Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Akkor az nem jó ha az első feszültséget állít az elsőnek az áram erősséget kellene állítania átunna a másodiknak a feszültséget. Az első ic áramgenerátor módban kell be kötni utána meg a feszültség szabályozós részt. Úgy ahogy a képen van.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2016
Képet tölts fel a meg épített kapcsolásról.
Igaz, fordítva írtam.
Sajnos semmire sem jutottam, nem találok hibát.
Felrakok 2 képet, bár nem tudom, látszik-e, amire kíváncsi vagy. A nyák bal oldalát átszabtam 4db diódához a graetz híd helyett.
Vezetősávokról is.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2016
Néhol alámart, de véglegesítés után végig fogom ónozni az összes sávot.
Amúgy műszerrel végigmértem, nincs szakadás.
vezető sávoknál meg nézted rendesen hogy nincs e két vezető sáv között zárlat? lm317 azok újak vagy bontottak?
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2016
Igen, minden vezetősávot átnéztem az alámarás miatt.
Az ic-k újak, kibontva egy alapkapcsolásban összerakva mindegyik működik.
A második ic-nél potméter 3 lába közül kettőt össze kell kötni. össze van?
Diódák jól vannak bent nekem azért nem volt jó mert egyet fordítva raktam be és mindig le füstölt a potméter.
Igen, össze van
Viszont találtam egy hibát, a nyákrajzon ez a két pont össze van kötve, a kapcs.rajzon viszont nincs. Átvágtam az összekötést, így most életre kelt a cucc, viszont csak 3V a max fesz, ami lejön a végén.
Nem tudom hogy mi lehet a gond. Nézd még át tüzetesebben a kapcsolási rajzzal össze hasonlítva a nyákot.
Raknál fel egy képet a te vezetősávjaidról?
Nekem teljesen más a kapcsolás.
Kéke meg jelöltem nézd meg ott hogy nem ér össze
Nem ér össze ott.
Asszem szét fogom szedni, egész nap ezzel szoptam és nem működik.
Már akkor gyanúsnak kellett volna lenni, amikor a cikkben nem volt alkatrészlista feltöltve. Dehogy a maratási kép is hibásan van megrajzolva, azt nem gondoltam volna. Hamarabb csinálok egy másikat, minthogy ezt kibogozzam Köszönöm mindenkinek a segítségét.
A vezetősávok borzalmasan néznek ki. Minimum át kellene az összeset ónozni. A C1 lábai mintha zárlatosak lennének. Az LM317 lábai mintha összeérnének.
Elmondom mit kellene mérned, aztán majd kibogarászod. Az első LM317 be és ki lábát zárd rövidre. A p2 5k-s poti két lábát, ami össze van kötve, és a diódákra megy, rakd át a földre. Ezután adj tápot az áramkörnek. Nézd meg a kimenetet, hány Volt van rajta, most 1.25V-tól szabályozhatod majdnem a teljes bemenő feszültségig. Ha ez nem megy, akkor mérd meg az ADJ lábát az LM317-nek, van-e rajta 1.25V. Ha sokkal több, vagy kevesebb, az baj! Ekkor meg kell nézned a R8-R9-P5 alkatrészeket. Ha van feszültségszabályzás, akkor a D5 lábát, ami a BC141-re megy, kösd át GND-re. Rakj a kimenetre egy terhelést, mondjuk egy 5-10W-os izzót, vagy ami találsz. Előtte állítsd be a kimenő feszültséget 12V-ra, vagy amennyit az izzó kíván. Ezután kezd el tekerni az 1K-s potit, az izzó fényerejének változnia kell. Ha nem, akkor R4, R5, D4,D5 és a poti körül keresd a hibát. Ha ez a rész is megy, akkor lehet visszatenni lépésenként a poti lábát a -12V-os részre. Először a feszültségét, ekkor le kell tudnod csavarni 0V-ra a kimenőt, aztán az áramhoz tartozó poti jön, ekkor a kimenő áramot le kell tudnod csökkenteni 0-ra. Ha az alsó -12V-os részt kihagyod, akkor alig 10-15 alkatrészt kell ellenőrizned.
Ez a nyák tényleg kész röhej. Egyszerűbb, ha összedrótozod lyukraszteres nyákon.
Köszönöm, ennyi esélyt még adok neki
Sziasztok!
Alkotó féle 2.7.4 v2 tápot élesztem. Az imax szabályzással lenne gondom. 2.7.4 féle számolóval kalkulált ellenállásokat használtam. Ami az alábbi: 30V 5A R2= 750R R3= 130K R10= 62K R18= 3K 3db 12V 21W izzóval tesztelem 5,22 A mérek, de nem tudom beállítani, hogy a poti maximuma legyen az 5A. A P3 trimmer annyit tudok elérni, hogy kb a P1 poti kb. 10%-nál eléri a max áramot. Az R10-et kicseréltem 100K-ra de azzal sem lett jobb. Mi lehet a gond? A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2016
Hello! Mérni kell..
Ha a sönt ellenállások 3x0,68ohm, akkor 5A esetén azon 1,13V feszültség fog esni. Ezt kell beállítani a P1 potin P3-al a táp terheletlen állapota mellett. Ha ez megvan, akkor 5A lesz a vége. Ha nem lehet beállítani, ellenőrizni kell a referencia feszültséget, valamint R10, P3 és P1 értékét. Valamint, hogy P1 lineáris poti-e. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2016
Szia
Ha a műszerben van a sönt akkor is kellenek a 0,68ohmos ellenállások? Ezt a kínai piros-kék színű 7segmenses műszert használom.
Szia!
Igen, kellenek! A sönt nem csak a mérőműszer miatt van benne, az kell az áramkorlát működéséhez is! A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2016
Azok elsősorban a labortáp saját áramfigyeléséhez kellenek, de ha már ott vannak, akkor lehet rajtuk feszültséget mérni, ami arányos az árammal.
Nem célszerű külső söntös műszert használni, mert ekkor a külső sönt nincs bent a figyelő körben, ezért a rajta eső feszültség hiba lesz a kimeneti feszültségben. FONTOS! El lehet játszadozni ezzel az 5A-el, de ekkora hőt nagyon nehéz értelmesen kezelni. Vagy az áramot, vagy a feszültséget csökkenteni kellene, hogy a két határérték szorzata 100W körül legyen. Mutatnál képeket, milyen megoldással gondolod a kb. 180W hőt elvezetni (ez több mint 3 Weller páka együtt)?
Ugye, nem az 50A -es kínai műszered van? Ahhoz még külső sönt kell.
Nem feltétlen kell hozzá. Valamelyikben van egy "rézvezetékes" áthidalás, így alapvetően tud 10Ampert. Nekem is olyanom van, meglepően pontosnak tűnik!
Üdv Mindenkinek (BÚÉK)!
Leteszteltem a diódahidat. A labortápegység kimenetére egy 12V-os 35W-os izzót tettem, a diódahíd hőmérséklete kb. 3-4 perc után 90-100C fok között mozgott, ezért tettem rá hűtőzászlót. Újabb tesztelés során már a bordával 40-50C fok között mozog a híd hőmérséklete. Köszönöm az észrevételt és a dicséreteket. Az előlap kapott feliratot is amit dymo nyomtatóval csináltam. A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2016
Alapgondolatom szerint nem kellene ilyen "bordás valami" oda, hanem egy sima csavarral a hátsó hűtőbordához fogatható a híd.
Pont nem látszik a képen az oldalnézet, ami megmutatná mihez is van a diódahíd fogatva. Tennél fel egy ilyen képet is? Ami a gyakorlatban beválik attól nem kell jobb megoldás. A képen úgy tűnik, a teljesítmény kimenet és a "mérőkimenet" nincs összekötve. Ez így a legkevésbé jó megoldás. A 2-2 pontot össze kell kötni, méghozzá lehetőleg közvetlenül a kimeneti csatlakozónál. Így azt éred el, hogy éppen a kimeneti csatlakozón kapod a beállított feszültséget, még a belső kábelezés hatása is kiküszöbölődik. A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |