza és a GND vezeték között kisípol a multi (kb 3-5 ezres multi). A ház és a GND között 0,0 V van. Ha egy 420R-es ellenállással kötöttem a data out lábat a GND vezetékre, akkor sem működött. Várom a hozzáértők magyarázatát!
A magnó saját teste nem azonos az autóéval. A multi már néhány tíz, száz ohmos ellenálláson is sípol típustól függően. Az igazán nem mérvadó jelen esetben.
Hát igen valószínűleg valami ilyen van, de ebben az esetben, milyen kommunikáció az egy digitális világban ahol eltérőnek érzékeljük a GND (valós, az autóé) és egy másik GND (CD váltó data IN) ami lényegében majdnem ugyan az, mert a kettő között nincs értelmes határokon belül mérhető potenciál különbség?!
Bár nem hallottam ilyenről, de a kérdésedre a válasz az lehet, hogy nem jó, ha fixen van rajta, hanem csak úgy, amikor később érinted hozzá...tehát időzítés kérdése lenne.
Olyat viszont már hallottam, hogy meglevő cd tárnál írnak egy totál csend CD-t, azt rakják bele, el is indítják, él a bemenet, lehet használni.
Most úgy használom, hogy a data out lábról egy vezeték rá van tekerve a magnó házára, így működik, pedig itt is megkapja a GND (akármelyiket is ) azonnal :/
Ha a rádió testje nem megfelelő keresztmetszetű, akkor a rádió áramfelvétele már akkora feszültségesést okozhat rajta , hogy lehet azért nem érzékeli 0V nak a bemenetet.
Ez oké, de a burkolat ami elvileg majdnem ugyanaz a test, arról meg jó, illetve ha nem vastag kábellel állok rá az adott lábra, hanem csak úgy össze fogom akkor megint működik.
Sziasztok !
Adott egy LG lsc700br típusú fejegység, amin állandóan villog a "TEL MUTE" felirat mikor szeretnék rádiót hallgatni. Mute gombra nem reagál semmit, miként tudnám működésre bírni? Szép napot!
Valószínű, hogy a csatlakozóban a telefon némító bemenetet valaki bekötötte fixre. Gombokra nem fog megjavulni.
Ha nem frissen van fixre kötve, akkor valahol hozzáér.
Sziasztok! Skoda Symphony autórádiómban elfüstölt a nyillal jelölt alkatrész, mi ennek a neve és lehet ilyet kapni valahol? Kettő ilyen van a rádióban, a jót fotóztam le.
Helló mindenkinek régebben már feltettem ezt a kérdést adott egy AKAI ADV740DR tipusu fejegységem a hibái pedig a következöek, ha cd v mem kártya v pendrive-ot teszek be nagyon halk szinte nem is szól meg ha frekvenciát váltok vagy bármit csinálok akkor pukkan eggyett, érdemes e foglalkozni vele egyáltalán haigen mi lehet a gondja hogyan orvosolhatom!!!???
Körbenézel mindent mi zárlatos kívül ,pl valamelyik hangszóró vezeték, vagy szétnyitod megnézed mi van felrobbanva, utolsó lehetőség elviszed egy hozzá értőhöz, és a mondott összeg alapján eldöntöd a továbbiakat. Ha nem végfokhibás ( kb nem szerintem) eléggé esélytelen vagy tapasztalat nélkül.
Az egy tekercs ami nyíllal van jelölve és a 331 az értéke.
Lehet kapni ilyen alkatrészt,csak kérdés,hogy mitől füstölt le. Majd a nálam okosabbak kioktatnak,hogy mitől mehet egy ilyen alkatrész tönkre.
Kiveszed, leszámolod hány menet van rajta, újra tekered.Bontotton kívül pont olyat biztosan nem kapsz. De lehet átmenetileg egy darab vezeték is megteszi helyette.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |