Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia!
Próbáltam, nem gerjed fel. Külső táppal valahogyan nem megoldható? Ez egy öreg generátor, rajta van a fesszabályzó is. Köszi!
A töltő szálra köss 12V-ot egy diódán keresztül. A dióda védi a tápot. A generátorra mehetnek az izzók,miután felgerjedt.
István
Sziasztok.
Egy kicsit elakadtam, ezért gondoltam segitséget kérek. Adott egy kia pregio 2000-es kiadás. Továbbá adott egy barom állat, aki a hátsó csomagtér ajtó vezetékelését egyszerűen elvágta. Tehát a kábel köteget, Nagyon nem értem, mert kb 5 cm-re ott volt a csatlakozó, csak ki kellett volna húzni. Na sebaj. Egyszerű dolgom lenne, mert csak össze kellene forrasztani a kábeleket, de a dolog nem ilyen egyszerű, mert valaki már gányolta, a kaszniból jövő vezetékek pedig más szinűek mint a csomagtér ajtóban lévők. Na a lényeg a lényeg, nagy nehezen megtaláltam a rendszám világitást, a ködlámpát, helyzet jelzőt, féket és a hátsó ablak fűtést is. Amivel baj van, az a hátsó ablaktörlő motor. Van még 4 kábelem a kaszniból, és kettő megy a motorra. A kasztniból egy állandó pozitiv, egy kapcsolt negativ (ablaktürlő kapcsoló) és még két valamilyen kábel jön. A kérdés az, hogy általában hogy vannak bekötve az ablaktörlő motorok? Kap egy állandó plusz minuszt és egy kapcsolt minuszt, vagy hogy van ez?
Általában az ablaktörlő motor kap egy állandó pluszt és egy állandó mínuszt, vagy testet. Ez azért kell, hogy a benne lévő végállás kapcsoló mindig alaphelyzetbe tudja állítani a lapátot. Ezen kívül kap kapcsolt pozitívot az ablaktörlő kapcsolóról. Ez első törlő esetén lehet több is a törlési sebességek miatt. Hátsó törlőn talán az egyik a szakasos törlést csinálja, a másik a folyamatost.
Értem. Köszönöm.
Az lesz a legjobb, ha első körbe kiveszem a helyéről és megnézem, hogy működik. Az állandó plusz megvan, és találtam egy kapcsolt testet is, ezen akkor van test, ha bekapcsolom a műszerfalon a hátsó ablaktörlést. Érdekes megoldás....
Közbe találtam egy ilyet : Bővebben: Link Ilyesmi lehet a kötés. Azt hiszem megvan a maradék két három kábel mire való. Szerintem innen kapja a delejt a mosó motor is. Rajzolás lesz a vége.
Igen. Én is úgy vélem. De tény, hogy a negativat kapcsolja, ezt egy izzóval ellenőriztem. Eddig 2 kábelt sikerült biztosra beazonositani, egyik egy állandó plusz, a másik egy kapcsolt minusz.
Sziasztok. Ismét szeretnék segitséget kérni. Van a KIA-ban egy ILYEN autóriasztó. De nem tudok róla semmit. Be van kötve, a működése beszűkül annyira, hogy a centrál modult vezérli, tehát gombra nyit és zár. De nem riaszt, nem pittyen és nem villant. Szerintem szerviz üzemmódban van. Szeretném programozni de nem találok leirást, sem ötletet semmit. Szétszedtem, a panelon találtam egy YK02-es feliratot, továbbá CCG és MK3819 irást. Mást nem igazán. Van esetleg ötlet merre lehetne elindulni?
Egészitenék. Most egy kicsit vakarom a fejem....... ugyanis két doboz van a kocsiban. Az egyik amit fent linkeltem.... a másik felette volt, az egy eurocar 25-ös tipusú riasztó melynek megvan a leirása neten egyből rábukkantam, de most nem tudom ki kivel van. A led nem villan semmit, az az eurocarba van bekötve. Most nem értem, mert ha a kinait lehúzom, akkor nem megy a centrál,....nem értem ki kivel van.
A kínai nem riasztó, csak egy távirányító vevő ami a központi zárat vezérli.
Basszus....télleg. Köszi. Akkor az csak egy központi. Megpróbálok hirdetésbe szerezni az eurocarhoz távot, hátha meg tudom oldani, hogy riasztó is legyen, meg centrál is, az eurocar-nak biztos van kimenete amit hozzá tudok kötni a centrál vezérlőhöz.
Fejlemények. Egy kedves fórumtagtól sikerült vásárolnom egy gombot. Sikeresen rátanitottam a riasztómra. Mostmár működik a riasztó (eurocar 25) és működik a központi zár is, de külön gombról. A kérdés az, hogy lehetne e a riasztóról működtetni a kinai központit? Persze rajz egyikhez se van, és extra az eurocar riasztóba, hogy az összes kábel fekete (ezazzz) és jelzés nélküli.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2015
Sajnos nem tudom, hogy lehet-e, de gondolom a sofőr ajtó gombja nyitja zárja a többi ajtót is. Ha így van, a riasztóra kell egy relé, ami ennek az ajtónak a zármotorját kapcsolja. (Talán van is benne, nem ismerem azt sem.) Így a riasztó gombja nyitna zárna. A vezetékek színe nem véletlenül ilyen "változatos", ez nehezíti a hatástalanítást. No meg a javítást is.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2015
Sejtem mire gondolsz, ez az öt vezetékes nyitónál megoldható. Na majd megskubizom ki kivel van. A legjobb lenne a központit rákötni az eurocar-ra, de persze a lónyál tudja melyik kolbász mire való.
Köszi. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2015
Üdv!
Rover 216 si, generátorcsere után csúszik az ékszíj. Valaki esetleg nem tudná megmondani, hol kell, lehet feszíteni rajta? Köszönöm előre is !
ha fixen van feltéve akkor sehogy,akkor csak szíj csere.
Fordoknál van olyan,hogy strech szíj vagy,hogy írják,ott se feszítő,se semmi,úgy kell ráfeszíteni egy célszerszámmal,hogy ne sérüljön.
Megvan, köszi Az egyik görgő állítható.
Üdvözletem !
A bűnös egy Rover 216 ventilátor ami hidegen indítva az autót, elindul. Néhány száz méter megtétele után kikapcsol és utána normálisan viselkedik. A "hőgombáját" cseréltem, reléket átnéztem, forrasztottam, noha mintaszerű állapotban van. Ha esetleg valaki mélyebben ismeri a gépet kérem segítsen. Üdv, és köszönöm a figyelmet!
Elképzelhető,hogy az ECU kapcsolgatja a ventilátort.
Na azt majd a nálam okosabbak megírják
Sok autónál közvetlenül a hűtőben lévő hőkapcsoló kapcsolja a ventillátort, semmi más beavatkozás nincs. Ha esetleg ilyen egyszerű megoldás, akkor a hőkapcsoló hibás.
A hőkapcsolót cseréltem, a hűtőben itt nincs kapcsoló. Előtte van a motoron, van még a szívó oldalon egy valahol, azt még keresem.
Ezért írtam,hogy az ECU figyeli a jeleket és több helyről gyűjti az adatokat.
Egyszer egy mondeonál jártam így,de ott meg lett oldva simán a gombáról a kapcsolás.
Megoldani .n is megtudom, a gombáról. A problémát akarom megoldani, nem megkerülni
Sajnos én csak egy szerelő vagyok,az elektronikához ilyen szinten már nem értek,de nagyon sokan vannak itt akik meg tudják mondani csak ki kell várni.
Hülyeséget meg nem akarok írni.
Ok, köszi a választ Örülök, hogy egyáltalán foglalkoztál a dologgal. Tulajdonképen teljes műszaki doksim van a gépről. Mindössze arra gondoltam talán valaki "séróból" tudja a választ. Sok hasonló esetet lehet olvasni a problémáról ennél a típusnál. Szinte mindenem van hozzá, viszont az eddigi " cserék " nem hoztak eredményt. Az ECU-t is cseréltem, de a jelenség maradt, ezért is próbálok megoldást találni. Valaki csak tudja, vagy legalább találkozott a problémával ennél a típusnál. Egyébként semmi gond a leírtakon kívül, pöccre indul, jól megy, nem fogyaszt többet mint eddig...............
|
Bejelentkezés
Hirdetés |