Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
A P20 50C fokon 5 perc alatt száraz. A papír valóban jó fólia helyett, áttetszővé kell tenni pld. Pausklar, Transzparent sprayk, de itt többen mondták, hogy a színtelen akrillakk is jó. De a fólia jobb, a felülete egyenletes sík, a papír nem annyira. A fólia 50-60Ft./db., nem drága. Nagyon vékony vonalaknál lehet a papír hátrány a fóliával szemben.
Ezt nem is tudtam! Köszönöm! A fóliát honnan lehet ilyen áron beszerezni?
A fóliával vigyázni kell, nekem a vadiúj nyomtatómba megszorult, majd ettől beleragadt az A4-es lap, pedig pontosan lézernyomtatóhoz való volt. Csak úgy tudtam leszedni, hogy sérült a henger. Azóta minden nyákomon látszik ez a hiba sajnos.
A megoldás: fel kell ragasztani a megfelelő méretű fóliát egy A4-es papírlapra, mondjuk cellux-szal. Így biztosan nem fog beszorulni. Nekem a toner transzfer papír is csak így használható, az túlságosan vékony, és nem tudja a nyomtató továbbítani... A foto eljárással szebb nyákokat tudtam készíteni, de most vettem laminálót, hátha ez jobb minőséget eredményez, mint a vasalás. A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2016
Akkor papírral próbálom majd! Most néztem a HEstore-ban, hogy a P20-asnak horrorisztikus ára van! 200ml 4000Ft
Papírboltokban kapható a fólia, kizárólag lézernyomtatóba való legyen, hőálló. Nekem még nem volt szorulás, olvadás gondom vele, biztosan nyomtatófüggő lehet. De a papírral is príma eredményt kapsz.
A P20 nagyon drága, ha veszel, hűtőben tárolva talán még 10 évig is jó. Kezdeti betanulásnál sokat el lehet pocsékolni belőle, ezt kell minimalizálni.
Dry fólia 150mm x 2000mm 800Ft, igaz ehhez ebay-ről kell rendelni.
Nem használtam még dry fóliát, nem tudom, de a fényérzékeny réteg védőfóliáját nem a levilágítás előtt kell lehúzni? (az alávilágítás miatt) Vagy valamit félreértettem?
Idézet: „ha valaki tökéletesre fejleszti mindkettőt , akkor nincs minőségi különbség” Minimum10 év vasalásos technika után mondom, van különbség egy bizonyos sávszélesség..stb arányában. Idézet: „evilágításnál nagyon jó maszk kell aki vékony vonalakra törekszik” A képen látható levilágított panel 0.2mm-es sávokat tartalmaz 0.2mm-es közökkel. A maszk készült egy HP Laserjet 1100 nyomtatóval 600dpi egyszer nyomtatva normál papírra és akril lakkal befújva. Idézet: „Ki mire rendezkedik be otthon , és tökéletesíti ki magának” Vagy én vagyok nagyon ügyes, vagy nincs különösebben mit "tökéletesíteni" Még a levilágítási idő sem kritikus. Ezt a képen látható panelt soha nem tudtam normálisan, vasalásos technikával megcsinálni. Az ok egyszerű, a vasalásnál a festék ha kismértékben is, de terül. Ez bőven elég, hogy ez ne sikerüljön. Panel(mértem az időt) 30 perc alatt készült el a nyomtatás kezdetétől. Idézet: „kézmeleg 5% os oldat tökéletes. 5g/L” 5g/L az nem 0,5%-os oldat ? Közben megjött a vadi új fólia is tegnap, ki is próbáltam... A régi enyhén világoskék színű volt...ez majdnem színtelen...lehet az évek alatti lassú exponálódás okozza az árnyalatnyi különbséget ?! Szépen levilágítódik ez is...ám az előhívással továbbra is gondban vagyok! Egyszerűen nem hat, vagy csak igen lassan az 1%-os mosószóda oldat! Még melegen sem. Valahol mintha azt olvastam volna, hogy szinte azonnal, jól láthatóan kéne oldódnia a meg nem világított részeknek...de ilyen nálam egyszerűen nincs Ha tettem bele kb 1g nátrium-hidroxidot...na akkor melegen már láttam az oldódást...percek alatt leoldotta a megfelelő részekről. De nem tudom, hogy ez így mennyire lenne jó, hisz a marónátron lényegesen erősebb lúg, mint a mosószóda. Létezik olyan, hogy valami szar szódát sikerült beszereznem, ami talán nem is az ?? Egyszerűen nem értem, másoknak simán megy ez a rész, én meg szívok vele....
Ha terül , akkor az már régen rossz ebben teljesen igazat adok neked .De akkor egy ilyen nyákot sem tudnál elkészíteni , mert annyira terülne , hogy összefolynának a vonalak , ha jól értem ugye ?
Én mindkét technikával csináltam csinálok nyákot , és azért írtam ezt , amit , mart ha valóban tényleg meg vannak azok a kidolgozott fázisok, amik alapján tökéletes lesz a nyák , akkor az lehet bármilyen rajzolat , vagy lehet bármilyen technika annak jól kellene sikerülnie. Nyilván a kisebb , és nagyobb rajzolatú nyák készítés között van , lehet különbség , és vastagabb , illetve vékonyabb rajzolatú nyákok közt is , de akkor azt ahhoz mérten kell elkészíteni , és nem ugyan úgy.
Jól olvastad, amint bele teszed az 1%-os mosószóda oldatba, szinte azonnal látnod kell, ahogy oldja. Még hidegen is, nemhogy kézmelegen. Én egyébként a "Csodaszóda" nevűt használom.
Kézmeleg oldatban kb. 1 perc az előhívás. Én is mérem, másfél literes flakon vízhez 15grammot teszek, vagyis 10gr/liter. Ugye nem itt van a bibi nálad? Mod.: az 5% elírás lehet kaqkk topictárs részéről. Jól írod, az 5gr/l az 0,5%-os oldat. A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2016
Nem a papírra való nyomtatáskor, hanem a panelre való átvitelkor terül.
Nekem legalább is a 0.2 távolságok ezen a panelen helyenként összeértek. Más paneleknél nem látszott mert nem voltak ilyen kicsi távolságok. Idézet: „Nyilván a kisebb , és nagyobb rajzolatú nyák készítés között van , lehet különbség” Igen van különbség, csak a kevert rajzolatnál ezt ötvözni nem egyszerű, hibátlanul meg nem is lehet.
Szerintem is elírás lehet..., bár tény, hogy azzal a szódával, ami nekem van, kb 5%-os töménység esetén, melegen láttam elfogadhatónak tűnő hatást..., de hosszabb idő múlva már a megvilágított rész is kezdett ráncosodni tőle... Legalábbis a régi dry fóliával.
Na majd beszerzek másik forrásból szódát, ha lehet akkor csodaszódát" (jó név) Az is kicsit fura, hogy amolyan kissé mattos lesz a víz ettől a szódától, vagy ez normális jelenség? Nem színtelen, átlátszó kéne maradjon az oldat elkészítéskor ?
Meg lehet azért találni az aranyközéputat.Ebben aztán van vastagabb is , nagyon vékony is , és majdnem teleföldes rész is , Ez azért elég kevert rajzolat.
Nem marad tökéletesen átlátszó az oldat, egy kicsit "mattul".
Nekem ellenkező a tapasztalatom. Egy alkalommal másik márkanevű szódát kaptam, abból is elkészítettem a 10gr/l töménységű oldatot, és az túl tömény lett... Ráadásul lötstophoz használtam először, és megvilágított részt is kikezdte; ment a levesbe az egész. Aztán ezzel a "Csodaszódával", amit máshol kaptam, minden rendben ment. Ez a "Csodaszóda" kristályosabb, amelyikből pedig töményre sikeredett az oldat, az meg olyan volt, mint a finomliszt.
Lehet hogy kitökölöm valahogy, milyen töménységet kéne natrium-hidroxidos oldatból előállítani, hogy ugyanazt az előhívás hatást érjem el.... Ez legalább stabil koncentrációnak tűnik....bár nem értem, hogy a mosószódán mit lehet elrontani, amitől más a Ph értéke ?! Lisztet kevernek hozzá, vagy mi ??!
Azt hiszem a mai estém is garantáltan erre fog elmenni ))
Igazad van ! Túlszámolgattam magam , én is pont 15g ot rakok a másfél literes vízforralóba.
Ne kisérletezz a lúggal , a10g/l es töménységű mosószóda jó kell hogy legyen. Inkább a levilágítási időt csökkentsd vagy a maszkot próbáld tökéletesebbre megcsinálni . Milyen maszkot használsz ? mennyi a levilágítási időd ?
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2016
Nem az idővel/maszkkal van gond, hisz a garantáltan nem megvilágított fóliát sem oldotta kellően ez a lötyi....
Hacsak nem előhívás alatt világítódott meg... Idézet: Éppen ezért gyanakszom túlvilágításra-alávilágításra ... „nem megvilágított fóliát sem oldotta kellően”
Nem érted.....! Arról beszélek, hogy olyan darabbal is próbálkoztam, ami életében UV-t még nem látott...legalábbis általam szándékosan meg nem volt világítva!
És ezt sem oldódott könnyen...de legalábbis szemmel nem volt látható az oldódás folyamata, pedig ami 1-2 perc alatt leoldja, az biztosan látszik is.... Mikor kezd el csökkenni az oldhatóság megvilágításkor ? Amikor már láthatóan sötétebb árnyalata van a fóliának ? Vagy már jóval korábban elkezd "keményedni" ?
Használj ecsetet!Az hogy áztatod nem teljesen célravezető , nálam kb 1 perc az előhívás de mindig simogatom ecsettel ! A megvilágított és takart fóliarészek közt szemmel jól látható a színeltérés , a megvilágított fólia legalább két árnyalattal sötétebb .Hétvégén csinálok egy videót majd megadom az elérhetőségét.
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2016
Most megcsináltam valós idejű vágatlan videót 2perc15másodperc volt a levilágítás kezdetétől az előhívás végéig ! Holnap felkerül a youtube ra
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2016
Tisztelt Fórumozók!
Szeretném kérdezni, hogy mivel lehet maratás után eltávolítani az alábbi fóliát. Fénymásolóra nyomtattam rá a tervet, majd azt vasaltam fel a lemezre. A maratások is jól sikerültek csak az eltávolítás nem igazán sikerül. Köszönöm!
Köszi a videót!
Hát ez olyan gyorsan leoldódott, hogy csak néztem nagyokat :O Te már a levilágítás előtt leszeded a védőfóliát ?
Üdv!
Igazából fóliával még nem vasaltam, de próbáld meg nitro higítóval, az eddig nekem mindent leszedet! Ha van otthon, akkor egy próbát megér!
Üdv!
Annyira dicsértétek a levilágítást, hogy muszáj kipróbáljam! A dry fólia hol kapható? Mivel a P20-as lakk nagyon drága, vagy a dry fólia se olcsóbb? A dry fólia felvitele a nyákra csak laminálóval lehetséges? Mert az sajnos nincs! Előre is köszönöm! Elnézést, hogy kétszer egymás után írtam!
Az ebay a forrás , itt a témában 1-2 oldallal lejjebb találsz linket .A felvitelre is van több módszer, keresgélj itt a videók közt
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |