Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapcsolóüzemű feszültség szabályozó kismotorhoz
Lapozás: OK   1 / 9
(#) KeserűCukor hozzászólása Ápr 9, 2006 /
 
Hello!
Van egy Simsonom, amiben nincsen feszültségszabályozás.
A feszültségszabályzó 8000HUF, de ez elég primitiv, rezgőnyelves és egybe van építve a relével, tehát csak az index kap 12 voltot, más 18 körülit, tehát ugyanúgy szétvág mindent...
Nos a szabályzást nem lehetne megoldani 7812-es IC-vel kicsit modernebb verzióban, esetleg külön a műszerfalat, az indexet,....
Az akksinak szerintem mehetne 15 volt is, tehát oda lehetne 7815...
Vélemények, hűtés, egyáltalán bírja--e? Megoldható?
Köszönöm!!!
---ZoLee---
(#) eSDi válasza KeserűCukor hozzászólására (») Ápr 9, 2006 /
 
Szerintem a Stabkocka egymagában kevés lenne. biztosan ki kell egészíteni tranyókkal, hogy elbírja a terhelést.
(#) Sebi válasza KeserűCukor hozzászólására (») Ápr 9, 2006 /
 
Itt megint csak a kapcsolóüzemű szabályzó jöhet szóba: a nehezen megtermelt fedélzeti energiát nem kell hővé alakítani! ?A kell összesen?
(#) KeserűCukor válasza Sebi hozzászólására (») Ápr 9, 2006 /
 
hát az index 1 oldala 2*21W
(#) eSDi válasza KeserűCukor hozzászólására (») Ápr 9, 2006 /
 
Úha! akkor itt kellenek az Amperek rendesen!

Legjobb lenne valami egyedi kapcsolóüzemű tápot csinálni mondjuk egy TL494-es IC-vel.
(#) Sebi válasza eSDi hozzászólására (») Ápr 9, 2006 /
 
Nem kell azért olyan sok A, hiszen ott az aksi. Sztem 1 5A-es buck regulator 14,4-re beállítva jó lenne (NSC v Motorola)
(#) eSDi válasza Sebi hozzászólására (») Ápr 9, 2006 /
 
Jah, tényleg. Kicsit megzavarodtam...
Az Akksit kell tölteni folyamatosan és kész. Ugyan úgy mint az autóknál.
(#) potyo válasza eSDi hozzászólására (») Ápr 10, 2006 /
 
Azért az autóknál manapság már ilyen 60-100A-es generátorok is vannak. Ezek már nem csak az akksit töltik.
(#) KeserűCukor válasza potyo hozzászólására (») Ápr 10, 2006 /
 
Esetleg valami kapcsit, árat.....
Amugy mikor benn az akksi akkor csak 18 volt korül van, tehát csak az indexnek sok, de ha kiveszem, akkor mindent visz, mint a piros hetes
(#) eSDi válasza potyo hozzászólására (») Ápr 10, 2006 /
 
Jó! De ez egy sámson és nem egy ótó! Abba meg nem hiszem hogy 60A-es generátor lenne. Szerintem bőven elég lenne ha mondjuk 5A-el tudná tölteni az akksit.

De ha nem így lenne akkor javítsatok ki.
(#) mex válasza KeserűCukor hozzászólására (») Ápr 10, 2006 /
 
Kérdés:a világitásnak és az akkumulátornak külön tekercse van? mert ha ez a helyzet akkor külön szabályzó kell a töltéshez és külön a világitáshoz is! Külön bonyolitja a helyzetet hogy a világitás szabályzását:12vX1.41=17v-ra kell állitani mivel váltóáramról van szó! az akksinak ajánlatos 14.4v-nál kevesebb töltőfeszültséget adni a hosszú élettartam érdekében.
(#) eSDi válasza mex hozzászólására (») Ápr 10, 2006 /
 
Teljesen egyetértek. Az akksinak legjobb a 13.8V
(#) KeserűCukor válasza mex hozzászólására (») Ápr 11, 2006 /
 
Igen!
3 tekercse van:
-gyújtás
-világítás
-töltés
Az akksiról megy továbbá az index, a műszerfal világítás /N, index visszajelző, reflektor, háttérvilágítás/, a helyzetjelző.
A világítás működik!
Az akksis résznél van a bibi:
-az összes említett részt kivágta, az akksit túltöltötte, sorba ette a reléket!
Tehát a töltő feszültséget kellene beállítani. Az a generátor után egy termetes Greatz-hídba megy, onnan a relére, akksira, műszerfalra.
A műszerfalhoz láttam simson.hu-n kapcsolást, de az csak izzok elé elég, és a probléma még így sem oldődna meg
Egyáltalán ha megveszem ezt a 8000ft-os szabályzot, ami egybe van építve a relével, akkor minden 12V-ot fog kapni, vagy csak a relé?
THX
(#) damatic válasza KeserűCukor hozzászólására (») Ápr 11, 2006 /
 
Én átszervezném az egészet. Egyenirányítanám a 3 tekercset, rá egy épített fesszab.-ra, és onnan totál úgy, mint az autókban, csak kicsiben.
(#) mex válasza KeserűCukor hozzászólására (») Ápr 11, 2006 /
 
Ne vedd meg!Valahol van egy neked való kapcsolásom,előkeresem!
(#) szabi83 válasza mex hozzászólására (») Ápr 11, 2006 /
 
RTÉK1991 és RTÉK1992 ben található fesz-szabályzó kocsiba, de jó az mociba is.. sztem
de el megy a bontóba vesz egy Trabantét 500Ft ér és kész csak beköti.. örül
(#) KeserűCukor válasza szabi83 hozzászólására (») Ápr 11, 2006 /
 
Igen!
Valamit tudtok!
A régi DINAMÓS verdákban volt ehhez hasonló, ezért tűnt el sok Simsonból is Pl.:2ütemű Trabi, Wartburg
Akitől vettük, annak volt is egy Warcija, és elektronikát tanított, lehet ő buherált valamit...
Amugy mikor megvettük, ki volt kötve a töltés, aztán elvittük egy "szakemberhez", aki bekötötte, majd kb 6* mentem vissza reléért, amiért volt pofája alkalmanként 2000 FT-t kérni.
Megszólal:
Frekvenciális zavar, be kell méretni.
Aztán elkezdtem simson.hu-n forumozni, és akkor kezdtem képbe kerülni...
(#) eSDi válasza KeserűCukor hozzászólására (») Ápr 11, 2006 /
 
ebből úgy tűnik hogy az előző tulaj szépen kitermelte a dolgot belőle.

Frekvenciális zavar?! Szakember! Ezt megkérdőjelezném!

Nem erősítő ez hogy gerjedjen.....
(#) KeserűCukor válasza eSDi hozzászólására (») Ápr 11, 2006 /
 
Autóvillamossági műszerész mester
Van a tábláján, de egy láma!
(#) Slope válasza KeserűCukor hozzászólására (») Ápr 11, 2006 /
 
Büntiből vinnék neki egy toyotát, na ott aztán gyárthat szakszavakat
(#) mex válasza mex hozzászólására (») Ápr 12, 2006 / 4
 
Több darab készült belőle,a tapasztalat szerint üzembiztos. Az egészet érdemes egy kis hütőbordába tenni,majd műgyantával kiönteni.

P1020325.JPG
    
(#) mex válasza mex hozzászólására (») Ápr 12, 2006 /
 
Valahogy igy:

Kép 001.jpg
    
(#) KeserűCukor válasza mex hozzászólására (») Ápr 12, 2006 /
 
Terhelhetőség?
Hány A?
Jónak tűnik!
(#) mex válasza KeserűCukor hozzászólására (») Ápr 12, 2006 /
 
A BT151 akár 10A-t is bir,jelen esetben a töltőtekercs induktivitása határolja a töltőáramot (fordulatszámfüggő) és a légrés nagysága iskorlátoz. Lehet sima automata töltőként is használni,ekkor viszont az áramkorlátot a graetz előtt soros izzóval kell beállitani. Még annyit: a tirisztort a bordától szigetelve kell szerelni!!
(#) csaadaam válasza mex hozzászólására (») Ápr 13, 2006 /
 
Hi!
tudnátok segíteni? Én is szeretném megépíteni ezt, hasonlóképp simsonba. De lenne pár kérdésem (kezdő volnék):
-milyen graetz kell bele?
-a BT151 az pontosan mi? dióda?
-a diódák ahová nincs írva semmi azok 1N4001-ek?

Köszi
(#) szabi83 válasza csaadaam hozzászólására (») Ápr 13, 2006 /
 
graetz = 4 db 1n4001 dióda
bt151 = tirisztor
-a diódák ahová nincs írva semmi azok 1N4001-ek?
igen azaz 7 db 1n4001 kell össz.(, de lehet az nem lesz nyílván 1n4007 -t kapsz, ez nem bizti de lehetséges . amugy jobb a 1n4007 -es..)
(#) csaadaam válasza szabi83 hozzászólására (») Ápr 13, 2006 / 1
 
aha. és hol van a tirisztor? meg mi is az pontosan?
(#) mex válasza csaadaam hozzászólására (») Ápr 14, 2006 /
 
Hali! Igy utólag félreérthető a rajz alá irt szöveg,a diódák 1N4001-1N007-ig lehetnek,viszont a graetz (nem greatz!)-re nem vonatkozik!!! Oda vagy 4 db min 5 amperes dióda kell,vagy ténylegesen egy tokba épitett diódahidat kell kötni. Ha nem akarod kihasználni a kétutas egyenirányitást akkor a graetz helyére nem kell kötni semmit,a töltőtekercs egyik végét testelni kell, a másik kivezetését pedig egyből a tirisztor anódjára kell csatlakoztatni. A tirisztor elvégzi a félhullámú egyenirányitást is! Remélem érthető,ha nem kérdezz nyugodtan(bár elég ritkán ülök a gép előtt sajna).
(#) csaadaam válasza mex hozzászólására (») Ápr 14, 2006 /
 
tudom, hogy graetz. De hol van a tirisztor? ez az amit nem értek
(#) csaadaam válasza csaadaam hozzászólására (») Ápr 14, 2006 /
 
valaki tudna ez alapján küldeni egy NYÁK rajzot? Nagyon sokat segítene
Következő: »»   1 / 9
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem