Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Ahol két lambdaszonda van muszáj lesz két elektronikát építeni, mert a két lambdaszonda értékeiből számol, vezérli az MPI-t.
És hogyan hangolod össze a két elektronikát? A két szonda jele összefügg egymással, ha kiesnek a "szinkronból" hibakódot fogsz kapni.
Alap állapotban a két lambdaszondához kell hangolni külön külön az elektronokát. HA ki tudod, mérni megfelelő körülmények között az értéket akkor nem lehet gond. :yes:
szia
a második szonda a katalizátor után van.ez a katalizátorból kijövő gázt nézi.ha esetleg nem kielégítő az első szonda "munkája" akkor ez még javít rajta. Jól gondolom? ha a második szondát fixre állítom valahol köztes állapotban akkor az első szonda jelével lehetne variálni. szerintem hibakód csak akkor lenne ha hibás a szonda.
Kivétel a '91-es Ford Scorpi V6-os mocija ahol a két hengersort külön szonda figyel. A katalizátor után nincs szonda ennél a tipusnál.
Nobadi!
A vezérlő mint már írták feszültségváltozásra érzékeny, ha fix y,yyV - ot adsz hibásnak fogja jelezni a szondát !
Ebben az esetben nemkerülhető meg a két készülék építése, és a négy db.multiméter használata!HI!
de két müszerrel is megoldható: először megmérjük a kétszondának a fesz.vált.arányát, majd a konvertált fesz arányát hasonlóra állítjuk.Kicsit macerás. Ja és négymorzés kapcsoló kell a direktre kapcsolás hoz.A yaxlit már a másodiknál elhagytuk,elég egy optimális állás ,meg egy normál állás.Üdv!Na ja! ajelet árnyékolt kábellel vezettjük.
Esetleg a ledmeghajtóra ,másik lábra építünk egymásik jel kimenetet de akkor az arányok nembiztos,hogy jók lesznek! Nem próbáltam!
Hi Mesterek
Kellene 1 kis segítség. Csinálni akarok lambdaszonda monitort, amiről találtam is kapcs. rajzot. Sajnos vannak vele viharok ugyanis van benne egy ellenállás ami 470K alkatrész lista szerint, de ilyet nem kaptam "nagy fehér" kocka alakut porcelánban amilyen a képen van ugyanis az eladó szerint az 4K7-es lehet maximum. Szóval ebbe kéne segítenni. Hogy végülis az érték van-e elírva, vayg az tényleg 470K ohm-os ellenállás? Itt a link amiről készítem: http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=100
Az a baj ezzel a kapcsolással, hogy ha beterheled a lambdaszonda kimenetét, akkor annak reszeltek. Nem véletlenül 470 kOhm van odaírva
De még azzal sem volna a legjobb megoldás. Ha egy kicsit kibővíted az áramkörödet, akár 1 kOhm-osat is tehetsz a helyére, csak a lambda jelét egy jelkövető műveleti erősítőn át kell bevinni (kép). Az LM358, vagy a 2N2904 elketyegnek sima tápról (nem kell hozzájuk negatív tápfesz), ezek valamelyikéből össze tudod rakni. A műveleti erősítő kimeneti feszültsége a bemenettel lesz egyenlő, viszont terhelhető, ellentétben a szondával.
Hi Kobold
Isten vagy de ezt már mondtam, köszi. Egyépként a haver(sógor) tuning ladáját akarjuk vele belönni. Amatör kategóriában versenyzik Rabócson (máriapócs), persze ha van rá pénze. Köfi mégegyszer.
Szia Baxi!
Ne tévesszen meg a kép... a nagy vajszínű kocka egy trimmerpoti, az csak a prototípusban volt, de a kapcsolási rajzon már nem szerepel, R2 és R3 van helyette. A 470k-s ellenállás (R1) egy mezei sima kis ellenállástípus, semmi extra. Én írtam a cikket, azért tudom
Hi
Megcsináltam a kapcs rajzodat, amikor áramot(Dc 12V) adtam neki sorban elkezdet vilogni de az 8-as nem villant ki(sárga), második próbára viszont a elöröl a 3-dik nem vilant ki de ekkor a 8-as villant. Ezt miért csinálhatja, valamit elbasz...am?
Nagyon gyors vagy
Remélem, még1MbR nem haragszik meg, hogy beleszólok a témájába... Gondolom, kocsiban próbáltad. Álló motornál próbáld ki, a bemenetre egy potit kötve a szonda vezetéke helyett. Úgy állítsd a potit, hogy 0 ... 1 V közti értékeket kapj; ha ekkor szépen világítanak a ledek, akkor C1 és C2 helyett tegyél nagyobb kondikat (10 µF ... 47 uF), illetve C1-el párhuzamosan mehet egy 100 nF is. Ekkor valószínűleg a tápfesz nem volt elég stabil. Ha nem fűtött a szondád, üzemmeleg motorig ne nagyon hidd el a kijelzést, ha fűtött, akkor a legtöbb kb. 30 másodperc alatt beáll egy stabil értékre, a lényeg, hogy megfelelő ideig járjon a motor, mielőtt élesben próbálod. Ha így sem jössz rá, mi baja, lehet átellenőrizni a nyákot...
Hi Kobold
A LM358N IC az az amit a hall-osnál használtam, de annak a betáprészébe raktunk pár "stabilizáló" kütyüt, ide nem kellene? Vagy itt elég simán +,- adni és bekötni a IC-t a szondára?
Ha már a gyorsaságnál járunk
A nyákot kocsi és poti nélkül probáltam, azaz simán kapot 12v pluszt és minuszt. A ledek pedig igyen vilogtak egyik a másik után sorban elindulva a végéig, ha adtam plusz tápot az IC 9-es lábára(mode) akkor az összes világított. Ahova a szonda kellene nem volt semmi bekötve/rákötve. Lehet hogy ezért akadt ki hogy a legfelső értéket mutatta, de miért maradt ki egy led mindig(8,3)? Szerinted vihar van a nyákban?
Az LM358-nak is kell táp, és 100 nF-os kondi közvetlenül a Vcc lábához. A bemeneti jellel itt nem kell semmit csinálni, kösd rá valamelyik neminvertáló bemenetre, ugyanannak a kapunak (mivel a 358-ban két műv. erősítő van) az invertáló bemenetét kösd a kimenetére, és kész. Esetleg a nem használt kapu mindkét bemenetét lekötheted GND-re, a kimenetét meg hagyd szabadon, nehogy valami gerjedés legyen.
Ja, hogy levegőben lógó bemenettel tesztelted? Tegyél már rá legalább egy potit, ahogy fentebb írtam, ne fél-elektronikákban kelljen hibát keresni...
A 100nf kondi milyen legyen elektrolit(+/-), vagy a másik nem tom a nevét csak annyít hogy azt mindegy hogy kötöm be.
Jó a "mindegy-hogy-kötöm-be" típus
Kerámiakondenzátor pl., te...
Hi
A 10uF....47uF, és a 100nf kerámiák ( tom a hivatalos nevét) legyenek? Most mennék venni segíts. Köszi
A 10 ... 47 mikrósak elkók, a 100 nF kerámia. Néha azért megnézhetnél más kapcsolási rajzokat is, stabilizálásnál, zavarszűrésnél az értékek változhatnak, de a jellege mindnek ugyanaz.
Az teljesen normális, ha levegőben lógó bemenettel szépen felsétál a ledfény az utolsóig. Testre kötve lefut.
Hi
Megcsináltam s idáig müködöt is csak most elhalálozott Egyszerüen menetközben kialudt, szétborítottam s végülis minden mükszik de együtt nem megy. Azaz a jelmüveletti(LM358) erösítő s kapcsol +3V-al próbáltam (kisebb feszem nincs). A monitor is megyen már akkor is vilognak a ledek ha a 470K ellenállás ellé rakom a kezem tehát az IC 5 lábára, az ellenállás után már hiábba testelem nem vilog be semmi de gondolom ez még jó. Viszont ha rákötöm az LM358-at a monitor bemenetére már nem megy, nem vilognak a ledek. Viszont +12V-al kap akkor végig fut a "ledcsik", csak kis veszültségre imunis. Tehát mi lehet a probléma?
Hello !
Szerinted menne simán egy ellenállás sorbakötése a szonda és a mot.vezérlő közé ? Ha igen, ezzel, hogy csökken a fesz, szegényítene vagy dúsítana a sz.gép ? Más: Youtube-on láttam, hogy ezzel az egyszerű sorbakötős módszerrel, ha nem ellenállást, hanem többletfeszt. ad, akkor az ellnkező hatása lesz. Szerinted ?
Hogyan kell az test+1 kivezetésű(f-astra) lamdaszondát megmérni? ?Milyen fszt kell kapnom a jel és a test(vagy + pólus) közt?
Köszi |
Bejelentkezés
Hirdetés |