Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Labortápegység készítése
Egyéb népszerű labortáp témák:
- SMPS labortáp
- Labortáp javítása
Lapozás: OK   625 / 842
(#) kissattila88 válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
Akkor az nem jó ha az első feszültséget állít az elsőnek az áram erősséget kellene állítania átunna a másodiknak a feszültséget. Az első ic áramgenerátor módban kell be kötni utána meg a feszültség szabályozós részt. Úgy ahogy a képen van.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2016

lm350.jpg
    
(#) kissattila88 válasza Andrei1181 hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
Képet tölts fel a meg épített kapcsolásról.
(#) Kovidivi válasza kissattila88 hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
Igaz, fordítva írtam.
(#) Andrei1181 válasza kissattila88 hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
Sajnos semmire sem jutottam, nem találok hibát.
Felrakok 2 képet, bár nem tudom, látszik-e, amire kíváncsi vagy.
A nyák bal oldalát átszabtam 4db diódához a graetz híd helyett.
(#) kissattila88 válasza Andrei1181 hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
Vezetősávokról is.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2016
(#) Andrei1181 válasza kissattila88 hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
Néhol alámart, de véglegesítés után végig fogom ónozni az összes sávot.
Amúgy műszerrel végigmértem, nincs szakadás.

IMG_4476.JPG
    
(#) kissattila88 válasza Andrei1181 hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
vezető sávoknál meg nézted rendesen hogy nincs e két vezető sáv között zárlat? lm317 azok újak vagy bontottak?
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2016
(#) Andrei1181 válasza kissattila88 hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
Igen, minden vezetősávot átnéztem az alámarás miatt.
Az ic-k újak, kibontva egy alapkapcsolásban összerakva mindegyik működik.
(#) kissattila88 válasza Andrei1181 hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
A második ic-nél potméter 3 lába közül kettőt össze kell kötni. össze van?
(#) kissattila88 válasza Andrei1181 hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
Diódák jól vannak bent nekem azért nem volt jó mert egyet fordítva raktam be és mindig le füstölt a potméter.
(#) Andrei1181 válasza kissattila88 hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
Igen, össze van
Viszont találtam egy hibát, a nyákrajzon ez a két pont össze van kötve, a kapcs.rajzon viszont nincs.
Átvágtam az összekötést, így most életre kelt a cucc, viszont csak 3V a max fesz, ami lejön a végén.
(#) kissattila88 válasza Andrei1181 hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
Nem tudom hogy mi lehet a gond. Nézd még át tüzetesebben a kapcsolási rajzzal össze hasonlítva a nyákot.
(#) Andrei1181 válasza kissattila88 hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
Raknál fel egy képet a te vezetősávjaidról?
(#) kissattila88 válasza Andrei1181 hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
Nekem teljesen más a kapcsolás.
(#) kissattila88 válasza Andrei1181 hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
Kéke meg jelöltem nézd meg ott hogy nem ér össze

ggg.JPG
    
(#) Andrei1181 válasza kissattila88 hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
Nem ér össze ott.
(#) Andrei1181 hozzászólása Jan 2, 2016 /
 
Asszem szét fogom szedni, egész nap ezzel szoptam és nem működik.
Már akkor gyanúsnak kellett volna lenni, amikor a cikkben nem volt alkatrészlista feltöltve. Dehogy a maratási kép is hibásan van megrajzolva, azt nem gondoltam volna.
Hamarabb csinálok egy másikat, minthogy ezt kibogozzam

Köszönöm mindenkinek a segítségét.
(#) Kovidivi válasza Andrei1181 hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
A vezetősávok borzalmasan néznek ki. Minimum át kellene az összeset ónozni. A C1 lábai mintha zárlatosak lennének. Az LM317 lábai mintha összeérnének.
Elmondom mit kellene mérned, aztán majd kibogarászod.
Az első LM317 be és ki lábát zárd rövidre. A p2 5k-s poti két lábát, ami össze van kötve, és a diódákra megy, rakd át a földre. Ezután adj tápot az áramkörnek. Nézd meg a kimenetet, hány Volt van rajta, most 1.25V-tól szabályozhatod majdnem a teljes bemenő feszültségig. Ha ez nem megy, akkor mérd meg az ADJ lábát az LM317-nek, van-e rajta 1.25V. Ha sokkal több, vagy kevesebb, az baj! Ekkor meg kell nézned a R8-R9-P5 alkatrészeket. Ha van feszültségszabályzás, akkor a D5 lábát, ami a BC141-re megy, kösd át GND-re. Rakj a kimenetre egy terhelést, mondjuk egy 5-10W-os izzót, vagy ami találsz. Előtte állítsd be a kimenő feszültséget 12V-ra, vagy amennyit az izzó kíván. Ezután kezd el tekerni az 1K-s potit, az izzó fényerejének változnia kell. Ha nem, akkor R4, R5, D4,D5 és a poti körül keresd a hibát. Ha ez a rész is megy, akkor lehet visszatenni lépésenként a poti lábát a -12V-os részre. Először a feszültségét, ekkor le kell tudnod csavarni 0V-ra a kimenőt, aztán az áramhoz tartozó poti jön, ekkor a kimenő áramot le kell tudnod csökkenteni 0-ra. Ha az alsó -12V-os részt kihagyod, akkor alig 10-15 alkatrészt kell ellenőrizned.
(#) Kovidivi válasza Andrei1181 hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
Ez a nyák tényleg kész röhej. Egyszerűbb, ha összedrótozod lyukraszteres nyákon.
(#) Andrei1181 válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
Köszönöm, ennyi esélyt még adok neki
(#) barthaz hozzászólása Jan 3, 2016 /
 
Sziasztok!

Alkotó féle 2.7.4 v2 tápot élesztem. Az imax szabályzással lenne gondom. 2.7.4 féle számolóval kalkulált ellenállásokat használtam. Ami az alábbi:
30V 5A
R2= 750R
R3= 130K
R10= 62K
R18= 3K

3db 12V 21W izzóval tesztelem 5,22 A mérek, de nem tudom beállítani, hogy a poti maximuma legyen az 5A. A P3 trimmer annyit tudok elérni, hogy kb a P1 poti kb. 10%-nál eléri a max áramot. Az R10-et kicseréltem 100K-ra de azzal sem lett jobb. Mi lehet a gond?
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2016
(#) proli007 válasza barthaz hozzászólására (») Jan 3, 2016 /
 
Hello! Mérni kell..
Ha a sönt ellenállások 3x0,68ohm, akkor 5A esetén azon 1,13V feszültség fog esni. Ezt kell beállítani a P1 potin P3-al a táp terheletlen állapota mellett. Ha ez megvan, akkor 5A lesz a vége. Ha nem lehet beállítani, ellenőrizni kell a referencia feszültséget, valamint R10, P3 és P1 értékét. Valamint, hogy P1 lineáris poti-e.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2016
(#) barthaz válasza proli007 hozzászólására (») Jan 3, 2016 /
 
Szia

Ha a műszerben van a sönt akkor is kellenek a 0,68ohmos ellenállások? Ezt a kínai piros-kék színű 7segmenses műszert használom.
(#) scooby_ válasza barthaz hozzászólására (») Jan 3, 2016 /
 
Szia!
Igen, kellenek! A sönt nem csak a mérőműszer miatt van benne, az kell az áramkorlát működéséhez is!
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2016
(#) Alkotó válasza barthaz hozzászólására (») Jan 3, 2016 /
 
Azok elsősorban a labortáp saját áramfigyeléséhez kellenek, de ha már ott vannak, akkor lehet rajtuk feszültséget mérni, ami arányos az árammal.
Nem célszerű külső söntös műszert használni, mert ekkor a külső sönt nincs bent a figyelő körben, ezért a rajta eső feszültség hiba lesz a kimeneti feszültségben.
FONTOS! El lehet játszadozni ezzel az 5A-el, de ekkora hőt nagyon nehéz értelmesen kezelni. Vagy az áramot, vagy a feszültséget csökkenteni kellene, hogy a két határérték szorzata 100W körül legyen. Mutatnál képeket, milyen megoldással gondolod a kb. 180W hőt elvezetni (ez több mint 3 Weller páka együtt)?
(#) steelbird válasza barthaz hozzászólására (») Jan 4, 2016 /
 
Ugye, nem az 50A -es kínai műszered van? Ahhoz még külső sönt kell.
(#) scooby_ válasza steelbird hozzászólására (») Jan 4, 2016 /
 
Nem feltétlen kell hozzá. Valamelyikben van egy "rézvezetékes" áthidalás, így alapvetően tud 10Ampert. Nekem is olyanom van, meglepően pontosnak tűnik!
(#) Justo válasza Justo hozzászólására (») Jan 4, 2016 / 4
 
Üdv Mindenkinek (BÚÉK)!

Leteszteltem a diódahidat. A labortápegység kimenetére egy 12V-os 35W-os izzót tettem, a diódahíd hőmérséklete kb. 3-4 perc után 90-100C fok között mozgott, ezért tettem rá hűtőzászlót. Újabb tesztelés során már a bordával 40-50C fok között mozog a híd hőmérséklete. Köszönöm az észrevételt és a dicséreteket. Az előlap kapott feliratot is amit dymo nyomtatóval csináltam.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2016
(#) Alkotó válasza Justo hozzászólására (») Jan 4, 2016 / 1
 
Alapgondolatom szerint nem kellene ilyen "bordás valami" oda, hanem egy sima csavarral a hátsó hűtőbordához fogatható a híd.
Pont nem látszik a képen az oldalnézet, ami megmutatná mihez is van a diódahíd fogatva. Tennél fel egy ilyen képet is? Ami a gyakorlatban beválik attól nem kell jobb megoldás.
A képen úgy tűnik, a teljesítmény kimenet és a "mérőkimenet" nincs összekötve. Ez így a legkevésbé jó megoldás. A 2-2 pontot össze kell kötni, méghozzá lehetőleg közvetlenül a kimeneti csatlakozónál. Így azt éred el, hogy éppen a kimeneti csatlakozón kapod a beállított feszültséget, még a belső kábelezés hatása is kiküszöbölődik.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2016
(#) Alkotó válasza Alkotó hozzászólására (») Jan 4, 2016 / 1
 
Így gondolom:
Következő: »»   625 / 842
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem