Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Sziasztok egy kicsit utána néztem hogy miket tudnék megvenni.
Szóval van a vasklorid,azzal lelehet maratni a felesleges rezet nem? Esetleg ehez még hozzáadunk vizet vagy valami mást? Ha kész a maratás ,akkor tisztitásra találtam az a neve izopropil ez jó lenne? vagy ahogy irta Helios hogy higitó is jó erre a célra, az a festék higitó-ról van szó nem? A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2016
A kimaratott nyákról a P20-vagy a Dry fólia letisztításához tökéletes a hideg zsíroldó, az izopropil alkohol a p20-dry fólia felvitele előtti tisztításhoz való .
Tamastar, a vaskloridhoz (a folyékonyhoz) semmi nem kell, abba csak a panelt beleteszed, és lemarja a rezet...
Előző hozzászólásomban van egy link, azt nézd meg... Panel tisztításra (letörölni a maszkot tintát, lézerfestéket stb) szerintem legjobb a nitro higító, bármelyík festékboltban kapsz... Eztán a rezet vegyi úton sósaval, vagy forrasztóvízzel tisztítom. Majd jöhet a forrasztás, és úgy fut rajta az ón, hogy utól se lehet érni... A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2016
Értem ,megnézem a linket ,köszönöm a segitséged
Idézet: „legjobb a nitro higító, bármelyík festékboltban kapsz... ” Be van már tiltva a klasszikus. Az EU conform-ot még nem próbáltam...
Por alakban korlátlan
Bekeverve hónapokig jó, de addig úgyis elhasználod Onnan lehet tudni, hogy telített, hogy egészen szép kék lesz
Ezt próbálta már valaki:? Bővebben: Link
Ha nem akkor én kipróbálom, csak valaki aki tud angolul az leírhatná tömören, hogy mit hogyan! Köszönöm!
Mintha pár oldallal visszább éppen ilyesmivel próbálkoztak volna az urak.
Köszönöm!
Pont most jöttem fel műhelyemből, próbálkoztam, egész jól át is mentek. Holnap pedig meg fogom próbálni úgy ahogy az általad linkelt hozzászólásban írták! Köszönöm még egyszer!
Szia !
Ma megjött a fólia, ki is tudtam próbálni. Jól ment, leszámítva, hogy a lamináló burkolatát kicsit meg kellett vágnom, mert nem lehetett a fóliát elemelni a paneltől és gyűrött lett az első kísérlet. Sima papírra nyomtattam lézerrel, papírt lefújtam akrillal, kb10-12 percet ment a levilágító. A mosószódát viszont kicsit erősebbre kell majd kevernem mert bő 10 percet ázott a panel és ecsettel tudtam csak lemasszírozni a fóliát. Lehet amit vettem mosószóda nem 1%-os, sajnos nincs feltüntetve a dobozán. A vasalásról már régen át kellett volna állnom erre A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2016
Sziasztok.
Én ma a teliföldes nyák készítést próbáltam ki vasalással. Nem lett tökéletes, de elsőre szerintem jó, elégedett vagyok. Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy nem takarítottam le mindenhonnan a papírt és ahol ott maradt ott sokkal nehezebben marta ki a sav a rezet, meg enyhén megkapta a rezet a teliföldeken is.
A mosószódából 10g kell egy liter vízbe és kézmelegen kell használni , én ahogy beleteszem rögtön kezdem ecsetelni ...
Ez alapján kevertem amit a videóban hallottam
Idézet: „mosószóda 1% 2Liter víz 80gr nátrium karbonát előhívó langyos 50ml előhívóhoz kell 200ml forróvíz” Azért gondolom, hogy lehetne kicsit erősebb mert a nem levilágított(gyűrött fóliát) a hideg zsíroldó 10 perc alatt "ette" meg. A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2016
Én mindig 1,5l-t keverek be 15g szódával és van egy csak erre használt teaforralóm amiben előhívás előtt megmelegítem (ebben is tartom ) az előhívót .Ha kézmeleg előhívóban sokáig kell mosogatni akkor kissé túl van világítva , de ha jó a rajzolat inkább szánd rá az időt . Nálam nyomdai filmmel 45s a levilágítás és kb ugyanennyi az előhívás is .
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2016
Idézet: Köszi az ötletet! „van egy csak erre használt teaforralóm amiben előhívás előtt megmelegítem (ebben is tartom ) az előhívót”
3000Ft volt a tecsóban amikor megláttam kipattant az "isteni szikra"
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2016
A szikra kipattant nálam is, én is ott vettem egyet, de mi teát főzünk benne. Hazafelé veszek még egyet. Ezért az ötletért már érdemes volt felkelni, köszi!
Sőt! Előhívás után visszaöntöm és többször használom . Akkor szoktam újat keverni amikor már nagyon kék vagy nagyon kevés (kilötykölödik - a kezemen- a nyákon -az előhívó tálon az- ecseten is marad ) ezért elég "gyorsan fogy" (kb havonta kell kevernem)
Lehet túl lett világítva, az az igazság nem kísérleteztem a levilágítási idővel.
Legközelebb 10 perc helyett 7 percet világítok és kiderül akkor könnyebben lemosható-e. Köszi !
Üdv!
Kezdek belejönni a nyák készítésbe! Én egyenlőre megelégszek a vasalásos technikával, egyenlőre nem készítek még nagyon összetett, nagy nyákokat amin hajszálvékony vezetősávok vannak! Ha már ott tartok, akkor majd áttérek a levilágításra. Rengeteget szenvedtem a megfelelő vastagságú műnyomó megtalálásával és a megfelelő hőfokkal. Valahol láttam, hogy fényes reklám újságról vitték át a mintát laminálóval, gondoltam egyet, hogy akkor ennek vasalással is működnie kell. Kipróbáltam és sokkal rövidebb idő alatt sokkal szebben át megy a minta. A reklámújságból is meg kell találni a megfelelőt, minél vékonyabb annál jobb, csak arra kell figyelni, hogy ne szakadjon ki a papír. Néhány ujságnál előfordul, hogy egy része át megy az eredeti lapról, de általában ez nagyon vékonyan ezért nem aggat a maratónak. Ezzel szerencsém volt mert a harmadik próbára megtaláltam a megfelelőt, ami egy Reálos újság. Édesanyám egy Reál üzletben dolgozik ezért könnyen hozzájutok nagyobb mennyiségben is.Éppen egy erősítő építésben vagyok, ez az első nyák élesben ezzel az újsággal.Mostanában rá szoktam vasalni az alkatrészeket is a beültetési oldalra. Egy fórumtárs ajánlására kipróbáltam, hogy lefújom akril lakkal a beültetési oldalt. Szerintem nagyon szép így a nyák, ad neki egy nagyon pici gyári minőséget.Sokat küszködök még, hogy szépen el tudjam helyezni az alkatrészeknek a mintáját, erre várok tippeket! Kritikát, ötleteket, tippeket szívesen fogadok. Szép estét!
Használj műnyomó papírt, minnél véknyabbat, minnél fényesebbet, arra nyomtass lézerrel...
Ha így teszel, egy szem papír nem marad a festéken és a nyákon sem. A panel előkészítése pedig létfontosságú, ultrás mosás első lépésben, öblítés vízzel, szárazra törlés, majd áztatás sósavban vagy forrasztóvízben, szárazra törlés papírtörlővel. Ez után a réz felületet véletlen se szabad érinteni, így mehet rá a műnyomóra kinyomott minta. Ez trickentracknak is szólt, és a reálos és más egyéb limlom papírokat pedig felejtsd el... A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2016
Szia!
Nagyon pozitív, hogy kíváncsi vagy más véleményre is. Kb. 40 éve tussal rajzoltam a NYÁK-ot. Aztán 30 éve áttértem a P20-ra. Aztán pár éve (az itt olvasottak hatására) kipróbáltam a közvetlen transzferálás módszerét: csináltam vasalóval, vettem laminálót, kipróbáltam a topicban olvasható összes papírt az újságtól a különböző vastagságú és felületű műnyomó papírokig. A csúcs minőség kb. az volt, amit neked is sikerült elérni. De sajnos ez sem volt konstans minőség. Hol sikerült, hogy nem. Aztán visszatértem a 30 éves P20-as technikához, ami állandó, bármikor megismételhető minőséget biztosít, és ha vékonyabb vonalvezetés kell (a te esetedben most nem volt rá szükség) akkor se jövök zavarba. Évekig Hg lámpát használtam, de áttértem az UV fénycsőre, és azt hiszem ennél maradok. (ha valakinek kell a Hg levilágítóm, ingyen elviheti). Szóval, ha más tippre is nyitott vagy: a fejlesztésre szánt energiádat inkább a foto eljárásra fordítsd. (P20 vagy fólia, ebből a szempontból mindegy)
Nem akarlak lebeszélni, se elbizonytalanítani.
kb 10 éve használom a vasalásos módszert, múltkor vettem kipróbálásnak dry-t, a sütőt és a vasalás kellékeit már elcsomagoltam.
Dry fóliában tapasztaltakat kérdeznék egy számomra kissé rejtélyes dologban...
Most ismerkedek vele...van pár m nem túl friss fóliám, két forrásból szereztem anno be. Kb 1,5-3 év közöttiek lehetnek talán. Azt tapasztalom, hogy levilágításnál szépen előjön a lakkban a rajzolat, de az előhívás kínkeservesen megy 1%-os mosószódás oldattal kezdtem...iszonyú lassan reagált rá a fólia. Megmelegítve kicsit javult a helyzet, de akkor is vagy negyedóra kellett, mire leoldotta a nagy részét a meg nem világított területeknek. Aztán elkezdtem növelni a töménységét...ezzel látszólag gyorsult valamelyest...de még akkor sem volt megfelelő, amikor 5% körül, és jó meleg oldattal csináltam. Egy idő után ebben már felgyüremlett a fólia...gondolom a nagy töménység miatt lemosóvá vált az oldat ) Nem értem mi lehet a gond ?! Azt gondolnám a fólia jó...hisz levilágításnál szépen előjön a rajzolat. Próbáltam a megvilágítási időt is csökkenteni, kevés sikerrel. Egyszerűen mintha nem akarna leoldódni a meg nem világított rész sem Tud ilyen effektust csinálni a régi, esetleg döglött fólia ? Vagy előhívás alatt megvilágítódna a fólia sima izzótól is(normál világításra gondolok csak) ?? Mindkét fólia nagyjából ugyanúgy viselkedik. A vicc..hogy próbáltam megvilágítatlan fóliát is belógatni az előhívóba, leszedtem az egyik oldaláról a védőfóliát és csak simán belelógattam...de még így is nagyon nehezen szedte le...tökéletesen nem is jött le róla.... Mi lehet a gond ?
A két technika között , ha valaki tökéletesre fejleszti mindkettőt , akkor nincs minőségi különbség .De ehhez tényleg az kell , hogy minden mozzanat mind a két technikánál tökéletes legyen , aztán egymás mellé téve a két végeredményt szinte nem lehet észre venni , hogy melyik melyik. A levilágításnál nagyon jó maszk kell aki vékony vonalakra törekszik , mert ott a fény behatási szögéből adódóan az alávilágítás esélye már sokkal nagyobb.Ugyebár egy felülről világított nyákot nem csak felülről éri a fény , hanem oldalról is , és hát még ott van az előhívás stb .Viszont a vasalásos , vagy laminálós technikánál meg pont fordítva van ez .Ott pedig a telefóliás területeknél lehet probléma akinek a nyomtatója olyan , hogy kevésbé , illetve ki spórolja ezen területekről a toner port. Mindkét technikával lehet jól , és lehet rossz végeredményt elérni .Az egyikhez kevesebb hozzávaló is elég a másikhoz több kell .Ki mire rendezkedik be otthon , és tökéletesíti ki magának.Talán egy tanács , ha már meg van a jól kifejlesztett technika nem nagyon éri meg váltani , mert azzal sok idő , pénz , és energia elmehet , amíg az is olyan eredményes lesz , mint a már elért eredmény a másik technikával.
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2016
Én mindig használok ecsetet az előhívásnál , a kézmeleg 5% os oldat tökéletes. 5g/L
Rengeteget gondolkodtam már ezen, hogy kipróbáljam a fototechnikát. Nem akartam rákölteni több ezer forintot! Most kezdtem el a szakközépsulit ahol természetesen elektronikára mentem(Szekszárdi Szent László Szakközépiskola) .
Ahol lehetőségem nyílt végre ezt is kipróbálni! Hamarosan ki is fogom! Ami idáig legjobban visszatartott a kipróbálásában az a fólia, HE storeban néztem és nagyon drága.Viszont a gyakorlati tanárom azt mondta, hogy ők sima papírral készítik, azon is át megy az UV fény, ezen ledöbbentem! Miért veszik a drága fóliákat amikor jó a sima papír is?(Mondjuk gondolom ennek is van valami hátránya! Ami viszont nem tatszik a levilágításban, az konkréten a P20-as lakk.Mivel annak magas hőfokon is minimum 30 perc a száradási ideje, ha jól tudom! Addig meg mit csinálok? Utálok várni!
Idézet: „visszatartott a kipróbálásában az a fólia,” 30 éve sem használtunk fóliát csak pausz papírt. Én most próbáltam ki a dry-t sima papírra nyomtatva és lakkal befújva. Az egész műveletben egy dolgot kell elsajátítani, a dry laminálását. levilágítást, lemosát..stb bárki meg tudja csinálni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |