Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   197 / 338
(#) Hurka válasza kadarist hozzászólására (») Okt 4, 2015 /
 
Szia!
Próbáltam, nem gerjed fel. Külső táppal valahogyan nem megoldható?
Ez egy öreg generátor, rajta van a fesszabályzó is.
Köszi!
(#) BarnaPili válasza Hurka hozzászólására (») Okt 4, 2015 /
 
A töltő szálra köss 12V-ot egy diódán keresztül. A dióda védi a tápot. A generátorra mehetnek az izzók,miután felgerjedt.
István
(#) Doncso hozzászólása Okt 11, 2015 /
 
Sziasztok.
Egy kicsit elakadtam, ezért gondoltam segitséget kérek.
Adott egy kia pregio 2000-es kiadás. Továbbá adott egy barom állat, aki a hátsó csomagtér ajtó vezetékelését egyszerűen elvágta. Tehát a kábel köteget, Nagyon nem értem, mert kb 5 cm-re ott volt a csatlakozó, csak ki kellett volna húzni. Na sebaj. Egyszerű dolgom lenne, mert csak össze kellene forrasztani a kábeleket, de a dolog nem ilyen egyszerű, mert valaki már gányolta, a kaszniból jövő vezetékek pedig más szinűek mint a csomagtér ajtóban lévők. Na a lényeg a lényeg, nagy nehezen megtaláltam a rendszám világitást, a ködlámpát, helyzet jelzőt, féket és a hátsó ablak fűtést is. Amivel baj van, az a hátsó ablaktörlő motor. Van még 4 kábelem a kaszniból, és kettő megy a motorra. A kasztniból egy állandó pozitiv, egy kapcsolt negativ (ablaktürlő kapcsoló) és még két valamilyen kábel jön. A kérdés az, hogy általában hogy vannak bekötve az ablaktörlő motorok? Kap egy állandó plusz minuszt és egy kapcsolt minuszt, vagy hogy van ez?
(#) zolika60 válasza Doncso hozzászólására (») Okt 11, 2015 /
 
Általában az ablaktörlő motor kap egy állandó pluszt és egy állandó mínuszt, vagy testet. Ez azért kell, hogy a benne lévő végállás kapcsoló mindig alaphelyzetbe tudja állítani a lapátot. Ezen kívül kap kapcsolt pozitívot az ablaktörlő kapcsolóról. Ez első törlő esetén lehet több is a törlési sebességek miatt. Hátsó törlőn talán az egyik a szakasos törlést csinálja, a másik a folyamatost.
(#) Doncso válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 11, 2015 /
 
Értem. Köszönöm.
Az lesz a legjobb, ha első körbe kiveszem a helyéről és megnézem, hogy működik. Az állandó plusz megvan, és találtam egy kapcsolt testet is, ezen akkor van test, ha bekapcsolom a műszerfalon a hátsó ablaktörlést. Érdekes megoldás....
(#) Doncso válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 11, 2015 /
 
Közbe találtam egy ilyet : Bővebben: Link Ilyesmi lehet a kötés. Azt hiszem megvan a maradék két három kábel mire való. Szerintem innen kapja a delejt a mosó motor is. Rajzolás lesz a vége.
(#) zolika60 válasza Doncso hozzászólására (») Okt 11, 2015 /
 
Elég furcsa megoldás.
(#) Doncso válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 12, 2015 /
 
Igen. Én is úgy vélem. De tény, hogy a negativat kapcsolja, ezt egy izzóval ellenőriztem. Eddig 2 kábelt sikerült biztosra beazonositani, egyik egy állandó plusz, a másik egy kapcsolt minusz.
(#) Doncso hozzászólása Okt 17, 2015 /
 
Sziasztok. Ismét szeretnék segitséget kérni. Van a KIA-ban egy ILYEN autóriasztó. De nem tudok róla semmit. Be van kötve, a működése beszűkül annyira, hogy a centrál modult vezérli, tehát gombra nyit és zár. De nem riaszt, nem pittyen és nem villant. Szerintem szerviz üzemmódban van. Szeretném programozni de nem találok leirást, sem ötletet semmit. Szétszedtem, a panelon találtam egy YK02-es feliratot, továbbá CCG és MK3819 irást. Mást nem igazán. Van esetleg ötlet merre lehetne elindulni?
(#) Doncso hozzászólása Okt 17, 2015 /
 
Egészitenék. Most egy kicsit vakarom a fejem....... ugyanis két doboz van a kocsiban. Az egyik amit fent linkeltem.... a másik felette volt, az egy eurocar 25-ös tipusú riasztó melynek megvan a leirása neten egyből rábukkantam, de most nem tudom ki kivel van. A led nem villan semmit, az az eurocarba van bekötve. Most nem értem, mert ha a kinait lehúzom, akkor nem megy a centrál,....nem értem ki kivel van.
(#) zolika60 válasza Doncso hozzászólására (») Okt 17, 2015 /
 
A kínai nem riasztó, csak egy távirányító vevő ami a központi zárat vezérli.
(#) Doncso válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 17, 2015 /
 
Basszus....télleg. Köszi. Akkor az csak egy központi. Megpróbálok hirdetésbe szerezni az eurocarhoz távot, hátha meg tudom oldani, hogy riasztó is legyen, meg centrál is, az eurocar-nak biztos van kimenete amit hozzá tudok kötni a centrál vezérlőhöz.
(#) Doncso válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 24, 2015 /
 
Fejlemények. Egy kedves fórumtagtól sikerült vásárolnom egy gombot. Sikeresen rátanitottam a riasztómra. Mostmár működik a riasztó (eurocar 25) és működik a központi zár is, de külön gombról. A kérdés az, hogy lehetne e a riasztóról működtetni a kinai központit? Persze rajz egyikhez se van, és extra az eurocar riasztóba, hogy az összes kábel fekete (ezazzz) és jelzés nélküli.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2015
(#) zolika60 válasza Doncso hozzászólására (») Okt 24, 2015 /
 
Sajnos nem tudom, hogy lehet-e, de gondolom a sofőr ajtó gombja nyitja zárja a többi ajtót is. Ha így van, a riasztóra kell egy relé, ami ennek az ajtónak a zármotorját kapcsolja. (Talán van is benne, nem ismerem azt sem.) Így a riasztó gombja nyitna zárna. A vezetékek színe nem véletlenül ilyen "változatos", ez nehezíti a hatástalanítást. No meg a javítást is.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2015
(#) Doncso válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 25, 2015 /
 
Sejtem mire gondolsz, ez az öt vezetékes nyitónál megoldható. Na majd megskubizom ki kivel van. A legjobb lenne a központit rákötni az eurocar-ra, de persze a lónyál tudja melyik kolbász mire való.
Köszi.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2015
(#) stevepapa hozzászólása Okt 25, 2015 /
 
Üdv!

Rover 216 si, generátorcsere után csúszik az ékszíj. Valaki esetleg nem tudná megmondani, hol kell, lehet feszíteni rajta? Köszönöm előre is !
(#) attika válasza stevepapa hozzászólására (») Okt 25, 2015 /
 
ha fixen van feltéve akkor sehogy,akkor csak szíj csere.
Fordoknál van olyan,hogy strech szíj vagy,hogy írják,ott se feszítő,se semmi,úgy kell ráfeszíteni egy célszerszámmal,hogy ne sérüljön.
(#) stevepapa válasza attika hozzászólására (») Okt 25, 2015 /
 
Megvan, köszi Az egyik görgő állítható.
(#) stevepapa hozzászólása Okt 28, 2015 /
 
Üdvözletem !

A bűnös egy Rover 216 ventilátor ami hidegen indítva az autót, elindul. Néhány száz méter megtétele után kikapcsol és utána normálisan viselkedik. A "hőgombáját" cseréltem, reléket átnéztem, forrasztottam, noha mintaszerű állapotban van. Ha esetleg valaki mélyebben ismeri a gépet kérem segítsen. Üdv, és köszönöm a figyelmet!
(#) attika válasza stevepapa hozzászólására (») Okt 28, 2015 /
 
Elképzelhető,hogy az ECU kapcsolgatja a ventilátort.
(#) stevepapa válasza attika hozzászólására (») Okt 28, 2015 /
 
Jól hangzik Teendő?
(#) attika válasza stevepapa hozzászólására (») Okt 29, 2015 /
 
Na azt majd a nálam okosabbak megírják
(#) nagym6 válasza stevepapa hozzászólására (») Okt 29, 2015 /
 
Sok autónál közvetlenül a hűtőben lévő hőkapcsoló kapcsolja a ventillátort, semmi más beavatkozás nincs. Ha esetleg ilyen egyszerű megoldás, akkor a hőkapcsoló hibás.
(#) stevepapa válasza nagym6 hozzászólására (») Okt 29, 2015 /
 
A hőkapcsolót cseréltem, a hűtőben itt nincs kapcsoló. Előtte van a motoron, van még a szívó oldalon egy valahol, azt még keresem.
(#) attika válasza stevepapa hozzászólására (») Okt 29, 2015 /
 
Ezért írtam,hogy az ECU figyeli a jeleket és több helyről gyűjti az adatokat.
Egyszer egy mondeonál jártam így,de ott meg lett oldva simán a gombáról a kapcsolás.
(#) stevepapa válasza attika hozzászólására (») Okt 29, 2015 /
 
Megoldani .n is megtudom, a gombáról. A problémát akarom megoldani, nem megkerülni
(#) attika válasza stevepapa hozzászólására (») Okt 29, 2015 /
 
Akkor ECU csere szerintem.
(#) stevepapa válasza attika hozzászólására (») Okt 29, 2015 /
 
Melyik része sérült, szerinted?
(#) attika válasza stevepapa hozzászólására (») Okt 29, 2015 /
 
Sajnos én csak egy szerelő vagyok,az elektronikához ilyen szinten már nem értek,de nagyon sokan vannak itt akik meg tudják mondani csak ki kell várni.
Hülyeséget meg nem akarok írni.
(#) stevepapa válasza attika hozzászólására (») Okt 29, 2015 /
 
Ok, köszi a választ Örülök, hogy egyáltalán foglalkoztál a dologgal. Tulajdonképen teljes műszaki doksim van a gépről. Mindössze arra gondoltam talán valaki "séróból" tudja a választ. Sok hasonló esetet lehet olvasni a problémáról ennél a típusnál. Szinte mindenem van hozzá, viszont az eddigi " cserék " nem hoztak eredményt. Az ECU-t is cseréltem, de a jelenség maradt, ezért is próbálok megoldást találni. Valaki csak tudja, vagy legalább találkozott a problémával ennél a típusnál. Egyébként semmi gond a leírtakon kívül, pöccre indul, jól megy, nem fogyaszt többet mint eddig...............
Következő: »»   197 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem