Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   176 / 206
(#) szikorapéter válasza Nemtudhatod hozzászólására (») Szept 27, 2015 /
 
Akkor a zéner és az ellenállás is elhagyható? Magasabb fordulat esetén mi védi majd a tirisztort?
(#) mex válasza szikorapéter hozzászólására (») Szept 27, 2015 /
 
Tudni kellene, milyen a jeladó kivitele. Valószínűleg nem tud akkora áramot generálni, ami károsítaná a BT151-et. A negatív impulzust azért érdemes egy gyorsabb diódával levágatni.
(#) szikorapéter válasza mex hozzászólására (») Szept 27, 2015 /
 
Jeladót jómagam tekercselem majd. Ezért akarom védelemmel ellátni a tirisztort,mert pontosan nem tudom belőni a feszültséget a jeladó részéról.
(#) Nemtudhatod válasza szikorapéter hozzászólására (») Szept 27, 2015 /
 
Vettél egy fényképet a leendő autód kormányáról és most megkérdeznéd, milyen mintázatú legyen majd a gumija.
(#) szikorapéter válasza Nemtudhatod hozzászólására (») Szept 27, 2015 /
 
Akkor lépésről lépésre mit is kell változtatnom?
(#) mex válasza szikorapéter hozzászólására (») Szept 27, 2015 /
 
Tekerd meg a jeladót 0.15-0.25 közötti huzalmérettel, és ha akarnád sem tudnád a tirisztor gate-et tönkretenni, mert annak a max csúcsárama 2A.
Amúgy az egész túl van lihegve egy kicsit.
(#) szikorapéter válasza mex hozzászólására (») Szept 27, 2015 /
 
Akkor csak tekercseljem fel és már használható is?
(#) mex válasza szikorapéter hozzászólására (») Szept 27, 2015 /
 
Attól függ mire tekercseled...
Mire hármat számolok magra nem jó, mert nem "fogja" a mágnes. Hasonlóképp ellenjavalt az alu, réz,ólom és általában a diamágneses anyagok használata is...

Ha esetleg normálisan, pár alapvető adatot megadva kérdeznél, a válasz is más lenne.
(#) dani9228 hozzászólása Okt 9, 2015 /
 
Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy alacsonyabb fordulatú gépeknél hogy alakul az előgyújtás mértéke? Konkréten babettáról lenne szó, kb. 1500 - 7000 rpm tartományban mozog. Hogyan kellene állítani, hogy a nyomaték vagy a teljesítmény kerüljön előtérbe különböző fordulatszám tartományokban? Néhány helyen azt olvastam, hogy a fordulatszám növelésével növelni kell az előgyújtást, máshol meg azt hogy csökkenteni kell. Ha nagyjából elméleti szinten elmondjátok, az is bőven megfelel.
Köszi!!
(#) Tonybacsi válasza dani9228 hozzászólására (») Okt 9, 2015 /
 
Hello!

Alacsony fordulatú gépeknél - általában - állandó az előgyújtás.

A Babetta azt a "tetemes mennyiségű" teljesítményt , mely konkrétan 1.5LE, 4500-s fordulaton adja le. Az alapjárat olyan 1500 és 2000 rpm körül alakul. Így 2000-4500 rpm fordulatszám tartományban dolgozik a motor.
Gyárilag 1.5-2.0 mm az előgyújtás (attól függ mennyire van közel a forgórész a tekercstől).

Idézet:
„Hogyan kellene állítani, hogy a nyomaték vagy a teljesítmény kerüljön előtérbe különböző fordulatszám tartományokban?”

Teljesen mindegy hol lesz az előgyújtás (a keretek között), se nagy változás, se érezhető nem lesz.
Hangsúlyozom Babettánál!

Amit a gyújtás görbékről olvastál az részben igaz, de sajnos erre a mocira nem érvényes.

A teljesítmény vagy a nyomaték növelésének útja jelen esetben - főként - mechanikai megmunkálásokból áll (henger-hengerfej, hajtáslánc-kipufogó...stb.).
(#) Brian88 válasza dani9228 hozzászólására (») Okt 13, 2015 /
 
Szia

Nagy általánosságban belinkelt grafikon a mérvadó.
Nagy fordulatú motoroknál szokták a magas fordulatszámon pár fokot visszavenni az előgyújtást, de alacsony fordulaton ott is ez a mérvadó.
Hogy mennyit dobna a babettán? Jó kérdés, állítsd be 25-28 fokra az előgyújtást, és menj vele egy kort 4500RPM-en. (De vigyázz alapjáraton csörögni fog a blokk!!! )

Előgyújtás
(#) sasa196 hozzászólása Okt 27, 2015 /
 
Üdv mindenki. Van egy kinai(chooper jellegü)12V-os motor ami nem ad szikrát semmi áron:Elözmények: rendeltem kábelköteget,mert a régi elhasználódott,szét is kaptam /kár volt/ nem néztem át tüzetesen és kiderült,hogy kevesebb vezeték van az újon, és a csatlakozók fele sem azonos.Így hát visszakerült a régi köteg feljavitva,szigetelve,zsugorcsőbe rakva. A gond most kezdödött,ugyanis nincs szikra.A világitás,öninditó,kürt,irányjelzők,és a visszajelzők is müködnek. Cseréltem már elektronika vezérlőt,gyújtótrafót,feszültség szabályozót újakra. Kérdezném mit köthettem félre?Talán a trafót?(A trafó zöld vezetékét testre kötöttem,a narancs szinüt a jeladotól jövő sárga-feketére Jó ez így? Már tanácstalan vagyok,Mielött elkövettem ezt a merényletet rendben működöt már 8-éve használom eddig semmi gond nem volt vele. Ha valaki tud segíteni előre is megköszönöm.További szép napot.
(#) zolika60 válasza sasa196 hozzászólására (») Okt 27, 2015 /
 
Most fejeztem be az ebédet. Mit ebédelhettem? Komolyra fordítva nem hiszem bárki oda látna, hogy tudja mit kötöttél el. Nyilván a gyújtás részen valamit, de hogy mi az neked kell kitalálnod. Vagy hívni segítséget, ha egyedül nem megy. A legtöbb robogón a test vezeték fekete és a trafónak a rögzítő csavarja a test. Talán ez segít eligazodnod.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2015
(#) sasa196 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 27, 2015 /
 
Azért kösz a segitséget:applausee ez mint ahogy irtam is KÍNAI,és ennél zöld a test!!(Az eredeti trafón valóban fekete és sárga-fekete vezeték van,és a fekete csatlakozott a zöld-testhez.Amit rendeltem hozzá viszont zöld és narancs szinü vezetékes,ezért gondoltam hogy a zöld a test. Viszont ha a rögzítőcsavarja a test,miért kell +test vezeték?Nem értem. További szép napot.
(#) zolika60 válasza sasa196 hozzászólására (») Okt 27, 2015 /
 
Talán amikor letesteled megszakítja a gyújtást mint a láncfűrészen. Sajnos nem ismerem a kínai robogók lelkivilágát.
(#) sasa196 hozzászólása Nov 5, 2015 /
 
Sziasztok újra itt.Hát továbbra sem sikerül szikrát csalnom ebből az átokból.Ami tőlem tellett megtettem és semmi változás. Valaki ha van valami ötlet,javaslat segitsen.További szép napot.
(#) bokor28 hozzászólása Nov 6, 2015 /
 
Sziasztok.
Pannóniába szeretnék belefaragni normális teljesítményű generátort és elektronikus gyújtást.

Van tapasztalata valakinek ezekről az alaplapokról (teljesítmény)?
http://robogoalkatreszek.com/id/01617_Gyujtas_alaplap_alloresz_11-e...ogohoz

http://robogoalkatreszek.com/id/01616_Gyujtas_alaplap_alloresz_8-as...ogohoz

A kérdésem az lenne, hogy milyen kimenő vezetékek vannak ezeken?
Ahogy látom a képen (tipp), van egy a jeladónak, van kettő (talán) a gyújtás generátor tekercsének és 3-4 kimenő sárga a tekercsekről.
(#) dB_Thunder válasza bokor28 hozzászólására (») Nov 6, 2015 /
 
jeladó, nagyfesz a gyújtáshoz, akksi töltő, világítás, és egy közös. Ez az alapfelállás.
(#) Elektro Boy hozzászólása Nov 6, 2015 /
 
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem.
Adott egy Honda NS-1 típusú 50ccm-es gyorsasági motorom.
A problémám az lenne, hogy körülbelül 10 percig kell rugdosni mire elindul hidegen. Melegen semmi baja, de amint vissza hűl, körülbelül egy óra, utána már nem nagyon akar elindulni és végig kell játszani vele a rúgdodást.
Mai napon szétszedtem (mivel nem könnyű hozzá férni a gyertyához) és gondoltam megnézem, hogy hidegen van e szikra. Kivettem a gyertyát és hozzá érintettem a motor test pontjához. Sajnos meglepődve tapasztaltam, hogy nincs szikra. Sok rúgás után végre volt.
Szerintetek mi lehet a probléma? Gyújtótekercs, vagy esetleg CDI? Egyszerűen nem értem. Miután el tudom indítani nem áll meg, még soha nem hagyott ott, de most már végére akarok járni ennek a nehezen indulósdinak.
Szóval a lényeg, hogy hidegen nincs szikra és nehezen indul. Melegen semmi gond.
Szerintetek?
(#) dB_Thunder válasza Elektro Boy hozzászólására (») Nov 6, 2015 /
 
kicsit ismerős...
A CDI-t el lehet indítani 230ról is, úgy kizárható a töltőtekercs hibája.
Egyébként nálam is a tekercs volt a ludas...
(#) Elektro Boy válasza dB_Thunder hozzászólására (») Nov 6, 2015 /
 
Akkor valószínűleg a Gyújtótrafó lehet a gond?
Honda Dio AF18-as gyújtótrafó jó bele, és az enyémben is ugyan ilyen van.
A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2015
(#) dB_Thunder válasza Elektro Boy hozzászólására (») Nov 6, 2015 /
 
azt én nem tudhatom, de nálam a teljes gyújtás alapot kellet cserélni mert elhalt rajta a nagyfesztekercs
(#) Elektro Boy válasza dB_Thunder hozzászólására (») Nov 6, 2015 /
 
Hát ez nem jó hír.
Köszönöm!
(#) bokor28 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Nov 7, 2015 /
 
"jeladó, nagyfesz a gyújtáshoz, akksi töltő, világítás, és egy közös. Ez az alapfelállás."

Akkor itt nem minden tekercs van sorolva, hanem egyesek a töltők, mások a világítók stb.
A közös pedig nem testre van húzva, hanem kapott egy külön szálat?
(#) Tonybacsi válasza bokor28 hozzászólására (») Nov 7, 2015 /
 
Hello!

Még mielőtt "zsákutcába" futnál...

-Melyik típusú Pannónia, egy vagy kéthengeres?
A linkelt képen csak az alaplap látható (az egyik kb 70W, a másik úgy 100W-os)
-Kapható ezekhez gyári lendkerék is? (itt ezen az oldalon én nem láttam...)
-Ha igen, mekkora annak az átmérője?
-A gyári lendkerék felfogató kúpja, "kiadja"-e a Pannónia kúpját esztergálás után?
-Milyen mélyre ül majd a lendkerék a főtengelyen?
A gyújtás időpontjához kell egy jelvevő és egy kis bütyök a lendkeréken. A jel vevő hol lesz elhelyezve a motoron (jelenleg nincs kiépített helye se a motor blokkon, se az állórészen).
-A jel vevő el is fog férni a dekli alatt?


Ha ezek tisztázottak/megmértek/bepróbáltak, a kábelezés, azok színei, és hogy melyik vezeték hova csatlakozik, milyen a színe.... már szinte "gyerekjáték".

Az alapfelállást dB Thunder fórumtársunk már leírta.

A "8"as on nem látni egyértelműen a csatlakozásokat , a "11"-esen a kék a gyújtás időpontját adó jel vevő tekercsé.
A többit az "alapfelállás" ismeretében kell kimérni.
A nagyfesz tekercs 500-800 Ohm körül szokott lenni.
(#) bokor28 válasza Tonybacsi hozzászólására (») Nov 7, 2015 /
 
Köszönöm a választ. Ezek a kérdések már megfogalmazódtak. Illetve más fórumon már tárgyaltuk, hogy ez helyben befaragás. Egyhengeresről van szó.
Van néhány típus, amit már beépítettek, a leggyakoribb a Yamaha jog, ami igen szűk teljesítményt ad (55W) le.
(#) Tonybacsi válasza bokor28 hozzászólására (») Nov 8, 2015 /
 
Idézet:
„Van néhány típus, amit már beépítettek, a leggyakoribb a Yamaha jog, ami igen szűk teljesítményt ad (55W) le.”


Ha nem lesznek "extra" fogyasztók, akkor a "régi típusú" Jog elektronikája már használható. A gyújtással többé nincs gond.
Itt a fő probléma inkább az, hogy alapvetően ez az egység állandó üzemi fordulatra van tervezve ((5-6000 rpm). A Pannónia egyhengeresnél ez már szinte a max. fordulat. Így hát a világítás (ha úgy lesz bekötve mint a Jog-on) csak viszonylag magasabb fordulaton lesz megfelelő (12V/35W-os első lámpa izzót feltételezve).
Jómagam már végigjártam ezt az utat, némi kompromisszummal azért egész kielégítően lehet használni, annyi különbséggel, hogy én a "Ducati"-s , belső jeladós egységet építettem be.
A kábelezésnél nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a tényt, miszerint az egyhengeres Pannónia gyújtáskapcsolóján NINCS "gyújtás állás"! A Jog-elektronikájához viszont az mindenképp kell!
(#) bokor28 válasza Tonybacsi hozzászólására (») Nov 8, 2015 /
 
Ennél többet szeretnék. Eredeti áttekert világítótekercsből már kihoztam annyit, ami a 12V/35 wattot bőven vitte (ócskább égőt túl is égette), de magasabb fordulaton még a H4 55w is ment vele szépen. Ez is elég lenne nekem, de az eredeti gyújtásból nagyon elegem van.
Azért próbálok vadászni valami olyan alaplapot, ami kicsit többet tud.
Kompromisszumokat bőven tudok kötni, csak egy jó H4-55w lámpát akarok, valamint jó gyújtást.

Páran panaszkodtak (talán pont jog donor esetén), hogy a pusztán generátorról (nem akksis) működő elektronikus gyújtásokat nehéz elindítani a kis fordulat miatt. Van erre valami tapasztalat?
(#) dB_Thunder válasza bokor28 hozzászólására (») Nov 8, 2015 /
 
Ez valós lehet a kínai utángyártott gyújtásalapoknál, mert én is észrevettem hogy alul nem úgy muzsikál, fent viszont jobban. Szerintem spóroltak a rézzel..
Viszont van egy trükk amivel lehet javítani ezen! Be kell iktatni sorosan egy kondit (330n-1µF 400V) a gyújtástekercs és a CDI közé! A plusz kondi a CDI-ben lévő alkatrészekkel egy feszültségkétszerezőt alkot, így a CDI kondija magasabb feszültségre töltődik.
Én is jártam plusz kondival, de azt nem garantálom hogy a gyári CDI a világvégezetéig tolerálni fogja ezt a tuningot! Viszont ha épít vagy javít az ember egy ilyen CDI-t akkor a belső 1µF kondit meg a tirisztort cserélheti nagyobb feszültségűre.

Egyébként a kondi értékével is lehet játszani, hogy ne legyen meg a fesz dulplázás, nekem egy fénycsőhöz való fázisjavító kondi akadt a kezembe az bőven 1 µF feletti volt...
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2015
(#) Tonybacsi válasza bokor28 hozzászólására (») Nov 9, 2015 /
 
Idézet:
„Páran panaszkodtak (talán pont jog donor esetén), hogy a pusztán generátorról (nem akksis) működő elektronikus gyújtásokat nehéz elindítani a kis fordulat miatt. Van erre valami tapasztalat?”


Azok akik páran panaszkodtak valószínű belefuthattak egy már gyöngélkedő mágnesű lendkerékkel épített elektronikába. Kellően kis rés, erős mágneses tér a vasmag és a mágnesek közt bőven megfelelő feszültséget tud nyújtani egy kellően alacsony fordulaton is (még Pannóniánál is).
Ha alacsony fordulaton kihagy, vagy nehezen indul az többnyire (átalakított Jog gyújtásról beszélünk) sérült, vagy kopott (igen!...kopott...nagy réssel rendelkező, egyszer már hozzáért az állórész tekercsek vasmagjához és "ledarálta") lendkerékre utal. Sajnos én is belefutottam már egyszer egy ilyenbe.
Alapvetően hát az a megállapítás, hogy nehéz elindítani egy motort a kis fordulat miatt mert nincs akku, véleményem szerint hibás.

Ha minden rendben így működik:

Lásd itt!

Itt gyakorlatilag teljesen ki van tekerve az alapjárat állító csavar, úgy áll le.
Következő: »»   176 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem