Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Korábban itt bemutatott labortápom átesett némi ráncfelvarráson. Az analóg része új áttervezett panelt kapott. Szintén megújult az előlapja, kapott egy OLED kijelzőt valamint a hátlapra került még egy ventillátor. A szoftvere is bővült pár kényelmi funkcióval.
Szia!
Ez a polcanyag az OBI-ban kapható fenyőpolc? Mert ha az, akkor nagyon jól választottál, abból az anyagból nagyon jó hangú doboz készíthető. Nagyon minimális saját-hangja van.
Sziasztok!
Manolo-nak köszönhetően egy nagyon kis tetszetős órával bővült a gyűjteményem. Nagyon szépen köszönöm neki a terveket és legfőképp a türelmét a sok segítség nyújtáshoz!!!
Nagyon jó a megoldásod! Már csak egy ügyes kis dobozt kell összehozni hozzá. Gratula a kitartásodhoz!
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2016
Üdv! Nagyon komoly építés, tetszik a kijelző, eddig 2004-ben nem láttam ilyen OLED-szerűt, csak 1602-ben, nagyon jó .
Igyekeztem visszaolvasni, de nem sikerült megtalálni, végül készült róla valamilyen közkinccsé tett doksi? Sajnos épp elég tápom van, de nagyon érdekes, kíváncsi lennék, hogy épül fel
Helló! Alapjaiban így így épül fel.
Üdv.
Szia!
Nézegettem én is OLED kijelző árakat, nem olcsó. Mivel tud többet az OLED, mint a sima LCD, illetve mi indokolta részedről az OLED szükségességét az LCD helyett? (ne értsd félre,nem kötözködés, csak tényleg kíváncsi vagyok)
Talán az, hogy az LCD ronda mint a bűn, oldalról olvashatatlan és lassú is.
Helló!
Semmi különösebb indoka nincs csupán még korábban vettem egyet és úgy döntöttem megérdemli ez a táp, hogy beletegyem. Viszont az tény, hogy sokkal szebb, olvashatóbb és gyorsabb a kijelzés bár ez utóbbi itt nem lényeges. Ellenben sokkal többet fogyaszt mint egy lcd és sajnos sokkal több zajt is termel a benne található kapcsitáp miatt. Emiatt kellett a képen látható kondenzátorokat a vezérlő panel hátuljára tennem.
Ment ez sima lcd-vel is korábban, mint itt.
Egy PWM szabályzó ülésfűtéshez 555-el és FET-tel.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2016
A származására sajnos már nem emlékszem, de még az exemmel vettük konyhapolcnak, és nem spórolták ki belőle a ragasztóanyagot - irtó nehéz volt fúrni a hangszórók helyét.
Annak ellenére, hogy még félkész(nincs tömítőanyag, csavar süllyesztés) nincs saját hangja, legalábbis én nem hallom ki azon a teljesítményen, amin hallgatni szoktam.(többet is bír jóval, az erősítője direkt alul méretezett,mert féltem, nem volt túl olcsó)
Nagyon profi lett ! Én is gondolkozom valami hasonló tápegységen , de örülök majd ha ilyen lesz
Remek a tápegységed!
Egy kivitelezési problémára szeretném a figyelmedet felhívni. Ha jól látom az utolsó 2 képen főkapcsoló vezetékei hátul középről vannak vezetve előre balra vezetve.Keresztbe a vezérlő analóg panel felett , a hűtőborda előtt. Mellette pedig a kisfeszültségű kivezetései is a tápnak. Létesítési és biztonsági szabályok / szabványok tekintetében ez a megoldás kifogásolható lehet. Mivel a nagyfeszültségű és kisfeszültségű részek vezetékezései minél távolabb kerüljenek egymástól, ne is keresztezzék egymást. (persze vannak rajta szigetelés 2is meg a forrasztások is le vannak zsugor csövezve ,stb.) Mivel az egész előlapon kis feszültségű részek vannak ekkor jobb lenne a hátulján lenne a főkapcsoló. Ha pedig elölről szeretted volna minden körülmények között kapcsolni akkor egy szigetelt mozgató mechanikájú kapcsolót építeni be a hátsó részébe. Lehet szőrszálhasogatónak tűnök , és mondhatod ez "CSAK hobbi és házi célra, magamnak készült eszköz" ... stb. De a szabványok/szabályok azok mindenre érvényesek és illik őket követni és betartani. Idézet: „Össz súlya 34kg, ami az egyik legérdekeltebb dolog az e bike körökben, Holland cég is erre cuppant nagyon rá.” Ha netán mégis valahova, valamikor elindul a terméké válás útján bármilyen vezérlő darabját kiadod a kezedből , ne felejtsd el felcsiszolni az összes alkatrész tetejét , utána pedig műgyantával kiönteni a panelokat ! Idézet: „Lehet szőrszálhasogatónak tűnök” Meg félig tájékozottnak. Nem ártana utána nézni a nagyfeszültség és kisfeszültség definíciójának, ha már szabványokra/szabályokra hivatkozunk. Amúgy pedig: Idézet: „Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.”
Elnézést kérek mindenkitől! Ennél jóval igényesebb dolgok szoktak megjelenni ezen a fórumon.
De most fogom életem első trafóját megtekerni. Ehhez készítettem célszerszámot. Abból készült, amihez hozzájutottam. A kérdésem az hogy ezzel el fogom tudni készíteni a csévét?
Láttunk már egy-két elrettentő példát, ez nem az, hajrá!
Valami épületgépészeti szerelő vagy? Kérdezem ezt a menetes szár, C sín és az Opel csavar miatt
A csévét nem, mert az már kész van. Trafó tekerésre a "gép" majdnem tökéletes, de fel kell készíteni a szigetelésre is. Soronként meg kell majd állnod, ilyenkor jó ha tudod rögzíteni a cséve tengelyét is, meg a huzalt is, hogy ne lazuljon ki, ne tekeredjen vissza míg szigeteled (lakkozod).
A cséve alatt ezt egyszerűen meg tudod tenni, teszel belülre a tengelyre egy kontra anyát, amit olyankor meghúzol egy picit. A huzalnál meg valami olyat kell kitalálni ami egyszerű, és arra az időre feszesen tartja.
Máris profi szerszám. Én az elsőt kézben tekertem. Addig le sem tettem, amíg el nem készült . Hozzáteszem, nagyon pontos lett. Azóta is erről megy a labortápom. Kicsit túltekertem és lemértem, hogy egy visszatekerésnél mennyit módosul. Babrás volt szétszedni - összerakni, de ettől lett nagyon pontos. Igaz hiperszil vasat könnyű volt bontani, újra öszerakni.
A cséve tengely rögzítését megoldottam,
A huzalt meg akkor fogom kitalálni, amikor megérkezik (e-bay)
Én bementem volna az Árwill-be. Van pár fajta huzal náluk kisebb csévékben.
Finnországban vagyok. Szívesen bemennék ha tehetném.
Másik irányba is el bír ám fordulni, az is kellemetlen. Lyukat neki! Valamint tekerőkar állítást, mert így kis menetszám, vastag dróthoz jó, de mi lesz a sok vékonnyal. Látom van oldaltámasz, remélem van belül is, mert összenyomja amúgy.
Ezúton is üdvözletem! Melyik régió? Én Lapperantában már jártam Valóban nem egyszerű arrafelé tekercshuzalhoz jutni. Tóhoz, erdőhöz és féldrágakőhöz könnyebb
|
Bejelentkezés
Hirdetés |