Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sziasztok!
A porblémám a következő: Hideg motornál gyorsításkor kihagy a motor, de üzemmeleg motornál normál tempónál is egyszercsak minden előjel nélkül leáll a motor. Ezt onnan tudom, meg hogy gyorsítanék de csak motorfék van, a lámpák nem mutatnak semmi rendelleneset. Utána rögtön újra sem tudom indítani. Várok 1 percet és gond nélkül megy tovább vagy 50m-5km-t. Törtem a fejem, elkezdtem végignézni a rendszert. Egy ilyen leállás-újraindítás után rángatva járt. lehúztam az egyik gyújtótrafóról a kábelt... de semmi változás... bingó. Nincs gyújtás az adott hengerben. Itthon alapjáraton járatom (szépen duruzsolt), közben lehúzom a gyújtótrafóról a kábet--- rángat, na ná; visszadugom, még mindig rángat. Tehát ha van néhány kimaradás a hengerben, utána nem mindig indul újra az égés. Van valakinek valami tippje mi lehet az. Találkozott már valaki hasonló jelenséggel vagy valami ötlet, mi lehet a baja? Üzemagyagszivattyú, FHP jeladó cserélve. Renault Laguna, F4R-780-as motor. Hengerenkénti gyújtótrafóval. Előre is köszönöm: János A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2015
Az, hogy adott henger égéskimaradása után visszadugva a trafót nem indul el ismét a henger, az normális is lehet. A modern motorvezérlők figyelik a főtengely szögsebességváltozását egy-egy ütem alatt, és ha valamennyi égéskimaradás van, akkor letiltja az adott henger befecskendezését, hogy kímélje a katalizátort, és következő motorindításig nemis adja vissza neki a vezérlést. Namost hogy az F4R-780 vezérlője ilyen-e, azt nem tudom, de ez már abból a korból származik, amikor elképzelhető a dolog. Hibakódot tudsz olvasni? Lehet, hogy van valami, ami alapján el lehetne indulni. Mondjuk ha teljesen leáll a motor, akkor az nem csak egyik henger hibájára utal, hanem valami olyan problémára, ami az összes hengerre kihat. Holtpontjeladó lett volna az első tippem, de azt írod, az cserélve lett. Esetleg vezérműtengely jeladó van-e? Üzemanyagszivattyú mellett a nyomásszabályzó is cserélve lett gondolom. Próbára húzd le a szívócsőnyomás vagy a légtömegmérő vezetékét (ami van), aztán másik próbára a fojtószelep potméterét, hátha valahol kiesik a probléma. Lehet, hogy csak valami kontakthiba, nekem is volt már, hogy elkezdett rángatni menet közben, átmozgattam a szívócső nyomásmérő csatlakozóját meg a fojtószelep potméterét, aztán azóta jó.
Megpróbálom ezeket is...
Van hogy leállás után sem tudom egyből beindítani. Vezérműtengely jeladó nincs. Üzemanyag nyomás-szabályzót nem cseréltem. De megmértem a nyomott mennyiséget és az normális. Holnap cserélem a gyújtótrafókat és a gyertyákat. Hibakód kiolvasás nem volt még. Elvileg a kapcsolási rajz alapján van benne egy kondenzátor, de sehol sem találom, és már a teljes vezeték köteget kibontottam hátha csak jól eldukták. A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2015
A kondenzátor az általad betett PDF 6. ábráján pirossal be van karikázva. Nem biztos, hogy van az autódban is, amint a szövegből kiderül.
Köszi.
Jól látod, és tényleg nincs is. Viszont a kapcsolási rajz ami elvileg az én motoromhoz való az mutatja.
Ez jó, eddig a K4M720 motorra 79 és 81kW megadott teljeítményadatokat láttam, ezek itt 83kW-ot írnak Enyémben sincs ilyen kondenzátor, szóval ne keresd túl sokáig, ha nincs meg egykettőre.
3-4 órám ráment mire szétbontottam a dolgokat, de már nem keresem.
Mert az én feltételezésem szerint is közös pontban van a hiba. A kondenzátor tűnt az egyik ilyen közös pontnak. Nem jött be. A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2015
Szia, Hibakódot próbálj először olvas/tat/ni, hátha eltárolta az ECU, s nem kell találgatni. A csatlakozókat nézegesd meg, mert az ilyen véletlenszerű dolog, gyakran kontakt hiba okozza.
A vezetékek tövét is, ahol préselve van, nincsen-e elszíneződve?
Helló. Pontos motorkód kéne, akkor tudok segíteni a hiba villogtatásban.
Szia.
Köszi akkor megirom miest hazaérek. Köszi.
Ott tartok ahol a part szakad. Amikor jelentkezik a hiba.. a gyári hibakódkiolvasó fefagy. Ismételt beindítás után nincs hibakód. Válasz újraindul az ECU mert nem kap tápfeszt.
Méregettem mindent... kap tápot mindig. Jelenleg amire sikerült rájönnöm: 1. Az állandó 12V-ot folyamatosan megkapja. 2. Leveszem a gyújtást, lemegy a 12 V. Ráadom a gyujtást, megjelenik a 12V. Eddig minden ok is lenne. Rámértem a 39-es lábra, mert ugye ha ráadom a gyújtást itt megjelenik a 12V. Leveszem a gyújtást, eltűnik. Akku le-fel után így is működik. Tehát minden rendben is volna. Motor beindít, jár. Megyek vele hirtelen leáll a motor. Gyujtást leveszem. A 39-es lábon még mindig van 12V és percekig ott is marad. ???? Legutóbb csak úgy tudtam beindítani, hogy 1-be raktam. kuplung fel és így indítottam rá. Így sikerült beindítani. Máskor elég ha várok néhány percet és újraindul. De a 12V a hiba közben is ott van a 39-es lábon. Akár rádaom a gyújtást akár nem. ECU hiba. Ha igen akkor mi mehetett benne tönkre? 2 db SMD kondi van benne. Több nincs. Közben találtam egy másik kapcsolást ami már jobban fedi a valóságot. A mellékelt képet az ECU-ról nem én csináltam, de kb így néz ki.
A 39- es lábon mihez képest mértél? A mellékelt rajz alapján, ott testnek kell kijönnie, mert másképp nem húz a K46-os reléd. Ha testhez képest mértél, akkor a relé tekercsén keresztül mérted a 12. V-ot, ami nem jó!
Igazad van. A testhez képest mértem. Mivel a relé nem enged el, ezért tudok feszültséget mérni a 39-es és 66. os kábelen is. Csak nem tudom hogy miért nem enged el a relé.
DE. Azt furcsállom, hogy a gyujtás elvétele után sem enged el a relé ill. kiszámíthatattlan hogy mikor enged el. Van hogy fél perc, van hogy 2 perc is eltelik. Ebből gondolnék arra hogy nem szakadás, hanem valahol zárlat van. Akár Az ECU-ban, sőt inkább csak arra tudok tippelni, hogy abban van a zárlat.
Állj, stop!
Testhez képest a 39-es lábon behúzott relénél nulla voltnak kell lennie, mivel az ECU azt testre kapcsolja. Tehát amikor a 39-es lábon 0V van, akkor a 66-os lábon 12V-nak kell lennie, és fordítva. Nem lehet, hogy a főreléd vacakol?
Szevasztok!
Opel astra F autóba car 300 helyett cdr 500-at raktam, de a kijelzőn csak az óra, és a hőmérő értékei olvashatóak. A 3-5, illetve a 4-6 gomb variációk nem alkalmasak a digit váltásra. Cseréljek kijelzőt is? A javaslatokat köszönöm! Üdv!
Bocsi, lehet hogy én írtam el valamit. Levett gyujtásnál a főrelé nem enged el, hanem kapja a jelet a motorvezérlőtől. Pedig nem kellene.
Esetleg a reléfoglalatnál nincs zárlat, oxidáció vagy hasonló? Por vagy párásodás is tud hasonló jelenséget produkálni...
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2015
Mind a két relé-t és reléfoglalatát is lecseréltem teljesen újra. Az ECU tartja behúzva a relét, még akkor is ha levettem a gyujtást róla. Tehát az ECU-ban van valami zárlat (véleményem szerint).
De hol????
Sziasztok!
Előre is megköszönöm azt, aki végig elolvassa, esetleg megpróbál segíteni, tanácsokkal ellátni, mert már nem igazán tudom, hol keressem a hibát... Részletesen, hosszan leírom a problémám és azt, hogy miket próbáltam ki, mit mivel és miért hozok összefüggésbe. MK3 TDDi Mondeo-ról van szó. 2014 nyarán vásároltam az autót, ekkor semmilyen hibajelenséget nem tapasztaltam. Aztán jött a tél és a hidegek, ezzel együtt a következő hibajelenségek: A motor beindítása után kb 1 másodpercig világít a motor és az izzításjelző lámpa + a töltésvisszajelző csak 5-15 másodperc után alszik ki. Továbbá hidegben menet közben is többször fel-fel villan a töltésvisszajelző 1-20 másodpercig. (Hibakód is volt benne gázpedál helyzetérzékelőjének 1-es jeladóján túlfeszültség volt.) Generátorra gyanakodtunk, még a télen vásároltam egy használt generátort, de az zsákutca volt, ezzel most nem akarok különösebben foglalkozni. (Valamiért nem szereti a felrakott generátort az autó. Hidegen tökéletesen elsőre beindult, nem is volt vele probléma. Miután leállítom a motort és újra indítanám, beindulni beindul, de nem reagál a gázpedálra és kb 10 másodperc után leáll az autó. Meg kell várni, amíg teljesen kihűl, utána megint "használható") Mivel ez a generátor nem volt jó, 3 napig volt fent az autón, utána vissza lett rakva az, amivel most is problémám van. A tél folyamán a hiba továbbra is fennállt. Közben lett éve egy új akkumulátor, egy 75Ah-ás Exide, nem változtatott a dolgokon. Jött a tavasz, nyár minden hibajelenség megszűnt, miután kitöröltem a gázpedál helyzetérzékelős hibakódot, nem is jött vissza, a töltésvisszajelző sem világított menet közben. Néha, hideg motor indítása után a motor és izzításjelző sárga lámpát kirakta egy másodpercre, meleg motornál nem. (Meg lett nézve, mind a négy hengerben lévő izzítógyertya jó és működik is). Aztán jött a mostani ősz, a hidegebb időszak. Minden hibajelenség visszatért. Indítás után nehezen alszik ki a töltésvisszajelző, menet közben is elkezd világítani és ismét van hibakód ugyanazon gázpedál helyzetérzékelőre. (Ezt majd a napokban fogom kicserélni.) A generátort elvittem felújíttatni. Amíg csinálták fel lett rakva az a generátor, amivel nem tudom melegen újra indítani az autót, egy hétig használtam így. Ez idő alatt egyszer világított menet közben a töltésvisszajelző lámpa, bár ekkor még jobb idő volt. Felújítás: Cserélték a hátsó csapágyat, szénkeféket és kitisztították a kommutátor / csúszógyűrűt, plusz kapott egy szabadonfutót is, de a hiba megmaradt. Onnan sejtem, hogy valóban felújították a generátort (és nem csak rámondták), mert felújítás előtt töltés közben az akkumulátoron 13,4-13,9V-ot lehetett mérni terheléstől függően, most pedig 14,4V terheléssel pedig 14V. A generátororra csatlakoztatott három PIN-es csatlakozó nem kontaktos, nincs eloxidálódva. Még azt elfelejtettem leírni, hogy menet közben a legtöbb alkalommal váltás közben világít => Arra gondoltam, hogy esik a fordulat szám és emiatt nincs töltés, de váltás közben a gázpedált teljesen felengedve ugyanúgy előjöhet a hiba a gázpedál helyzetérzékelő miatt... Ezt a cikket már sokszor átolvastam: http://mondeo.hu/wiki/index.php/T%C3%B6lt%C3%A9s , számba vettem a lehetőségeket... 1.) "A PCM képes a feltöltőfeszültséget az akkumulátor hőmérsékletének megfelelően beállítani, melyet a beszívott levegő-hőmérséklet (IAT) és a hűtőfolyadék-hőmérséklet (ECT) alapján számít ki. " => Beszívott levegő hőmérséklet jeladó jól működik, a mostani 4-5C fokos kinti hőmérsékletben a beszívott levegő hőmérséklete 8-13C fok, hasonlóan, mint apám TDCI-énél. (A későbbiekben többek között ezzel hasonlítottam össze az értékeket). 2.) "A motor elindítása után a PCM fokozatosan növeli a generátor kimeneti teljesítményét." => Ezt látom is a benti feszültség mérőn, ami az akkumulátorra van rákötve, hogy a motor beindítása után kb 1-2 másodperccel később tized Volt lépésekben felemeli az akkufeszültséget 14-14,4V-ra. Ez rendben van. 3.) "Úgyszintén, a PCM szabályozza a generátor aktiválását indításkor és az alapjárat növelési üzemmódot." => Alapjárat 890-900Rpm. Arra gondolok, mivel a gázpedál helyzetérzékelő feszültsége túl magas, emiatt nem emel fordulatszámot indítás után és ezért alszik ki nehezen a töltésvisszajelző lámpa. 4.) A "smart charge" generátor-szabályozórendszerben a generátor kikapcsol motor indításakor. Csak a motor beindulása után kapcsol be a generátor. => OK 5.) "A bekapcsolást a PCM végzi elektronikus úton. A generátor-teljesítményt fokozatosan emeli a szükséges értékre." => OK 6.) "Megemelt alapjárati fordulatszám: Alapjáraton nagy generátorterhelésnél az alapjárati fordulatszámot megemeli, hogy növekedjen a generátor-teljesítmény. A rendszer a normál alapjárati fordulatszám fölé növelheti az alapjárati fordulatszámot lépésenként 150 fordulat/perccel. A rendszer a normál alapjárati fordulatszám fölé növelheti az alapjárati fordulatszámot lépésenként 150 fordulat/perccel." => ~900Rpm körüli a fordulat indítás után. 7.) "A Smart Charge rendszer számára létezik egy öndiagnosztikai lehetőség, melyet a PCM tárol és a WDS-en keresztül lehet hozzáférni. Ha hiba lép fel a rendszerben, a töltésellenőrző lámpát a PCM felgyújtja. Amennyiben a feszültségszabályozásban hiba történik, a generátor egy meghatározott 13,5 volt értékű töltőfeszültséggel működik tovább. Meghatározott töltőfeszültséggel a generátor a megszokott módon működik, és még mindig elegendő áramot szolgáltat a gépkocsirendszereknek. A gyújtás bekapcsolása után a PCM bekapcsolja a töltésellenőrző lámpát annak érdekében, hogy ellenőrizze, működik-e. A motor beindítása után a töltésellenőrző lámpa ismét kikapcsol. Járó motornál a töltésellenőrző lámpa csak abban az esetben világít, ha a PCM egy olyan hibát észlel, mely 20 másodperces időtartamig tart. (A megengedett tartományon kívüli feszültségérték, belső generátor meghibásodás, vagy a PCM és a generátor közötti kommunikáció meghibásodása). " Amit még OBD-n keresztül tudtam megnézni, hogy amikor világít a töltésvisszajelző lámpa akkor a motorvezérlő tápfeszültsége 10-12V között van , ami nyilván nem jó, az akkumulátorra kötött fesz. mérő pedig stabilan 14V-ot mér. Amikor nem világít 12V körüli értéket mutat, szemben a "referencia" TDCi-nél ez 14V körüli érték. Ezt a videót ma reggel indulás előtt készítettem, a kuplung felengedett helyzetben van, csak a gázpedált taposom: https://www.youtube.com/watch?v=hs0Y_a8bHS4 Mellékletként csatoltam a saját TDDi-m OBD-s méréseit és egy "referencia TDCi Mondeo méréseit. Minden tanácsot, véleményt meghallgatok!
Nem az okozza a problémát, hogy a vezérlő egység feszültsége alacsony? Gyújtáson csak 8,5V, de menet közben is csak 11,7V Ez nagyon kevés. Oly annyira, hogy azt sem tudom miért működik. Talán a vezérlő vezetékeinél van kontakthiba, esetleg a testelése bizonytalan.
Én attól félek, hogy a motorvezérlőben van valamilyen forrasztási hiba, ami hőmérsékletfüggő. Még a motorvezérlőre csatlakozó stecker-t nem szedtem le róla, nem mozgattam át, mert nagyon nehéz leszedni / hozzáférni, illetve még azt sem tudom, hogy kezdjek neki, de a következő az lesz, hogy kiszedem a motorvezérlőt és átnézem a csatlakozókat...
Átnézném a motor és a motorvezérlő testvezetékeinek érintkezéseit. Nagyon változatos hibajelenségeket tud produkálni egy hibás testelés.
Most akkor végül is ki lett cserélve a helyzetérzékelő? mert arról csak annyit írsz,hogy majd ki fogod cserélni.
Még a gázpedál helyzetérzékelő nincs kicserélve.
Ma még annyit csináltam, hogy megnéztem a kiegészítő fűtés reléit. Ez a kiegészítő fűtés annyit tesz, hogy (ha jól tudom 7C fok alatt) három, a hűtővíz csővezetékében elhelyezett izzítógyertyát kapcsol, ami addig működik, amíg a hűtővíz hőmérséklete el nem éri a megfelelő hőfokot.
Kiszedtem a két relét, mind a kettő tökéletesen működik. Néztem úgy is, hogy egyik relé sincs visszarakva, akku fesz: 14,4V terheletlenül, a motorvezérlő feszültsége 10-12V között ugrált. (Jó autónál 14,4V körüli az ECU tápfeszültsége is.) Amit még csináltam az az, hogy leellenőriztem, ami közvetlen a motorvezérlőből jön ki testkábel és a kasztnira van csavarozva, kicsavartam, megcsiszoltam a szemes sarukat, illetve a felrögzítési pontot, leszedtem a motorvezérlőről a kábelkorbácsot. Teljesen tiszta volt, kicsit fújtam bele WD40-et majd összeraktam. Az akku test pontját bikakábellel összekötöttem a motorvezérlő házával, hátha valamilyen test kontaktálási hiba van de mindvégig maradt a 10-12V körüli ECU tápfeszültség.
Azt próbáltam még ki, hogy az akku "negatív" kivezetése és az ECU test kábele között nincs potenciálkülönbség, illetve az akku pozitív kivezetése és az ECU testkábele között, ami a kasztnira van rákötve 14V mérhető, ami ugye jó...
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy rendeltem egy AngelEye karikát a BMW kocsimba és magam akarom beszerelni. Kaptam invertert is így már nem kell azon az elektronikán agyalnom de az lenne a kérdésem hogy tud valaki nekem egy pontos leírást adni hogy a inverter bemenetét (fekete-piros kábelt) pontosan hova kössem be? Nem ismerem annyira az autó elektronikáját és direkt magam akarom megcsinálni mert szeretném magam megismerni az autóm kívül belül A segítségekért és válaszokért előre is köszönöm szépen!
Szia! A fekete a testre megy (akkumulátor -) a pirosat pedig a helyzetjelzőre kell kötni.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |