Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Hali Kovidivi!
Kezdődött azzal, hogy a 3,5 A es biztit verte ki. Próbálgatva hogy miért, kinyomta a kék színnel átlózott 1 ohm os 5W os ellenállást. Ki derűlt, hogy a piros ovállal jejölt, 1N4005 ös diódák drótok. Az egyiknek látszik a poziciószáma, D8. Ezeket az alkatrészeket kicserélve, a bizti kiverés megszünt, de működés semmi. További méregetés után kiderült, hogy a pirossal bekeretezett tranyó (K3113) és a melette lévő, már kiszerelt D11 es dióda is drót. Ezeket is kicserélve, a tranzisztort drága pénzért beszerezve, a jelenség ugyan az, nem működik. Ezért gondolom, hogy a zöldel bekeretezett 1200P60 tip. IC is meghalt. Az első két kép az amin bejelöltem az alkatrészeket, de rakok több képet is.
Helló!
Azt a biztosítékot cseréld ki rendesre, ezzel még a nyákon levő vezetősávot is szétégetheted. Az a sok sárga vezeték is csatlakozik a szerszámhoz, amikor rádugod a töltőre, vagy csak a két kiálló villa? Elég furcsa ez a töltő. Kicsi IC van benne,pár Wattot tud magában, mégis ott van egy óriási trafó is. Félvezetőkből összesen 3db-ot látok a hűtőbordán (plusz az egyenirányító-híd), tehát balansz áramkör szinte kizárt. Olyan, mintha a kis IC-hez tartozna a kicsi trafó, ez állítaná elő a segédtápfeszültséget, utána pedig ez táplálná meg a nagy trafót meghajtó áramkört. Ha ez igaz, és csak ez a rossz, akkor akár telefontöltővel is lehet pótolni ezt a részt, és ha a nagy trafós résznek semmi baja, akkor menni fog a töltő. Rengeteget kellene méregetni. Ha el tudsz indulni abból, amit leírtam, akkor meg tudjuk javítani (főleg kapcsolási rajzzal!), de ha nem, akkor ajánlom, hogy vidd el valaki ismerőshöz. Kicsit komolyabb a felépítése, mint gondoltam.
Igen, - az a sok vezeték mind rá megy az akkura. Természetesen, a biztosíték ki lesz cserélve, csak nem győztem forrasztgatni. Nagyon vékony az átkötés, a kép egy kicsit csal. Rkok még képet. Az első képen a trazisztor már ki van cserélve. Q4
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2015
Esetleg olyan csepptöltő, ami tényleg kis árammal tölt? Mert itt nem látom, hogy mennyit tölt. Tényleg csak kis áramú kellene.
Lenne egy kis gondom. Nincs motor akkumulátor töltésére alkalmas töltőm. Van autó akkumulátorhoz való töltőm. Az a fajta, amilyet OBI-ban, Tesco-ban kapni, fekete burkolat, 6db LED, 6A, stb. Ha jól tudom, ezekkel csak 32Ah feletti aksikat szabad tölteni. Viszont nekem 4-7Ah közötti aksit kellene töltenem. Hogy lehet ne megoldani? Hülye kérdés, de esetleg párhuzamba kötni egy autó akksival nagy merénylet lenne?
Hello! Ha a feszültség korlátozva van, mindegy mennyivel tölt, mert amikor eléri a feszültséget a töltőáram "magától" lecsökken az önkisütési áram szintjére. De rajzoltam egyet, ami 20mA-el tölt. A tápfeszültség ellátásához elég egy 12V/1,2W-os nyáktrafó, kis egyenirányító híd és egy 100µF/25V-os kondi.. Ha a Led ég, már a feszültség van korlátozva.
Szia
"esetleg párhuzamba kötni egy autó akksival nagy merénylet lenne?" Igen Az akkumulátorra van irva hogy a kapacitásának hány %val lehet tőlteni. 10 vagy 20 vagy 30% Ha összekötöd akkor csak a akkumulátorokat ( töltő/töétendő ) belsőellenállása, ( ami savasnál igen kicsi ) és a összekőtő vezeték ellenálása a áramkörlátozó. ( igy igen magas áram lehet amig ki nem egyenlitődika két akkumulátor, feszültsége. Használj sorosan egy 6V vagy 12V os izzót, 6V 5W os izzó 5W/6V=0,833A vagy 5W/12V=0,416A és ez márt jó a 4Ah 10%kal tölthető akumlátornak. ( soros = töltő>izzó>akkumulátor>töltő ) Szerintem, a izzó nem fog világítani. (ha korrekt a töltó, nincs akkora feszültség a töltő és a akkumulátor között, hogy világítson. Esetleg, izzik a izzószál. Első töltésnél mérném a töltőáramot, mert a fenn emlitet áram, csak a teljes fényerőnél van. Lehet hogy 10W vagy annál is nagyobb kell. üdv.
Nem lenne merénylet, csak értelmetlen lenne. De egy soros izzóval pld. 12V/5..20W (a töltő és aksi között) korlátozhatod egyszerűen a töltőáramot.
9V tölthető elemet mennyi feszültséggel lehet tölteni?
Köszönöm a válaszokat fongab, proli007 és Joe_001.
Ez a Conrad-os kicsi töltő nem is rossz. Gondolkodtam azon, hogy veszek egy CTEK MXS0.5-ös töltőt, de horror ára van. Elhiszem, hogy jó, meg minden, de akkor sem. Esetleg van valami olcsóbb töltő, ami tudja ugyanazt (pl.: szulfát mentesítés)? Persze ez a sorba kötött izzós téma nem rossz ötlet a kicsi motorakkujaimhoz, de van még itt 2-3 autóakku, amire ráférne egy kis regenerálás és egy olcsóbb töltővel megpróbálnám, amelyik tud regenerálni. Ahelyett, hogy új akksikat kéne venni.
Üdv, mindenkinek!
Egy robotporszívóban szeretnék akkumulátort cserélni. NiMh van benne 12 db-os akku pakk, 14,4V névleges feszültsége, 2000MAh-es. Helyette Li-Ion szeretnék, egy 4db packot 18650 cellákból. 14,4V névleges feszültséggel. Eddig nem is lenne probléma, de a porszívó 18V tölti az akku pakkot. A 4db lítiumos packot meg ha jól tudom csak 4x4,2V-al szabadna tölteni ami 16,8V. Elég az ha az akku pack és a töltő elektronika közé beiktatok egy feszültségszabályzót? Másik kérdésem az lenne hogy egy átlagos Ni-Mh 1000 töltési cikklust bír még egy Li-ion csak 300-at?
Ezt az ötletet most felejtsd el ! A lítium akkuk teljesen már töltési más módot igényelnek, mint a NiMH. Nem beszélve arról, hogy "életveszélyes" lenne mind a készülékre, mind a saját testi épségedre tekintettel. Bocsi hogy ilyen rémisztőket írtam, de nem csak arról van szó, hogy tönkremegy a robotgép, meg az újonnan beépített lítium akku is. Tehát csak ugyanolyan kapacitású - és lehetőleg jó minőségű - NiMH akkukra szabad cserélni. Máskülönben a drága gépedet is veszélybe sodorhatod.
Hali!
A mellékelt képeken egy MAKITA csavarbehajtó akkumulátortöltő trafója látható. A trafóra a bejeleölt pontokon bemegy a jelölt feszültség, de a másik oldalon (kérdőjelek) nem tudok mérni semmit. Szakadás sehol nincs. Nem tudom ilyen esetben, ahol DC feszültség megyen egy trafóra, hogy alakul tovább a helyzet.? Idézet: Kell lennie egy kapcsolóelemnek (FET, IGBT), ami "szaggatja" a 300 V-ot. Úgy tűnik, nem végzi el a feladatát valamilyen oknál fogva. Van a trafónak több lába is... „Nem tudom ilyen esetben, ahol DC feszültség megyen egy trafóra, hogy alakul tovább a helyzet.”
Igen, van a trafónak több lába is, a primer oldalon. A másik oldalon csak az kettő van, ahol a kérdőjelek vannak. Régen szenvedek ezzel a töltővel, a betáp (230V) oldalon keresem a hibát. Innen indult a téma.
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2015
A biztosítékot elnézve, masszív zárlat volt a primer körben, tehát van "pár" hibalehetőség. A FET (?) nem kap vezérlést, tehát a Gate lábától haladj visszafelé.
A képen jelölt két db 1N4005 ös dióda volt drót. Nem tudom mitől lehetett ez.? Aztán a biztit egy kicsit erősebbre sikerült patkolnom, mert már meguntam az eredetit forrasztgani, és ez után kinyomta az 5W os ellenállást, persze, - ezt követően jöttem rá a dióda hibára. Ezt követően, a mérések alapján kiderült, hogy a D11 p.számú, 27V os zeener is drót. A többit az előző linkben leírtam. Jó lenne megjavítani, mert nagyon drága egy ilyen töltő.
Arról a zenerről kap a vezérlő IC tápfeszültséget? Ha igen, sanszos, hogy az is ledobta a láncot.
A pirossal keretezett alkatrészek kicserélve. Innen rendeltem őket.
Ok, hogy így nyakra-főre cserélgeted az alkatrészeket, csak így kicsit macerásabb a dolog. Lehet, hogy a hibás alkatrész a már cseréltet is tönkreteszi. Ha nincs hozzá kapcsolási rajzod, akkor próbáld meg visszarajzolni, úgy könnyebb a hibakeresés.
Sziasztok, az alábbi linken lévő kapcsolást mennyiben kellene átalakítani ahhoz, hogy egy savas akkumulátor töltő legyen belőle? Bővebben: Link
Az akkumulátor normál autó akkumulátor, 55-61 Ah-s 12V-os. Elég beállítani a töltőfeszültséget és mehet rá az aksira? A helyzet az, hogy van egy régi nyomtató trafóm be van lakkozva rendesen az egész, szerintem csak rongálással lehetne szétbontani.
Hello!
Nekem úgy tűnik, hogy itt csak feszültség szabályzás van. Egy töltőnél pedig az áramot is kellene.
Az akku merültségtől függ, hogy mekkora áramot vesz majd fel nem?
PAD1-2 közé beteszel egy 0.1-0.15 ohm-os ellenállást a kivett áramtól függően, hogy 1.1-1.2 volt essen rajta, arra ráteszel egy optocsatolót 10 ohm-os előtéttel.
Az optó tranyóját pedig rákötöd a 317 feszbeállító potméterére párhuzamosan, kollektorában egy 2k2-es ellenállással, emittere a gnd-n és ahogy eléred a max áramot, visszaszabályozza a töltőáramot, ill. egy szintre be fog állni.
Ez így van, de ebben a kapcsolásban nem korlátozza az áramot semmi csak az akku belső ellenállása.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2015
Sziasztok !
Az lenne a kérdésem,hogy a Proli féle Accu-mat-ot rá lehet e venni arra hogy mélykisütött akksit rövid ideig engedje tölteni,pl egy nyomógom megnyomásával amíg nyomjuk a gombot. Gondolok itt arra,hogy a feszültség figyelést ne vegye figyelembe. Köszönöm .
Hello! Nem véletlenül lett a kapcsolás úgy kialakítva, hogy 9V alatti aksit ne töltse. És nem is vagyok híve az ilyen átalakításoknak. De ha ragaszkodsz hozzá, akkor valamelyik tirisztort rövidre lehet zárni egy nyomógomb+soros izzóval. És akkor az várhatóan felemeli az aski feszültségét arra a szintre, ahonnan már lehet tölteni.
Készítettem egy rajzot a leírásod alapján, így gondoltad? Mekkora teljesítményű ellenállásokra lesz szükség?
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |