Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Szia, Le kell forrasztani a forgórész 2 érintkezőjét, majd magát a gyűrűt óvatosan, pld csavarhúzóval aláfeszítve lepiszkálni. Az újat ugyanolyan pozícióban rányomni, s vissza forrasztani. A többi, csak humbug, nem kell semmit esztergálni, ha belevaló.
Üdv: Mike
Ilyen öreg autónál màr a szíjtárcsa is lehet kopott. Szemmel látható, ha az alja is ki van fényesedve, megérett a cserére...
![]()
Üdv mindenkinek!
A minap felkerestek,hogy van egy mtz traktor aminek a töltése "nem" jó,megtudnám e nézni.... Nem volt még szerencsém ilyenhez ezért kérnék töletek segitséget. Ami érdekelne hogy: Ezen a traktoron van ugye a generátor és a töltésszabályozó,ami elöl található a servo oszlopon.Kellene egy kis magyarázat hozzá,hogy hogy is müködik a szabályozás,meg hogy mi hova van kötve.... Esetleg egy kapcsolási rajz.Meg esetleg a szabályozórol is valami kapcsolás. A szabályozó hasonló mint a mellékelt ábrán látható. A válaszokat elöre is köszönöm!
Ami a képen látható, az nem a feszszabályzó. Ez csak a 24V-ról induló, egyébként 12-es rendszerű MTZ-ken van, az lenne a dolga, hogy a töltést szétossza a két aksi között (nem nagyon szokott sikerülni neki) Tehát meg kéne mérni mindkét aksin a töltési feszültséget, meg esetleg a generátor kivezetésén is. Ha a 2 aksi között túl nagy a különbség, akkor érdemes erre remekműre gyanakodni. Egy volt körüli különbség általában szokott lenni, akkor "jó". Ha viszont egyáltalán nincs töltés (a generátoron mérve sem), akkor magában a generátorban érdemes keresni a hibát. A feszszab. is abban van.
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2015
Sziasztok! Köszi a segítséget, egyelőre úgy tűnik, hogy a csiszolás megoldotta a problémát. Viszont elég zajos a cucc. Sejtéseim szerint a csapágy lehet
![]()
Sziasztok! Már írtam korábban, hogy néha felvillan a töltésjelzőm, olyankor gyengébb a világításom és a fűtésem is. Elvittem szerelőhöz kicserélte a generátorban a görgőket, fesz szabályzóm jó azt mondta. Jöttem vele haza, mikorra víz tökéletes hőfokot elérte, szépen lassan odaléptem neki és megint felvillant( ez már előtte is így volt, hogy pl: 100km/h ugyan azon a fordulaton 1X csak felvillan majd lassítok váltok és kialszik), azt viszont nem tudom fűtés meg világítás most is gyengébb volt-e mert nem használtam. Mit kéne még megnézni testkábel?
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2015
Szia! Nem írtál motorkódot de amiket megnéztem a dízelek közül azoknak mind a kék szálon van a töltésvisszajelzése. Ahogy elnéztem a fotódat a kérdéses vezetékekről, nem valami tiszta körülmények vannak azon a tájon. Még annyit, hogy az ismert meghibásodásoknál ezeknél a dízeleknél az indítás/töltés hibára a gyújtáskapcsolót említi DE azok nem indulnak a leírás szerint. Ha a gyk. 50. pontja bibis, akkor talán .... de ez nem valószínű.
![]()
Közben hívtak, hogy úgy néz ki, hogy valami generátor ékszíjtárcsa rossz mert, hogy 2400- 3 ezres fordulaton nem forog.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
Azon szabadonfutós az ékszíjtárcsa. Az valóban tud furcsaságokat produkálni.
csak kérdem én, hogy akkor az összes többit mért cserélték ki és mért csak most vették ezt észre? És mondta, hogy 15ezer huf. Munkadíjat kimeri számlázni biztos nem fizetem ki ők baszták el.
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2015
Léteznek olyan hibák, amik nem állandóak, ezeket a legnehezebb megtalálni. Gondolom, talált valami látványos hibát (fogalmam sincs, mit értesz azon, hogy kicserélte a görgőket), nincs abban semmi felháborító, ha kicserélt benne egy láthatóan kopott alkatrészt. Arról meg nem feltétlenül tehet, hogy nem vett észre elsőre egy csak melegen, időnként, bizonyos fordulatszámon jelentkező másik hibát. Arról sem, hogy az az alkatrész is pénzbe kerül.
Szia!
Én tavaly saját magam javítottam meg a generátoromat: 5 (!) hibát kellett megtalálnom és orvosolnom. Négy hónapig kínlódtam vele, azóta hibátlanul működik. Ezt azért írtam le neked, mert nem törvényszerű, hogy csak egy hibája van a generátornak és egyáltalán nem biztos, hogy a szerelő nem dolgozott meg a pénzéért.
Tudod olyan ez mint a lánc. Mindig a leggyengébb láncszem szakad el. Csak amíg el nem szakad nem tudjuk melyik volt az. Ahogy akos70 barátunk is írta egy időszakos hibát nagyon nehéz megtalálni, sok találgatással jár és közben kicserélődik néhány gyanús alkatrész is. Sajnos ez nem fekete vagy fehér. A szürke árnyalatai között kell válogatni.
![]() A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2015
Értem én amit mondotok, csak én pontosan elmondtam nekik, hogy mikor csinálja az-az amikor már be van melegedve. Vagyis ezt 1 szerelési folyamat alatt megkellet volna oldaniuk. Csak ők gondolom úgy voltak vele, hogy értenek hozzá én meg nem azt akkor leszarták a véleményemet.
Nem azzal van a bajom, hogy kicseréltek mást is, ha kicserélték nem ismerem őket így nem tudom.
Én pont azért, hogy az ilyen vitáknak elejét vegyem, ilyenkor azt szoktam javasolni, hogy vagy várjuk meg a javítással, míg állandósul a hiba, vagy számítson arra, hogy esetleg szétszedve sem találok semmi hibát (vagy ha mégis, akkor esetleg valami más is rejtőzködik még). De még mindig érdekel, mik azok a görgők, amit cseréltek.
![]()
A gőrgőket én is kíváncsian várom , szerintem a csúszógyürük lesznek azok ????
Egy kis ékszij feszités eldönthetné a vitát . ??
Gondolom szíjfeszítő/vezető görgőket.
Én a szénkefék csúszógyürüire gondoltam , mert az is produkál hasonló hibát mint amiről itt folyik a társalgás , ha oválisra vagy egyenetlenre kopik akkor nagy fordulaton nem érintkeznek a kefék folyamatosan mert nem gyözik követni a gyürü egyenetlenségét . Ezért a szerelő jól agyalt ha mást rendbe talált . és ha ezt mondja a tulaj görgöknek.
Végül is nem kért érte pénzt csak az anyag árát és jó is lett!
Urak, Opel corsa. Bosch generárotor azt hiszem. Egyben van a szènkefe meg a fesz. Szabályzó. 15V lett a töltès, kapott egy vadi új szabályzót. Három napig jó volt, most megint 15V a töltès... Mi lehet a problem?
Nem írtál típust, de az enyémben külön kap testet egy csavaros kötésen keresztül. Azt érdemes ellenőrizni, illetve a motorblokk és az akku közötti testkábelt.
Köszönöm. Közben kiderült, hogy delco generátor.
Ez simán csapágylehúzós törtènet?
Igen. (Ha azóta nem jöttél volna rá.)
Köszönöm. Nem volt időm foglalkozni vele azóta.
Üdv!
Egy Alfa 156 (2002)-nél a 14,0V töltőfesz elég feladott fényszórókkal? (14,2-nek jobban örülnék)
Szia, Ha a fesz-szabályozód pontos, takarítsd meg a föld vezetékeket, 0,2V nagyon könnyen elvész.
Ha alapjáraton méred nem rossz az. Nézd meg 2500-3000-res fordulaton.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |