Fórum témák
» Több friss téma |
Szia.
Ha 2x27V elég neked akkor maradhat így.
Sziasztok!
Csak nem boldogúlok ezzel a xbox360 hp-A150p2p tápal (kapcsolási rajz ha van valakinek jó jönne ). Eddig mindent renben találtam benne. Ennek ellenére cserélve lett az összes elko. Primeren tesztelve indító trazisztorok, tranyó , diódák, cserélve elko ,Tny276 kapcsoló Ic . Szekunderen, elko csere, tesztelve tranzisztorok, dióda, kimeneti dual 16A-es dioda . Egyik sem volt rossz. A táp készenléti állapota meg van , indításra (pirosan villágít) Tilt , kimeneten 1 pillanatra mérhető a 12V. Szekunder oldalon van Ps235S ic ami vezérli a 3db ledet (készenléti , hiba , ok funkcio) Sajnos ennek az ic-nek a működése már magas nekem ebben kérném segítségeteket. Mit mérjek ? Adatlapja szerint bemenő 10V, indításhoz 5V megvan , de 1 lábon 5v helyet 8Volt van . Minden segítségnek örűlnék mivel már nincs tippem mit kellene még megnézni. Előre is köszönöm.
Nekem megfelel, mivel 30V kellene, és ez még benne van a tűrésbe
Köszönöm hogy segítettél.
Véleményeteket kérem!
Ebből kiindulva, hoztam össze az alábbit.
Egész jó. Vastagabb vezetősávot használj és jó lesz.
Szép munka eddig is.
Köszönöm! Közel egy év után végre sikerült!
A vezetősávok 35u 25C fokon 3,5A-t bírnak a Lay szerint- Elvileg ezt nem fogom meghaladni, de megvastagítom attól függetlenül. Réz s terület van, többe nem kerül, max kevesebb réz megy pocsékba! Elvileg így kb 39-40V lesz a kapocs feszültség. Kíváncsi leszek mennyit esik terhelésre?! TDA7294 hidat hajtana 8ohm terheléssel. De hogy egy hidat, vagy kettőt, azt még nem tudom. Hogyan tudnék terhelés próbát végezni? A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2015
Üdvözlet fórum társak!
Az alábbi linken található kapcsoló üzemű dvd táppal lenne gondom (Kép): Bővebben: Link A táp lelke ez az IC: Bővebben: Link Adatlap alapján a nagyfesz rész újra lett építve a kimeneteken meg is vannak a tápok stabilan (-12v, +12v, -5v, +5v) Különösebb gond nem is lenne bár még fogyasztót nem kötöttem rá valamiért kattog a trafó. Nagyon halkan kattog viszont sikerült felvennem alább csatolom (VLC vel lejátszható). Mitől lehet ez? Gondoltam a D1,D2 dióda párra de csere után se változott pedig direkt hasonló dvd trafó hibás tápjából vettem ki őket. Ezt leszámítva mi okozhatja ezt? Válaszokat előre is köszönöm! (U.I.: Kapcsolási rajzot sehol de még csak egy szerviz könyvet se találtam a dvd hez pedig elektrotanyán is kerestem. A dvd típusa: A-one DVD-M02, fogyasztót pedig azért nem raktam rá mert a dvd alaplapja halott de gondoltam a tápot megmentem belőle kis teljesítményű labor tápnak. Az IC adatlapja szerint 17W ot bír ami nekem bőven elég kis teljesítményen.) A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2015
Az okozza ezt, hogy terhelés hiányában leáll a kapcsolgatás, majd újraindul, olyankor kattog (burst mód). Terheld le és nem fog kattogni, gondolom a kattogás pontosan ugyanolyan hangó, mint amikor először indulva kattan és azt ismételgeti.
Dobok rá fogyasztót és megnézem.
Köszi a választ. Megírom a fejleményeket.
Rákötöttem egy led párt egy előtét ellenállással. A ledek stabilan világítanak de ugyan úgy kattog. Gondolom kevés volt neki az a két nyam nyam led.
Szerzek egy nagyobb teljesítményű fogyasztót (10w körüli) az hátha elég neki és megírom mi lett. Köszi a segítséget még egyszer!
Tedd be a helyére és kösd rá az eredeti fogyasztóit.
Megpróbáltam de semmi. Halott az alaplapja. Annyi történt, hogy ha bekötöm akkor kikapcsolás után azonnal abba hagyja a kattogást fogyasztó nélkül meg a feltöltött kondiból még kb fél percig kattog.
Van nekem egy hifiből kitermelt equalizerem. Az lehet elég terhelés neki?
Innen elég nehéz megmondani, hogy mekkora áram folyn az EQ-n.
Rákötöttem az euqlizert az 5v os ágra a ledekkel együtt. Érdekesség képen villognak a ledek. :/
Ez lesz itt a gond. Elő fordulhat, hogy a 400v os kondi hibás? Ez csak egy tipp. Most hogyan tovább? Lehet, hogy ezért nem indul a dvd nem is az alaplap a hibás? Egyébként köszi a választ.
Akkor azt hiszem most neki állok a visszajelzést leellenőrizni. Elméletileg itt talált infók alapján az lehet a gond. A kérdés már csak az miért terhelésre jön elő?
Talán meg van a gond:
Bővebben: Link A 4-3 as lábon ami a tranzisztor fele pusztán 1v ot mérek. Itt az adatlap szerint VECO (emitter kollektor) 6v. Az 1-2 lábon némileg kevesebbet. (dióda oldal.) Ez okozhatja? Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2015
Idézet: Nagyon egyszerű mérni kell a feszültséget, ha ingázik, akkor igen. Ha terheletlenül pontosak a feszültségek akkor nem valószínű, hogy az optocsatoló okozza. Ellenőrizd a kis elkót (ha van) ami az IC tápfeszét puffereli. „Lehet, hogy ezért nem indul a dvd nem is az alaplap a hibás?”
Feszültség...Ez nem ismeri azt a fogalmat ha rá kötöm a dvd-t. Kisebb fogyasztókkal elvan de az már sok neki.
Volna itt egy ilyen anomália bár lehet én számolok rosszul: Ellenállás színkód: Zöld, Vörös, Fekete, Barna, Vagyis 52 ohm 1% os tűréssel. Na most én durván 1kOHM ot mérek rajta. Lehet, hogy meg van nyúlva ez az ellenállás és ez okozza? Minden esetre az ic puffer kondiát kicserélem mert elég picike darab ráadásul 85 fokos ami nem tetszik. Idézet: „Feszültség...Ez nem ismeri azt a fogalmat ha rá kötöm a dvd-t.” Mi lenne, ha értelmesen válaszolnál és leírnád, hogy mennyit mértél rajta? A barna-fekete-vörös-zöld 1K ellenállás 0.5% tűréssel. Primerre bőven megfelel a 85°C-os kondenzátor, egyszerű feszültségméréssel szintén kideríthető, hogy a puffer rosz, mert akkor esik, ingadozik rajta a feszültség. Valószínűbb, hogy a vezérlő IC tápfeszültsége ingadozik, kicsi 10-47µF elkót keress primeren. Idézet: „Feszültség...Ez nem ismeri azt a fogalmat ha rá kötöm a dvd-t.” Ezzel arra szerettem volna utalni, hogy ha a dvd-t csatlakoztatom minden feszültség 0v-0,1v lesz. A 400v os szűrő kondit kicseréltem és javult kicsit a helyzet most a 12v os ágon 0-5 volt között ingadozik az 5v os ágon 0v-1,2v között ha csatlakoztatom a dvd-t. Az ic Vcc kondenzátora egy 22µF 50v os kondi. Stabil 10V ot mérek itt nem ingadozik.
Hacsak nem szkóppal mérted, akkor cseréld ki.
Rendben cserélem és meglátjuk mi lesz.
Bocsánat még egyszer az értelmetlen mondatért.
Nos két dolog történt.
1. a DVD alaplapot nem igen fogom még egyszer rádugni mert totál zárlatos azért másznak el a feszek. 2. A kondi cseréje után stabilabb lett a tápon műterheléssel viszont a pattogás meg maradt ha terhelem akkor mondjuk már ilyen hosszabb zúgásokat produkál mint amikor megy a trafó majd leáll megint elindul 1 másodpercig megint leáll, tehát nem ilyen apró pici kattanásokat mint eddig. Még jó, hogy nem vágta le az egész tápot a zárlatos alaplap. :S
Hát 8ohmos műterhelés rá a kimenetére vagy 4ohmost, attól függ mekkora lesz a minimum impedancia.
Na kapott egy erősebb fogyasztót. Egy régi kazettás magnó 12v os motorját megkapta a 12 voltos kör.
Változás, hogy meg se mozdul a motor lemegy 5v ra a 12 volt. De legalább ekkor nem kattog a táp hanem ilyen halk hogy is mondjam sípolás szerű hangot ad mint a működő tápok tehát ha jól le van terhelve akkor ugyan megy rendesen de jóval kisebb feszültségen. Esetleg a kimeneti kondikkal lehet gond? Bár ezt kétlem. Minden esetre nagyon köszöm a segítséget ha van bármi ötleted még szívesen fogadom valamint ha nagyon értetlen voltam valamiben azért is elnézést kezdő vagyok a kapcstápok terén épp most tanulom őket azért is kezdtem ezzel az egyszerűvel.
Tudoid hányszor volt már olyan, hogy ránézésre szépállapotú kondikon szinte szakadást mértem 1000uf helyett?
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2015
Idő közben sikerült vele elindítani a motort. Az egyik vezeték rossz helyen volt. Nem forog folyamatosan a motor mivel leesnek a feszültségek. Akadozva forog és ami érdekes, hogy úgy akadozik mint ahogy terheletlenül kattog.
Átnézem a kimeneti kondikat hátha szakadt valamelyik vagy kapacitás vesztett. Mondjuk nem a szerencse napom ez elő kellett vennem a régi nagyapámtól kapott pákát mert az új 2 év után feladta....
Sziasztok.
A Skori-féle félhidas önrezgőhöz csináltam egy nyákrajzot, szerintetek jó-e így vagy kell-e valamit változtatnom rajta. Előre is köszi.
Ha nincs ESR mérőd,akkor gondolkodás nélkül cseréld le az összes szekunder elkót és ne vacilálj.
Különben egyik kapcsoló üzemű tápot sem olyan egyszerű javitani(kivéve ha nem kizárólag a szekunder oldali kondik a bűnösek).Nagyon sokszor megszivja az ember,mire beindul(vagy be se indul soha).
Pár éve sikerült javítanom egy hasonló tápot, a szekunder kondikat és az egyenirányító diódákat cseréltem ki és attól megjavult. Előtte még az ic-t is kiforrasztottam, és szórakoztam vele próbapanelon, azt túlélésre tervezték. Én visszarajzoltam a kapcsolási rajzot, ha a kondi cserék nem segítenek, akkor szerintem te is tedd meg. Én egy pici eltérést találtam a szekunder oldalon az ic adatlapján közölt rajzhoz képest a feszültség mérésnél. Úgy emlékszem az 5V-os részen ellenőrzi a feszültséget, a többi meg ezzel együtt változik, ezért ha az 5V terhelése nélkül teszteled akkor csinálhat hülyeségeket. Az az ic nagyon nézi szélső értékeket, ha úgy érzi, hogy túlterhelik, ha úgy érzi, hogy a kimenet túl nyugis azt gyanús jelnek veszi és leáll.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |