Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   185 / 302
(#) IQNUKU válasza kissattila88 hozzászólására (») Okt 25, 2015 /
 
Nem is kell messzire menni.

Műnyomó
(#) mraulajos hozzászólása Okt 26, 2015 /
 
Hali Kovidivi!
Kezdődött azzal, hogy a 3,5 A es biztit verte ki. Próbálgatva hogy miért, kinyomta a kék színnel átlózott 1 ohm os 5W os ellenállást. Ki derűlt, hogy a piros ovállal jejölt, 1N4005 ös diódák drótok. Az egyiknek látszik a poziciószáma, D8. Ezeket az alkatrészeket kicserélve, a bizti kiverés megszünt, de működés semmi. További méregetés után kiderült, hogy a pirossal bekeretezett tranyó (K3113) és a melette lévő, már kiszerelt D11 es dióda is drót. Ezeket is kicserélve, a tranzisztort drága pénzért beszerezve, a jelenség ugyan az, nem működik. Ezért gondolom, hogy a zöldel bekeretezett 1200P60 tip. IC is meghalt. Az első két kép az amin bejelöltem az alkatrészeket, de rakok több képet is.
(#) Kovidivi válasza mraulajos hozzászólására (») Okt 26, 2015 /
 
Helló!
Azt a biztosítékot cseréld ki rendesre, ezzel még a nyákon levő vezetősávot is szétégetheted.
Az a sok sárga vezeték is csatlakozik a szerszámhoz, amikor rádugod a töltőre, vagy csak a két kiálló villa?
Elég furcsa ez a töltő. Kicsi IC van benne,pár Wattot tud magában, mégis ott van egy óriási trafó is. Félvezetőkből összesen 3db-ot látok a hűtőbordán (plusz az egyenirányító-híd), tehát balansz áramkör szinte kizárt. Olyan, mintha a kis IC-hez tartozna a kicsi trafó, ez állítaná elő a segédtápfeszültséget, utána pedig ez táplálná meg a nagy trafót meghajtó áramkört. Ha ez igaz, és csak ez a rossz, akkor akár telefontöltővel is lehet pótolni ezt a részt, és ha a nagy trafós résznek semmi baja, akkor menni fog a töltő. Rengeteget kellene méregetni. Ha el tudsz indulni abból, amit leírtam, akkor meg tudjuk javítani (főleg kapcsolási rajzzal!), de ha nem, akkor ajánlom, hogy vidd el valaki ismerőshöz. Kicsit komolyabb a felépítése, mint gondoltam.
(#) mraulajos válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 27, 2015 /
 
Igen, - az a sok vezeték mind rá megy az akkura. Természetesen, a biztosíték ki lesz cserélve, csak nem győztem forrasztgatni. Nagyon vékony az átkötés, a kép egy kicsit csal. Rkok még képet. Az első képen a trazisztor már ki van cserélve. Q4
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2015
(#) kokimy válasza proli007 hozzászólására (») Okt 31, 2015 /
 
Esetleg olyan csepptöltő, ami tényleg kis árammal tölt? Mert itt nem látom, hogy mennyit tölt. Tényleg csak kis áramú kellene.
(#) Mumtaz hozzászólása Okt 31, 2015 /
 
Lenne egy kis gondom. Nincs motor akkumulátor töltésére alkalmas töltőm. Van autó akkumulátorhoz való töltőm. Az a fajta, amilyet OBI-ban, Tesco-ban kapni, fekete burkolat, 6db LED, 6A, stb. Ha jól tudom, ezekkel csak 32Ah feletti aksikat szabad tölteni. Viszont nekem 4-7Ah közötti aksit kellene töltenem. Hogy lehet ne megoldani? Hülye kérdés, de esetleg párhuzamba kötni egy autó akksival nagy merénylet lenne?
(#) proli007 válasza kokimy hozzászólására (») Okt 31, 2015 / 1
 
Hello! Ha a feszültség korlátozva van, mindegy mennyivel tölt, mert amikor eléri a feszültséget a töltőáram "magától" lecsökken az önkisütési áram szintjére. De rajzoltam egyet, ami 20mA-el tölt. A tápfeszültség ellátásához elég egy 12V/1,2W-os nyáktrafó, kis egyenirányító híd és egy 100µF/25V-os kondi.. Ha a Led ég, már a feszültség van korlátozva.
(#) fongab válasza Mumtaz hozzászólására (») Okt 31, 2015 /
 
Szia
"esetleg párhuzamba kötni egy autó akksival nagy merénylet lenne?" Igen
Az akkumulátorra van irva hogy a kapacitásának hány %val lehet tőlteni. 10 vagy 20 vagy 30% Ha összekötöd akkor csak a akkumulátorokat ( töltő/töétendő ) belsőellenállása, ( ami savasnál igen kicsi ) és a összekőtő vezeték ellenálása a áramkörlátozó. ( igy igen magas áram lehet amig ki nem egyenlitődika két akkumulátor, feszültsége.
Használj sorosan egy 6V vagy 12V os izzót, 6V 5W os izzó 5W/6V=0,833A vagy 5W/12V=0,416A és ez márt jó a 4Ah 10%kal tölthető akumlátornak. ( soros = töltő>izzó>akkumulátor>töltő )

Szerintem, a izzó nem fog világítani. (ha korrekt a töltó, nincs akkora feszültség a töltő és a akkumulátor között, hogy világítson. Esetleg, izzik a izzószál.
Első töltésnél mérném a töltőáramot, mert a fenn emlitet áram, csak a teljes fényerőnél van. Lehet hogy 10W vagy annál is nagyobb kell.
üdv.
(#) proli007 válasza Mumtaz hozzászólására (») Okt 31, 2015 /
 
Nem lenne merénylet, csak értelmetlen lenne. De egy soros izzóval pld. 12V/5..20W (a töltő és aksi között) korlátozhatod egyszerűen a töltőáramot.
(#) Joe_001 válasza Mumtaz hozzászólására (») Okt 31, 2015 /
 
Üdv!
Kisebbekhez van egy ilyenem
(#) kissattila88 hozzászólása Okt 31, 2015 /
 
9V tölthető elemet mennyi feszültséggel lehet tölteni?
(#) Mumtaz válasza fongab hozzászólására (») Nov 1, 2015 /
 
Köszönöm a válaszokat fongab, proli007 és Joe_001.
Ez a Conrad-os kicsi töltő nem is rossz. Gondolkodtam azon, hogy veszek egy CTEK MXS0.5-ös töltőt, de horror ára van. Elhiszem, hogy jó, meg minden, de akkor sem. Esetleg van valami olcsóbb töltő, ami tudja ugyanazt (pl.: szulfát mentesítés)?

Persze ez a sorba kötött izzós téma nem rossz ötlet a kicsi motorakkujaimhoz, de van még itt 2-3 autóakku, amire ráférne egy kis regenerálás és egy olcsóbb töltővel megpróbálnám, amelyik tud regenerálni. Ahelyett, hogy új akksikat kéne venni.
(#) little7 hozzászólása Nov 21, 2015 /
 
Üdv, mindenkinek!

Egy robotporszívóban szeretnék akkumulátort cserélni.
NiMh van benne 12 db-os akku pakk, 14,4V névleges feszültsége, 2000MAh-es.
Helyette Li-Ion szeretnék, egy 4db packot 18650 cellákból. 14,4V névleges feszültséggel.

Eddig nem is lenne probléma, de a porszívó 18V tölti az akku pakkot. A 4db lítiumos packot meg ha jól tudom csak 4x4,2V-al szabadna tölteni ami 16,8V.

Elég az ha az akku pack és a töltő elektronika közé beiktatok egy feszültségszabályzót?

Másik kérdésem az lenne hogy egy átlagos Ni-Mh 1000 töltési cikklust bír még egy Li-ion csak 300-at?
(#) sector99 válasza little7 hozzászólására (») Nov 21, 2015 /
 
Ezt az ötletet most felejtsd el ! A lítium akkuk teljesen már töltési más módot igényelnek, mint a NiMH. Nem beszélve arról, hogy "életveszélyes" lenne mind a készülékre, mind a saját testi épségedre tekintettel. Bocsi hogy ilyen rémisztőket írtam, de nem csak arról van szó, hogy tönkremegy a robotgép, meg az újonnan beépített lítium akku is. Tehát csak ugyanolyan kapacitású - és lehetőleg jó minőségű - NiMH akkukra szabad cserélni. Máskülönben a drága gépedet is veszélybe sodorhatod.
(#) mraulajos hozzászólása Nov 21, 2015 /
 
Hali!
A mellékelt képeken egy MAKITA csavarbehajtó akkumulátortöltő trafója látható. A trafóra a bejeleölt pontokon bemegy a jelölt feszültség, de a másik oldalon (kérdőjelek) nem tudok mérni semmit. Szakadás sehol nincs. Nem tudom ilyen esetben, ahol DC feszültség megyen egy trafóra, hogy alakul tovább a helyzet.?
(#) Bakman válasza mraulajos hozzászólására (») Nov 21, 2015 /
 
Idézet:
„Nem tudom ilyen esetben, ahol DC feszültség megyen egy trafóra, hogy alakul tovább a helyzet.”
Kell lennie egy kapcsolóelemnek (FET, IGBT), ami "szaggatja" a 300 V-ot. Úgy tűnik, nem végzi el a feladatát valamilyen oknál fogva. Van a trafónak több lába is...
(#) mraulajos válasza Bakman hozzászólására (») Nov 21, 2015 /
 
Igen, van a trafónak több lába is, a primer oldalon. A másik oldalon csak az kettő van, ahol a kérdőjelek vannak. Régen szenvedek ezzel a töltővel, a betáp (230V) oldalon keresem a hibát. Innen indult a téma.
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2015
(#) Bakman válasza mraulajos hozzászólására (») Nov 21, 2015 /
 
A biztosítékot elnézve, masszív zárlat volt a primer körben, tehát van "pár" hibalehetőség. A FET (?) nem kap vezérlést, tehát a Gate lábától haladj visszafelé.
(#) mraulajos válasza Bakman hozzászólására (») Nov 21, 2015 /
 
A képen jelölt két db 1N4005 ös dióda volt drót. Nem tudom mitől lehetett ez.? Aztán a biztit egy kicsit erősebbre sikerült patkolnom, mert már meguntam az eredetit forrasztgani, és ez után kinyomta az 5W os ellenállást, persze, - ezt követően jöttem rá a dióda hibára. Ezt követően, a mérések alapján kiderült, hogy a D11 p.számú, 27V os zeener is drót. A többit az előző linkben leírtam. Jó lenne megjavítani, mert nagyon drága egy ilyen töltő.
(#) Bakman válasza mraulajos hozzászólására (») Nov 21, 2015 /
 
Arról a zenerről kap a vezérlő IC tápfeszültséget? Ha igen, sanszos, hogy az is ledobta a láncot.
(#) mraulajos hozzászólása Nov 21, 2015 /
 
A pirossal keretezett alkatrészek kicserélve. Innen rendeltem őket.

100_4180.JPG
    
(#) Bakman válasza mraulajos hozzászólására (») Nov 21, 2015 /
 
Ok, hogy így nyakra-főre cserélgeted az alkatrészeket, csak így kicsit macerásabb a dolog. Lehet, hogy a hibás alkatrész a már cseréltet is tönkreteszi. Ha nincs hozzá kapcsolási rajzod, akkor próbáld meg visszarajzolni, úgy könnyebb a hibakeresés.
(#) kala1982a hozzászólása Nov 27, 2015 /
 
Sziasztok, az alábbi linken lévő kapcsolást mennyiben kellene átalakítani ahhoz, hogy egy savas akkumulátor töltő legyen belőle? Bővebben: Link

Az akkumulátor normál autó akkumulátor, 55-61 Ah-s 12V-os.
Elég beállítani a töltőfeszültséget és mehet rá az aksira?

A helyzet az, hogy van egy régi nyomtató trafóm be van lakkozva rendesen az egész, szerintem csak rongálással lehetne szétbontani.
(#) levaitamas válasza kala1982a hozzászólására (») Nov 27, 2015 /
 
Hello!
Nekem úgy tűnik, hogy itt csak feszültség szabályzás van. Egy töltőnél pedig az áramot is kellene.
(#) kala1982a válasza levaitamas hozzászólására (») Nov 27, 2015 /
 
Az akku merültségtől függ, hogy mekkora áramot vesz majd fel nem?
(#) ferci válasza kala1982a hozzászólására (») Nov 27, 2015 /
 
PAD1-2 közé beteszel egy 0.1-0.15 ohm-os ellenállást a kivett áramtól függően, hogy 1.1-1.2 volt essen rajta, arra ráteszel egy optocsatolót 10 ohm-os előtéttel.
Az optó tranyóját pedig rákötöd a 317 feszbeállító potméterére párhuzamosan, kollektorában egy 2k2-es ellenállással, emittere a gnd-n és ahogy eléred a max áramot, visszaszabályozza a töltőáramot, ill. egy szintre be fog állni.
(#) levaitamas válasza kala1982a hozzászólására (») Nov 27, 2015 /
 
Ez így van, de ebben a kapcsolásban nem korlátozza az áramot semmi csak az akku belső ellenállása.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2015
(#) nagysasy hozzászólása Nov 27, 2015 /
 
Sziasztok !

Az lenne a kérdésem,hogy a Proli féle Accu-mat-ot rá lehet e venni arra hogy mélykisütött akksit rövid ideig engedje tölteni,pl egy nyomógom megnyomásával amíg nyomjuk a gombot. Gondolok itt arra,hogy a feszültség figyelést ne vegye figyelembe.
Köszönöm .
(#) proli007 válasza nagysasy hozzászólására (») Nov 27, 2015 /
 
Hello! Nem véletlenül lett a kapcsolás úgy kialakítva, hogy 9V alatti aksit ne töltse. És nem is vagyok híve az ilyen átalakításoknak. De ha ragaszkodsz hozzá, akkor valamelyik tirisztort rövidre lehet zárni egy nyomógomb+soros izzóval. És akkor az várhatóan felemeli az aski feszültségét arra a szintre, ahonnan már lehet tölteni.
(#) kala1982a válasza ferci hozzászólására (») Nov 28, 2015 /
 
Készítettem egy rajzot a leírásod alapján, így gondoltad? Mekkora teljesítményű ellenállásokra lesz szükség?
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2015
Következő: »»   185 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem