Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
A lötstopnál nem kell a vizes felrakás , egyszerűen tedd rá a nyákra simítsd rá a szélét és engedd be a laminálóba (nem kell előbb bekapcsolni és akkor hideg a lamináló) majd ha bemelegedett akkor még kétszer átengeded , egyébként nekem is olyan a laminálóm mint a tied ..
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2016
Tény, hogy konkrétan így még nem próbáltam, de sajnos az a tapasztalatom, hogy a lötstop jobban feltapad hidegen is, és a lamináló nem tudja kinyomni a levegőt mindenhol. Ezért buborékos marad, és néha még meg is gyűri.
De megpróbálom, ahogy írtad. Már régebben megműtöttem a laminálót, kikapcsolható a fűtés, így nem gond a hideg laminálás.
Ha a nyák elejét már behúzta a lamináló megfogod a fólia két sarkát és kissé megemeled (húzod magad felé , és csak akkor engeded el amikor már majdnem teljesen átért a nyák, kis gyakorlás után tuti nem marad levegő alatta.
Nekem a vezetősávok mellett szokott itt-ott buborékosodni a lötstop, pedig meleg levegős szárítás után szoktam laminálni. Ennek mi lehet az oka?
Szerintem a vezető sáv mellett marad levegő és amikor felmelegszik akkor jön a bubi (nálam is előfordul hosszabb sávok mellett, talán ha meleglaminálás előtt a sávok mellett kissé megszurkálnánk tűvel a fóliát ????
Én próbáltam a buborékokat megszurkálni, a levegő többé-kevésbé kijött, de ott már az eredmény sem lesz az igazi.
Igen ha a bubikat szúrod akkor már késő, előre kéne meleglaminálás előtt a vezetősávok mellett megszúrkáni , hogy ne tudjon a bubi kialakulni ....
Van olyan érzésem, hogy ahol a levegőt be tudja zárni - kereszt irányú vezető sávok között - ott már akkor megnyúlik a reziszt, mikor hidegen átmegy a laminálón. A meleg persze még rátesz erre egy lapáttal.
Lehet a vizezéssel is az a probléma, hogy itt már vezető sávok vannak, és ha nem levegő, akkor viz szorul oda. Míg a dry fóliánál sima a nyák, ki lehet húzni a vizet. Ergo lötstopnál tényleg nem jó a vizezés. Most nincs ötletem, hogyan ne maradjon benn a levegő a vezető sávok között... Soha. Majd a csupasz hengerrel, szárazon. Bár azt meg ki tudja mikorra tudom össze hozni. A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2016
Most agyalok , megpróbálom a vákuum laminálást , van vákuumos leszorítóm a levilágításhoz , csak ráterítem a fóliát a nyákra és vákuum.......Megyek kipróbálom .
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2016
A vákuumlaminálás működik de ahogy betettem a laminálóba egy két helyen bubis lett pedig kifúrt nyákkal próbáltam . Az lehet a probléma hogy a vezetők hűtik a fóliát-a szigetelő réteg és a fólia széle közti levegő pedig nem , inkább majd csökkentem a laminálási hőfokot, vagy a fűtött henger felé a nyák alját fordítom és többszöri laminálással az egész nyák egyenletes átmelegítésével próbálkozom .
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2016
A gond az, hogy a vezető réteg "elnyomja" a fóliát a paneltól. Míg a dry egy egyenletes rézfelületre meg rá, addig a löt már egy dimbesdombos felületre, és ezért a vezetősáv szélénél nem fog úgy feltapadni mint a közepén. Kicsit elnagyolva szemből egy vezetősávon átvitt fólia olyan mint egy csapott tetejű háromszög _/\_ ahol a csapott rész a vezetősáv vastagsága. Soha nem fog a fólia _| |_ így tapadni. Ez a fólia a házi nyákkészítés megkönnyítésére van, ne várjatok tőle ipari minőséget. Az ipari minőség az a két komponensű resist festék, ami egyenletes fed, tehát a vezetősávoknál is feltapad a vezeték mind a két szélén teljesen. Ez viszont drága, és az eltarthatósága bekeverve 2 hét.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, mi lehet gond (kép mellékelve)? Kevés levilágítási idő? Túl sok levilágítási idő (8 és fél perc volt 36W-al 10cm távolságról)? Túl tömény előhívó (TN140)? Illetve ha a maszk megfelelő minőségű, akkor elvileg a túl sok levilágítási idő nem okozhat gondot; jól tévedek? Sejtem, hogy ez mindenkinél más és ki kell kísérletezni, csak hátha valaki már "járt" így.
Idézet: Te magad megválaszoltad a kérdést. 3-5 perc is elég a P20 nak és 9-1 arányban keverd a hívót kb30 fokos hőmérséletre melegítve használd . „Túl sok levilágítási idő (8 és fél perc volt 36W-al 10cm távolságról)? Túl tömény előhívó (TN140)?” A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2016
A levilágításos nyák készítésnél a vékony vonalaknál már igen jó minőségű maszk szükségeltetik.Amúgy is , de a vékony vonalaknál már kijön az , ami az otthoni fotózásos technika gyenge lánc szeme .A vékony vonalak , és a nem megfelelő maszk.Nem írtál a többi folyamatról , hogy csinálod , de véleményem szerint alávilágított lett az eredmény .Ez lehet a nem jó maszk , illetve a nem megfelelő leszorítás miatt is.Ha jól megnézed a vastagabb részeknél szinte nincsenek is ilyen jellegű hibák , csak a vékonyabb részeknél.Szóval ezt te tudod mit használtál , és hogyan , mert a gond ezekben a részletekben van.
Akkor is ilyen tud lenni, ha a fólia nem a nyomtatott felével érintkezik a panellel.
Nálam így működik:
Először az előhívó töménységét kell pontosan belőni, egy hosszasan agyonvilágított -nem letakart- nyákot kb. 40s-60s alatt kell leoldani, enyhe ecseteléssel segítve. Ez legyen rendben, utána jön a minimum szükséges megvilágítási idő megállapítása.
Miért kell ecsetleni? Ha jó az előhívó, kis lötyögtetéssel simán leoldódik a felesleg. Persze az elhasználtság függvényében nő az előhívási idő.
Én például mindig használok ecsetet, az előhíváshoz és egy másikat a maratáshoz, gyorsabb biztosabb a végeredmény .
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2016
Előhívásnál sok a 30-60 másodperc? Nem tudom, még nem próbáltam "ecsetelni", féltem a lakkot.
Köszönöm a választ mindenkinek!
A lötstop tényleg szép lenne, de a krémes megoldás nem túl biztató, a fólia pedig nem olcsó amit ebay-en találtam. Dry fólia esetleg alkalmas erre? Ez ugye UV-re keményedik, tehát nem bomlana le, ha jól gondolom.
Eléggé gyorsabb a leoldás, kevesebb ideig van az előhívóban. Ha esetleg a maszk néhol gyengébben fed, ez előny. Jobban menthető a nem tökéletes fedés miatti hiba. Persze finom szőrű ecsettel, egyáltalán nem bántja a lakkot, 10mil. vonal bőven jó.
Sziasztok!
Kettő problémám lenne levilágítással kapcsolatban, amelyekkel kapcsolatban tanácsot szeretnék kérni.. Honnan érdemes dry fóliát rendelni? Az ebay-ről Kínából elég olcsó, de egyszer azt olvastam, hogy nem valami jó minőségű. Ezelőtt egy szolvák sráctól vettem, de nála most nem látok sajnos. A másik kérdésem, hogy a sablont ki milyen technikával nyomtatja? Csak mert van otthon lézer írásvetítő fóliám, de sajnos szinte minden nyomtatóban nagyon csúnya a kép rajta. Elfolyik meg nem egységesen fekete. Lehet valami szavatossági problémája van esetleg? Ma már a nyomtatóban a hőtől össze is gyűrődött. Milyen fóliára nyomtassak, ami a megfelelő minőséget produkálja? Üdv: spgabor
Sziasztok én legutóbb pauszpapírra nyomtattam tintasugarassal és működött.
A levilágítás 20 perc 14Wattos uv neonnal. Előhívás 1/9 keverék. Igaz nem smd Alkotó fényorgonája volt.
Egy helyi papírboltban veszem, lézernyomtató fólia, semmi extra, amilyen éppen van, tökéletes.
Ha a hőtől összegyűrődött, nem lézernyomtatóba való, a felülete -gondolom- nem megfelelő a festék megfogásához. A lézerfólia kissé érdes, hogy megtapadjon a festék.
Lézerbe való. Eddig is nagyjából tízből nyolcszor problémás volt a nyomat, de ma még össze is gyűrődött. Azért is gondoltam arra, hogy esetleg van valami szavatossági ideje a fóliának, ami lejárt, így használhatatlanná vált sajnos. Valamint azt is észrevettem, hogy a por sem nagyon akar rajta megtapadni. Lehet kidobom az egészet és veszek pár új fóliát, mert már egy csomó nyákot elrontottam miatta, így vennem kell dry fóliát is.
És a 2 komponensűre létezik valami beszerezhetőségi forrás?
Sziasztok.
Ma kipróbáltam vasalásos eljárással felvinni pozíció ábrát a NYÁK-lemez beültetési oldalára. Nem mindenhol lett tökéletes, de elég jól sikerült.
Nekem tetszik,hogy csináltad?
Szia!
Ha nyomtatás előtt 1-2 tizeddel megvastagítod a pozíciórajz "vezetősavjait" akkor jó eséllyel megszűnik a cikk cakk. Én nitro hígítóval tisztítom meg a panelt a zsírtól valószínűleg ahol nem tapadt meg ott szennyezett maradt a felület vagy a nyákon vagy a papíron.
Ugyan úgy, mint ahogy vasalással készítik a nyákot, csak itt erre az oldalra vasaltam fel az alkatrészek pozícióábráját, az átvasalt festéket pedig nem mostam le.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |