Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   122 / 167
(#) eyess válasza ketamin hozzászólására (») Aug 22, 2015 /
 
Nem előbb meg kellene nézni , hogy a kocsiban a kontaktusok zárás/nyitás hogyan , és milyen módon adnak jelet .Ezt műszerrel kellene megnézni.És az új riasztónak azon pontjára kötni amilyen jel kell oda , ha +12 v ot fog adni riasztáskor, illetve ajtónyitáskor , akkor az a riasztó rajzán a nyitó jel +12v ponthoz kell kötni.Ha van záráskor külön kontaktus is , akkor azt pedig a záró jel pontokhoz kell kötni.

Ha megnézed a rajzot ott fel van tüntetve az , hogy milyen jelnél , hogy kell kötni .Tehát pozitív avagy negatív jelnél.Nem mindegy , ezért kellene elsősorban a kocsit megnézni , hogy az előző , vagy meglévő riasztóhoz milyen riasztó jelet használtak +, vagy -.
(#) Inhouse válasza ketamin hozzászólására (») Aug 24, 2015 /
 
Ahogy írták neked, előbb azt kell tudni, hogy testet, vagy +12V-ot kapcsol a kp zárad. Pl. egy izzós, autós próbalámpával is megnézheted, rácsipteted testre, és hegyét oda érinted abból a 3-as csatlakozóból valamelyikhez egy pillanatra. Kettőnél történnie kellene valaminek, ha testet kapcsol (95%), így meg lesz a nyitó és a záró szál. Az ajtó legyen csukva, vagy bekattintva az élén a zár, mert sok zár csak így hajlandó működni!
Ha ez így sikerült, akkor a negatív trigger feliratú rajz szerint kell eljárnod. A nem csatolt inkább nem használt, nem kell bekötni néven lehetne...
Ha nem működik a próbánál, akkor +12V-ra csiptetni és úgy próbálni, ekkor a pozitív triggeres rajz kell hozzá.
Előbb próba, vagy mérés, ahogy írták, és csak aztán kötés!
(#) t_krisztian95 válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 25, 2015 /
 
Fogalmam sincs, ami biztos az, hogy a piros,feketén folyamatosan jön neki a 12volt valami az áramkörön szállt el.
(#) t_krisztian95 hozzászólása Aug 25, 2015 /
 
Sziasztok!
Korábban kérdeztelek titeket, hogy mi lehet a probléma a kpzárral és a relékkel próbálkoztam.
A kérdésem az lenne, hogy kompletten egy ilyen vezérlő áramkört szerintetek lehet beszerezni mert kértem segítséget máshonnan is és csak jobbal elbarmolni sikerült az áramkört?
Köszi.

Névtelen.png
    
(#) ketamin válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 25, 2015 /
 
Szia mindkettőtőnek köszönöm sikerült teljesen bekötni test kapcsolásos volt. Régen volt benne Laserline riasztó azt is kiszedtem több méternyi vezetékkel plusz relével együtt totál káosz volt benne. Viszont mikor próbálgattam a működését a bal első ajtó központi zárja mechanikusan beragadt nem engedte magát kézzel se kioldani ez mitől lehet.
Ha befújnám WD40-nel az segítene rajta mert ilyenkor nem lehet egyáltalán bezárni az ajtót.
(#) Inhouse válasza ketamin hozzászólására (») Aug 26, 2015 /
 
Örülök, hogy jó lett.
Idézet:
„Az ajtó legyen csukva, vagy bekattintva az élén a zár, mert sok zár csak így hajlandó működni!”
(#) Inhouse válasza t_krisztian95 hozzászólására (») Aug 26, 2015 /
 
A relék váltóérintkezőin is meg van a +12V és a test is? Akkor annyira el kell legyen égve mindkét relé érintkező pogácsája, hogy azt látnod kell.
Biztos, hogy rendes testet is kap ez a cucc? Olyan nincs, hogy megkap mindent, de sem a relék nem kapcsolnak, sem azokat kézzel működtetve nem mennek a motorok...itt valami nem klappol.
(#) Brian88 hozzászólása Aug 27, 2015 /
 
Sziasztok
Mai napon vettem egy 2002 Swiftet (Régi swift)
Immobilizer, és központi záras. Az eladó nem tudod hozzá távirányított adni, az immobilizer viszont ott van a kulcson. Kérdésem, hogyan lehetne új távirányítót tanítani a kocsihoz? Ugró vagy fix kódos a rendszer? Esetleges régi távirányítót ki lehet belőle törölni? Egyáltalán van ezekhez gyárilag távirányító?
(#) dokibácsi123456 válasza Brian88 hozzászólására (») Aug 30, 2015 /
 
Szerintem azokhoz még gyárilag nem volt távirányító.
(#) Mircsof hozzászólása Aug 31, 2015 /
 
Sziasztok!
Nem vagyok biztos benne, hogy jó helyen teszem fel a kérdést, ha nem akkor elnézést!
Van nekem egy Skoda Feliciám, amiben van riasztó. A gond az, hogy a távirányító megnyomására csak 2 ajtót, a sofőr, és az anyós ülés mögötti záródik/nyílik ki. Még nem néztem meg, mi lehet a hibája őszintén megmondva azt s tudom hol van a központi egység ami vezérli, de gondoltam leírom, hátha gyakori ez a jelenség és tudtok adni valami támpontot merre keresgéljek.
Előre is köszönök mindent!
(#) Inhouse válasza Mircsof hozzászólására (») Aug 31, 2015 /
 
Idézet:
„azt s tudom hol van a központi egység ami vezérli”
Ez nem nagy gond, mert szinte biztos, hogy nem ott van a baj. A maradék két ajtóban vagy a motorok rosszak, de talán még valószínűbb, hogy a vezeték(ek) szakadt(ak) el az ajtóátvezetésben.
(#) Mircsof válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 31, 2015 /
 
Értem, akkor az ajtónál kezdem, és megnézem hogy mozgatásra vajon érintkezik-e az ajtónál.
Kiindulásnak megteszi, írok, majd hogy mire jutottam köszönöm!
(#) Mircsof válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 31, 2015 /
 
A sofőr mögötti ajtó problémája meglepően egyszerű volt (lásd képek).
Viszont az anyós felüli oldallal már lehet komolyabb a gond. Ott a távirányítóra reagál a motor, mind 2 irányban. Viszont erőtlen, ha elé rakom az ujjam egyszerűen alig fejt ki nyomogatást.
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2015
(#) Mircsof válasza Mircsof hozzászólására (») Aug 31, 2015 /
 
Kiberheltem a mozgatómotort a helyéről, és kipróbáltam a kin padon, a PC 12V-os ágára kötve teljesen rendben működik, erőteljes, a hangja is rendben van! Viszont a kocsiban magát a fogaslécet amit mozgat azt alig tudja kilökni a végállásig, nem hogy még a zárszerkezetet is kinyitja.... Nem tudom a kocsi hány voltot ad neki, azt multiméterrel nem tudom megmérni szkopom meg nincs , de gondolom 12V-ra kapcsolja rá. Az is kérdés számomra, hogy az akkura kapcsolja rá direktben, vagy egy feltöltött kondira? Mert ha utóbbi akkor lehet az a baj, hogy elvesztette a kapacitását a kondi, és azért nincs ereje.
Jelen pillanatban megakadtam, hogy merre keressem a hiba forrását. Valakinek valami észrevétele?
(#) Inhouse válasza Mircsof hozzászólására (») Aug 31, 2015 /
 
Ne agyalj rajta, 12V-ot kap reléken keresztül, egy autóban ilyenhez nincs szükség kondira. Az lehet, hogy nem jut el a kellő energia a motorhoz, pl. alig tartja már valami a sodrott erek közül. Vagy a zár szorul...próbára adhatsz egy pillanatra a beszerelt motorra 12V-ot, egyik, majd másik irányba, ha úgy jó, akkor vezeték, vagy csatlakozó gond. Ha akkor is rossz, és a motort jónak ítéled, akkor szorul a zár.
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2015
(#) Mircsof válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 31, 2015 /
 
Idézet:
„nem jut el a kellő energia a motorhoz, pl. alig tartja már valami a sodrott erek közül”

Hát igen itt több probléma is volt! Egyik a vezeték átment fűtőszálba... mint ahogy gyanítottad is. A másik amit nem is merek leírni, mert annyira gáz hogy nem vettem észre.... Lényeg hogy aki beszerelte a motort, ami zárja/nyissa az ajtót, úgy rakta fel, hogy se le se fel nem tudott menni szerencsétlen. Gondolom ebből adódóan ment törtre a vezeték is. Na mind egy lejjebb raktam az egész szerkezetet az ajtón, kicseréltem a vezetéket, és lefújtam a zárat WD vel egyszóval tökéltessen működik immár mind a 4 ajtó zár!
Köszönöm a segítségedet nagy lépés volt ez nekem az Audi 80 után...
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2015
(#) Inhouse válasza Mircsof hozzászólására (») Szept 1, 2015 /
 
Örülök, hogy jó lett. Jó volt olvasni végre újra egy olyan embertől visszajelzést aki a kérés után kapott válaszok alapján nekiállt, megtette amit kell és sikerrel járt, majd ezt meg is osztotta velünk. Köszönöm én is neked!
(#) D3xt3r hozzászólása Szept 11, 2015 / 1
 
Sziasztok!
Keresgéltem a neten autó védelmi rendszerek és kényelmi funkciók érdekében.
Rátaláltam erre az oldalra: Katt ide
Ezt a készüléket találtam a legalkamasabbnak a célom kivitelezésére, de sajnos elég drága a rendszer. (Kb. 80 ezer magyar forint egy komplett rendszer)
Ezért hozzátok fordulok segítségért.
Kellene egy olyan biztonsági/kényelmi rendszer autóba, ami tartalmazza a következőket:
A távirányító LCD kijelzős lenne, a visszajelzések érdekében, 2 way, azaz 2 utas lenne, tehát a távirányítóval amikor lezárom a kocsit, akkor visszajelez, hogy ablakokat felhúzta, ajtók zárva, riasztó élesítve, stb..
A távirányítóhoz burkolatot külön esztergáltatnék, mivel egy szinte teljesen fém burkolatú távkapcsolót szeretnék.
Amit a rendszerbe szeretnék:
-Központi zár vezérlése (Nyitás, Zárás)
-Ablalok autómatikus felhúzása záráskor (ha lehet akkor ezt is megépíteném, így egybe lehetne az ablakemelő modul, az egésszel)
-Csomagtartó nyitása gombnyomásra (tudom ehhez mágneses zárat kell beépítenem a bowdenes helyett)
-Az autó indítása a távirányítóval, akárcsak a linkelt modelleken.
Egy olyan rendszert szeretnék ami a lehető legbiztonságosabbra lehetne összeépíteni, azaz ne ugrókódos legyen, hanem mondjuk mindig cserélje a kódokat. Az immobilisert pedig ugyancsak a vevőbe lenne szerelve, hogy az indítás lehetséges legyen. A biztonságért a rendszer felelne.
Várom az ötleteket a megvalósításhoz! Lehet sokaknak javára szolgálna egy ilyen rendszer anélkül hogy akár 100e felett keljen költenie egy ilyen biztonsági rendszerre.
Üdv.
(#) Syn7h37ic hozzászólása Szept 11, 2015 / 1
 
Ez mit leírtál kapásból drágább házilag megépíteni, mint a gyári autóriasztók. Nem kevés MCU programozói tudás kell hozzá.
(#) D3xt3r hozzászólása Szept 11, 2015 /
 
Azért várom a további válaszokat, hátha nem így van. Nincs 100e Ft feletti készpénzem ilyenre. Tehát mindeképp olcsó, de megbízható legyen. Egyébként az alkatrészeket olcsón szerintem meg lehet rendelni Ebay
(#) zoszka válasza D3xt3r hozzászólására (») Szept 11, 2015 /
 
30 körül lehet kapni komplett pager-es renbszert. Pl: Huatai SMP HT-800F, vagy 50ért MAGICAR M100
(#) Syn7h37ic válasza D3xt3r hozzászólására (») Szept 11, 2015 /
 
Sok sikert.
Ha kész az LCD távirányítód, és a hozzá kritériumként elkészült rendszered, akkor remélem a projektet feltöltöd. Mert akkor veszek egyet tőled.
Csak a távirányító két utas megvalósításához speciális célhardver kell. Ezt még miniatürizálni szükséges. Amihez komoly SMD technológia is kell. A készen kapható eszközök kommunikációs forrása titkosított. (nem véletlenül) Így erre nem tudsz építeni, mert nem adják ki a gyártók. Ha már két irányú kommunikáció és otthoni megvalósítás, akkor okostelefon és egy hozzá írt program célravezetőbb.
A többi kivitelezhető, mint már írtam, MCU programozás kell csak hozzá. Vagy egy Raspberry Pi. Erre olyan programot írsz, amilyent csak akarsz. olyan vezeték nélküli kommunikációt használsz amit akarsz, BT Wifi... Ehhez kapsz az eBay-en mindenféle kiegészítőt, amivel a központi zárat is tudod vezérelni. De nem lesz olcsóbb, mint egy gyári kész rendszer.

Tovább folytatva a gondolatmenetet...
Mihez képest drága egy autóriasztó? 80.000Ft körüli összeg egy középkategóriás autó árához képest nem sok, ha az autó árát nézzük, amit ellophatnak. Egy vezérlés csere is drágább, és azt rendszeresen meg kell csináltatni, különben máris felugrik az ár egy teljes motorgenerál áráig. A riasztó egyszeri költség.
(#) tcs52 válasza D3xt3r hozzászólására (») Szept 12, 2015 / 1
 
Nem árt ha néha eszünkbe jut ez az "urban legend":

Egy cég ajtajára a következő tábla volt kifüggesztve:

A mi vállalkozásunk jól, olcsón és gyorsan dolgozik. Ebből azonban ön csak kettőt választhat!
Mert az a munka ami jó és olcsó, az nem lesz gyors!
Az a munka ami jó és gyors, az nem lesz olcsó!
Az a munka ami olcsó és gyors, az nem lesz jó!

(#) D3xt3r hozzászólása Szept 12, 2015 /
 
Valóban, viszont egy saját építésű autóriasztó egyedi lenne. Illetve szeretek építgetni rendszereket, de a programozáshoz. Egyetemen végzett műszaki informatikus ismerősöm ugyan van. Csak kérdés hogy elvállalna-e egy ilyen feladatot, illetve ért-e hozzá. Hát ha olyasmi árba jönne ki, akkor mi lenne nekik, cégeknek a haszon rajta? Olcsóbban biztosan ki lehetne hozni, csak kérdés, hogy hogyan.
(#) Inhouse válasza D3xt3r hozzászólására (») Szept 12, 2015 /
 
Akkor azért jó, hogy eljöttél ide és megkérdezted, hogy le tudjunk róla beszélni. Az elképzelésed ezekkel a kritériumokkal nem megvalósítható. Nem lesz olcsóbb, sőt drágább lenne, ha lenne akkora tudásod, hogy te meg tudnád csinálni.
Esztergált, fém távirányító tok? Érdekelne ennek is az ára...
Az informatikus ismerős a 2 szép szemedért fog fejleszteni és idegeskedni hetekig, hónapokig, amíg elkészülne?
Amit akarsz, megvehető és kipróbált, működőképes.
Kell egy pageres riasztó: így működtetheted a riasztót/kp zárat, ha olyat veszel, vagy veszel hozzá modult, akkor húzza az ablakot is, nyitja a csomagtartót is, és indíthatja az autót is, a pager pedig visszajelez, hogy mi újság. Ez utóbbi néhány száz méterig max.
Egyébként ha már modernet akarsz, meg fejleszteni, akkor okostelefon van nálad, azzal lehetne vezérelni, sőt küldhetne vissza is adatokat akár BT, akár Wifi, vagy GSM átvitelen keresztül...de szerintem ilyet is lehet már venni. Persze meg kell fizetni, de elhiheted, nem fogod ezt összerakni ennyiből...
(#) D3xt3r hozzászólása Szept 12, 2015 /
 
Nem a két szép szememért, természetesen fizetnék érte. De érdekelnek eleve az ilyen dolgok, és egyre jobban kezd az ilyen vagyonvédelemhez tartozó dolgok érdekelni. Minden ami riasztó, biztonsági zárak, lopásgátlók, stb.. És ezeknek a működése. Tehát nem az lenne az én legfőbb célom, hogy én ezt csak úgy olcsóbbá tegyem a számomra, hanem maga az elkészítése, és működése érdekelne leginkább. Mi mivel függ össze, mit miért és hogyan kell programozni Azért köszönöm a válaszotokat, akkor talán majd a suli elvégeztével belekezdek saját magam foglalkozni az ilyesmi rendszerekkel
Szép estét mindenkinek.
(#) Syn7h37ic válasza D3xt3r hozzászólására (») Szept 13, 2015 /
 
A fejlesztésbe rengeteg pénzt öl egy vállalat. Az nagyon költséges, a nullszéria szintén, mivel nincs még rá gyártósor, (amit szintén finanszírozni kell) ami fillérekért szórná. Egy termék árát sosem a belerakott anyagok határozzák meg. Jóval árnyaltabb a kép. Jó példa erre az Xbox. Magát a készüléket veszteséggel forgalmazzák, de a programokon többszörösen megtérül az ára. Ha szeretnél saját kútfőből egy rendszert építeni, az mindig drágább, mint egy már forgalomban lévő hasonló tudású rendszer. Egy külsős ember, aki egyedi termék szoftverét fejleszti, az több százezret fog elkérni a szellemi termékéért. Plusz minden eladott termék után jár neki a licencdíj. Alaposan körül kell járni a kérdést, ha nem egy darabról van szó, ugyanis akár tudtukon kívül még jogdíj vagy szabadalomsértést is el lehet követni, amik brutálisan súlyos összegekbe is kerülhetnek.
Az elektronikus vagyonvédelmi eszközök fejlesztése egy szép és kihívásokkal teli pálya. Ha majd közelebbi ismeretségbe kerülsz akár csak egy komolyabb rendszerrel, (az autóriasztók a legegyszerűbb eszközök közé tartoznak) akkor meglátod, hogy milyen bonyolult és szerteágazó az egész. (Ezzel foglalkozom közel 15 éve...)
Főleg, ha a fejlesztés az egyik választott cél. Ott tényleg napi szinten tudni kell az újdonságokat, különben alaposan le lehet maradni.
(#) D3xt3r válasza Syn7h37ic hozzászólására (») Szept 13, 2015 /
 
Igen, ezzel tisztában vagyok, de engem érdekelnek ezek a rendszerek és mint minden ember, egyszer mindenki volt kezdő és bele szeretnék tanulni ebbe a részébe a szakmámnak ezzel szeretnék leginkább foglalkozni, ugyanis nem csak pénzügyileg lehetne jó választás, mivel érdekel így nem unnám el az életem, hogy úgy kondjam
(#) vovozs hozzászólása Szept 13, 2015 /
 
Akkor sok sikert hozzá, de ha ha ennyire átlátod a programozást és a hardwert és a működést a kocsiba is , gondolom azt is tudod mit hova köss, milyen jelet ad ki, milyen jelet, feszültséget, impulzust vár a kocsi... ha ezt mind tudod akkor szerintem jövőre készen is vagy... huszonév óta szerelek napi szinten riasztót, pár éve elkezdtem foglalkozni a pic-programozással hobby szintem. De én is egy új riasztót szereltem inkább be a sajátomba. Sok olyan riasztó van a piacon aminek évek múlva derülnek ki a gyengéi...Sokan szeretnének építeni saját riasztót de rövid időn belül feladják... addig is riasztó nélkül van a kocsi míg te tervezel...

Maradj egy "alapnál" ami tud esetleg egy rablásgátlást és gsm-et.... elég lesz.(GPS)
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2015
(#) D3xt3r hozzászólása Szept 13, 2015 1 /
 
Hát ezaz, hogy a programozás része az szinte nulla csak hobbi szinten tanulom a programozást. Végzős vagyok szakközépiskolában, aztán maradok +1 év okj-s technikumi képzésre. Engem igazából az érdek vinne, de tanulni nem tudom honnan tudnék, az alap iskolai tanulmányokon felül. Szeretem a szakmám és hála istennek kitűnő vagyok belőle. Ez a riasztó rendszerek kezdtek el érdekelni és remélem tudok ezen az ágon dolgozni majd a közeljövőben
Ui: A helyesírási hibákért elnézéseteket kérem, telefonról írok.
Üdv.
Következő: »»   122 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem