Fórum témák
» Több friss téma |
Hello! Az LM338 nem DC-DC konverter. Az egy analóg disszipatív szabályzó, ami a betáplált és kivett energia különbségét elfűti. Akkumulátorhoz ez nem a legjobb választás, ha csak nincs valami különleges igény, ami indokolná. Mert minél nagyobb a feszültség különbség, annál nagyobb lesz a veszteség rajta. A 12V-ról a 10V-ra éppen a működésének határa lenne, mert kb. ennyi a minimális feszültség különbség amivel még dolgozik.
A másik, hogy meggondolandó, mi is az oka a feszültség csökkentésének. Remélhetőleg nem Led tápfeszültsége lesz, mert ahhoz általában nem stabil feszültségre, hanem állandó áramra van inkább szükség. És az energia pazarlás csökkentésére kapcsolóüzemű táp/áramgenerátor a helyes irány.
Nem led-hez kell mind a 10V-on mind a 8V-on egy motort hajtana meg(nem egyszerre). A 10V-os motor áramfelvétele, ha jól emlékszem 1A a 8V-osra nem emlékszem, de az kevesebb.
Ugyan mindkét motor egy ideig biztosan elviselné, hogy 12V-ról üzemel de nyilván hamarabb tönkremenne mint, ha a rájuk írt feszültséggel hajtanám őket illetve nagyobb fordulaton pörögnének. Mivel lenne célszerűbb megcsinálni, ha az LM338 nem megfelelő a célra? A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2015
Én megoldásként így a PWM-et alkalmaznám. Akkor nem kell feszültséget csökkenteni, és még is jobb hatásfokú kapcsolóüzemről lenne szó. De arra figyelni kell, hogy ha egy motor áramfelvétele 1A, akkor annak indítóárama motortól és terheléstől függően, akár egy nagyságrenddel is lehet nagyobb. A PWM igazából teljesítmény szabályzó. (Pontosabban "munka" szabályzó.)
Mint írtam a konvertert is úgy szerettem volna megcsinálni, hogy, ha esetleg szükséges akkor ki lehessen használni az aksi 4Ah-ás teljesítményét.
De tudnál esetleg linkelni egy olyan PWM-et ami elbírja ezt az áramfelvételt?
Van erre egy külön topik. De pld. egy egyszerű kapcsolás és egy szellemesebb nyák hozzá. Én minden esetre IRF3205-öt tennék bele.
Azt tudnod kell, hogy a "jó" PWM frekvenciát a motorhoz próbával kell kiválasztani. És működés közben ettől a motor várhatóan "sípolni" fog.
Köszönöm a segítséged, nem is off-olok akkor itt tovább, ha további kérdéseim merülnek fel akkor már a PWM-es topicban teszem fel.
Sziasztok!Kellene nekem egy olyan kapcsolás amivel tudok 24 volt dc-böl 19 volt dc-t elöállitani 5A-es kimenö árammal...Kamionba kellene laptopnak.Más lehetöség nem oldhato meg,csak az hogy 24böl csináljak 12-öt...Erre kellene valami kapcsolás,mivel nem igen találok a neten használhatót...
Elöre is köszi!
Esetleg készen is vehetnél, ennyi pénzért nem hinmném, hogy érdemes tökölnöd vele...
DC DC konverter
Sziasztok!Köszi a gyors válaszokat,viszont én szeretek épiteni és akarok is .Kellene egy kapcsirajz....
Venni nem akarok már csak azért is mert ha neadjisten tönkremegy akkor javitani nem értdemes kell másik...Meg most ünnepek vannak és mire ez ideér egy hónap.Nekem meg ünnepek utánra kellene mert a kolega megy kamionozni és nemtudja használni a laposát....
12v-universal laptop notebook charge Itt van egy kapcsolás.
Ha egy ilyen step down tönkremegy, megjelenik a 24V a kimeneten. Akkor pedig a laptopot is "javítani" kell (újat venni). Rendes trafós, leválasztott adaptert vegyél. Ha az tönkremegy, nem lesz semmi a kimenetén.
Én még nem találkoztam olyan olcsó laptoppal, ami megérne ennyi kockázatot. Kamionban meg rázkódik a táp minimum napi 8 órában, akármilyen jóra megépíted, ha beüt a krach, nem tudom mit kezd a laptop a plusz 5V-tal (töltés alatt levő akksi fesz magasabb). A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2015
Szokás a konverter kimenetére egy tirisztoros túlfeszültség figyelőt tenni, ami akár bemeneti biztosíték megszakításával védi meg a laptopot.
Üdv! Pont ezután érdeklődnék, hogy pl. egy LM2596 IC elromolhat úgy, hogy átereszti a bemeneti feszültséget?
Igen. Youtube-on találsz róla videót is: fake LM2596HV keresőszóval, valami teszt, a normál LM2596 át lett szitázva High Voltage verziósra, és 50V körüli feszültségtől tönkremegy (a normál 40V-ig bírja), és a kimenetén megjelenik a bemenő feszültség.
Megkerestem: Bővebben: Link
Értelek köszi. Akkor viszont eredeti nem megy tönkre így? Mert sok helyen használják 5V kimenettel PIC-ekhez, stb., vagy az a biztos rakunk utána egy stab. kockát?
Az, hogy úgy megy tönkre ez a modul, hogy a kimeneten megjelenik a teljes bemenő feszültség, nem jelenti azt, hogy meg is fog történni. Minden tönkre tud menni, csak kérdés, hogy mikor, és hogy mit visz magával. Hogy raksz-e utána védelmet, és hogy milyet, az már egyéni döntés.
Bármilyen buck converternél ha zárlatba megy az induktivitás előtti FET, meg fog jelenni a kimeneten a feszültség, ha nincs valami védelem. Ez nem attól függ, hogy eredeti-e. Amit Ebay-en veszel LM2596 az ugyanolyan jó, mint ha máshonnan rendelnéd. Egyedül a HV verzióval vannak problémák.
Sziasztok!
Éppen be akartam vinni Eagle-be az XL1509 IC-t, 40V 2A-t tud SO-8 tokozásban, mire a mellékletben láthatót találtam az adatlapján. Ilyenkor mi a teendő? Adatlap: Bővebben: Link.
Nem arra gondoltam, hanem hogy az IC lábainak számozása nem egyezik a kapcsolási rajzon levő számozással.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2015
Pl. a kapcsolási rajzon a FB mellé 4 van írva, míg az IC lábkiosztásánál a 4-es lábhoz az ON/OFF tartozik, és a 3-as lábhoz van a FB írva.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2015
használd szerintem ezt az adatlapot!
Ez a link a gyári oldalra mutat és valószínűleg helyes a benne lévő információ.. A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2015
Köszi, ez már korrekt! Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2016
Sziasztok!
Buck-boost convertert keresek. Egyet találtam: Bővebben: Link XL6009-es IC-vel, Ebay-en pár $. Ha jól látom, ez alapból egy step-up converter, csak a speciális tekercskialakítás miatt kisebb, és nagyobb feszültségből is elő tudja állítani ugyanazt a kimenő feszültséget. Ezen elv alapján bármilyen boost converter átalakítható lenne buck-boost üzemmódúra? Ha valaki érti, hogyan működik az elv, pár szóban el tudná magyarázni? Mert ez nem a tipikus buck-boost elrendezés, nincs 2 kapcsolóelem, sem 2 dióda. Köszönöm.
Nagyon jó ez a dokumentum. Köszi!
Akkor megoldható két különálló induktivitással is, és egy magon két tekerccsel el is. Ezért láttam több féle nyákot Ebayen. Van még egy konverter, ott szerintem egy LM2577 (step up) be van állítva 36V-ra, utána meg egy LM2596 (buck), amivel pedig 34V-ig lehet állítani a kimenő feszültséget. Nem túl hatékony, de cserébe egyszerű.
Üdv!Egy olyan boost convertert szeretnék csinálni , ami 12V-ból 30V-ot állít elő és kb 500 mA terhelést bír ki.Ezt a a kapcsolást néztem ki : Bővebben: Link Az lenne a kérdésem , hogy valaki tudna segíteni a calculator kitöltésében?Frequency = 31250 HZ , Min Vin = 12V , Max Vin = 12V , Min Vout = 30V , Max Vout = 30V,Iout =0.5 A , Vripple = ? -> ez a kimeneti feszültség indgadozás? Esetleg , ha valaki tud egyszerűbb vagy jobb megoldást azt is szívesen meghallgatom!
Minnél kisebbet írsz be, annál kisebb lesz a feszültségingadozásod...
Egyébként érdemesebb nagyobb áramra méretezni, nem pont akkorára ami biztosan kell, ne felejtsd. Ja és azt se, hogy amit linkeltél, az csak a teljesítményfokozat része, az elé kell még egy megfelelő frekvenciájú oszcillátor is ami vezérli az áramkört... Vagy veszel készen: DC-DC StepUp 1 DC-DC StepUp 2 A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2016
A pwmet egy mikrokontrollerrol kapna.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |