Fórum témák
» Több friss téma |
A műveleti erősítőt cseréld ki első körben. A leírásodból eddig egy aktív kapacitásmérőre tudok asszociálni, és az tényleg nem szereti a feltöltött kondenzátort. A TL72 az valószínűleg TL072 lesz, ezt bármely elektronikai szaküzletben megkapod. Ha nem találsz ilyen típust, akkor beletehetsz akár NE5532-t is.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2015
Kivettem, rámérve nem tapasztalok zárlatot egyik lában se.
Bekapcsolva nem történik változás, de egy próbát megér, veszek ilyen ic-t és beszámolok. Üdv
Ezt az IC-t nem zárlatra kell tesztelni, hanem a működését kell megnézni az alapkapcsolással. Ha ez nem válik be, akkor a fő IC adta meg magát, amit nem tudsz cserélni.
Dióda vizsgálóval tudom érdemben esztelni?
Sajna nem kapható a közelünkbe smd-s, vettem dil tokozásút, de ha nem ez a baja akkor kár bele a munkaóra. Üdv
Azzal sem tudod tesztelni. Teszteléshez össze kellene raknod vagy egy invertáló vagy egy nem invertáló alapkapcsolást és meg kellene nézned, hogy a műveleti erősítő azt teszi-e amit kell.
Tiszteletem Uraim!
Előzmény:A cégnél sikerült a villanyszerelőknek tönkretenni egy műszert melyet leselejtezés után megkaptam.Ez egy L1BERNER névre hallgató DVM. Úgy döntöttem,megpróbálok életet lehelni belé.Szétszedés után kiderült,hogy egy MASTECH MS8200G-1 panel lakik benne,kapcsolási rajzot sehol nem találtam.Cserélnem kellett az összes ic-t,2db TL062,3db. LM358,1db. TLC7555,1db. CD4011 (ezeknek foglalatot ültettem be) és a voltmérő csipet,ez egy pötty volt melyet kiköszörültem,majd belebuheráltam egy INTELSIL gyártmányú ICL7106CM44L0907DWZD ic-t (ebben megvannak a bővített funkciók),cseréltem 4db. 1N4004,1db. 1N4148 diódákat,1db. 1 ohm ellenállást,2db. 4,7µF/25V elkót és az automata zéró kondenzátorát (220nF/63V). A műszer működik,még kalibrálási műveletek vannak hátra,illetve finomítások.A képen egy merült 9V elem látható,egy másikon a Hold funkció,a többi magáért beszél,a képek minőségéért bocs.Ha valakinek lenne hozzá kapcsolási rajza és megosztaná velem,azt nagyon megköszönném!A kalibrálással kapcsolatban is szívesen fogadnék tanácsokat,instrukciókat.Mielőtt megdobálnátok kővel a tettemért,elmondom,hogy ezt egy U vasakhoz és kalapácshoz szokott lakatos követte el. Köszönöm a rám szánt időt!
A kalibráláshoz minimum etalon dolgok kellenek , ami azt jelenti , hogy a műszer pontosságához mérten lehetőleg + - 1% , de jobb , ha ez kevesebb ez az érték.
A 7106 ic kicsit furcsa lett , de ha működik , akkor csak sikerült .Ugyan nem olyan látványos , de úgy is belül lesz. Én ezt úgy oldottam volna meg , hogy csináltam volna neki egy nyák lapot olyat amilyen a műszer forrasztási pontjaihoz kiér.Az ic-t a kis nyákra fel lehetett volna szebben forrasztani , és a kis nyáklap szélein lévő pad eket pedig a műszer pontjaihoz. Szebb lenne , és nem utolsó sorba rázkódás miatt sokkal stabilabb lenne . A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2015
Van egy HILIX DT-830B multiméterem.Mikor bedugtam a 250 V-os elosztóba és véletlen a 2000k-s ellenállásmérőre kapcsoltam elkezdett szikrázni.Ezután meg akartam mérni egy 9 V-os elemet és nem mérte le(csak egy 1-est írt). Ezután felnyitottam a dobozt és láttam hogy az R12-es ellenállás kiégett, az a baj, hogy az ellenállás korom fekete így nem bíróm beazonosítani.A biztosíték ha jól látom nem szakadt el.Mit tegyek, hogy jó legyen?
Próbálkozz egy 20K ellenállással,elvileg az volt,de kicsit lutri mert ahány "gyártó" annyiféle Rxx számmal jelölik,de én két rajzon is azt látom.Nagy a valószínűsége,hogy a voltmérő csip is megadta magát.Ha szerencséd van azt onnan kibontva egy ICL7106-tal megoldható a gond,már ha megéri neked.Az ic ára 1000 forint,esetleg dobsz hozzá még egy keveset és új műszert veszel,de láttam már ilyet 6-800 forintért is.
Hello!
Az én rajzomban az R12 9,1 ohm.
Sziasztok,
Egy maxwell MX-25 102 (MAS830L) javításához kérnék segítséget. Valószínűleg áramméréskor nem tették át a 10A-s méréshatárba. Most bekapcsol, szakadásvizsgáló OK, de teljesen vad számokat irkál bármit mérek vele, a tizedespont erősen vibrál. AME7106Y van benne, ez úgy látom nagyjából cserélhető az ICL7106-tal(amiben nincs hold, stb, viszont ez utóbbi jóval olcsóbb) Tudnátok segíteni merre induljak?
Mutatom a rajzot,M830B
Az R7,R8,R9,R10 ellenállásokat ellenőrizd,valamint a 200mA biztosítékot.A forgókapcsoló érintkezőit is kellene ellenőrizni,keresni fólia szakadást vagy furat átvezetés szakadást.Bekapcsoláskor milyen számokat ír ki a műszer,tartja e stabilan azokat??
R7-R10 ok (egymás többszörösei), bizti ok, fóliák, átvezetések úgy nézem jók.
Pl. 600V AC vagy DC -be kapcsolva -100 körül mutat, a méréshatárt váltva szépen viszi arrébb a tizedes pontot, a szám alig változik.
Ok.Akkor ellenőrizd Q1 9013 tranzisztort.Mérj valami ismert egyenfeszültséget,mit mutat?
Idézet: „"ahány gyártó annyiféle R"” Ha jól látom a te rajzodon az "R7"-nek felel meg az én "sémám" R12-es ellenállásának. De bízzunk benne, hogy a kérdező a rajzok alapján majd nyilatkozik.... A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2015
Van valami módja a tranzisztor kiforrasztás nélküli mérésének?
Mértem vele ismer feszültségeket, mindíg annyival kevesebbet mutat, amennyi a kijelzőn van a mérés előtt. pl: AC - 232-nél 142 és a kijelzőn 090 volt a mérés előtt. DC - 5.00 V-nál 4.05 mérés előtt 0.9.
Azt gondolom, hogy a kalibrálás csúszott el valahogy, tehát "elmászott" 0-ról...
Amúgy ezeket hogyan kalibrálják? mod: A potival -75-ig tudok korrigálni 100-ról... A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2015
A tranzisztort mindenképpen ki kell forrasztani a méréshez,ott egy "diódának" van kötve,nem tudod biztosan megmérni.A méréseid alapján gyanítom,van valahol,fólia szakadás,akár átvezető szemnél is lehet,vagy valamelyik ellenállás szakadt,kapcsoló hiba is lehet.Próbáld meg az R17 ellenállást (lehet,hogy kettőből van összerakva,nem látom a rugótól),ez 1M (?) szokott lenni,leválasztani a kapcsolóról,nézd meg mit mutat a kijelző,ha nullákat akkor szerencséd van,ha nem akkor még lehet cserélni a 0,22nF/63V kondenzátort,ott van a csip alatt kb. középen,ez felelős az automata nullázásért.Amennyiben ezek nem vezetnek eredményre,úgy nagy valószínűséggel hibás a csip.Ha leválasztva az ellenállással nullákat látsz a kijelzőn,úgy a második mondatom a mérvadó!Ha sikerül a fentiekkel megoldani a problémát,utána beszélhetünk az esetleges kalibrálásról.Azért azt a trimmert illett volna összejelölni tekergetés előtt egy vékony alkoholos filccel.
Sikeresnek mondható az L1 BERNER (MS8200G-1) multiméter javítása,egészen jól sikerültek a beállítások is,de lenne még kérdésem.
A frekvencia mérésnél olyat olvasok az eredeti könyvében,hogy érzékenység: 200mV ms,ezt értem,határfeszültség :10V (maximum bemenet),gondolom max. 10V lehet a jel csúcsa,ez is érthető. Van e valami mód arra,hogy ezt a max. határfeszültséget megemeljem valami külső áramkörrel,gondolok itt egy ellenállásos feszültségosztóra,mennyire járható út ez? Köszönöm a türelmet!
R17-et (100K) leválasztva először -1-t mutatott,majd a szokásosat...
Egyre gyanúsabb a 7106, azért a kondit amit írtál még cserélem...
Lehet rosszul magyaráztam,a 7106 ic 39. (IN HI) lábára csatlakozik 1 db. 1-1,2M ellenállás,azt kell leválasztani és úgy nézd a kijelzőt.Ha 1M az ellenállás akkor barna,fekete,zöld színeket látsz a 4. szín a tűrés,vagy 1,2M akkor barna,piros,zöld,és 4. a tűrés.
Így már megvan, R16, 1.2M, leválasztva stabilan -1 a kijelzőn.
Most leválasztottad az ic-t a mérőkörről,elvileg semmilyen feszültséget nem kap kívülről a tápján kívül,elvileg nem vihetné semmi túlcsordulásba és a kijelzőn nullákat kellene látnod,néha felvillanhat a negatív előjel. Próbáld állítani azt a kis trimmert,változik e a kijelző állapota.
Azt kell mondanom,amit már az elején is említettem,hibás a 7106 ic .Hogy mit tettek vele azt az tudja pontosan aki elkövette,neked mit mondtak az egy más kérdés.
Üdv! A kijelzőn szabálytalanul villogó - jelenik meg a nullák előtt. Amúgy semmire sem reagál. Kuka?
Nem biztos,hogy kuka.Milyen készülékről beszélünk?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |