Fórum témák
» Több friss téma |
Rendben köszönöm!
Végül nem ez volt a hiba!Amikor a fedlapot feltesszük valamilyen zárlat lehetett.Végül teljesen leszigeteltem a fedlap alját! Nagyon szépen szól!
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2015
Mit szigeteltél egy műanyag fedlapon?
Filcel (találtam)bevontam az alját.A csavarok alá pedig alátétet! Hibátlanul müködik
Van valahol lehetőség Tesla B90/93 , B101 magnókhoz gumikat és görgöt beszerezni? Sok éve áll és nem tudom milyen állapotuak.
Szia!
Budapest XIV. kerület Amatőr boltban, érdemes érdeklődni.
Megerősítem, én a múltkor B100-ashoz vettem ott gyári, sosem használt nyomógörgőt (tartókonzollal együtt) és szíjakat hozzá. A B101 mechanikája konkrétan egy az egyben ugyanez.
szerk.: Mintha egy B90-es magnó donor pont lenne is épp eladó ott, tán 2 ezerért (?).. A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2015
A b100 és a b101 mehanikája azért ugyanaz mert gyakorlatilak ugyanaz a magnó csak máshogy néz ki. Az is furcsa bennük hogy a b100 1975-ben kezték el gyártani a b101-et meg (ha jól tudom) 1980-ban és teljesen ugyanaz az a magnó.
Miért kellett volna változtatni valamin ami bevált és müködik? Ez csak egyes gyárak agymenése szokott lenni, hogy a jo után kihoznak egy ujat, ami rosszabb aztán elkezdik azt javitgatni....
Azért a b100-nak nincs valami jó mehanikája javitani valami rémálom. Nekem a Teslákrol nincsenek jó emlékeim. Az unitra egy picikét jobb.
A B4-es sorozatnak nagyon jó a mechanikája.
Nekem B90 -es volt hosszú évekig. Nem volt különösebb gond a mechanikájával és szépen szólt.
Nekem csak b42 volt szerencsére.
A b90 nekem is sokáig üzemelt de egyszer darabokra szedtem össz-vissz a bekapcsoló gomja maradt meg. A teslákbol nehéz kifogni a jót mert van amelyik 2nap alatt tönkre megy , és van olyan ami mai napig hibátlanul müködik. Persze az utóbbiból nem sikerült még egyet sem szereznem.
A Teslak mechanikája szinte örök életű, inkább az elektronikai egységekkel szokott probléma lenni.
Örök életűnek azért nem igen nevezném. Gyenge préselt lemez vacak. Új korában is csak azért lehetett eladni, mert nem árultak semmi jobbat, vagy csak nagyon drágán magán importból.
Nem tudom, hánnyal találkoztál, de a legtöbb 70-es gyártású, még mai is tökéletesen működik.
Akkoriban többet javítottam. A tökéletes működés meg csak a kissé nyávogós saját szintjén van. Ezekből az működik még, amit szinte nem is használtak. Apámnak is van egy a szekrény aljában. Szerintem több mint húsz éve be sem volt kapcsolva.
A fene tudja melyik volt jó, melyik nem.
Nekem egy B400-am volt és megvan még most is. A megjelenésekor vettem, és jó pár évig rengeteget ment hiba nélkül. Egy időben még hurcolásztam is eleget. A sokat emlegetett merev kötöző huzalok sem törtek le. Javítva nem volt, csak takarítva. Esztétikailag is jó állapotban van. Persze a fül műanyag betétje az első téli utcára vitelkor elpattant, aztán megtanultam, hogy nem szabad a fület középen fogni. A felvételi szintszabályzó alatt kicsit megkopott a festés. És mivel volt egy olyan szokásom, hogy a stop gombot körömmel nyomtam, ne fékezzem a visszaugrást, hát az a gomb középen alaposan megkopott. Egyszer nekiálltam, és a teljes elektronikát legyártottam sztereóban. Ki is próbáltam, a fejeknél kötöttem be a gyári helyett. Aztán valahogy sosem volt türelmem nekikezdeni kicserélni, később lett gyárilag sztereó magnóm. Régóta áll, 3-4 éve egyszer próbáltam, akkor még tökéletesen ment.
"Gyenge préselt lemez vacak"
A komolyabbak öntvén váz mechanikára szereltek. Én most ajándékoztam,el az egyik Teslámat,/ 1973 gyártás -B43 mechanikusan tökéletesen működött, mint írtam, elektromos részével voltak gondok. Megjegyzem, a véleményed, azért is érdekes, mert sok, más gyártó / nyugatiak is hasonlóképpen, vagy még gyengébben alakították ki a mechanikai részeket. Az elektronikai kialakulással kapcsolatban is vegyes a kép, mert más árkategóriájú, nyugati készülékek esetében, is alkalmaztak gyengébb kapcsolókat, félvezetőket, pedig náluk hozzáférhetőek, elérhetőek, voltak a minőségi alkatrészek.
Azt nem állítottam, hogy más nem gyártott vacakot. De ezek sosem képviselték a minőségi magnógyártást. Még lelkes ifjú koromban egy barátommal megkíséreltünk egy B43-ast tuningolni. Új elektronikát, fejeket és a mechanikában is pontosításokat kapott. Jobb lett mint a gyári, de egy igazán jó magnóhoz még akkor sem lehetett mérni. Nem tudom meg van-e a készülék valahol. Érdekes lenne megnéznem mai szemmel.
Szinte örök életű. A b100-nál nem is egy példánynál volt gondom hogy nem indult el az előre tekerés. Különben a mehanikával valóban nincs annyi gond mint az elektronikával. De szerintem az unitra jobb.
" nem indult el az előre tekerés."
Ird már le a konkrét hibát. zolika60 Itt nem a vacak gyártásról van szó, hanem technikai megoldásokról. Pontosan ezek a mechanikák, annak idején korszerűbb egyedileg épített elektronikával, és nem utolsósorban minőségi szalaggal, elfogadható minőséget produkáltak./ még a nyugati, nem azonos árszintű készülékekhez viszonyítva is.
Nem kell messzire menjünk, hogy a nyugati cuccok között is találjunk szerencsétlen/kevésbé jól sikerült konstrukciót.
Itt van pl. az itthon máig hihetetlen nagy népszerűségnek örvendő Akai GX4000D. Az elektronikája nagyon jól szól, ésszerűen megtervezett kapcsolás. Sajnos az akkoriban használt tranzisztorok az évek során bezajosodnak, vagy megnémulnak, ez később orvosolva lett. Viszont a mechanikájából teljesen érthetetlen módon kispórolták a normálisan szabályozott kuplungot. Olyan gagyi megoldást használtak, hogy érthetetlen, miért ezen spóroltak? A hazánkban elsőként forgalomba került National orsós is egy szörnyűség. A hazai gyártású BRG fényévekkel (kis túlzással) jobb elektromos átviteli paraméterekkel rendelkezik. De persze akik megtehették vették, mint a cukrot, mert JAPPÁN!!! Az is tény, hogy egy jó állapotú, jól beállított Tesla B100/101 Sony ULH szalaggal leverte az akkori sztár Aiwa 220-as decket, mint vak a poharat.
Az volt a hibája hogy a motor nem ért hozzá a jobb oldali orsózó csonkhoz, de ez ,már lényegtelen hiszen az a magnó már nem létezik. Tulajdon képen a tesla magnók ma már csak dísznek jók vagy annak se mert voltak rettenetes kinézetük is például: b700.
A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2015
100%-ban egyet értek.
Ma már mindegy, de akkor az Tesla több utcahosszal verte bármelyik unitrát.. Hogy javitani nehezebb volt az más kérdés, de ha müködött sokkal stabilabb volt mint a lengyel magnok bármelyike.
Nem egészen tudom, honnan veszed, de akkoriban az iskolák ezreiben voltak ilyen magnok a legvadabb felhasználok karmai között, és szinte mindegyik tulélte ezeket a bevetéseket... ( az unitrák sajnos nem).
Ez érdekes akkor mégis miért müködik hibátlanul az összes unitrám???
Ami a következők: M 2405S Ezt a magnó rengeteg kinzáson ment át mégis hibátlan. És akármilyen furcsán hangzik nekem tetszik. M 1417S ZK 140T ZK 140 ZK 147 ARIA ebböl 2van. Teslábol megcsak b100 és b116. Egyiket sem fogom megcsinálni úgyis csak dísz. A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2015
Ma már elég felesleges ilyesmiröl vitázni. A két magno iskola kb olyan mint a skoda meg a polski fiat össtehasonlitása.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |