Fórum témák
» Több friss téma |
A Standby áramfelvétel túl sok, a többi stimmel nagyjából. Amúgy ennek jó része a világítás.
Akkor a probléma nem probléma... Standby -ban fullra kikapcsolt állapotban nézd. Ne is világítson. (Többnyire főkapcsoló hosszan nyomva) A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2016
Természetesen úgy néztem.
Hogy érted hogy nem probléma? Ha jól számolok, akkor standby módban így is fel fog ugrani a feszültség kb 15-16V-ra.
Akkor is sok a készenléti 200mA.
Idézet: Gondolom, nem csak a rádiót fogod ki-be kapcsolgatni, hanem a tápját is. Vagy nem? Ha azt is kapcsolod, akkor nincs probléma.„Hogy érted hogy nem probléma?” Ha a táp állandóan fog menni, akkor egy tranzisztorral, vagy diódákkal ejteni kell a készenléti feszültséget és fel kell használni a rádió vezérlő kimenetét (kapcsolt 12V, amivel a külső perifériákat indítani tudja, pl. erősítőt, lemeztárt, stb..), hogy bekapcsoláskor menjen rá a teljes tápfesz. Relével is megoldható. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2016
Keresd meg a terhelést, ahol 16V alá esik a tápfesz. Használd. Ezt bírniuk kell a rádióknak, bekapcsoláskor pedig mégjobban esik. Nem kell túlnonyolítani.
Két példa, a 15Ohm helyére tegyél olyan ellenállást, vagy diódát hogy ne legyen több 13V -nál a Standby feszültség.
Hmm, elsőre jó megoldásnak tűnik, DE.....
Ha jól emlékszem (amíg még az autóban volt használva) ha CD/USB/SD forrásról működött (tehát nem rádió), akkor behúzta az antennát. De ebben most nem vagyok biztos, és már csak hétfőn tudom megnézni, mert bent van a cégnél jelenleg. Addig is, köszönöm a segítséget, hétfőn jelentkezem.
A motoros antennák már csak ilyenek...
Kapnak egy állandó 12V -ot, meg egy kapcsolt 12V -ot az autórádióból. Kapcsolt megjön... antennát kitol.... kapcsolt megszűnik...antennát visszahúz. Akkor azt az autórádió külön vezéli, ha csak rádiónál tolta ki, bár ilyennel (régen, szervízben) nem találkoztam. De... az autórádiókon van olyan kapcsolt feszültség, ami mindig kint van, amikor be vannak kapcsolva. Kell, hogy legyen ilyen, mert ez kell a külső erősítők vezérléséhez. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2016
Más vezérlője nincs sajnos, csak az antenna.
+12V gyújtás, +12V állandó, Antenna vez., GND, összesen ennyi csati van a 'nem-hangszórós' csatlakozó részben (ami azért is érdekes, mert RCA kimenet van külső erősítőhöz). És az állandó +12V szükségét se értem, mert 2 éve szereltem ki, amikor eladtam az előző autóm, azóta a szekrényben pihent, és minden úgy van ahogy kikapcsoltam (rádióállomások, EQ és hangerő értékek). És 2 éve szidom a túlkompúterizált új autókat, hogy egy roh@dt rádiót nem lehet kicserélni, mert csak azon keresztül tudom vezérelni a fedélzeti számítógépet... Ez meg audió CD-n kívül semmit se kezel, még cd-rw se A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2016
Ez és előzményei éppen egy ilyen megoldást kínálnak.
Itt gondot kell fordítani a kapcsoló szálra, és a memóriaőrzésre is, amiket szintén megold Proli007 kapcsolása.
Köszönöm, megnéztem.
De rögtön felvetődik a kérdés, hogy ez 12V AC-val is jól működne-e. Mert mint írtam korábban, nekem olyan trafóm van, és csak az üresjárati feszültséggel van 'bajom', terhelésre már beáll a kívánatos 12-14V. Szóval ha biztosra tudnám, hogy nem tesz kárt a rádióban a 16-17V körüli csúcsérték, akkor már kész is lenne... A memóriával nálam nem kell foglalkozni, ha 2évig megtartotta, akkor nincs értelme vesződni vele
Nos , úgy néz ki megoldódik a probléma (valószínűleg kicsit túllihegtem... )
Ahogy Ge Lee kolléga javasolta, a trafó 12V-os ágai párhuzamosan, greatz-híd, majd 2dióda fesz-ejtésre, puffer (15.000uF) , és kalap-kabát. Üresen 14.9V, a rádióval (kikapcsolva) 13.8V, bekapcsolva (kis hangerőn) 12.8V, bömböltetve 11.1 ... 12.1V között ugrál. (4hangszóróval, 2x 4ohm 50W, 2x 4ohm 40W). 2/3 hangerőn (30/45), 6-7A -os csúcsáramot mérek (0,1ohm-os ellenállás + oszcilloszkóp). De átlag 2-4A a jellemző. A 4 amperos greatz-hidat nagyobbra kell cserélnem, illetve a 2db soros diódát is (most 1N5402-esek vannak) mind nagyon melegszik nagyobb hangerőnél , illetve lehet kap még egy puffert még. Steelbird: Az antenna vezérlésével igazad volt, folyamatos a jel rajta, függetlenül a jelforrástól. A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2016
Idézet: Vannak olyan autórádiók, ahol ez külön van kivezetve, egy a rádiónál kapcsol és egy másik, ami a bekapcsolt állapotnál (erősítőhöz). „Az antenna vezérlésével igazad volt, folyamatos a jel rajta, függetlenül a jelforrástól.”
Érdekes dolgot tapasztaltam a rádióval (nekem érdekes, vagy inkább furcsa...)
Ahogy mondtam, a standby áramfelvétele nagy, 200mA. De ezt én úgy mértem, hogy az állandó 12V és a memória szál összekötve, a rádiót meg manuálisan én kapcsoltam ki. Most hogy csináltam 'hosszútávú teszteket', mértem máshogy is... Nekem logikusnak tűnt, hogy a memória szálon CSAK a memóriához szükséges, állandó, de minimális áramfelvétel van. Nem tudom más rádióknál hogy van, de itt nem így. A kapcsolt szálon nincs áramfelvétel működés közben sem (illetve elhanyagolható 15mA), és a teljesítményt az állandó 12V-os szálról veszi fel. ÉS, ha a kapcsolt szállal 'kapcsolom ki' a rádiót, akkor az állandó 12V-os szálon a 'megnyugtató' 8mA-es fogyasztást mérek. Tehát nem mindegy, hogy hogyan van kikapcsolva a rádió Másrészt, a trafóm úgy néz ki kicsi ehhez, jobban meghajtva a (mély picit emelve), már 9V-os tápfeszültséget is mértem. Valószínűleg egy ilyen kapcs.üzemű tápegység fog belekerülni. A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2016
Óoo, ez hasznos infó lehet. Érdekes, jó észben tartani. Pedig maguk a gyártók is hagynak a kábelezésen erre lehetőséget.
A 4x13,5W -hoz kevés az a trafó, de ezt előre lehetett sejteni, ha 30W terhelésnél leesett a feszültsége 12V alá.
Idézet: Nem kevered te a dolgokat? Amit írsz, az ugyanaz, a memóriának kell az állandó feszültség, a másik pedig a kapcsolt.„az állandó 12V és a memória szál...” A memóriának szükséges állandó 12V -os bemeneten minimálisat fogyasztanak az autórádiók, a másik, kapcsolt (vagy kapcsolható, ez felhasználástól függ) bemenet pedig a nagyáramú táp bemenet. A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2016
Úgy érted, hogy gyárilag/eredetileg 'rosszul' tervezték?
Passz, német rádió, és csak egy német cím van rajta (a Kompernass GMBH-é), ami nem jelent semmit. Gondolom egy mérnök így álmodta meg anno. Igazad van ott rosszul írtam: a kapcsolt és az állandó szál volt összekötve akkor. A lényegen nem változtat: nem mindegy hogy melyik módon kapcsolom ki a rádiót, illetve a 'nagyáramú' rész az az állandó 12V-os szál (nem a gyújtáskapcsolóról érkező). Szerk 2: A kapcsolt szálon lévő áramot is elírtam 0,15mA a helyes.... A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2016
Üdv! Hogy melyik a nagyáramú bemenet, az rádiófüggő! Amivel én eddig találkoztam, ott általában az állandó táp(memory, battery) volt a nagyáramú, az ACC bemenet csak vezérel pár mA-ral(sokszor kOhm nagyságrendű elllenálláson keresztül). Mikor az ACC-re +12V kerül, akkor bekapcsolja a rádiót, ami viszont az állandó szálról működik, akár több ampert is felvehet. Kikapcsolva az állandó bemeneten lecsökken a fogyasztás pár mA-ra, de nem biztos, hogy egyből. Rádiótól függően lehet, hogy csak fél-egy perc múlva.
Idézet: Ezt mivel mérted meg? „A kapcsolt szálon lévő áramot is elírtam 0,15mA a helyes....”
Sima multiméteren van 200uA-os állás. De a 20mA-os állásban is mutatja
Teljesen hasonló tapasztalatom van nekem is, néhány fejegység alapján (pár 10 db, eltérő típus és márka). Még talán az lehet fontos, ami talán szabvány is, de lehet csak szokás, hogy a tápszínek is állandóak. Fekete = testpont, Sárga = állandó akkufeszültség, és Piros = kapcsoló szál a gyújtásról.
Saját mérésem az egyik készüléken: I-piros=0,114mA ha aktív. Ez tiltja vagy engedélyezi a működést. I-sárga=2mA ha piros tiltásban van és I-sárga=0,4-1A kivezérléstől függően, ha piros engedélyezve van (az üzemi áramot hangszórók nélkül, csak az RCA kimenetre csatlakoztatott külső erősítővel mértem). Ha hangszórók is vannak bekötve, akkor az engedélyezett I-sárga áram közel 10 szeres is lehet. Ezen kívül még persze van ott több vezeték is, amik közül általában kékek a kapcsolt kimenetek. Ezeket a fejegység kapcsolgatja, és legtöbbször kék+fehér csík a külső végfokozat kapcsolója/engedélyezője, és sötétkék az antenna (ami terhelhető is). Néha van világoskék amin a mobilok tudnak tiltani/halkítani. A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2016
Sziasztok. Car 300 autórádióba kellene beépítenem line bemenetet, hogy itthon is tudjam használni. Amit a google kiadott, nemsokra jutottam vele.
Hasonló cipőben jár a kérdező, olvasd el a választ: Bővebben: Link
Van erre itt a HE-n egy külön AUX bemenet utólagos építése topic. Érdemes oda elnézned.
Lehet a kazetta, de az AM felől is közelíteni.
Üdv!
Szerintetek az antennavezérlő kimenete a rádióknak maximálisan kb mekkora árammal terhelhető? Persze, itt nem amperokra gondolok, hanem 150-200mA -t még le lehet venni róla?
Sziasztok! Egy autórádiót,nem autóba használva,meg lehet hajtani egy 12V-os kb 4-5 A es laptop adapterről? Vagy oda valami nagyobb adapter kell? Válaszokat köszönöm!
Meg lehet hajtani, de a kimenő teljesítmény be lesz korlátozva kb. 30-40W-on. Plusz induláskor akkora áramot venne fel az erősítő, hogy ha nincs rendes áramkorlát védelme a tápodnak, tönkre is mehet. Tegnap összeraktam egy erősítőt 12V 3A-es táppal, az erősítő 3x70W-os kb. Bekapcsolás kb. 3mp-ig tart, ez idő alatt 3x kapcsol le az adapterem túláram védelme, tehát ennyi ideig tart, míg feltöltődik az összes pufferkondi az erősítőbe. Ezután tudom hallgatni rendesen, kb. 3W-ot veszek ki belőle, több is menne, de ez is bőven elég.
Köszönöm a gyors választ! De itt nem lenne erősítő csak a magnó.(vagy a magnó erősítő részére gondolsz)? most egy kicsit belekavarodtam.
A rádiós magnó nem vesz fel sok áramot. Rakd rá nyugodtan. Én egy 3 csatornás rendes autós végfokot raktam az adapterre.
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2016
Abban is van erősítő, de meg lehet próbálni. Véggázon ne nyúzd, mert bánthatja a tápot, vagy az esetleg lecsökkent feszültség miatt vághat a jelből, ami meg a hangszóróknak nem jó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |