Fórum témák
» Több friss téma |
Ne szórakozz már. Csak ki kell nyitni és kijön a kábel.
Szia! Igen elszállt a két fet (FQPF9N50CF) és egy 0,22 Ohm 1W ellenállás mely megy a PFCDC tápra.Ezek akkor szállnak el ha a fetek túlmelegednek és zárlatosak lesznek kb 20 sec kell neki (ennyi volt mikor régebben javítani próbáltam). Most ezt nem várom meg de pillanatok alatt fűt ha tápot adok neki. MC33067 vezérlőt is cseréltem de ugyan az van (az ic jó szerintem mert összeméregettem az újjal diódamérő állásban azonos értékek vannak nagyjából minden lábpár közt).Ic nélkül nem fűt,nem megy . Előélete is ez volt elmondás szerint "pattant egyet és jött kicsit a szaga".Azt kéne kiderítenem nem e a másik panel zárlatos miben van a videóvezérlő.Nem tudom mi terhel be . Mértem már mindent de nem találtam semmit szárlatosnak. Még egyszer nekifeszülök a szekunder oldalnak megnézem nincs e zárlat mégis valahol.
A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2015
Ne a szekunder oldalon keresd a hibát, van benne túláramvédelem és működnie is kellene, ott valami más baj lesz, ha hírtelen ennyire melegednek.
Odáig jutottam,hogy sikerült elindítani önmagában a tápot a stanby láb 5,3V-ra húzásával. Az 5,3 V az előáll tehát a standby blokk az jónak kell legyen és nem a videópanel vagy az inverter panel miatt áll fent a hiba. Mértem a 13V és a 24V kivezetéseket úgy,hogy egy jumperrel rövidre zártam a stanby-5,3V tüskét . A táp elindul de a feszültségek nem állnak elő rendesen hanem lassan pumpálja fel és melegszenek a fetek mint a fene.Most vakarőzok mit nézzek meg már a trafót is kivettem és megmértem az induktívításukat melyek nem utalnak zárlatra illetve szimetrikusak a szekunder oldalon. Elkók jók,diódák is jók,CM808 22nF 1600V csere után is változatlan a helyzet.
Köszönöm ki próbált segíteni! Sikerült elindítanom a készüléket működik. A baj a CM801-1 kerámia kondenzátor volt mi el volt repedve. A helyén jónak tűnt de kiszedve meg ketté szakadt. Újat beletettem és egyből megy ezért szalad meg a fet meghajtása és ezért mentek tönkre. Nem tudom mi az oka,hogy a legkisebb SMD méretű kondikat alkalmazzák bent de nagyon megjártam a táncot ezzel a készülékkel.
Sajnos korai volt az örömöm mert ugyan megjavítottam és működik is csak éppen nincs hang Pontosabban volt valamiféle digitálizált zúgás a ha antennán adtam neki jelet a kábeltévéről,de semmi rendes hangfreki. Bekapcsoláskor a dallamot játszotta még ki nem vettem most véglegesen egy száz valahány lábas ic-t a vezérlőpanelból mi olyan meleg volt pillanatok alatt,hogy megnyálaztam az ujjamat akkor sercegett. Most dallam sincs viszont minden más rendesen üzemel melegedés nélkül. Valami megoldás kéne nekem arra,hogy a tunerről,hogyan tudnák leképezni hangfrekit mit egy kis sztereo végfokkal a tv hangszóróira kötnék. Valakinek valami ötlet?
CM809-et is próbáld megmérni vagy cserélni, más ötletem nincs. Látom lekéstem
Ha külön hangfok IC van benne , kivezeted egy külön végfok panelra és kész, esetleg bekötöd a Mute , standby vezérlést is. A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2015
Ez amit szó szerint "kiheréltem a rákos betegből" egy TQFP tokozásó jószág mi nem kapható bárhol is nézem és szerintem ha lenne sem fizetnék érte annyit mibe kerül. Kivettem,visszaraktam megtisztítva de ugyanaz van.Nekem a forrasztás és csere nem igen okoz gondot mivel e téren van tapasztalatom,hozzávaló eszközeim,viszont kapcsolási rajzot sem igazán találok a készülék ezen részéhez.Valahogy kéne egy analóg megoldás hozzá mi megy az eredeti bent lévő tunerről,talán a hangerő szabályzásra is elég egy kis poti a gyereknek lesz,eladni nem fogom,kidobni sem,műhelybe monitornak jó lenne ha beférne de az nincs hely
Samsung
Modell:LE32R82B (R) TYPE No:32EO A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2015
Találtam rajzot közben a IC1202 lett eltávolítva. SGTV5810. Ilyet beszerezni értelmes áro szinte lehetetlen,na meg az is kérdés miért ment el. Úgy nézem ez valami bementválasztó lehet . Nekem elég lenne ha a tunert rá tudnám vinni a végfokra min külön van és megy is mert a bekapcsolási dallamot játszotta még bent volt a hibás ic.Persze itt sok minden van még mi ebbe beleszólhat(hangerőszabályzó,mute,hangszin,stb,mit nem igazán tudok még magam elé képzelni..Bővebben: Link Amúgy szerintem digitális a végfok így nem tudom illeszteni a tunert sem hozzá.Nem találtam analóg bemenetet a végfokon.
A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2015
Szia,
Sikerült végre a táppanelon a kondikat kicserélni. Sajnos egyenlőre a nagyfesz kondikat nem tudtam cserélni mert nem találtam megfelelő méretűt. A kondicsere után a helyzet sajnos nem változott ugyan úgy bekapcsolható, de nem reagál semmire még a távirányítóra sem. Mi lehet a következő lépés?
A bekapcsolható , és nem reagál semmire ez mit jelent ?
Bekapcsolás után mi a jelenség ?
Szóval úgy néz ki a rendszer, hogy van egy főkapcsoló (230V-ot szakítja meg) amit a táp átkondizása előtt 25-30. bekapcsolásra sikerült úgy bekapcsolnia a készüléknek, hogy az első csatolt kép jelenik meg. Átkondizás után elsőre kapcsol a készülék. Ahogyan próbálgattam kapcsolgatni a főkapcsolóval ki-be időnként két rövidebb szöveg is megjelent ez a második kép.
Amikor az említett kép főkapcsoló bekapcsolásakor bejött hiába nyomkodtam a készüléken a kezelőgombokat vagy a távirányítón a gombokat semmire nem reagált. TV jelet is dugtam rá de akkor sem változott a helyzet ugyan azt a képet mutatta csak.
De merre? Felfelé?
Mert olyannal én már találkoztam, hogy valamelyik hosszirányában elmozdítható s akkor old. És van olyan, amibe csak simán bele kell dugni a lapkábelt, tehát kihúzva simán ki kell jöjjön. Ezen azonban nem látok semmit. Felfelé kellene nyitnií?
A táp szerintem még nem az igazi . És a gombokat sem ártana megvizsgálni stb.
A tápja miatt hibás lett a Firmware a legjobb esetben is. Esetleg szkóppal ellenőrizd, hogy a processzornak mennyire a tiszta a tápja. Lehet, hogy valami bemenetválasztó, audi stb. IC hibás és nem kap tőle vissza adatot és ezárt őrül meg.
hobbyboby Csak felpattintod és kinyílik, nem igaz, hogy nem látod rajta, hogy is működik. Amúgy, ha simán kihúzod belőle a kábelt, még akkor sem lesz dráma, hanem ki fog nyílni tőle, de nyílván nem jön ki ilyenkor könnyen.
Nem pattintottam fel, mert valójában és végeredményében egyáltalán nem lényeges.
De ha tényleg és valóban jól értelmezem a hivatkozást, akkor a képernyő oldalsó 3 kis "NYÁK"-fóliáját kellene ily módon összehuzalozni az alsó nagyobb NYÁK lemez (ami bakelit-alapú és odacsavarozva a képernyő teljes hosszában fut végig) megfelelő pontjaival?
Most akkor - és ahogyan én értelmezem az ábrákat
- tehát a 8-as, 9-es és 10-es átkötések behuzalozva az LCD élén levő NYÁK-on vannak? És ... amint azt itt a képen jelzem? De akkor a többi huzalátkötés? (az 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 11; 12; 13; 14; 15?) Azok mind a kis oldal -"nyákra" mennének? De vajon melyikre? Az alaplapihoz legközelebbihez, avagy mind a 3-hoz? Merthogy - olyanból a kijelzőnek az oldalán 3 darab van!
Feladom, aki nem tud egy sima pattintós csatlakozót sem kinyitni, az ne is áljon neki ilyesminek! Te nem szakmai tanácsokat kérsz, hanem folyamatosan minden lépésre kétszer rákérdezel, tehát abszolút nem vagy képes önállóan gondolkodni, nem is tudom már hány hozzászóláson keresztül volt taglalva, hogy, hogy is kell felnyitni egy sima csatlakozót, amiről totálisan egyértelmáen látszik, hogy miképpen működik, még egy abszolút laikusnak is. Ez így nem fog menni, hagyd a fenébe, vagy, ha pest környékén vagy keress embert aki megcsinálja, van néhány.
Itt kérem - az a "pattintós csatlakozó" a legkisebbik probléma ...
Hát ez az, mégsem ment. Van multimétered?
Egyáltalán nem próbáltam, mert nálam nem létkérdés a szereléshez szétpattintani.
Csak megkérdeztem .... Mellesleg van Multiméterem - kettő is. + egy japán analóg műszer Van egy régebbi 3 és fél digites LCD-s magyar - és van egy Metex M4650B-m. Az már 4 és fél digites. És nem ma kezdtem az elektronikát - mint hobbyt - de ez az LCD-s és digitális TV technika valójában még eléggé új nekem, ám csöves és tranyós-IC-s TV-ket, Hi-Fi tornyokat, autórádiókat, videómagnókat elég sokat javítottam. És javítottam EMG gyártotta oszcilloszkópot, hogy aztán tudjak vele mérni ... De az már régen volt, amikor még magnetofont csináltam - saját NYÁK tervvel.
Akkor fogd meg a multimétert álítsd ellenállás mérésre, majd az egyik mérőtüskéjét, tedd valamelyik jelölt pontra (kezd mondjuk a hetessel, van fénykép a nyákról és a fülekről mindegyik meg van számozva), majd a másikat a másik jelölt pontra valamelyik kis fülön (kezd mondjuk a szélsővel). Ha azt méred ami le van írva, (a számokat angolul is felismered talán, a doksiban felül vannak a jó értékek), akkor jó, ha nem, akkor nem jó. Erre nincs kifogás, nem válasz az, hogy új neked, mert a szakadásvizsgálat itt is pontosan ugyanaz, mint egy hajszárító tápkábelének vizsgálata. Most megint megnéztem a doksit amit küldtem, annyira egyértelmű még a fényképek alapján is (én is csak azokat néztem), hogy nem lehet ezt rosszul csinálni. Leírtam már korábban saját tapasztalatok alapján, hogy mire figyelj (ne tépd le a füleket, óvatosan kapard stb.) ennél többet nem lehet tenni, nem értem miért olyan bonyolult ez, főleg, ha nem ma kezdted.
Kiemeltem három részletet a doksiból, egy darab bötü sincs rajtuk, és már ezek alapján is érthető, hogy mit kell tenni. A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2015
Köszönöm, ha teljesen hülyének nézel, de akkor inkább legyek egy kissé hülye, viszont legalább nem rontom jobban el ...
Nem mintha nálunk annyira létkérdés lenne ennek a TV-nek a megjavítása, na de ha már itt van - akkor MIÉRT NE? Jó kihívás nekem - s ha sikerül megjavítanom - akkor büszkeség is ... Azonban teljesen más egy hagyományosan egyoldalas nyomtatott áramkörös valamit (régi TV, rádió, erősítő vagy magnó) megjavítani, és megint nagyon más ezeket új az LCD-ket (vagy az egyéb hülye kijelzős és SMD-s, vagy hajlékony fóliára netán üveglapra rányomtatott s rászublimáltatott panelokat). Ahol már valóban óvatosabbnak illik lenni. Ha egy régi TV panelt leejtek, koppan egyet és kész. Felveszem - de megy tovább. De ha egy ilyet, akkor az mindjárt reccsen, törik, leszakad - és KÉSZ! Lehet eldobni. Mindenesetre köszi, hogy így részletesebben elmondod (leírod), mintha csak itt bohóckodnék egyedül a magam kisilabizálta műszaki gyanuimmal. A leiratban az ellenállás-mérés lényege maga a szakadtság vizsgálata, netán az áthuzalozásnál az új huzalnak is nagyjából kb. ugyanolyan ellenállás-értékűnek kell lennie? Mert lehet hogy az sem mindegy ám! Elképzelhető, hogy csak simán egy átkötő drót kell, ám lehetséges, hogy még funkcionálisan is jelent valamit az, milyen ellenállás értékek vannak oda rá feltüntetve. Arra sem kaptam például választ - oldalt 3 kis fólia van. Mind a hármat át kell huzalozni, vagy csak a főpanelhoz eső legközelebbit? És magánál a mérésnél is mérni kell mindhármat, vagy elég lenne csak a legalsót? (Mármint a főpanelhez mérten a legközelebbit)
Az sem igazán derül ki az emlegetett leírásból
- valójában ezek az ellenállás értékek hol mérhetőek meg? A nagy NYÁK megfelelő (jelölt) pontjai és a kis NYÁK (az oldalsó) beszámozott pontjai között, avagy valami földhöz/testhez mért/viszonyított ellenállás-értékek. A feltüntetett feszültség-értékeket meg nem is igazán értem ... a kijelző működése közben kellene a jelölt pontokon annyit mérni? Ha teljesen ki van szedve az üveglap, tudod ki fogja/meri összehozni a működő TV-vel magával? Ha a kijelző két adott pontja között szakadás van, akkor ott ellenállás-érték sincs! Illetve van, de az akkor maga a végtelen ! Ha pedig egyben van és tuti minden, akkor miért nem nulla a mérhető ellenállása, és miért 10-100 ohm-ig terjedő értékű? Van tán az eredeti átkötésekben lenne valami integrált ellenállás? Olyasmi, mint az autók gyújtókábelében, amikor a gyujtókábel maga az ellenállás is - azaz - valami szénnel töltött műanyagcső. Mert ilyen ellenállás régebben csak a gyertyapipákban volt, ámde kiszedhető/cserélhető megoldásban, az újabbakban viszont már maga a gyújtókábel tud szinte mindent ... - vagy már kábel sincs ... A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2015
Azért van ellenállásuk, mert az LCD üvegére felgőzölt vezetősávokról van szó. Meg kell mérni, őket a pontok között, ha lényegesen nagyobb az ellenállás csak simán át kell kötni. Meg kell mérni, hogy a bizonyos pontok a 3 lapkán ugyanazok-e (szerintem igen) és a méréssel az is megállapítható, tovább kell-e kötni, vagy elég a szélsőre.
Hagyd az értelmetlen locsogást, az elméletek fejtegetését kérlek! A hozzászólásod lényegi része, tehát a kérdések 3 sorban elfértek volna, ehelyett megint két oldalnyi felesleges locsogást kellett végigolvasnom. Javaslom olvasd el eme hozzászólás első részét, a kolega ügyesen kifejtette a lényeget. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2015
Hello.
Segítséget szeretnék kérni. Hozzám került egy LG 32LB550B tv. Törött a kijelzője és a fene tudja mi sérülhetett benne. A tv látszólag ad életjelet. Működik a háttér világítás, gombokra reagál. Ha nem vészes az ára talpra állítanám. Honnan tudom kiolvasni a kijelző pontos típusát? Hol lehet beszerezni másikat? |
Bejelentkezés
Hirdetés |