Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   50 / 138
(#) Ge Lee válasza sargarigo hozzászólására (») Dec 12, 2015 /
 
Az XE-t nem ismerem, de az XEP-vel egyik sem működik az biztos mert kipróbáltam. Hiába van becsapva a computer az EGR felől, a hengerfejben lévő nyomásérzékelőn látja hogy nem nyit ki, azaz nincs nyomásváltozás a parancs kiadása után, így ugyanúgy hibakódot ad.
(#) Tommyopel hozzászólása Dec 14, 2015 /
 
Sziasztok a következőben szeretném a segítségeteket kérni a minap levettem a váltón található egyik deknit alul mivel fura hangot hallottam hozzáfértem a szerkezethez úgy hogy megbírjam mozgatni oldal irányba és van kb 1-2 mm es lógása ez látszik akkor is ha ugyan így mozgatom oldalra az ékszíj tárcsa is mozog ki be a blokk felé.Kérdésem ez normális vagy csapágyas lett ??
(#) nzozz válasza Tommyopel hozzászólására (») Dec 14, 2015 /
 
Egyrészt érthetetlenül írtad le a problémád, másrészt nem valószínű, hogy elektromos hibáról van szó...
(#) lustadick hozzászólása Dec 15, 2015 / 1
 
Szevasztok!

Egy olyan dolgot szeretnék megosztani veletek, amivel már régóta küszködtem, és rájöttem a megoldásra.

Írtam korábban, hogy indítás után akadozott -döcögött- a motor járása, erőtlen volt, nem pörgött fel. Mindenféle injektortisztítással próbálkoztam, de semmi nem hozta meg a teljes javulást.
Írtam azt is, hogy lekapcsolta az elektronika a klímát nyári melegben, és beindult a ventilátor. Akkor a haslemez meglétére fogtam, mert miután levettem megjavult. De ez mégsem volt igaz, mert újra jelentkezett a hiba.

Arra a felismerésre jutottam, hogy ezeket a hibákat a hűtővíz hőmérséklet mérő rendszer hibája okozza. Nem pusztán a jeladó hibája, mert kicseréltem a régit egy újra, de semmi nem változott, viszont amikor beépítettem egy ellenállást a hőmérséklet jeladó körébe, minden megjavult.

Úgy jártam ugyanis, hogy most két hete szintén beindult a hűtő ventilátora egy szolnoki kiruccanáskor. Ez egy pénteki napon volt, gondoltam, ha már ott vagyok, veszek egy termosztátot, mert biztos hogy az a rossz, későn akar nyitni. Másnap kicseréltem, és megdöbbenve tapasztaltam, hogy a motor még nem volt 92 C fokos, a ventilátor már úgy ment, mintha a víz forrna.

Emlékeztem arra, hogy ősszel, mikor a Kalosunk nem indult, egy ellenállással oldottam meg a hőmérséklet jeladó helyettesítését, és ez után vettem bele egy másik jeladót.

Mivel az Opelben már cseréltem jeladót, és az sem oldotta meg a gondot, egy merész húzással beépítettem a körbe egy előtét ellenállást. Egy 50 Ohmosat. (10 Ohmtól próbálgattam mindig egy kicsivel nagyobbat beforrasztva)

És működik. A ventilátor nem indul be mielőtt a termosztát kinyitna, az autó vízhőmérséklete jó
és ami járulékos eredmény még, hogy eltűnt a motorból az indulás utáni bizonytalan járás, "döcögés",és az erőtlenség. Indítás után egyből útra kész. Nem kell melegíteni, járatni mint korábban.

Az a megállapításom, hogy indításkor annyi üzemanyagot kapa motor hogy biztosan beinduljon. Utána 20-30 fokos motorhőig a hőmérséklet jeladó határozza meg a befecskendezett üzemanyag mennyiségét addig, míg az oxigénszenzor át nem veszi a szabályzást.

(Ezt a Daewoo Kalos javítási útmutatójában le is írták, úgy hogy indítás után egy ideig a vezérlés zárt körű, majd miután az oxigénszenzor elkezdi a jelet adni, átvált a vezérlés nyílt körűvé.)

De az én autómnál a hűtővíz hőmérséklet jelző rendszer valahol hibázik. Állandóan magasabb motorhőfokot jelez, mint ami valójában a vízhőfok. Nem tudom mi a hiba oka, nem is érdekel már, mert sikerült helyrehozni.

Üdv.
(#) nzozz válasza lustadick hozzászólására (») Dec 15, 2015 /
 
Na jó, de lássuk be, ez "tüneti kezelés", emögött valami egyéb hibának kell lenni, mert az mégse normális, hogy egy autó csak akkor működik rendesen - legalábbis ránézésre - ha beforrasztasz egy plusz ellenállást.
Pl. biztos hogy megfelelő szenzort vettél?
(#) lustadick válasza nzozz hozzászólására (») Dec 16, 2015 /
 
Szia!

Gyári szám szerint, és motorszám szerint igen. De kimérve őket azonos hőmérsékleten abban az időben mind a kettőnek 2,1 Kohm volt az induló ellenállása. Ahogy melegszik a motor, csökken az ellenállás. Cserélgettem őket mert nem akartam elhinni.

Ha neked pont ilyen motorkódú a verdád, mérd már meg légy szíves az ellenállását a jeladónak. Írd már meg a külső hőmérséklettel együtt.

Nálunk most +1 C fok van. Kimentem a kocsihoz, megmértem a jeladó ellenállását, ami 5, 44 Kohm. Ez a gyári amit most használok, mert visszatettem azt. A vásárolt ellenállása 5,37 Kohm. Tehát van igazság abban amit írtál.
De vajon hogyan tudom ellenőrizni hogy mit vásárolok, mert nem tudom a helyszínen kiméregetni az alkatrészt. Nem tudom a hőmérséklet-ellenállás viszonyszámokat.
Ezt is autószerelőnél rendeltem, az a cikkszám szerint, motorkód szerint választotta ki.
Ott voltam amikor megrendelte a nagykertől.
Még azt nem tudom, mi lenne ha a legdrágábbat kértem volna? Az vajon az mit mutatna?

Általában úgy szoktam rendelni, vagy venni mindent, hogy nem a legolcsóbbat, inkább a középkategóriát.

De az a lényeg, legalábbis az én szemszögemből, hogy három év után végre megtudtam, mi okozza az indítás utáni gyengeségét a motornak, és ki tudtam küszöbölni.

Köszönöm hogy foglalkoztál az írásommal!
Üdv.
(#) lustadick hozzászólása Dec 16, 2015 /
 
Közben míg odavoltam vásárolni, gondolkodtam. Tételezzük fel, hogy van egy elektronikai kapcsolás a központi agyban, ami "átment drótba". Lehet hogy az ECU-n belül még ez az információ átfut valamilyen elektronikán, vagy egy kapcsoláson, több elektronikai elemen. Mi van akkor, ha ott romlott el valami?
Sajnos ilyen séma nem elérhető egy egyszerű halandók számára.

De mivel sok írásban olvastam olyat, hogy indítás után erőtelen, nem pörög, gázadásra nem reagál a motor, talán útmutató lehet a megoldás mások számára is. Tehet hogy típushiba?

Én az írásaink hozadékát mégis abban látom, hogy talán így közösen együtt gondolkodva többet megérthetünk az autónk működéséről.
(#) VIM válasza lustadick hozzászólására (») Dec 16, 2015 /
 
Szia! Talán segít felszámolni ezt a hibát ha ezt a képsort megnézed és értelmezed. Már régebben is fel volt rakva ide a fórumra, más gyári hibával kiadott Opeleknél is ez a hiba. Akinek ezt a dolgot megemlítettem, Ő maga sem gondolta volna, hogy megoldás lesz erre a problémára az említett alkatrészek cseréje.
(#) lustadick válasza VIM hozzászólására (») Dec 16, 2015 /
 
Szia!
Köszi az adatokat, de ez a Z 14 XE motorkódúakra vonatkozik az enyém Z 14 XEP.
Üdv.
(#) VIM válasza lustadick hozzászólására (») Dec 16, 2015 /
 
Így már jobb? Az opelek már csak ilyenek.
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2015

Z14XEP.JPG
    
(#) lustadick hozzászólása Dec 16, 2015 /
 
Köszönöm az infót. Látom, hogy az ETC szenzorral hiba szokott lenni. Ezek szerint gyári hiba előfordul.
(#) sanyi222 hozzászólása Dec 17, 2015 /
 
Üdv mindenkinek. Olyan gondom lenne c14nz f astrámmal,hogy elèg gyenge a világitás. Töltès 14,2v. De parázslik a töltès jelző főleg olyankor mikor elèg sok fogyasztó van bekapcsolva. Fesz.szab. jó,szènkefèk jók. Mi lehet a problèma?
(#) morzsa15 hozzászólása Dec 17, 2015 /
 
Sziasztok!

Olyan problémám lenne hogy az astrába (g) a központi zár nem zár belűről egyesével be lehet az ajtókat zárni, kulccsal se zárja be. Mi lehet a probléma? Ezt az egyik napról a másikra csinálta, ajtóknál a kábeleket néztem semmi baj sincs velük vagy legalább is nem láttam.

Segítségeteket előre is köszönöm!
(#) tiktak hozzászólása Dec 23, 2015 /
 
Sziasztok! Opel Astra F 1.4 - nél a hibakód kivillogtatáshoz, melyik érintkezőt kel testre kötni? A kocsiban 2*8 érintkező van. Köszi a segítséget előre is.

PC231049.JPG
    
(#) zoly15 válasza tiktak hozzászólására (») Dec 23, 2015 / 1
 
Szia!
30 másodperc keresés után találtam!
Bővebben: Link
(#) tiktak hozzászólása Dec 23, 2015 /
 
Nagyon köszönöm Zoli! A szerelők jövőre ígérték a kód olvasást. Kellemes ünnepeket kívánok. Üdvözlettel: Halmi András
(#) Szami66 hozzászólása Dec 23, 2015 /
 
Sziasztok!
Információra lenne szükségem. Astra H, z14xep 2009. Lambda-szonda hibát tudtam kiolvasni. Mielött kiadok egy halom pénzt szeretném leellenőrizni a lehetséges okokat, (MAP szenzor, hőmérséklet jeladó...)
Mekkora feszültségeket kell mérjek ezeken az érzékelőkön? A lambda-szondán mennyi a helyes fesz?
Üdv
(#) zoly15 válasza tiktak hozzászólására (») Dec 23, 2015 /
 
Szívesen!
Ha a közelben lennél, akár ki is olvasnám neked
(#) zoly15 válasza Szami66 hozzászólására (») Dec 23, 2015 /
 
Mennyire vagy jártas az elektronikában? Oszcilloszkópod van-e esetleg?
Nekem mikor volt Check Engine a lambda miatt, a csati mellé odatűztem egy vezetéket és a szkóppal gyönyörűen láttam hogy elfáradt a szonda
(#) Szami66 válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 23, 2015 /
 
Szia, igen vannak műszerek, csak tudnom kellene, hogy hol és mit mérjek.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2015
(#) zoly15 válasza Szami66 hozzászólására (») Dec 23, 2015 /
 
Keresd meg a szondádnak azt a lábát amit mérni kell, nem tudom neked hány vezetékes van, de gondolom már fűtött a szondád, + még nézz meg egy két ilyen videót, azon láthatod hogyan szabályoz a szonda
(#) Ge Lee válasza Szami66 hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Autodata-ban kellene hogy legyenek értékek. Annak érdemes még utánanézni hogy ha valóban a lambda rossz, hogy nem váltható-e ki valami általános darabbal ami töredékébe kerül a gyárinak. A skodákhoz pl. jó az ilyen is, és harmada - negyede annyiba kerül mint a gyári ami bele való.
(#) VIM válasza Szami66 hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Szia! Írd meg a hibakód számát. Nem biztos hogy lambda baj lesz csak arra tesz bejegyzést a vezérlő.
(#) morzsa15 válasza morzsa15 hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Valaki esetleg?
(#) VIM válasza morzsa15 hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Szia! Bal első ajtónál balra lent oldalt lenne az egésznek a lelke, ha minden igaz.
(#) morzsa15 válasza VIM hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Szia!
És esetleg azt tudod hogy lehetne leszedni a kárpitot?
(#) Szami66 válasza VIM hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Első kiolvasáskor P0170, P0130, majd ezek törlése után néhány nappal magam próbáltam kiolvasni a műszerfalon: 17015, 13004, 13008, 17011.
Ma mértem a szonda kimenetét, kis ingadozás után beállt 0.25V-ra és nem változott. A szkópom vacakol ne tudtam vele mérni.
(#) vanzerr válasza Szami66 hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Most én is hasonló problémával kínlódok, nekem P0136 és P0141 kód jön elő. Elvileg ez a hátsó szonda. Mértem a feszültségeket, az első durván 0 és 1 V között mozog, a hátsó beállt 0.46 V-ra és nem mozdul, vagyis "elfáradt"(valószínű).

Rátettük egy gyári computerre is azáltal is ez a hibajelzés jött elő. Annyit írt még, hogy a 2. szonda szakaszos üzem... A szerelő azt mondta, hogy hagyjam a francba, ha ismét előjön töröljem ki, ne költsek rá egy vagyont. A hátsó szonda kb. 2x annyiba kerül mint az első. Ja annyit mondott még, hogy "univerzális" szondát ne vegyek mert nem való semmire, nem sokáig bírja,
(#) VIM válasza Szami66 hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Szia! Első körben kukkants IDE és nézd át a képeket. Az Opelek valamennyi tagjának ugyanilyen problémája van, ne kelljen beollóznom e miatt a "H"-t is. Talán ez végett panaszkodik a szonda, mert a motorhőfok érzékelő értéke szerint még dús, avagy szegény a keverékképzés. A "P0170" említést tesz a levegős rendszer esetleges hibájáról (rés a csőhálózaton), tankszellőztető részről, üzemanyag szabályzási problémáról (nyomás, szivattyú, injektor). A "P0130"-ból két bejegyzés is van, az egyik az a fűtés nem működik vagy hibás, gyenge elektromos kontaktus a másik a hibás kapcsolat a szonda és a motorvezérlő között.
(#) VIM válasza vanzerr hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Szia! Neked csak az előző hsz. képet kell megnézned és az ott látható értékeket kell leellenőrizned, hogy rendben vannak-e. Talán csak a kontaktusokat kell megtisztítani és feszessé tenni a kapcsolatokat a stekkereknél.
Következő: »»   50 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem