Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Arduino
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Lapozás: OK   176 / 854
(#) kameleon2 válasza stroboszkop hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Van már eredményed, vagy elakadtál valahol?
(#) k3gy3tl3n válasza kapu48 hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
A motorra mekkora kondik kellenek? Ha jól tudom kell egy a moci két lába közé illetve 1-1db a motor lábairól a motor burkolatára, de mekkorák? Amúgy ti hogyan forrasztatok a motor burkolatához? Nekem az istenért nem megy, leválik róla a forrasztás (túl nagy felület és vastag).
(#) GPeti1977 válasza kameleon2 hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Kellene ez a topik elé is egy sárga ablak a legfontosabb dolgok leírva, mint pl az AVR- Miértek hogyanok topikban is van. Minden héten megkérdezi valaki hogy a kis ebay-es Arduono-t miért nem ismeri fel a gép.
(#) Gabó válasza GPeti1977 hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Pont ma irtam a moderatoroknak errol
(#) matyi16 hozzászólása Dec 25, 2015 /
 
Sziasztok!

Arduinóval szeretnék épiteni ami a következőket méri:
-feszültség
-áramerősség
-és a legfontosabb: fáziseltolódás
Természetesen a mért értékeket egy kijelzőről olvasnám le.
Ebben tud valaki segíte?

Nagyon fontos lenne, Köszönöm!
Boldog karacsonyt!
(#) kapu48 válasza k3gy3tl3n hozzászólására (») Dec 25, 2015 / 1
 
Motor szürés

Nagyobb páka, max hőfokon. Vagy forrszemet rakni valamelyik csavar alá.
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2015
(#) mikrokapcsolo válasza matyi16 hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
(#) matyi16 válasza mikrokapcsolo hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Igen, ezt már láttam.
Valaki azt mondta két transzformátorral is megoldhatóak a mérések, csak nem tudom hogyan...
(#) mikrokapcsolo válasza matyi16 hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Az egyik trafóval a feszültséget méred, ehhez ismerned kell a feszültségáttételt a trafón, a szekunderfeszültséget leosztod úgy, hogy a csúcs ne haladja meg az 5V-ot, valamint ne menjen negatív tartományba (dióda). Az áramhoz vagy áramtrafót veszel (mint az oldalon is, a kék kis valami), vagy tekersz magadnak. Primer 1-2 menet, szekunder 20-50 menet. A primert SORBA kötöd a tehreléssel, a szekunderre mindenképp kell egy ellenállás, amin feszültséget ejt. Ezzzel a feszültséggel pedig ugyanaz a helyzet, mint a feszmérésnél.
(#) ha6qt hozzászólása Dec 26, 2015 /
 
Sziasztok,

Egy talán bugyuta kérdést tennék fel: Arduino esetén van valami előnye egy 10k-s NTC hőmérő alkalmazásával szemben egy DSxxxxx alkalmazásának, ha a pontosság a fő kritérium?

Köszi!
(#) Kera_Will válasza ha6qt hozzászólására (») Dec 26, 2015 /
 
Jó Kérdés !
Pláne ha a NTC értékét egy érdekes több változós empirikus képlet alapján táblázatból vett értékekkel számítjuk ki.
Érdemes-e ennyire küzdeni ezzel. Aztán ott van az analóg REF pontossága ...
Esetleg labor körülménynél ahol tized fokok számítanak akkor esetleg ... de ha csak szoba termosztát ... akkor nincs jelentősége.
(#) Kovidivi válasza ha6qt hozzászólására (») Dec 26, 2015 /
 
A DS18b20-ban is egy NTC van, csak be is van kalibrálva bizonyos pontosságra.
Ha NTC-t használsz, és be tudod kalibrálni a hőmérsékletet, vannak hozzá megfelelően pontos műszereid, akkor sok munkával össze tudsz hozni egy pontosabb hőmérőt. De értelme nincs.
(#) ha6qt válasza Kovidivi hozzászólására (») Dec 26, 2015 /
 
Köszönöm a válaszokat. Egyelőre csak kazánvíz-hőmérsékletet mérek vele. Sima NTC-t használok most. Egy méréshez 25-ször mintavételezek, aztán az átlagot írom ki a kijelzőre. Így viszonylag hihetően konstans értéket kapok vissza

Most már csak valahogyan ethernet hálózatra kell feltennem a jeleket. 10 / 100 LAN vagy Wi-Fi a kedvezőbb megoldás? Ti milyen hálózati panelt használtok az Arduinotokhoz?
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2015
(#) Kera_Will válasza ha6qt hozzászólására (») Dec 26, 2015 /
 
Wifinek úgy sincs sok értelme mert tápot így is úgy oda kell vinni valahogy az eszköznek.
Akkor a UTP jobb azon akár POE-t is lehet csinálni.
POE = Power Over Etetrhnet.Akkor olyan EtherShield eszközt amit az ardu alapból támogat és vannak hozzá jól használható könyvtárak és mintaalkalmazások.
(#) szitko válasza ha6qt hozzászólására (») Dec 26, 2015 /
 
ESP8266 + DS18b20. Arduino sem kell...
Személyes véleményem! Kazán, szobatermosztát, bojler, stb. hőmérséklet méréséhez, teljesen fölösleges tized pontosság. Úgy se kapsz pontos értéket, hacsak nem a vízbe rakod a szenzort, de ott sincs értelme a tized pontosságnak...
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2015
(#) Net_Boy_debr hozzászólása Dec 26, 2015 /
 
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Otthonra szeretnék építeni egy kis áramkört Arduinoval. Úgy gondoltam, hogy rátölteném az Atmel IC-re a bootloader-t és USB átalakítón keresztül programoznám. Ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem:

- olvastam, hogy a bootloadert többféle képen is át lehet tölteni az AVR-be, Arduino-ról Arduino-ra, vagy ISP-n keresztül is. Én inkább ISP-vel próbálkoznék. Meg lehet-e oldani, hogy ISP-n keresztül sketch-et is le tudjak tölteni, vagy azt csak a USB-n keresztül tegyem?
- az Uno, Due, Mega paneleken található egy USB átalakító AVR chip is. Ebbe is be tudom tölteni a bootloader-t? Ezt is az Arduino keretprogrammal tudom megtenni?

Köszönöm!
(#) kameleon2 válasza ha6qt hozzászólására (») Dec 26, 2015 /
 
Hogyne. Egyszerűbb a kezelése. 5V-ot adsz neki és frekit kell csak mérni.
(#) Wegg hozzászólása Dec 26, 2015 /
 
Szervusztok !
Szeretném kérdezni ha van tapasztalat hogy egy ,Szenzor páratartalom és hőmérő DHT22 .
Arduinós kialakítás esetén milyen messzire lehet egymástól az érzékelő és az Arduino.
És milyen vezeték kell árnyékolt , sima vagy sodrott ?
Nekem kb 2,2 méter távot kellene áthidalni . Fürdőszobai használathoz.
A vezérlő arduino fejmagasságban lenne ,az érzékelő meg a legrosszabb sarokba . És onnan vezérelné a ventilátort.
Előre is köszönettel a válaszért.
(#) ha6qt válasza Kera_Will hozzászólására (») Dec 26, 2015 /
 
Igazad van, a POE miatt indokolt a 10/100-as Ethernet.

A korábbi témától picit független, inkább már érdekesség számba menő kérdésem van, kezdő Arduino használóként.

Ezt a kódot és kapcsolást alakítottam át magamnak a hőmérséklet méréshez (A kettő közül a Beta Factor Method-ot):

Bővebben: Link

A 3.3V helyett viszont az érzékelőt az 5V-os kivezetésre kellett kötnöm az Arduino UNO-mnál, mert a 3.3V bekapcsolás után "elfogyott". Az elején szépen megvolt a 3.3V-om, de utána lineárisan, kb. 2 perc alatt nullára csökkent. Így a szenzor sem működött tovább. Ha nem kötök semmit a 3.3V-os lábra, terheletlenül megmarad a feszültség perceken át (szimpla digit multiméterrel mérve).

Van az Arduino UNO esetén valami olyan tulajdonsága a 3.3V-os kivezetésnek, amit itt figyelembe kellett volna / kellene venni?
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2015
(#) icserny válasza ha6qt hozzászólására (») Dec 27, 2015 /
 
Idézet:
„Van az Arduino UNO esetén valami olyan tulajdonsága a 3.3V-os kivezetésnek, amit itt figyelembe kellett volna / kellene venni?”
Pl. a terhelhetősége (hány mA vehető ki belőle tartósan).
(#) Bell válasza ha6qt hozzászólására (») Dec 27, 2015 /
 
A wifi modul (ESP8266-12, NODEMCU) nagy előnye, hogy közvetlenül kezeli a DS18B20-at, van benne I/O port, A/D, nincs madzagolás, csak tápfesz kell neki, nameg egy AP a közelben.
A thingspeak -nál pedig egyből grafikusan követheted a monitorozott objektumot.
(#) ha6qt válasza icserny hozzászólására (») Dec 27, 2015 /
 
A terhelhetőség egyértelmű.

Viszont ne bírna el a 3.3 Voltos pin egy NTC-n átfolyó földzárlati áramot? Kb. 4-5 kOhm az átlagos ellenállása az NTC-nek - átlagos kazánvízhőfok esetén - .
Ha ennyit nem bír el a panel belső tápegysége, akkor vigye el az ördög

Viccet félretéve, szükséges-e, lehetséges-e kódból bármit konfigurálni a 3.3 Voltos pint illetően? Vagy az simán egy konstans feszültségű csatlakozás, ami a stabilizátortól közvetlenül (nem befolyásolható módon) táplált?

Köszi!
(#) k3gy3tl3n válasza kapu48 hozzászólására (») Dec 27, 2015 /
 
Elkezdtem utána keresgélni de amit én találtam ott pont fordítva vannak a kondik: itt is
Idézet:
„I use a 0.1µF (micro-Farad) capacitor across the terminals, and a 0.047µF capacitor between each terminal and the case.”
és ezen az ábrán is. Hol itt az igazság? Odaát?
(#) mikrokapcsolo válasza ha6qt hozzászólására (») Dec 27, 2015 /
 
Helló! Az arduino-n levő 3.3V egy sima egyszerű lineáris stabilizátor(ált: LP2985)ról van kivezetve, se szükség, se lehetőség nincs a piszkálására. Ha a rákötött ezsköz nem vesz fel több 10mA-t, akkor nem lehet vele gond, kb 100-150mA tud simán. Ha "leszívja" a terhelés, tapintoszkóppal nézd meg, hogy nem-e melegszik nagyon. (Ha előtted van a panel, usb balra mutat, akkor az alsó két 47u kondi fölött kis sot25 tokos alkatrész a stabkocka a 3.3Vhoz)
(#) exabit hozzászólása Dec 28, 2015 /
 
Van egy programom ami vezérel egy 2x16-os karakteres LCD-t. Van továbbá egy nyomógomb amivel léptetek egy számlálót majd amikor a számláló elér egy határértékre kezdi előlröl a számlálást. A loop ciklusban folyamatosan nézi a gomb állapotát majd minden másodperc eltelte után behív egy másik ciklust ami frissíti a képernyőt. A problémám az hogy ha nagyon rendszertelenül nyomkodom a gombot akkor a LCD-re mindenféle krixkraxot ír ki. Miért lehet ez?
  1. const int  buttonPin = 7;
  2. const unsigned long REFRESH_INTERVAL = 1000; // ms
  3. unsigned long lastRefreshTime = 0;
  4. int buttonPushCounter = 0;   // counter for the number of button presses
  5. int buttonState = 0;         // current state of the button
  6. int lastButtonState = 0;     // previous state of the button
  7.  
  8. void setup() {
  9.   pinMode(buttonPin, INPUT);  // initialize the button pin as a input:
  10. }
  11.  
  12. void loop() // put your main code here, to run repeatedly:
  13. {
  14.   if(millis() - lastRefreshTime >= REFRESH_INTERVAL)
  15.     {
  16.       lastRefreshTime += REFRESH_INTERVAL;
  17.       refreshDisplay();
  18.     }
  19.   // read the pushbutton input pin:
  20.   buttonState = digitalRead(buttonPin);
  21.   // compare the buttonState to its previous state
  22.   if (buttonState != lastButtonState)
  23.   {
  24.     // if the state has changed, increment the counter
  25.     if (buttonState == HIGH)
  26.     {
  27.       // if the current state is HIGH then the button
  28.       buttonPushCounter++;
  29.       // Serial.println(buttonPushCounter);
  30.     }
  31.     // Delay a little bit to avoid bouncing
  32.     delay(50);
  33.   }
  34.   // save the current state as the last state,
  35.   // for next time through the loop
  36.   lastButtonState = buttonState;
  37.   // restart the counter every four button pushes by
  38.   // checking the modulo of the button push counter.
  39.   // the modulo function gives you the remainder of
  40.   // the division of two numbers:
  41.   if (buttonPushCounter % 5 == 0)
  42.   {
  43.     buttonPushCounter = 0;
  44.   }
  45. }
(#) k3gy3tl3n hozzászólása Dec 28, 2015 /
 
Sziasztok, arduino nanon ti nem figyeltétek meg hogy a servo rángatózna? A gyári Servo.h-t használom, középen áll a servo de kicsi rángatózások vannak és nem tudom mitől. Pendig konstans 90-es értéket állítok be neki: myServo.write(90); Találkoztatok már ilyennel? Több PWM lábon is kipróbáltam de semmi javulás.
(#) GPeti1977 válasza k3gy3tl3n hozzászólására (») Dec 28, 2015 /
 
Elég áramot kap a szervó? Ugye nem az arduino 5V kimenetére kötötted.
(#) k3gy3tl3n válasza GPeti1977 hozzászólására (») Dec 28, 2015 /
 
Szoftveres probléma lesz, a gyári minta kóddal megy... Valamit bezavar az NRF rádió library-je. Nagyon örülök! Most keresgélhetek mi zavar be, mert a rádió azért mégis csak kéne.
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2015
(#) GPeti1977 válasza k3gy3tl3n hozzászólására (») Dec 28, 2015 /
 
Ha van digitális szervód akkor tudod a hardveres pwm Analogwrite 400Hz es jeléről is vezérelni.
(#) k3gy3tl3n válasza GPeti1977 hozzászólására (») Dec 28, 2015 /
 
Ezt most nem értem, a Servo.h is a hardveres PWM-et használja nem? Különben nem csak arra a 6 lábra lehetne servo-t tenni amin van timer. Tudnál példakódot küldeni?
Következő: »»   176 / 854
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem