Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű tápegység
Témaindító: Rendszer, idő: Feb 18, 2006
Témakörök:
A kis öcsipanelen egy AS3844 van, annak testvére, amit belinkeltél. Az öcsipanelen minden felületszerelt, közvetlen a panel tövében van egy 47u elkó. Ez lehet a C2? Egyik lába GND, a másik pedig a panelra megy, ha jól látom tápra, tehát az ic 7-es lábára. Holnap ezt kiveszem, és megmérem. Köszi.
Az UC3844 7-es lábán lévő elkót alapból cserélni kell, ha gond van egy ilyen táppal. Ez puffereli az IC tápfeszültségét.
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2015
Köszönöm mindkettőtöknek a segítséget, megmentettétek a tápomat! A kondi cseréjével rögtön indult a táp. Köszönöm!
Sziasztok!
Ennek az erősítőnek a 8 Ohm -on 500W -os teljesítményű verziójához tudnátok ajánlani kapcs. üzemű tápegységet, amit viszonylag könnyen meg lehet építeni? Sztereóban építeném majd az erősítőt, de az úgy 1 tápegységnek valószínűleg már túl nagy terhelés lenne, ezért dual mono kialakítás lesz szerintem. Köszönöm
Sziasztok!
Vettem egy telefontöltőt, de zavarja a érintőképernyőt. Ahogyan hozzáérek ugrál a kép. 0.6V-ot ingadozok a fesz, tettem rá 1000 uf kondit is jobb lett, de nem teljesen. Mit csináljak vele, hogy jó legyen?
Sziasztok
Van egy jó minőségű kapcsolóüzemü tápom 24V 10A ami állítható 17-29V között szeretnék belőle csinálni egy akkumulátor töltöt. Vezérlő elektronika van a szabályzáshoz és jól működik trafó és egyenirányítóval de a kapcsolóüzemü táppal nem. Amit mértem rajta egyenfesz állásban 17V, váltóban 36V de a váltót csak úgy hogy a(COM) A negatív oldalon volt fordítva nem mér váltó feszt Két led ellentétes polaritással is csak az egyik világít . Dióda is átengedi a váltót schottky dióda már annyit nem de azon is átmegy. Nincs szkopom ha lenne többet tudnák...
Sziasztok
Buta vagyok megmértem 12V os akkumulátort ugyan azt mértem tehát a műszer vert át. De a panel akkor sem működik a tápról , miért? Van benne (BC212,BC182,4N35,7912,TIC126D,ellenállások,poti,kondi,dióda,zéner) A -TIC-et kicseréltem BTA-ra és úgy sem jó , úgy gondolom hogy azzal van a gond mert vagy nem enged át semmit vagy mindent . A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2015
Mivel rajzot nem látok, csak feltételezem, hogy az egyenirányítást a tirisztor végzi - gyújtásszög vezérléssel. Következésképp csak 50Hz-es trafóról képes a feladatát végezni.
Vagy elcseréled a tápodat egy trafóra, vagy megkeresed benne, hol van az állítási lehetőség és visszaveszed 14,4V-ra. Nagyobb akkuknál áramkorlát is kell, esetleg soros izzóval is megoldható.
Köszönöm a választ megpróbáltam akkuról ugyan azt csinálta.
Van esély arra hogy vissza lehet egyszerűen venni a feszültséget mert annyira nem vagyok nagy szaki. Az állítási lehetőség a 17-29V az elején van kívülről is hozzáférni többfordulatos potméter amit forgatni kell az állításhoz. Ha nem egyszerű megoldani akkor mire lehet használni.
Legalább egy fotót kellene látni, de nagy eséllyel egy ellenállás osztó módosításával lehet állítani a kimenő feszt, és szinte biztos hogy vissza lehet venni 14V-ig is. Az más kérdés, hogy áramkorlát nem biztos hogy van benne, azt nem árt tenni rá kívülről.
Ha nem értesz hozzá, akkor inkább hagyd így ahogy van, és tegyél utána egy áteresztőtranyót áramkorláttal. Azt a 3V-ot el lehet fűteni egy tranyón, 5A-es töltés esetén 15W disszipáció lesz az még nem olyan vészes. És lesz áramkorlát, azaz nem fog tönkremenni a kapcsolóüzemű táp ha összezárod véletlenül a két csipeszt.
Szia
Nem szívesen nyúlnák bele mert gyári összerakás és úgy gondolom hogy addig amíg nem nyúlok bele addig jó lessz ... Az áteresztőtranyót nem teljesen értem egy sima nagyteljesítményű tranzisztor vagy valami más. NE555 és valamilyen FET amivel lehetne szabályozni a feszültséget és az áramot az úgy működhetne? Nem csak az akku töltésre lehetne akkor használni hanem másra is (egy jó erős álitható tápnak? ) Miben keressek olyan FET-et vagy áteresztőtranyót tv,monitor,videó,magnó,rádió,erősítő, Köszönöm a választ
Kapcsolóüzemű megoldást találsz itt, alulról a harmadik rajz. Az áteresztőtranyósra pedig találsz valamelyik analóg, mondjuk a labortápos topikban. Az analóg megoldásnál ha stabilizáltnak is kell lennie akkor kell valami egyszerű stabilizátor (akár 1db zéner) és arról kell levenni az áteresztőtranyónak a feszültségét, ha elég csak az állítási lehetőség akkor 1 poti a tápfeszre, aminek a csúszkájáról szedi a FET az aktuális feszt. Az áramkorlát egy sönt és egy kisebb teljesítményű tranyó. Az egész 6db alkatrész. Rajzolgatni most nincs időm.
Gondolom rájöttél hogy nem nagyon értek az elektronikai dolgokhoz.
Az egyszerűség a kedvencem és a próba. Én arra gondoltam hogy a NE555 -ön két dolgot álithatnék 2 potméterrel az egyik az hogy mennyi időnként jöjjön ki belőle a fesz és hogy mennyi ideig . Így nem lenne megoldható az hogy álitható legyen a fesz és az áram (külön-külön)? Minél sűrűbben kapcsol be annál nagyobb a fesz minél több ideig annál nagyobb amper. Idézet: Ez nem teljesen így működik. A feszültség hozza létre az áramot, már ha a feszültségre valamilyen fogyasztót kapcsolunk. „Minél sűrűbben kapcsol be annál nagyobb a fesz minél több ideig annál nagyobb amper.” Idézet: „Minél sűrűbben kapcsol be annál nagyobb a fesz minél több ideig annál nagyobb amper” Két dolog keveredik. Minél sűrűbben = frekvencia Ideális rezisztív alkatrészek esetén nem változik semmi, sem a feszültség, sem az áram, csak ha a terhelés frekvencia függő alkatrészekből áll. minél több ideig = kitöltés (bekapcsolás/kikapcsolás aránya) Ettől változik a feszültség (átlaga), és ha fogyasztót kapcsolsz rá, akkor az áram is. (nem amper)
Akkor 2 lehetőség maradt, az egyik hogy rendelsz egy step down konvertert az ebay-ről (kb. 2000Ft átszámolva, a feszültség és az áram szabályozott és állítható, amiknek az értékét digitálisan ki is jelzi, max. 5A-t tud) ez kapcsolóüzemű. A másik megoldás a már említett analóg áteresztő fokozat megépítése, amihez kell az a 6db alkatrész (pár száz Ft) meg egy hűtőborda.
Az 555-ös meghajtás esetén a kitöltési tényezővel tudod állítani a feszültséget, de az áramhoz ez nem elég mert az terhelés függvénye is, és ha nincs az értéke figyelve akkor a maximális értékét semmi sem korlátozza, vagyis tönkre fog menni. A linkelt helyen van rá példa hogy hogyan lehet megoldani, annál egyszerűbben nem.
Sziasztok!
Van egy kapcsolóüzemű táp, ami egy sub erősítőjét táplálta. A kérdésem az lenne, hogyan kell ezeket elindítani? A 7-es lábon 5V, a 6-os lábon pedig 3V van. -23,5V és +23,5V a kanyarban sincs, pedig nagyon nem ártana Köszönöm! (Bocs a képminőségért) A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2015
Szia!
A PCONT-ra köss 5V-ot.
Szia!
Nagyon szépen köszönöm a segítséget, működik!
Sziasztok!
Kapcsolóüzemű tápegység trafójának a méretezésével de inkább a méretezése megértésével lenne problémám. Maga a táp egy félhidas jószág lenne, ir2153-al. Nem tudom megérteni hogy a trafó primer tekercsére miért 150V körüli értékkel kell számolni. Hiszen ha egyenirányítom, pufferolom a hálózati feszültséget abbol lesz olyan kb 300V és ezt a feszültséget kapcsolom rá a primerre. Miért lesz ott mégis 150V?
Mert az a csúcsfeszültsége a kapcsolt jelednek. Ha egy periódus feléig rákapcsolod a 300 V -ot, a másik felében 0 V -ot, (50% kitöltés) akkor bizony az átlag 150 V lesz. Ha csökken a kitöltés, a 150 is kevesebb, ha nő, akkor több lesz. Így működik a kimeneti feszültség stabilizálása is.
Köszönöm! Így már minden világos Azért zavarodtam bele mert ha hálózati trafóról beszélünk, ott 230V megy egy az egyben a primerre de azzal is számolunk (ezért tettem fel a kérdést, ha 300V a primer fesz kapcs tápnál, miért nem annyival kell számolni). De azt nem vettem észre hogy hálózatiknál a 230V is egy effektív feszültség, tehát lényegében itt is egy átlagfeszültséggel számolunk nem pedig a csúcsértékkel.
Ha IR2153-al dolgozol, akkor félhidas a tápod. Ha viszont full bridge(teljeshíd) tápot építenél akkor bizony 300-320V-al kell számolni!
Félhíd esetén max. kitöltésnél is 150-160V-al kell számolni. Half bridge A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2015
Sziasztok!
Édesapámnak elromlott a keverőpultjának a trafója. Gondoltam ránézek,sima egyszerű kis kapcsolóüzemű tápegysêg. Így szemre nem láttam semmi rendellenességet belül,meg egyik napról a másikra lett rossz. Kezdésnek cseréltem az összes kondit,de ezzel sem lett jobb. Mit kéne mérnem,megnéznem? Mellékelek képet. Elnézést ha rossz helyre írtam.
A hűtőfülön lévő fetet, és az IC körül lévő 3 SMD diódát. A dióda nem egyszerű eset, mert ha visszáramos attól még lehet hogy a multiméter jónak fogja mutatni. Ha valamelyik gyanús akkor ki kell forrasztani, és úgy megmérni mindkét irányban diódavizsgáló állásban. Ha bármelyik irányban eltér a várt értéktől akkor csere.
Ha ezek sem hoznak eredményt akkor már csak az IC és a szekunder oldalon lévő TL431 lehet a ludas. Elvileg.
Ha a FET elszált, akkor valószínűleg a 2 Ohm-os ellenállások is (R19..R22). Még a 100 Ohm-os R5-re is érdemes rámérni.
Hello!
Tehát a fet az egyik gyanusított. De melyik, 2 van? Az ic körül akkor a zener diódákra gondoltál. Megmérem majd. A primary oldalon melyik ic-re gondolsz? Tl431 oké az a nyák hátoldalán van,de a másik hol van? Még egy optocsatoló van rajta az nem lehet rossz?
FET csak 1 van, a másik az elvileg dióda. Az IC körül van 3db SMD, hogy az zéner vagy sima 4148 azt ember meg nem mondja egy fotóból. IC is csak 1 van (a 8 lábú) illetve van a TL431 (SMD verzióban), mert ugye az is egy IC. De ezt csak így ránézésre mondtam, mert egyikről sem tudom a feliratot leolvasni, annyira nem jó a kép.
Megmértem,mind hibátlanok. Tehát azok kizárva.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |