Fórum témák
» Több friss téma |
Tiszteletem uraim!
Egy elvi kérdés: Ha van fi relé és megfogom a fázist akkor vajon lecsapja?
Elvileg igen, de arra nincs garancia, hogy Te nem fogod érezni a rázást. Sőt, szinte biztos, hogy érezni fogod!
Ha a földelés felé elvezetsz annyi áramot, hogy átlépje a kioldási küszöböt, akkor igen. Gumiszőnyegen állva biztosan nem csapja le, de betyárosan érezni fogod, halálos is lehet.
Sziasztok!
Erről mi a gyakorlati véleményetek? Használható valamire/ér valamit?
Használható és a semmitől bőven többet ér.
Köszi! Rá akar beszélni a villanyszerelő. Azért kérdezem, mert amit az anyósomékhoz szereltek be (OBO), abba betétek vannak ez pedig ahogy látom visszakapcsolható. Azt is furcsállom, hogy plusz keresztföldelőt akar leverni és ahogy magyarázta a már meglévő (az óránál) nullázáshoz akarja bekötni. Jól van az így?
Ez nem ilyen egyszerű, több típusú túlfesz.védelem van, a semmitől mindegyik többet ér. Én valamilyet biztos raknék, enni nem sokat kér. Ha nem kap közvetlen villámot, kb. örök élet + egy nap. Ha pedig közvetlen kap, nagyban segítheti a többi készülék túlélését.
Keresztföldelésről még nem hallottam. Lemérte volna a meglévő földelőszondát és nem jó értéket kapott?
Ez nem visszakapcsolható. Az a billentő ugyan egy kismegszakító, de arra szolgál, hogy amikor a túlfeszlevezető végelgyengült, és ezt akusztikus, vizuális és villamos úton jelzi, akkor csak ez kapcsolódjon le, ne pedig a zárlat elfújja a fél szekrényt, vagy a csatlakozónál, kapualjban, utcavégén, stb bárhol bármi kapcsolódjon le.
Amúgy ez egy 2. fokozatú izé, és az elmélet szerint a 2. fokozatú izét azt a 3. fokozatú izé indítja. A 3 fokozatú izé a készülék előtti izé. (A bekezdés értelme, hogy ettől az egytől még az érzékenyebb berendezések szintén a végrendeletüket füstjelzéssel tudathatják.) Én is érdeklődéssel várom a keresztföldelés szakszó magyarázatát. Elvileg persze létezik olyan, ami lemegy a földbe és többfelé elágazik. A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2016
Ez a dolga. Nem önszántamból, de sikerült kipróbálnom. Gyakorlatilag csak azt vettem észre, hogy miközben ment a ház, átkötöttem egy áramkört és hirtelen sötét lett. Egyszer volt olyan, hogy csak a nullát és a védőföldet érintettem meg egyszerre - akkor is szépen leoldott. Igaz sokat szívtam az elején, mert például a földkábelem köpenye megnyomódott a bekötésnél és a nulla szivárgott a föld felé. Eltartott egy darabig, mire megtaláltam és megoldottam. Azóta csak áldom ezt a megoldást. Nagyobb biztonságban érzem az egyre többet csavarhúzót fogó gyerekemet is. Ki tudja? Ha csak kicsit is az apjára hasonlít, előbb, utóbb bedugja a csavarhúzót a konnektorba is.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2016
Elnézést, lehet rosszul fogalmaztam meg, erre gondoltam. Nem mért az semmit sem. Az én eszem szerint, bár nem vagyok gyakorló villanyszerelő, az órától jövő 3 fázist és szintén az órától jövő nullát kell bekötni a készülék tetején lévő kapcsokba, a földelő szondát pedig az alsó föld jelű kapocsba. A felső kapcsoktól pedig a FI relébe kell párhuzamosan becsatlakozni.
Ha valamit rosszul gondolok, kérlek helyesbítsétek!
A konkrét túlfesz.védő eszközt nem ismerem, de a képről nekem is ez jött le. Nem baj az, ha a védelem miatt leszúr még egy szondát (valószínűleg a keresztmetszete miatt az a neve, ami). Nem feltétlen kell, de ártani biztosan nem árt, sőt...
Belülről láttam - ne vedd meg. Már ha nem akarsz lakástüzet. Életemben ilyen vacakkal nem dolgoztam.
Oké! Van olyan márka/típus, amit jó szívvel tudsz ajánlani?
Phoenix Contact túlfesz.levezetőkből láttam már párat szétszedve, azokat melegen tudom ajánlani.
Finder, Schrack, Dehn, de az említett PhoenixContact is jó - főleg ha akciózva van. Nagyon nem mindegy az sem, milyen minőségűek a csavarjaik, milyen keresztmetszetű vezetőt képes normálisan befogni. A Schneider nálam sokat hullott a toplistán mostanában.
3 mm vastag anyagból van, lapzártakor a föld alatt még az számított, hogy mennyi idő alatt eszi meg bármi az anyagot - én a kör keresztmetszeten kívül nem ajánlok semmit. A felülete eléggé nem számít, csak a hossza.
Köszönöm, a gyakorlatias választ, most már bátrabb vagyok Az a szivárgás nagy szívás lehetett, be lehet golyózni néha Egyszer mifelenk egy lakásban szintúgy verte valami és az istenért se jöttünk rá hogy mi lehet, végül egyikünk észrevette, az ajtónyílást gyönyörűszépen tíz centivel arrébb tették elvágva a csövünk.
Azért mielőtt felbátorodnál.. Nem véletlenül írtam, hogy semmi szándékosság nem volt az esetben, véletlenül történt. Olvasd el ezt is. Tanulságos. Ugyanis nem mindegy milyen körülmények között jön létre a kapcsolat közted és a fázis között. Mondjuk futás után sós-izzadtan, nem biztos, hogy megússza az ember. Ezt biztosan nem merném megpróbálni. Ráadásul egy mechanikus eszközről beszélünk, nem véletlenül kell rendszeresen tesztelni, mérni!
Persze természetes, az áram nem játék. Ha nem is közvetlenül magamon de valahogy kipróbálom, pl. próbalámpával és egy hálózattól független potenciállal.
Nagyon szépen köszönöm a válaszod (otokat).
Tovább nyomozgattam, olvasgattam dolgok után, ha megengeditek még ezzel kiegészíteném mire jutottam. Az útról nekünk 3 db 10mm2 kábelen jön a méretlen áram (3 fázisunk van). Tavaj volt egy teljesítmény növelésünk 10A-10A-10A ről lett vövelve így: 16A-10A-10A (ekkor is a "mondóka" a szabványosítás volt, amit el is végeztek le is kenték a szekrényt, átkábelezték stb..) Namost a bal oldali fázison nekünk a lakásból semmi nem volt bekötve, vagyis de, a műhelyben apának annak idelyén kellett a daraboló stb-hez (szegény már nem él) mi meg nem használjuk e szerszámokat, így az automata mosógépnek és kombinált tűzhelynek lett elhozva egy külön kábel erről a 16A főmegszakító utáni 16A es kismegszakítóról. Van még ugye 2db 10A-10A fázisunk. Ezekből az egész lakás jóformán csak a jobb oldali 10A főmegszakítóról működik. Onnan tudom hogy ha lekapcsolom a középső 10A-es főmegszakítót akkor is van áram a lakásban villany minden, konektorban is, de valahogy rásegít csak a középső, mivel ha így bekapcsolom a tv-t porszívót és villanyokat is felnymom, akkor már levágja a főmegszakítót. Ám ha a jobb oldalit kapcsolom le és csak a középső van felkapcsolva akkor abszolút nincs áram a lakásban. Van még a villany óra szekrényben egy B-s mérő, ami még a méretlen fázisról van leválasztva (azt nem tudom hogy pontosan meilyk fázisról a 3 bejövő közzül (DE az biztos hogy a házba csak 3 méretlen kábel jön be az utról) . (ezen a B árram körön csak egy bojler van) (innen gondolom hogy van sorkapocs is). A klíma ahogy néztem 16C ir elő megszakítóként, de szerintem nincs ennek 10A nagyobb felvétele még hideg indításnál sem. /Fujitsu LTCA09/ de legyen a 16A C megszakító amit írnak. Tehát arra gondoltam hogy van ugye 10mm2 bejövő kábelünk (3 db), akkor ez 3 bejövő kábel elvileg 3x32A össz teljesítményig terhelhető. És mivel a két szélső főmegszakító is csak 10A-es, ezért pl a középsőről (hangsulyozom még a méretlen fázist leválasztva) el lehetne hozni a fázist és akkor azon össz teljesítményként lenne 26A max ugyebár, vagyis ezt még a 10mm2-es kábel el bírja bőven. Nem tudom követhetőe amit írok...remélem jól fejezem ki magam. És ebből arra következtetek hogy műszakilag kivitelezhető lenne, már csak azt a francos szekrényt kéne hogy az eon elfogadja a képen ábrázolt helyen, na ebben vannak kételyek. Mert, elvileg maradhat a fa mérőszekrény, ha a reg szerelő vállalja hogy igen: le van kenve tüzvédő anyaggal. De ujból is le lehet kenni...nem tart semeddig. Íme a szekrény helye ahova kerülne Ide raknám a kis szabványos "buzeráns" dobozt. De akár ki is vágom a falat neki ha ugy boldogok, a lényeg hogy fogadják el, mert akkor 40e körül meg lenne csinálva : ELVILEG. De mégsem 120e környéke. Azon is agyaltam hogy a B-s órát H-s órára alakítani, csak nem tudom hogy a bojler maradhatna e rajta. Ugyis számolgattam már...ha maradhatna akkor durván 14e fizetnék többet a bojlerra évente. De a klíma miatt főleg ha kettő lenne belőle, már megérné át állni B-ről H-ra. (ha nincs más megoldás) -bocsi a terjedelemért. Volt már kint egy szerelő ...igen sajnos még csak 1 jött a 20-on akárhány megkeresett közeli szerelőből...az az mondta igy nem rakja fel mert nem fogják átvenni, és csináljak egy komplett uj mérőszekrényt. Bőven 100e felett.... na ez nem oké. Volt aki teloba meg azt mondta, fő reges eon szerelő, hogy meguoldható ha a bejövő méretlen fázis keresztmetszete elbírja az egész rákötött terhelést. Vagyis amit mondtam a leírásomban, 2 fázisom egyelőre csak 10-10A biztivel van ellátva, tehát így 1-1 bejövő fázisom (ami 10mm2-es) "csak" 10A max al van terhelve. Tehát pl a középsőről választanánk le egy 16A biztit kötve a H-s órához. Igy 26A lenne a max (ami persze sose lesz). Na erre gondoltam én 2. Azt kifejtenéd hogy mennyivel könnyebb ha a B-s mérőt H-s ra alakítom? és azon maradhatna a bojler (nem csak B-n lehet?) ? költségileg szerinted ugy mennyi lenne..?
Szia!
Kerti hangulatvilágításhoz milyen LED szalag jó?
Egy lámpa testbe teszem be, ami ellen ál az időjárásnak.
Hangulatvilágításhoz milyen LED szalag jó? 3014 SMD fényerő kb: 10-20lm 5050 SMD fényerő kb: 10-20lm 5630 SMD fényerő kb: 30-40lm 5730 SMD fényerő kb: 35-55lm
Ha lámpatestbe teszed, akkor miért görcsölsz a szalaggal? A LEDszalag az energia negyedét kapásból elfűti.
Egy 40W Tungsram Superbalux izzólámpa 4-500lm. Ennek alapján már csak el tudod dönteni, mit akarsz! A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2016
Mert csak 12V hálózat jöhet szóba,max. 10A
Ezért keresek kisseb fényforrást hogy bele férjen. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2016
Nekem valami 60 méterek rémlenek. Ekkora távolságon nem érdemes ilyen alacsony feszültséggel kínlódni.
Semmiféle képen nem lehet megoldani?
Ha távolságot rövidítem?
Szerintem nem érted a problémát. Meg lehet mindent oldani, a kérdés az, hogy milyen áron?
Ekkora áramnál 12V feszültségen 8-10mm2 körül vezeték kell, hogy alacsony legyen a veszteség ekkora távolságon. |
Bejelentkezés
Hirdetés |