Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   2508 / 3610
(#) SzervízMacska válasza Buvarruha hozzászólására (») Okt 19, 2015 /
 
Nem vettem, de a 3 év rendes gari alatt bármikor megtehetem. Kicsit sokalltam volna érte még 38 papírt...
(#) zoly15 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 19, 2015 /
 
Én meg sem kockáztatom az ilyen bóvli, hitvány szerszámnak csúfolt akátmiket.
Nekem csak márkás, ipari szerszámok vannak, meg van az áruk, de megéri.
Sarokcsiszoló: Metabo 1150W 125mm
Nagy sarokcsiszoló: Makita 2200W 230mm (igaz ez nem igazi, hamisított..... )
Furatköszörű: Bosch Ipari (kék)
Hegesztőgép: Esab 160A MMA/Tig, "sajna csak" DC-s gép, jó lenne egy AC-DC-s gép de kb 350-400K -nál kezdődik a használható
(#) nagym6 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 19, 2015 / 1
 
Köszi a tanácsot, MOFÉM csapot vettem. 5 év garancia van rá, 18e.Ft. Amelyikek 1-2 évet éltek, azok is 9-10e. Ft. voltak.
Előző kérdédem, a Citroen kuplungot megnézte szerelő pedálnyomogatással, egyértelműen kuplung elfáradás, azaz tányérrugó gyengülés szerinte a hiba oka. Élt 4 évet, de már kb. 1 éve gyengélkedik, inkább 3 évet élt. Tragédia ilyet gyártani.
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2015
(#) Gafly hozzászólása Okt 19, 2015 / 1
 
Ez nem annyira off, de jobb helyet nem találtam neki.
(#) pjg válasza nagym6 hozzászólására (») Okt 19, 2015 /
 
Az enyém 15 éves. Lassan benne lesz a 100 ezer km.
(#) zolika60 válasza nagym6 hozzászólására (») Okt 19, 2015 /
 
Az még jól megvan csinálva. Nem kell félni öt év múlva is jó lesz és minden alkatrésze külön is kapható, tehát javítható, ha valami mégis elromlana benne. Kuplungból vegyél Sachs-ot.
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2015
(#) zolika60 válasza pjg hozzászólására (») Okt 19, 2015 /
 
De jó neked. Sajnos én két év alatt többet megyek.
(#) Bakman hozzászólása Okt 19, 2015 /
 
Beleölt pár munkaórát a jelmezbe: Bővebben: Link.
(#) zoly15 válasza nagym6 hozzászólására (») Okt 19, 2015 /
 
Az szép, az is befolyásolja hogy kinek milyen vezetési stílusa van/ milyen a bal lába.
Sokan ott hibáznak hogy pirosnál beteszik 1.-be és nyomják a kuplung pedált.
A tányérrugóra ilyenkor elég nagy nyomás nehezedik, főleg szegény kinyomó csapágyra, nem célszerű állni a kuplungon.
Én sosem taposom, ha úgy van hogy nyomni kéne, inkább kiteszem üresbe és kétszer kuplungolok.
(#) nagym6 válasza zoly15 hozzászólására (») Okt 19, 2015 /
 
Nem vezetési hiba, nem nyomom feleslegesen. Az eredeti kuplung nálam ment sok évet, előző autóim kuplungjai is sokáig bírták. Amikor 4 éve ez be lett szerelve, már akkor is furcsán könnyű volt benyomni. Azt gondoltam, valami újabb fajta, ez ilyen. A bökkenő, hogy minimum 80e.-lesz szervizben mindenestől. Csak azért, mert sz.rt gyártottak valahol.
(#) zoly15 válasza nagym6 hozzászólására (») Okt 19, 2015 /
 
Az akkor elég érdekes, szabad megtudni milyen gyártmány van most benn?
80E? Azzz igen
Én itthon kicseréltem magamnak
(#) nagym6 válasza zoly15 hozzászólására (») Okt 19, 2015 /
 
Nem tudom milyen gyártmány, szerviz hozta, nem is láttam. 40e mondtak legolcsóbb komplett kuplungra, munkadíjra kb. ugyanennyit.
Saját javításhoz se szerszám, se szerelőakna, se idő. Másik gond, hogy egy alkatrésznek ezer változata van. Pld. benzinpumpa elromlott, típus évjárat stb. alapján 5-félét találtam neten, de kép alapján nem lehetett pontosan azonosítani. Visszaszereltem, és vittem szervizbe. Lehet, hogy harmadikra találom el a jót, az már 100e. Ft., vissza nem veszik. Gumi vízcső minden szükséges adat alapján mégsem passzolt. Másodikat kellett venni, de az csak 2e volt. A szerviznek jó kapcsolat révén kicserélik a nem passzoló alkatrészt, nekem nem.

A szerviz sokszor több félét rendel egy alkatrészből, mert ők sem tudják beazonosítani, és a feleslegeset visszaveszik a szerviztől.
Ismerősömnél ott hever egy 70e Ft.-os öntvényház alkatrész Opel Astrához, mert nem passzol. Pedig adatok szerint az lenne jó.
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2015
(#) q765 válasza nagym6 hozzászólására (») Okt 19, 2015 /
 
Elég érdekes kereskedő lehet, aki alvázszámra nem megfelelő alkatrészt hozat.. Mégha 40 éves autó lenne, érthető volna.. , bár azoknál sem szokott gond lenni. Hol van ez helyileg?
(#) granpa válasza q765 hozzászólására (») Okt 19, 2015 /
 
Nem a kereskedő hibája (leginkább). Saját tapasztalat: 3 db., 5 hengeres nagy Peugeot, ugyanaz az évjárat, típusszám, stb, stb; és az önindítóik nem voltak csereszabatosak!!! Ez már régi történet.
(#) nagym6 válasza q765 hozzászólására (») Okt 19, 2015 /
 
Láttam a számítógépén rendeléskor, jó adatokat adott meg. Miután megjött -a nem oda való-, újra nézve -én is- bolt számítógépén, kép-kinézet-alak alapján tudtuk a jót megrendelni, de az adatai szerint nem ehhez az alvázszámhoz van, amibe -enyémbe- passzolt.
(#) q765 válasza nagym6 hozzászólására (») Okt 19, 2015 /
 
Saját katalógusban nézik. Nálam mindíg nagykönyv elő, és onnan bogarásszuk. Persze, hogyha olyan alkatrészról van szó. Én sokat rendelek autósboltból szám nélkül. Traktorokra, kotróra, fűnyíróra. Cseredarabon is van szám. Általába autósboltba járok, mert ott "olcsóbb.

Ennyi különbség nemlehet, max kisszériás autóknál. Dodge, Eagle ilyenek. Amcsi, európai változatok. Szervízbe rendeled, vagy alkatrészboltban?

Granpa.: Nem hiszem el.. Alvázszámuk valamiben eltérhetett. Nekem is két 2,4 literes dízel volvóm van. Egyik D5 német, másik sima turbós angol. Ugyanaz az egész. Valami különbség csak volt.!..

Véleményem szerint azért ittis él az aranyszabály, mint a kőműveseknél. Nehéz kifogni a hozzáértőket.

Annyi turpisság azért van, hogy csak magyarországon van feltűntetve a motorszám a forgalmiban. Ha külföldön cserélik, nincs átvezetve. Ekkor térhet el a motor az alváztól.
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2015
(#) granpa válasza q765 hozzászólására (») Okt 19, 2015 /
 
Nem tért el, igazi, profi autóalkatrész kereskedő volt a haverom, akivel ez történt.
(#) nagym6 válasza q765 hozzászólására (») Okt 19, 2015 /
 
Alkatrészboltban rendeltem a gumicsövet, és való igaz, hogy alvázszám alapján nem passzol. Szerviz azért rendel néha többfélét egy alkatrészből, mert nem biztos a minden adat alapján választás, utána visszaküldi a feleslegeset. Régi jó ismerősöm a szervizgazda, mondta, soha semmi sem biztos alkatrész ügyben.
(#) Petyaa hozzászólása Okt 19, 2015 /
 
Üdv mindenkinek! Régebben úgy 2000-2001 körül volt egy sorozat az mtv-n ami régi már nem használt vasúti vonalakat mutatott be hazánkban, hogyan ette meg őket az idő, régi vagonok mozdonyok a sínen. Tudja valaki mi volt ennek a sorozatnak a címe?
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2015
(#) zoly15 válasza nagym6 hozzászólására (») Okt 20, 2015 /
 
Nekem sincs aknám, de vannak emelők és bakok
Amit mondasz sajna így van, nekem is volt már hogy rossz hosszbordás adtak, de visszavették, ill cserélték, hol vásárolsz te, hogy nem cserélik be, ill veszik vissza?
(#) zolika60 válasza nagym6 hozzászólására (») Okt 20, 2015 /
 
Írj privátban és segítek olcsóbbá tenni a beszerzést csere lehetőséggel.
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2015
(#) nagym6 válasza zoly15 hozzászólására (») Okt 20, 2015 /
 
Nem akarom nyilvánossá tenni a boltot, de errefelé nem szokás a csere. Sőt szerviznek sem mindig, mert ha beépítés közben derül ki, hogy nem odavaló, már szerviznek sincs csere. Szerelés nyomai látszanak, ez már nem adható el másnak.
Ilyen esetek, amikor nem állapítható meg egyértelműen a hiba oka, mégsem az a rosz, amire gondoltunk, megvettük, beépítés után derül ki. Ismerősöm autója néha leállt. Vett gyújtókábelt, utána valamilyen jeladót, majd még valamit, nem lett jó az autó. Ezek mind a szekrényében pihennek, potya kiadások kb. 30e körül, végül szerviz javította.
Én autómban szervizben alapjárat ingadozás miatt -diagnosztika, és más próbálkozások után- alapjárati motor csere, nem az volt a hiba, visszacsere, nem kellett 12e. kifizetnem, szerviz nyakán maradt. Beépítése miatt nem veszik vissza a szerviztől sem.
Jórészt ezek azok a dolgok, amiért nem javítok otthon, csak egyszerűbb hibákat, de mint visszább írtam, még egy egyszerű vízcsőcserénél -én csináltam- is probléma volt.
(#) Nemtudhatod válasza nagym6 hozzászólására (») Okt 20, 2015 / 2
 
A szerviz azért szerviz, hogy értsenek hozzá, ha nem odavaló az alkatrész akkor rossz volt a diagnosztika, így Én sem vennék vissza semmit, mert ha nem ért hozzá, minek üzemeltet szervizt? Nem kötelező!
Idézet:
„Ilyen esetek, amikor nem állapítható meg egyértelműen a hiba oka”
Akkor visszautalnék arra, hogy ha nem ért hozzá az illető, akkor hogyan mer egyáltalán hozzányúlni, ha nem a magáé?
Én "odakint" jártam pár szervizben, a földre kiöntheted a levest is tisztább körülmények közt eszed meg onnan, mint néhány étteremben. De nem ez a lényeg, hanem az, ha elvállalnak egy javítást, azt meg is javítják, neked annyi a dolgod, hogy átvedd (az előre megbeszélt összegért és időben) a jó autódat és a pénztárnál fizess.
A mai autók nem javíthatóak otthon, ezt el kell könyvelnünk, nem véletlen ez a tendencia a gyártók részéről, de ez nem idevaló téma.
Amit zoly15 csinál, az az Ő hozzáértését bizonyítja, de a magáét javítja-jobbítja.
(#) q765 válasza nagym6 hozzászólására (») Okt 20, 2015 /
 
Nagyon sok negatív hatás ért már ilyen téren, azt olvasni a mondataidból. Válts javítóműhelyet, ha meg tudod oldani. Itt is sok a különbség, mint tanár -és tanár vagy, mint fodrász - és tehetséges fodrász között. Elvégre mindenki emberből van. Ha magadnak javítanál, tanácsolom szedd ki a rossz alkatrészt és azután keressetek cseredarabot. A szenzorok mérésére ott a szervízkönyv. Óvodás szinten leírja a multiméter melyik mérőcsúcsát hová kell helyezni, mekkora értéket kell mérni.

Én az elektronikával voltam így régen. Élrettentettek az iskolában tőle. Elhatároztam, hogy megfogom tanulni. Itt segítettekek, és kaptam önbizalmat hozzá. Azóta ha tehetem napi szinten forrasztok.
(#) nagym6 válasza Nemtudhatod hozzászólására (») Okt 20, 2015 /
 
"nem odavaló alkatrész" arra gondoltam, amikor a helyesen megállapított hibás alkatrész alvázszám stb. rendelés alapján mégsem passzol.
"Ilyen esetek, amikor nem állapítható meg egyértelműen a hiba oka” Ezt az otthoni javításra gondoltam.
De nem egyszerű néha a hibakeresés. Ismerősöm garanciális Citroen C5 autójának elektromos hibájával magyar márkaszerviz nem boldogult, külföldről jöttek gyári szerelők, ök sem boldogultak vele. Kicserélték az autót garanciába. Hihetelen, de igaz.
Másik esetnél időszakos hiba miatt -szervizben éppen jó- több alkatrészt cseréltek, hetek óta ment a kínlódás, mire kiderült, hogy kábelköteg szigetelése málik szét, néha összeér a drótér.
(#) nagym6 válasza q765 hozzászólására (») Okt 20, 2015 /
 
Én inkább úgy látom, vannak nagyon nehezen behatárolható hibák. Persze tévedhet szerviz is, mint írtad is, emberből vagyunk.
(#) zolika60 válasza nagym6 hozzászólására (») Okt 20, 2015 / 3
 
Ez azóta van, mióta egy komoly bűnöző beépítette az első számítógépet az autóba.
(#) Nemtudhatod válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 20, 2015 / 1
 
Így van!
De folytathatnánk a sort ezer más dologgal, ahol a modern technika nélkül is, csodásan működött a világ (lásd okostelefon) és mi lett a vége:
Idézet:
„Naponta 135 alkalommal használták telefonjaikat a fiatalok. Ez azt jelenti, hogy egy átlagos napon, amelyen 16 órát töltöttek ébren, minden 7,5. percben használták az okostelefont - mondta el Alexander Markowetz, a Bonni Egyetem informatikaprofesszora.”
Elképesztő! Ugyanakkor ha kérsz tőlük valamit, nincs időm a válasz!
Okostelefon...mi lenne ha a gyerek lenne okos és nem a telefon-mosógép-vasaló-hűtőszekrény és sorolhatnánk?.
(#) zolika60 válasza Nemtudhatod hozzászólására (») Okt 20, 2015 /
 
Szép új világ. Sajnos csak szemlélni tudom, nem tehetek ellene semmit. Pontosabban annyit, hogy harminc éves autóval járok, buta telefonom van és ez marad is amíg lehetséges.
(#) Kovidivi válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 20, 2015 /
 
Én is raktam volna Win7-et a laptopomra, de mivel nincs hozzá driver, rá voltam kényszerítve, hogy haladjak a korral...
Következő: »»   2508 / 3610
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem