Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Multiméter - miért, milyet?
Sziasztok!
Erről a típusú/márkájú műszerről tud esetleg valaki valami jót illetve rosszat írni? Ami nekem fontos lenne,hogy 4 3/4 digites legyen és frekit tudjon mérni mindenképpen.Ennél többet nem tudok és nem is nagyon szeretnék áldozni rá. Vagy ha esetleg tudtok ugyan ilyen árban ugyan ilyen tudással de jobb,megbízhatóbb műszert akkor várom a véleményeket.
Baromira nem mindegy hogy mennyibe kerül. Pénzből élek én is és a család is. (Mint említettem, karácsonyi ajándékként dobna rá össze a család.)
A felhasználása relatíve széleskörű lenne. Nyákok / panelek mérésétől egészen 230V/400V-os villanyszerelési munkákig. Alapvetően munkaeszköz lenne. Lehet bután hangzik, de használni tudom a multimétert, de nem értek hozzájuk technikai megoldásaik oldaláról. Messze nem mélyedtem el bennük annyira hogy specifikáció szinten átlássam melyik milyen tudásszintet képvisel. Mint írtam egy Fluke-ot szoktam kölcsönkérni ismerőstől (Fluke 87 V - elég régi darab), azzal például nagyon elégedett vagyok. Egy azzal ekvivalens tudású műszer nekem már bőven megfelel. (De nem zavarna ha többet is tudna.) Fontos hogy mondjuk egy frekiváltó kimenetén tudjak frekit mérni és ne dögöljön bele a műszer, ha közben üzemi feszültség van. Vagy másik példa: termisztor aktuális ellenállás értéke üzemi körülmények között. És a legfontosabb, az emberi hülyeség, dugaljra rámérés ellenállásmérés üzemmódban . Az meg hogy egy műszer belülről hogy néz ki nekem tervezéstechnikailag nem mond semmit. Sajnos. Ha valamit kifelejtettem, akkor válaszolok a további kérdésekre. Ja igen a szabványos túlfeszvédelemre szükség lenne (min. Cat IV 600V), mert hiba keresésre is használnám a ketyerét. Soha nem lehet tudni milyen fesz jön szembe velem és hol. A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2015
Ha ellenállásmérés módban tapintasz a hálózatra, akkor árfüggetlenül fog tönkremenni a multimétered. Hülyeség ellen nincs védelem.
Upps, nekem vannak jó műszereim, de eddig még sikerült megállnom, hogy a frekiváltó kimenetén frekit mérjek.
A műszereim nem is fogják fel, milyen jó gazdájuk vagyok így ezzel.
Jártam én is... Ha finomíthatom, figyelmetlenségből történt.
Azóta a kis notesz formátumú műszer jeltelen szelektívben alussza örök álmát.
Én pedig az általad említett frekimérés hálózaton című hibát vétettem... A frekiváltó csak súlyosbítana a helyzeten.
Legutóbbi vakmerőségem a frekiváltó kimenetére kötött 230V váltó. Ennél már mentegetőzésbe nem is fogok, hálistennek a gyártók valahogy mégis megoldják a tragédia elkerülést...Volt kijelzés, programozgattam, hagyta magát, aztán - motort nem is próbáltam rákötni, pedig volt 3 szabad hely, fázis, nulla, védőföld - csak úgy start parancsot adtam a nyomógombbal.
Hűtőventilátora elindult, meg valamit kiírt külföldiül. Nem sértődtem meg, mert nem ment tönkre - Toshiba gyártmány volt. Tudnak ezek az oroszok, ahogy mondani szokták...
Marad a tapasztalat, lehet hiába mérsz vele a frekvencia váltó kimenetén, kapsz egy értékelhetetlen valamit. Nálunk elég sok műszer megfordul, jellemzően alacsony pontosságigénnyel, de a kedvenceim inkább az olcsóbbak. Sok ugyan kibír sok mindent, cserébe zavarja a nagyfrekvencia, némely az elemeket eszi meg hetente, van ami rövidzárra sípol de csak 1 perc után, egyesek a kondenzátort mérik ugyan de a soros ellenállásával nem törődnek teljesen rosszat is jónak mérik,ha nem vezet át ,némelyek örökké kikapcsolgatnak, így szinte használhatatlanok. Ha egy műszer tetszik vedd meg azt, mert a többinél el sem tudod képzelni milyen széles skálám mozoghat a bosszantás rész. Az is fontos automata méréshatár váltós ,vagy nem. Ez is erősen szokás kérdése nekem sokszor bosszantó, hogy nyomogatni kell, vagy az apró pontokat feliratokat kell lesni, kivárni a beállási időt. Esetleg vegyél egy olcsót, abból 5 kijön ebben az árban. A villanyszerelés nem igényel különösebben 1% nál pontosabb mérést. Ami a védelmet illeti az áramméresben feszültségmérést azt szinte mind megköszöni, a kondenzátor bemenetre tett 230V-ra feltöltött kondenzátort sem hiszem hogy sok túléli. Ezeken csak az odafigyelés segít.
Nekem van a jó és pontos multi mellett egy 1500Ft.-os is, azt használom kényes helyeken, így max. 1500Ft. a bukás. Leeshet, sárban esőben ha lehet kímélem a drága gépet. És a legtöbb helyen jó az 1500Ft.-os, kb. egy évet él míg átmegy rajta a traktor, vagy leejtem 6 méterről.
Volt szerencsém kipróbálni az UT60E-t. Senkinek nem ajánlom. A mérési pontossággal nincs gond de pl.: kondenzátort lehetetlen vele kimérni vagy annyira lassú, hogy nincs idő kivárni a gondolatmenetét vagy semmit nem csinál. A másik, hogy led diódát nem mér. 1.5V feszültéséggel tesztel ami nem elegendő a mai ledek még parázsfény meghajtásához sem de a sima diódát méri. A többi műszer mind 2.8V-ot ad ki. Szal akinek ezek nem lényegesek az nyugodtan megveheti mivel mérési gyorsasága feszültségnél, ellenállásnál elég jó.
A finomabb számítógépes lapokat (mobiltelefon, stb) agyonüthetsz 2.8V-al.. ott célszerű az olyan nagyfesz műszereket hanyagolni, így ez inkább pozitívum.
Az az 1 mA nem sok mindent fog agyonütni.
Nem az áram hanem a feszültség üti agyon..
Ha már átüti a százlábú egyik fet gétjét amin 0mA folyhatna, onnant kuka. Persze ha csak régi orosz diszkrét alkatrészes eszközt mérnél, az azt is túlélné ha a 220-as vezetéket ejted be a sűrűjébe...
Ne tulozz, semmit nem üt agyon 2-3V méröfeszültség. Az egyik utolso projektben 800 pontos méröautomatát fejlesztettünk a legujabb berendezéshez (gyártosor) ott is 3,3V volt a méröfeszültség.
Te csak egyetlen példát tudsz mondani aminek nem árt a 3V..?
Ennél jóval több példát lehetne találni. De attól még van olyan is aminek árt.. 2-3V mérőfesz az egész áramkör tápfeszültségének többszörösét jelentheti bizonyos helyeken. Ha egy áramkörbe benyomsz dupla tápfeszültséget valahova, azt nem biztos hogy minden túléli.. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2015
Mivel nem processzorokat és hájtek elemeket fogunk mérni egy ilyen mezei multiméterrel ezért 3v-al semmi probléma, akinek van Fuke vagy metexe az mérje már le mennyi feszültség van a kimeneten dioda állásba! Szerintem annál meggyőzőbb nem kell. Amit mi is mérünk ott 3.3V a táp a procinak. Tehát oda rakod a mérőcsúcsot amelyik lábra akarod annak nem szabad tönkremennie.
én is mondhatnám hogy milyen vacak multiméter az amelyik még egy glimmlámpa nyitófeszültségét se tudja, hiába mérek rá a glimmlámpa nem világít; így van ez a leddel is, akinek az fontos hogy mérőfesz kinyissa a glimmlámpát vagy ledet az olyat vegyen, áramkörön kívül külső eszközzel bármelyik meg tudja mérni a glimmlámpa vagy led paramétereit, de áramkörön belüli hibakereséshez nem a nagyfesz módszer az optimális...
Ugyanez érvényes a Zenner dióda mérésére is, milyen dolog az hogy nem birom közvetlenül kimérni a 12V-os zennerem feszültségét egy multiméterrel..? A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2015
Én csak azt nem értem, egy processzoron, aminek sok a 3 volt, miért akarnék szakadást mérni? De magyarázzátok meg, lehet én vagyok a hülye...
Mert nem a procit akarja mérni hanem a hozzá galvanikusan kapcsolt tranzisztort, tekercset, stb...
Na úgy ok.
Én zárlatot keresek a proci lábakon mert gyartas közben mindig van selejtes forrasztás arra a csipogast hasznalom namármost a csipogonalál is 3v van tehát nehogy má tönkrevágja az ic belsejét
800 méröpont van egy berendezésen amiben kb 4000 alkatrész van a FET-ektöl kezdve egy marék processzorig meg nagyfrekvenciás egységekig. Minden méröpontra külön program van irva, hogy mikor minek kell történnie. Elöször hidegen méri végig a NYAK lapot, majd melegen a feszültségeket, majd az egyes üzemmodban az egyes jeleket közel GHz-es tartományban. Kb 5x bonyolultabb mint egy PC alaplap (legalábbis ezt mondják azok akik a kezdettöl fejlesztik.
3 V semminek sem árthat, ha csak méröfeszültségnek használod, és nem nyomsz át rajta 3 A-t.
Szerintemis 640 kilobájt elég kell legyen mindenkinek...
Lemértem a jobb minőségű műszereimnek diódamérő módban a feszültségét és az áramát. (Természetesen a diódát minden műszer áramgenerátorosan méri, úgyhogy a feszültség üresjárási, az áram zárlati.) Az eredmények:
6,6 V - 1,0 mA (Agilent 34401A) 3,8 V - 1,0 mA (Fluke 85 III) 2,6 V - 1,0 mA (Metex M4650CR) 2,5 V - 0,8 mA (Maxwell MX-25 304) Az Aglientet a Fluke-kal mértem, a többit pedig az Agilenttel, szóval pontosnak tekinthetők az eredmények. Amúgy az eredeti hozzászóláshoz: én azért még nem ítélném el azt a multimétert, mert a LED-et szakadásnak jelzi. A LED karakterisztikája eleve jóval kevésbé meredek, mint egy sima diódáé, ezért még ha ki is írja, hogy 1 mA áram mellett mekkora a nyitófeszültség, az nem túl sok infó, mert úgysem ilyen kis áramon fogod járatni, és akkor jóval nagyobb lesz a feszültség. Ilyen célra egy jó áramkorlátos tápegységgel többre mész. (Mondom ezt úgy, hogy egyébként én sem vagyok híve a Uni-T műszereknek.)
Köszi az értékeket ebből látható hogy még az agilent is nagyobb feszültséget ad le mint a többi. Nekem ut61e van az is siman működik csak hát a magyar cégek nem azt veszik ami jó is és hiába mondom hogy ez működik minden méréshatáron.
Mi a különbség az UT71C és 71E közt???
Minden leírása és paramétere azonos, az árcédulát kivéve.. Érdemes ilyet kínából ebay-en venni? Vagy célszerűbb itthon 30% felárral?
Az E jelű tud teljesítményt is mérni. Itt van Dave Jones nem túl jó véleménye róla...
Egyébként a Batronixtól sokkal olcsóbban megkapod. Rendeltem már tőlük egy függvénygenerátort, két nap alatt megjött. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2015
UT71e 50 papírt nem ér az már biztos. A többi is annyit tud mint egy 15 ropis maxvell.
Ráadásul az nettó...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |