Fórum témák
» Több friss téma |
mi nem nyúltunk a készülék szerviz beállításaihoz, illetve a termosztátokból kivettem az elemeket megvártam amíg törlődik a memóriájuk majd elemek vissza és újra beállítás...
A pumpák akkor is dolgoztak amikor mind a három termosztát kikapcsolt állapotban volt Idézet: „Van bekötve külső hőmérséklet érzékelő?” Zónázott körök, vagy szabályzottak? A 3 körre gondolok. Ha csak kiveszed az elemeket az kevés... 1-2szer oda vissza kell kapcsolni hogy ha relés, akkor beáljon pozícióba.
Nincsen külső hőmérsékletet mérő.
Idézet: bocsánat nem vagyok hozzáértő ezt most nem igazán értem?!„Zónázott körök, vagy szabályzottak?” Idézet: „1-2szer oda vissza kell kapcsolni hogy ha relés, akkor beálljon pozícióba.” Mit kellene oda vissza kapcsolnom rajta? Csatoltam egy fotót a termosztátról és a körökről. Zoszka hálásan köszönöm amiért foglalkozol az üggyel A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2015
U.I. A megoldónak egy tálca sör jár! (komolyan)
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2015
Ha az elemék gyengék például akkor előfordul, hogy a termosztát mutatja, hogy be van kapcsolva, vagy éppen nincs bekapcsolva, de a benne lévő relé az elem alacsony feszültsége miatt ezt nem követi.Mivel ezekben is egy impulzusrelé van így bármelyik állásnál előfordulhat hogy "úgy" marad. Ha a hőfokot szabályzod le, és fel rajta akkor többször váltani fog, amit hallani is, meg talán helyreáll a többszöri kapcsolgatástól (ha mondjuk meg volt zavarodva)
elem nélküli kikapcsolt termosztáttal is ugyanúgy ment a szivattyú (ettől még előfordulhat hogy elem hiba?)
Ha épp bekapcsolt állásban maradt a bistabil relé ákkor hiába veszed ki az elemet, bekapcsolva marad. Tegyél be új elemeket és kapcsold néhányszor fel le...
Kép alapján a körök zónázottak. Miért van leugrasztva a zóna motor a szelepről? Attól is mehet a cucc, ha a zónamotor végállása adja az indítójelet. Mivel le van ugrasztva bekapcsolt állásba kerül a zónamotor mikrokapcsolója. A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2015
Kedves zoszka!
Sajnos nem lett jobb. Illetve azt a bizonyos "venturi"-t nem tudom hogy hol keressem. Semmi olyan jellegű szerelvényt nem láttam ami az lehetne. Az impulzuscsövet levettem és tiszta. Odáig fajult a dolog, hogy szereztem egy harmadik (használt) zsr váltószelepet, és azt beépítettem, de a hiba ugyanaz! Erről van szó: Bővebben: Link Míg a régi "csak" félállásban maradt, tehát a radiátorfűtésre kapcsolva szivárog a melegvíz tárolóból a víz, ez nem csinál semmit. Pedig hallani rajta hogy a mágnes behúz. Mi a véleményed: ennek a szelepnek működnie kellene, vagy így el tud romlani és egy új megoldja a problémát? Illetve ehhez létezik javítókészlet? Segítségedet előre is köszönöm! Üdv Emil A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2015
Köszönöm zoszka!
Idézet: „Miért van leugrasztva a zóna motor a szelepről?” ez okozta a hibát, a képen nem látszódik de a zónamotor és a szelep köré egy beépített szekrény lett építve (ami mozdíthatatlan) és 50cm átmérőjű és 100cm mélységű lyukon kell bekúszni amit az előző válaszodra felbuzdulva meg is tettem. Zéró a hozzáértésem ezért korábban zseblámpával hiába böngésztem távolról nem láttam rajta semmi rendelleneset (hozzátenném egy sanuer duval szerelő is volt nálunk aki szintén csak lámpával nézett be a lyukon és nem tűnt fel neki és jött a vezérlő cserével...). Amint a zóna motor visszakerült a helyére pár ki-bekapcsolás után a kazán ismét úgy üzemelt mint fénykorában... Szóval Zoszka ismételni tudom csak önmagam ÖRÖK HÁLÁM A tálca sörért írj rám PM-ben
Az mit takar pontosan, hogy szivárog a tárolóból a víz? A szelepen belül van a mágnes fegyverzet alatt a ventúri és van benne még egy nyomáskiegyenlítő járat. Mindkettőn apró a lyuk, ami könnyen eltömődik.
Kedves zoszka!
Én elemeire szedtem a szelepet, kipucoltam benne mindent. Lehet, hogy egyből el is tömődött újra, azt nem tudom. (Tisztítás és összeszerelés után kézzel kapcsolva működött egymás után többször is. De amikor otthagytam, és felmelegítette a tárolóban a vizet, utána átkapcsolt a radiátor körre megint produkálta a jelenséget.) A hibajelenség a következő: A tároló melegítésekor a kazán kijelzőjén a kazánból kilépő víz hőmérséklete olvasható le. Ez ekkor 85 fok körüli. A kazánban időjárás-követő szabályozó van, tehát a keringetőszivattyú folyamatosan megy. Befejezi a vízmelegítést átkapcsol a radiátor körre, kis idő után ahogy a "hideg"víz beáramlik a kazánba a hőmérő a radiátorok hőmérsékletét kell hogy mutassa. Ebből és a külső hőmérsékletből állapítja meg a szabályzó, hogy mekkora hőmérsékletre állítsa be a radiátorokat. Ha alacsonyabb ez a hőmérséklet mint a szabályzón beállított jelleggörbéből adódik akkor bekapcsol a kazán. A radiátorok hőmérséklete most olyan 25-30 fok. De átkapcsoláskor valahogy a váltószelep nem vált át teljesen. Így a melegvíz tároló köréből valamennyi víz szivárog. Vagyis a radiátor kör és a melegvíz tároló köre együtt kering. Ez azt eredményezi, hogy a kazánból kilépő "radiátor" vízhez hozzákeveredik a tárolóból a melegebb víz, így most az olyan 60 fok körüli. (Ha sokáig így van ez érezhető is azon az elosztón ami a kazán után van kötve) Ezt érzékeli a szabályzó radiátor hőmérsékletnek és ezért hiába hűl a lakás a fűtés nem kapcsol be. De ha a kazánt kikapcsolom pár másodpercre (elég ha csak a szivattyút kapcsolom ki) akkor csodák-csodája a szelep befejezi az átváltást és megy minden a legnagyobb rendben. Egészen addig amíg megint nem kell a tárolóban a vizet melegíteni. 10 átkapcsolásból 9-szer ezt játssza, egyszer ha sikerül rendesen átkapcsolnia. Csináltattam egy olyan elektronikát ami a radiátorkörre váltásnál a szivattyút kikapcsolja 2mp-re. Ez tavaly még működött is, már nem elég neki a 2mp. Az aki csinálta már nem elérhető. Viszont ez így nem üzemszerű. Ennek megszakítás nélkül is menni kellene. Köszönöm a válaszodat! Üdv Emil
Kedves zoszka!A válaszaid alapján nem kezdő vagy. Így szeretnélek megkérdezni mi a véleményed a Defro KDR plus 2 típusú kazánról? Valamint a SAS UWT típusú kazánról? Előre is köszi az infokat.
Szia! Nincs velük külön tapasztalatom, így véleményem se nagyon. Az UWT jobb szerintem, föleg mert faelgázosító a másik csak hagyományos vegyeskazán.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2015
Azt írtad ZWE 24-4 MFK a típus... sehogy se stimmel... a ZWE az kombi a ZSE, ZSR, ZE, ZS, ZR, ezek a fűtők és a 4es sorozatban nem olyan a váltó amit írtál. (Kéne egy pontos típus)
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2015
Kedves Fórumozók! Sziasztok
Egy fég K24-es kombikazánhoz kérnék segítséget, tippet, ötletet. Az a gondom, hogy a fűtés folyamán kb.2-3-szori beindulást követően fűti fel a rendszert. Minden leálláskor kivárja a kb.5.percet, majd újraindul. Segítségeteket kérném, hogy ez beállítási, avagy vezérlési gond lehet. Olvasmányaim alapján minden induláskor fel kellene fűteni a rendszert, majd 5-10.C fok csökkenést követően újraindulnia.
Pont úgy működik, ahogy kell neki.
Csatlakozom zoszka mesterhez, egy kivétellel.
Idézet: „Az a gondom, hogy a fűtés folyamán kb.2-3-szori beindulást követően fűti fel a rendszert.” Ez valószínűleg amiatt van, hogy az "előremenő" (más néven "fűtési") vízhőmérséklet alacsonyra van állítva és így "egy menetben" nem tudja felfűteni a lakást. Teljesen normális. Személy szerint én igyekszem a fűtési vízhőmérsékletet alacsonyan tartani, több okból is. Például: - Szerintem energiatakarékosabb, ha nem számoljuk a gyakori begyújtás miatti többlet fogyasztást (lásd láng moduláció kontra kapcsolós termosztát vitát). - Ha nagyon magasra van állítva, akkor "túllendül" a célon (hacsak nem "okos" termosztát van, ami képes megtanulni a fűtési rendszer és az épület jellemzőit megtanulni, vagy be lehet rajta állítani. Nos én még nem láttam olyan "okos" szakit, aki ez utóbbit meg tudta vagy akarta volna csinálni ). - De a legfontosabb, hogy ha túl meleg a radiátor, akkor süti a macska talpát Idézet: „majd 5-10.C fok csökkenést követően újraindulnia.” Ez így biztosan nem igaz. A valós érték ennek nagyjából a tizede. Gondolj bele, milyen lenne már, ha felfűt 21 fokra, majd 11 foknál kapcsol be újra Mellesleg ha nem jól van bekötve a termosztát (két vezetékkel és a nulla nincs ott, emiatt az "előfűtő/segédfűtő" ellenállás nem működik), akkor tud 4..5 fokos hiszterézist produkálni. De emiatt már régen szétverte volna az asszony a partfist a fejeden. A normális hiszterézis fél fok körül van (mechanikus termosztát esetén). Ez persze nem zárja ki azt, hogy más helyiségekben (értsd nem ahol a szobatermosztát van) ennél jóval nagyobb legyenek...
Az 5-10 fokot a vízhőmérsékletre értette szerintem, ami egyébként 15 a K24-esnél csak az óra tehetetlensége miatt látja kevesebbnek.
Valóban!
Megnéztem az oldalán a címkét: ZE 24-3MFK van rajta! Csináltam egy fényképet az belsejéről! Üdv Emil
Újra átolvasva a hiba leírásodat, olyan, mintha a fűtési körödben nagy lenne az ellenállás. Azaz a kazán két oldalán kiegyenlítődik a nyomás, így nincs érzékelhető maradék nyomás az impulzuscsövön, ami át tudná rendesen nyomni a szelepet. Ezért van az, hogy amikor kikapcsolod, visszaáll álaphelyzetbe a szelep, újraíndításkor van ideje átváltani mielőtt megnyomná teljesen a rendszert. Vagy meg van nyúlva a membrán a váltóban.
Nyissál meg minden radiátort, torlót és osztószelepet.. Lássuk mit reagál rá.
Szia!
A hétvégi kínlódás után tegnap este én is valami hasonlóra jutottam. A váltószelepet lepróbáltam, az működik (egy tápegységről tápláltam, az impulzuscsőnél megfújtam és átváltott rendesen, a mágnest kikapcsolva pedig vissza). Az összes radiátor teljesen meg van nyitva. A teljes rendszert átmostam. A radiátorkörből és a tároló-hőcserélőből is kimostam a fekete koszos vizet és a törmeléket. Azt ki akarom még próbálni, hogy az impulzuscsövet lekötöm a rendszerről és manuálisan fújom meg a váltószelepet hogy akkor át vált-e? Ha átvált akkor az impulzuscsőben kicsi a nyomás ahhoz hogy átbillentse a szelepet. Ez két ok miatt lehetséges szerintem. Vagy a bekarikázott szerelvény ahol az impulzuscső csatlakozik el van tömődve (bár jön rajta a víz) és emiatt nem vált át, vagy a szivattyú nem nyom annyit hogy váltson. A rendszerben egy időjáráskövető szabályozó van, ami azt jelenti, hogy a fűtés bekapcsolásakor (ősszel) elindul a szivattyú, és tavaszig folyamatosan megy. Elképzelhetőnek tartom hogy 14 év használat után a szivattyú annyira megkopott hogy nem nyom megfelelő mennyiséget. Köszi a választ előre is! Üdv: Emil
Sajnos nem, mivel a beindul és leállt szó szerint kell venni, ugyanis kb. 1-2. másodpercre indul be, majd leáll. Ezt kb. 2-3. szor megismétli. És ezt követően indul be úgy, hogy kezdi fűteni a rendszert.
Továbbá kiegészíteném,hogy a félreértéseket elkerüljük, ezt végig csinálja az egész fűtési szezonban, mindegy, hogy 30.C fokos, avagy 60.C.fokos a víz és csak fűtésnél csinálja, meleg víz adagolásnál problémamentes. A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2015
Így másképp hangzik.. Lehet poti vagy ntc hiba. Vezérlés nem valószínű, mert akkor hmv-re is ezt csinálná..
A szivattyú kondija szokott elöregedni és emiatt kisebb teljesítményen dolgozik.
Idézet: „A rendszerben egy időjáráskövető szabályozó van, ami azt jelenti, hogy a fűtés bekapcsolásakor (ősszel) elindul a szivattyú, és tavaszig folyamatosan megy” Ez komoly? Csak a szivattyú havonta kb 2000 Ft áramot használhat el. Hacsak nincs valamilyen visszaszabályzás a teljesítményben. Ez meg nehezen képzelhető el külső beavatkozással egy szinkronmotornál (a szivattyún belüli szabályzás meg van oldva egyes motoroknál). Én még nem láttam, de ettől még talán lehet.
Igen, komoly A régebbi típusoknál a rendszerhőmérséklet infója miatt folyamatosan keringteti a vizet. Sőt a legtöbb mai típusnál is így van. A legtöbb időjárás követő így működik, különben nem tudja a höntartást/ház veszteséget miből számolni. Még mindig olcsóbb, mintha túlfűtene/túlhülne..
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2015
Azért ez nem 21-ik századi megoldás.
Nálam is van felszerelve külső érzékelő, de ki lett kapcsolva pont emiatt. Eddig azt hittem rossz a Baxi kazánomnak ez a része. Ezek szerint nem. A belső termosztáttal tökéletesen megy. A falon meg van egy felesleges lyuk. |
Bejelentkezés
Hirdetés |