Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Köszönöm, egy multimétert sikerül holnap szerezni megmérem.
Gondolom alapjáraton kéne a 14.4V.
Nem, alapjáraton 12.6 vagy felette valamivel lesz. A 14.4 Volt kb. 1500-2000 fordulattól lesz meg.
Alapjáraton is lehet 14V körül, bár nem jellemző. A lényeg, hogy ne menjen 14,4V fölé fordulaton sem.
Most párban lett cserélve, és egyszerre is égtek ki, az a 2-5óra időkülönbség nem lehet mérvadó.
Volt már ebben minden de félévnél többet nem bírt semmi, most állt be a végstádium sztem vmelyik alkatrészben, vagy alkatrészekben. Az állandó világítást pont 2012-ben egy izzó kiégés után vetettem ki, mondván amiatt éghetett ki, hogy állandó világítás van, de ez a mai 2 izzó egycsapásra már nem igazolja.
Holnap ha lesz multi megmérem aztán megírom, de vmi hiba biztos van mert akármilyen izzót téve égnek ki és most már rövidült az elhalási idő bekapcsolás után 10-secre.
Lássuk majd a mérési eredményeket. Sajnos a kínai ipar remek termékei között számtalan olyan is van, ami töredék üzemórát bír csak. Ezért írtam az elején a márkás izzót. Rekám nélkül Tungsram, Osram, Hella, Bosch.
Igen ezt én is tudom. Viszont ha jól meggondolom ez egy tipikus ördögi örvény a selejt irányába, ugye először kiég veszel egy gyárit, aztán áá veszel egy beszállítós gyárit olcsóbban, aztán egy uolyan foglalatút majd végül vmi más probléma lesz ott. pedig ha az elején már kimérné az ember vagy kitudná akkor nem jutna el a minden selejtig. De lehet rosszul gondolom, mindegy most se pót izzó se világítás, holnap talán egy multi lesz aztán majd látom.
Sziasztok!
Olyan jellegű problémám lenne, hogy 2002-es octavia elegance. Kb 4 hete el kezdett villogni a műszerfal világításom, hol világít-hol nem . Eredményes javulásra nem jutottam, de ami érdekes, ma észrevettem, hogy nincs baloldalon (se elől se hátul) helyzetjelző világításom. Kettőnek van valami összefüggése talán? Ha esetleg valaki tudna a világítással kapcsolatba segíteni az megköszönöm. Üdv Robi
Sziasztok! Először is kellemes ünnepeket és boldog újévet mindenkinek. Octavia 1 2008-as kilométer órában szeretnék izzót ledre cserélni, van valami trükkje amire figyelni kell, vagy csak simán kicserélhető? Válaszokat köszönöm.
Kedves belegezadela!
Kérlek, hogy ne vedd készpénznek sunside véleményét. Ahogyan az adatlapján olvasható mindössze, 7.66% pozitívan értékelt hozzászólása volt, ebből én arra következtetek, hogy nem feltétel a valóságnak megfelelő válaszokat ad, mint szerintem most sem. Vagy nem tudja vagy szándékosan szeret másokat félrevezetni. Az tény, hogy van egy 13 éves (nem fiatal) 450.000 kmt futott Skoda Octaviam, aminek van egy jól működő generátora, nem égnek ki az izzok és az akksit legutobb 8 év után cseréltem. Az én autóm generátora pedig alapjáraton 14,4 V-al tölt. Mivel nem tuningoltam sem a fesszabályzót, sem a generátort, nem is új fejlesztésű autó, ezárt azt gondolom, egy jó generátor mindenképpen leadja alapjáraton (fogysztók bekapcsolása nélkül!) a 14,4 V-t alapjáraton is. Lehet, hogy egy régi Wartburg vagy egy S100-as skoda generátora nem ilyen volt, de egy 10-15 éves autón biztos ilyen kell legyen a töltés. Ne hgyd félrevezetni magad. Az akkun be nem indított motor mellett kell 12,2 - 12,8V közötti feszeültségt mérni. Ha ennyi lenne alapjáraton is, akkor a generátor semmit sem tölt kis fordulaton, ami rossz. Ha egy dizelnél pl. 2000 fordulat felett kezdene tölteni, akkor sok akku hamar tönkeremenne, mert pl. a taxisok (idős vezetők) közül sokan 1700 felé nem is pörgetik a motort... 12,8 V-esetén, ha bekapcsolsz 3-4 fogyasztót, lemegy 12 V alá a feszültség, az akkud el kezd gyorsan kisülni.
Szia, kössz a negatív kritikát, látom Te sokkal okosabb vagy nálam ha a pozitív hozzászólások számát nézem.
Egy hibátlan Völvo tulajdonosa vagyok ami alapjáraton NEM tölt 13 Volt fölé, viszont kis gázadás után eléri a kívánt 14 Volt körüli értéket, és ezt már évek óta tudja.
Szia! Ha egy generátor 14,4V-al tölt akkor arra jó oka van, ugyanis ekkor a fesszabályzó maximális gerjesztést ad neki. Ez pedig azt jelenti hogy az akkumulátorból jelentős fogyasztás van.
Szia! Nem tudom hogy mi okozza ezt a hibát de félő, hogy ha nem derül ki hamarosan, annak a motorvezérlő látja kárát. Ha nappali menetfényes ez a motorkód, majd megpróbálom kideríteni hol tud elszabadulni a szabályzás a töltésnél.
Szia! Nem sok mindent tudtam kideríteni erről rejtélyes dologról. A generátor típusa is kellene ahhoz, hogy a fesszabályzót pontosabban meg lehessen határozni de valószínű, hogy EZ a típusú van benne. A csatlakozójából egy barna/piros vezeték megy a motorvezérlőhöz (CAN-BUS) az A11 pontra. Ezt a vonalat kell megnézni, hogy a szálfolytonosság meg van-e. Persze a legjobb az volna ha diagos kiolvasáson esne át a kocsi.
Szia sunside,
Pl, hogy ne legyél teljesen félrvezető, az alábbi bevezetéssel, talán szerencsésebb lett volna a mondandódat kezdeni és akkor nyilván én sem fogalmazok ilyen keményen. Pl. "az én .... éves Volvómon például...... ezért én úgy gondolom, hogy ....." De itt elvileg Skodákról van szó, és én egészen más konkrét tényleges értékeket látok mint te (az egyébként még ismeretlen korú) Volvódon. Sajnálom, ha bántó amit írtam, de talán te sem a legszerencsésebben fogalmaztad meg a véleményed. Hogy a magam kemény álláspontját érthetővé tegyem. Nekem már nagyon elegem van azokból a megmondóemberekből, akik úton-útfélen félrvezetnek mindenkit, minden fórumon a saját kőbevésett "igazságaikkal", amik általában nem is teljesen fedik az valóságot. Egy féligazság nem lehet igazság és igy tény sem. Te pedig tényként állítottál szerintem Skodák esetében valótlan dolgokat, idézem: "Nem, alapjáraton 12.6 vagy felette valamivel lesz. A 14.4 Volt kb. 1500-2000 fordulattól lesz meg" Tehát ez szerintem nem igaz, mert az én Skodámon 14,4V alapjáraton (indítás után, aztán csökken). De írja le más Skodás is a konkrétan mért feszültséget. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2015
Igen, természetesen jó oka van a 14.4 V-os töltésnek.
Egy hideg dízelmotor indítása, előtte az izzítással igen nagy igénybevételt és így energiafogyasztást is eredményez. Az indítómotorok áramfelvételele is valahol 200-350 A, ha jól emlékszem. Köztudomású az is, hogy hidegben az akku kapacitása egyébként is csökken, ott is van mit visszatölteni. Természetesen ez megterheli bármelyik akksit, amit aztán vissza is kell tölteni. Aztán téli időszakban, amikor mindig megy a lámpa, szellőző ventillátor, adott esetben, klíma és annak ventillátora is, az ablaktörlő és hátsó ablakfűtés is, akkor ott további igen nagy igénybevétel történik. (Hozzáteszem, ha ezek - vagy ezek egyrésze - be vannak kapcsolva, akkor már a fogyasztásra fordítódik a generátor termelése és nálam legalábbis már nem termel 14,4 V-t, bármilyen fordulatról is legyen szó.) Engem speciel érdekelne mások tényleges tapasztalat is, akinek szintén van az autójába állandó feszültségmerő szerelve, ami non-stop mutatja a feszültség értékeket, mert az az érzésem, hogy egészen más az, amikor valaki laboratóriumi körölmények között (műhelyben) mér feszültséget és egész más az amikor az autó valós életben üzemel és aközben szondázzák élőben az értékekeket. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2015
Idézet: Szerintem ha minden jó, nincs különbség. „Engem speciel érdekelne mások tényleges tapasztalat is, akinek szintén van az autójába állandó feszültségmerő szerelve, ami non-stop mutatja a feszültség értékeket, mert az az érzésem, hogy egészen más az, amikor valaki laboratóriumi körülmények között (műhelyben) mér feszültséget és egész más az amikor az autó valós életben üzemel és aközben szondázzák élőben az értékeket.”
Hát a fentiek szerint úgy látszik mégis van. A Volvóban is mást lehet mérni és az az érzésem, hogy VIM sem autóban mért értékekről ír, hanem műhelybeli értékekből indul ki, amikor nincs bekapcsolva semmi, és nem is hűlt előtte pár éjszakát az autó az utcán.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2015
Akkor ezt megbeszéltük. A fesszabályzó meg majd tölt annyival amennyi rá van írva pl. ez vagy ez a típus. Ez pedig már nem is jó .....
Kedves VIM? Sajnálom, hogy nem tudok veled sem egyetérteni....
Megkérdezhetem, hogy szakmád szerint milyen képzettséged van? Azt gondolom, hogy az köztudomású tény kellene legyen, hogy az általad belinkelt képeken nem a tényleges töltési feszültséget tüntették fel, hanem mindössze a "névleges feszültséget". Ez mindössze annyit jelez, hogy ezek a fesszabályzók nem motorkerékpárra való 7V-osak vagy teherautóra való 28 V-osak, hanem személyautóra való 14 V-osak. Ezen értékeket névleges feszültségnek hívják éppen úgy, mint az akkumulátorok egyikére sincs felírva, hogy 12,8 V, hanem mindegyiken a 12 V névleges feszültség van feltüntetve, holott a tényleges feszültsége egyiknek sem ennyi. Ha 12 V lenne az már lemerülőben van, el sem lehet már adni. Tehát a fesszszabályzó véletlenül sem a ráírt 14V névleges feszültséggel tölt "A fesszabályzó meg majd tölt annyival amennyi rá van írva" hanem egyezzünk ki abban, hogy a 14,4 V-tal kell töltsön. Ha nem így lenne, akkor nem engednék meg beszerelni a gyárban (visszaküldenék a gyártónak), mert ott minőségbiztosítási előírások vannak...
Én úgy látom, a hozzászólásod nem egyéb, mint kötözködés.
A fejvakaró jel és félreértések tisztázása véget.
Friss megfigyelésem alapján álláspontom szerint nem felel meg a valóságnak, hogy 14,4 V-os töltés azt jelezné, hogy jelentős fogyasztás (vagy pl. kimerült akkuról) lenne szó. Egy jó generátor feladta nyilván az, hogy mielőbb visszatöltse az elfogyasztott áramot. Ma délelőtt 160 km-t mentem az autóval. Figyeltem a (fogyasztók nélküli) töltési feszültséget. 14,4 V-tal kezd. Kb. 30-40 perc (50-70 km) után 14,3 V-ra csökkent. 1 óra (100 km) után 14,2 V-ra, de lényeges az is, hogyha bekacsolok egy-két fogyasztót, akkor a töltési feszültség is lecsökken és kiapcsolás után átmenetileg (5-10 percig) megint tölt 14,4V-tal. Az út végére valóban lecsökkent (de mindössze) 14,2 V-ra, amikor is az akku szinte már teljesen feltöltött volt, leállítás után 12,8 V. Egy új akku-n max. 13V kapocsfeszültség mérhető. forrás: []Akku ellenőrzés[url=http://eshop.micronixkft.hu/data/hu/att/001/3790-349.pdf /url] "Ellenőrizze az akkumulátor kapocsfeszültségét! Általánosan elmondható, hogy 6V-s akkumulátorok feszültsége 6.2V érték fölött és a 12V-s akkumulátorok 12.4V érték fölött jónak mondható. Ezen értékek alatt az akkumulátort mindenképpen töltse fel megfelelő töltővel." Amúgy a 14,4 V kezedeti töltési feszültséget 12,3 V indítás előtt nyugalmi feszültség után produkálta. Ide vonatkozó megjegyzés, hogy beszerelés előtt közvetlenül az akkusarun mérve a feszmérő 0,1-0,2 V-tal többet mért, mint a bekötés helyén, amely feszültségesés szerintem még tűréshatáron belül van. Sajnos a nyári értékeket nem ismerem, de öszegezve megállapítható. hogy nem nevezhető normálisnak, ha 14V alatti töltés van egy Skodán. A Volvók pedig lehet, hogy egy titkos rendszeren át napenergival is töltik magukat vagy a vérszegény töltéssel 2-4 évente kidobatja a gyártó (fenntartható fejlődés jegyében) az akksikat a Volvókból, amik egyébként 8 évig is kihúznák. Biztos mások is ismerik az 1 év után önmegsemisítő Philips izzókat.
Kedves katt!
a valós tények másokkal való megosztása nem lehet kötözködés, mert a felvilágosítást és a tudatlan vagy szándékos dezinformálás megszüntetését szolgálja...
Köszönöm a felvilágosítást, erre a csekélységre nem is gondoltam...
Sziasztok
Ahogy olvasgatom az előző jónéhány hozzászólást a töltőfeszültséggel kapcsolatban, sokminden jár a fejemben! Pl mit nevezünk labor/műhely körülménynek? Mert már bocsánat, de melyik az a h..lye autóvillamosság szerelő aki terhelés nélkül mér töltést? Aki úgy méri, az nem szerelő, hanem kókler! Aztán az, hogy indítás után alapjáraton 14,4V a fesz, nem azt jelenti, hogy az akksi le van merülve, és teljes gerjesztéssel megy a generátor. Számomra (és remélem a többségnek is) azt jelenti, hogy jó a generátor. Aztán ha egy autón alapjáraton 12,6V körüli az akkufesz, szerintem nem túl egészséges, legalább 13,5V körül kellene lennie. (igaz a volvókat nem ismerem) Kíváncsiság képpen reggel megmértem a töltésemet. 2004-es 1,9PDTDI Octavia. 1 nap állás után reggel kinyitottam az autót, 12,2V-ot mértem az akkun. Beindítottam, alapjáraton terhelés nélkül 14,4V. (mondjuk az utóizzítás biztosan ment rajta, tehát nem teljesen terhelés nélkül, ill lehet hogy a hengerfej oldalán levő vízcsőcsonban levő izzítógyertyák is mentek, ezt nem tudom) Fényszóró, ülésfűtés,hátsó ablak fűtés be, így 14,3V. Aztán még ezekhez felkapcsoltam az első-hátsó ködlámpát, ekkor 14,2V lett a fesz, majd lehetett hallani, hogy a motor hangja kissé megváltozott és visszament a fesz olyan 14,3-14,35V körülire. Vszínű, hogy vagy az utóizzítást kapcsolta ki a vezérlőegység, vagy a vízcsőcsonkban levő izzítógyertyákat. Úgy gondolom, hogy az én töltésem megfelelő.
Semmi kedvem magyarázkodni és okosságokat mondani de ezeket kerestem a témával kapcsolatban. De legalább itt szakemberek írnak a kor elvárásainak megfelelő gépjárművek töltésrendszeréről.
Bővebben: Link1 ez fontos érv. Bővebben: Link2 Bővebben: Link3 Bővebben: Link4 .. esetleg még más egyébről, kinek milyen autója van. Bővebben: Link Végül is csak azt akarom ezzel mondani, hogy már régen nem csak a fesszabályzóra van bízva az, hogy mennyivel töltsön, ezt pedig az tette szükségessé, hogy a gépkocsik és a bennük használt elektromos berendezések teljesítményigénye jelentősen megnőtt, ezért kiszolgálásuk elég forszírozott üzemet igényel.
Ehhez csak azt tudom mondani, hogy itt egy kb 2008-as évjáratú 2-es skoda octaviarol van szó, nem pedig ford focusról, vagy mondeóról. Az más tészta, abba nem is sima mezei savas akku való.
A generátor azért van bekötve a kommunikációba, hogy a fedélzeti hálózati vezérlő tudja, mekkora a generátor szabad kapacitása és pl túlterhelés esetén a kevésbé fontos fogyasztókat lekapcsolja. Bár hogy a 2es octavia tudja-e ezt már, hogy lekapcsolgasson fogyasztókat, abban nem vagyok biztos.
Nekem is van bent műszer. Ahogy itt is olvastam, az akkusarun közvetlenül mérve 0.1-0.2V-tal magasabb a feszültség. Utcai hidegben indítva 14.4V-tal indul, majd a motor melegedésével csökken 14.0V és 14.2V közötti értékig, és azt már tartja is. 2006 BKY.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2015
Sziasztok.Egy Skoda Octavia 1.6 74kw 2003dec. hàtsó ablakfűtès dobàlja ki a biztosítèkot,nincs màrt ötletem hogy mièrt,megy kb.1 percet ès annyi.Valakinek van valami ötlete vagy tapasztalata??
|
Bejelentkezés
Hirdetés |