Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem rossz az a motor, tegyél rá egy 1,5V os ceruza elemet ha arról nem forog akkor kuka.
A sebesség szabályozás a feszültség csökkentésén alapul ha kis feszültségen nem megy akkor szabályozni sem lehet. Mire kell, nem inkább egy lassító áttételre vagy lassú fordulatú (pl léptető) motorra lenne szükség? A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2015
De, az kéne, csak arra nincs idő beszerezni. Ezért kell alternatív megoldás. Áttételeztem már, csak hátha lehetne még lassítani rajta.
Nem igen lehet mert a nyomaték is csökkenni fog csak esetleg zárt hurkú PWM szabályozással de az túl bonyolult.
Néztem az 555 timer programmal hogy egy 100 k ohmos ellenállás,a 7 esre a 6,2 re pedig 1m ohm,és 100uf kondi akkor 400hz en 50% szép zöld
Ennek a motornak simán el kell indulnia 6-9V rol , de lehet hogy nagy az áramigenye (2-3A).
Ez egy nagyteljesitmenyü motor igen gyorsan forog (20-30000 rpm) aligha tudod leszabalyozni A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2015
Bocsi a belevauért, de ez ugyanaz a 7-es lábas meghajtású vacak, mint az eddigiek, amikről lebeszéltek, nem véletlenül...
A másik, hogy a motorral párhuzamos védődióda nincs rajta. Pedig kéne.
Nem biztis, hogy kuka hsnem ez a motor a nagyteljesitmenyü motorok kategoriajaba tartozik, amik polusain csak nehany menet van (6T pl). Az ilyen motor elemröl, gyenge taprol nem indul.
Kár idelinkelni ilyen rajzokat, amik több szempontból is véreznek, amikor ezen a lapon is van megfelelő.
Lehet akkor ez inkább egy modell motor például modell hajóba lenne jó. Van olyan áttételes motorom ami névlegesen 24V de már 0,5V felett elkezd lassan forogni, tehát nem kuka csak nem arra a célra tervezték a motort mint amire kellene.
Igy van. A nagyteljesitményu modellmotorok (auto, hajo, repülö stb. versenyekre valok) rövid müködésre, nagy áramra és kis belsö ellenállasu tápokra (NiCd, LiPo akkuk) vannak tervezve. Ilyet 9V-s elemröl ( stb) nem lehet elinditani.
Más motoron nem xT-vel jelölik a tekercselést és ugy, ahogy irod, 1-2V-rol indulnak ( még akár napelemröl is.). Azaz két alapvetö motortipusrol van szo. Az elöbbiek pár percig birják (hötermelés) de iszonyatos teljesitményt tudnak leadni ( kézi akkus szerszámok), a másik meg akár a végtelenségig forog ( ventillátor, kerti törpe stb.) igaz, hogy kisebb leadott teljesitménnyel ( azonos méretek mellett). A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2015
Valaki használt már ilyet motor vezérlésre? 2000W AC 220v 25A
Megépítettem a pwm et.A potméterre nem reagál hanem beáll egy fordulatra...Mit kell tenni ha ezt csinálja?
Közölni a kapcsolási rajzot, amelyiket megépítetted.
Sziasztok....ezt építettem meg.Mindenkinek köszönöm a segítséget,ez a 2.nyák,illetve kapcsolásom amit csináltam eddig..Szerencsére már nem ég le sem az 555ic sem a irfz44 mosfetem....Már csak az a baj hogy nem szabályoz
Kitettem már ide
Fordítva van az IC.
Mármint fejjel lefelé ?Bár mindenhogyan fordítottam már sehogy sem jó a dolog..Nem szabályoz semmit...
Csak azt nem értem, minek kérdezősködsz, ha nem fogadod meg azt, amit neked megmondanak világosan....
Azért mert ok vannak kapcsolások de nem tudom hogyan kellene a sematikus rajzot rendes pcb be megcsinálni..Pontosan miért is nem szabályoz? Ok rossz a kapcsolásom de miért nem működik?
moderálva A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2015
Mert mi nem tudjuk mit is kellene szabályozni és milyen müszered van amivel meg tudnág mérni.
1., Húzd ki az 555-öt, tegyél tápot a panelre és a motor megy.
2., a gate-t kösd le a gnd-re, a motornak meg kell állni. 3., tegyél be a motorral párhuzamosan egy 3 amperes diódát. Legalább meg lesz védve a feted. Ha így okés, kötözd át a nyákot úgy, hogy a 3. láb legyen a kimenet, a 7. pedig a hagyományos módon legyen. Van ezen az oldalon normális rajz is. A 10k-t vedd ki és a 3. lábról menj a gate-re 100-220 ohm-mal.
Alakítsd át így és ha jól csinálod, menni kell neki rendesen. A dióda max árama legyen akkora, mint a terhelt motoré. Az se baj, ha schottky...
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2015
Átmenetileg rakjon a bal oldali kondihoz (100n) egy nagyobb tantált 10-50u) amivel lelassul az 555 és akár szabad szemmel vagy mezei voltméterrel is láthato, hogy müködik-e az áramkör (ki - be kapcsolgat).
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2015
Ez a jó kapcsolás, volt úgy hogy nem volt otthon nagy diódám és a motorral párhuzamosan egy FET et tettem ugyanolyant mint ami kapcsolgatja a motor áramot, a gate source ellenállással össze volt kötve, a FET ben akkora dióda van a FET árama és kis feszültségen jók a paraméterei gyors is, meg olcsóbb is mint egy ilyen paraméterű dióda.
Így már használható akár motorfékezésre is P csatornás FET-tel.
Nagyon jól lehet használni, igen ( g-s-t direktre kötöm )... sokszor több fet van a fiókban, mint ilyen áramú dióda és ez a legolcsóbb megoldás, csak ismerni kell.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2015
Igen, de arra számítani kell, hogy a FET substrat diódájában többnyire nagy töltés marad. Ez abban az esetben, amikor a motor árama már folyamatos, amig ki nem ürül, egy alsó FET bekapcsolásánál azt jelenti, hogy a két tranyó együtt vezet, jó nagy árammal. Különösen, ha tesznek egy rendes elkót a betápra, ami a kapcsolások nagy részéből hiányzik, ebből is.
Nekem még bejött... jó volt ez még 80 voltos rezonánsban is a két dióda helyett.
Nem azt mondtam, hogy rossz, csak, hogy mi a hátulütője. Ettől még működik, kicsit rosszabb hatásfokkal.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |