Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Nagyon jó termékek és szerencsére normális tokozással is kaphatóak: Bővebben: Link. A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2016
Kinek mi a norma... Én amit lehet SMD-ben építek, így nekem ez is jaú.
Pont a linkelt 611 2,5x3cm tele fóliára forrasztott lapáttal (gombostűfejnyi fehér hővezető közepére, rányom, zászlóhoz flux, (úgy 50W a Hakko T12? ) szélénél picit végighúzom a lapos fejet... Rover, Saab, BMW szellventik úgy 20A-t esznek teljes kitöltésen, épp csak langyos. (Mondjuk a műhelyben sem volt 5 foknál több.) További szép napot!
Nekem is vannak hasonlók, de PWM-hez nem használtam még, mert mindig visszatartott a lassú átkapcsolási idő. Te így használod, vagy sima kapcsolóként?
Szia! Igen, PWM-el. 100Hz-1kHz-en használják járműtechnikában (klímakompresszor nyomásszelepe, ventillátor, szolenoidok...). (Valamelyik doksijában elböngésztem odáig, valami 65kHz a belső órajele, de erre nem esküszöm meg.) Ton és Toff max 410 us (mikrosec)(443-é).
Bátran, nekem beváltak nagy terhelésekre.
Szia linkelnél egy kapcsolást, érdekelne egy ilyen viszonylag nagy áramú dc moci szabályzó.
Sziasztok, errőla FET-ről mit gondoltok? 12V-ról szeretnék egy motort járatni vele ami 5A-t eszik folyamatos terhelésnél. Gate-et direktben kötném az AVR-re.
Sajnos fejből most nem tudom megmondani, majd ha hazaérek. Úgy rémlik 200kHz környékén.
Szia!
Én inkább IRF1324-et tennék bele és a frekit egy DC motornál nem vinném fel ennyire, mert nem szereti. A meghajtáshoz meg javasolnék egy beiktatott plusz fokozatot, mert az AVR sem csípi a közvetlen meghajtást a FET gyors ki és bekapcsolása miatt.
Van otthon LTV 817 optocsatolóm az jó lehet? Akkor nem az AVR hajtaná közvetlenül a gate-et?
Egy optocsatoló nem tud meghajtani egy fetet ilyen nagyáramú kapcsolásban.. Annak a jelét négyszögesíteni kellene először, aztán valami jobb meghajtót tenni utána.
Fetet pedig min. 50-60 voltos kell berakni, + a nagyáramú gyors dióda védelemnek.
TLP250-es optocsatolót használj, direkt ilyen célokra van. 12-15V-os táp kell neki.
És 5V logikai szintről lehet vezérelni? Az alábbi kapcsolást találtam, nem tudom helytálló e?
Ezen a képen akkor a B2 supplynak 12V-nak kell lennie, viszont akkor a Vin lehet 5V ? Na azthiszem hülyeséget kérdeztem, mivel ez opto csatoló a bal oldalon lévő "led" nyilván 5V-al is fog működni. Mindegy azért erősítsetek meg vagy cáfoljátok Idézet: 8mA kell a LED-nek. Ilyenkor kb. 1.6V esik a LED-en. De ezt az optot az adatlapja 25kHz-ig ajanlja. „És 5V logikai szintről lehet vezérelni?”
Szia, igen pont az adatlapját nézegetem és az én 60kHz-em sok lesz már neki. Ha felviszem a prescalert 1024-re akkor elvileg 16kHz-re csökkenthetem a PWM frekit. A legjobb talán az lenne ha még kisebb, 1kHz körüli vezérlést tudnék kihozni, de sajnos a 16MHz CPU freki adott, a prescaler meg nem lehet nagyobb mint 1024 azt atmega 328p 0-ás timerén. Viszont valahogy lehet külső órajelet is használni, nem csak a prescaler által csináltat. "External clock source on T0 pin. Clock on falling edge." Ezt viszont még nem használtam soha, de ez már másik topic témája lesz.
A TLP250 tényleg jó lenne Neked. Viszont ez a linket nézd meg:
Bővebben: Link Arra gondoltam, hogy a fázishelyes PWM jel alapfrekije szerintem itt a fele a gyors PWM frekijének, vagyis majdnem jó lenne a motorodhoz. Azért kérdezz meg erről egy ATMEGA szakértőt is, hátha másképp látja. Azt nem is tudom, hogy van e benne 16 bites számláló és azt lehet e erre a célra használni. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2016
Szia, tegnap az AVR fórumon kiderült hogy rosszul számoltam ki a PWM frekit.
A következő lehetősegeim vannak: -ha a prescaler=8 -> 7812.500Hz -ha a prescaler=64 -> 976.562Hz -ha a prescaler=256 -> 244.141Hz (jelenleg ezt használom a fet kapcsolgatásához) -ha a prescaler=1024 -> 61.035Hz Szóval a 976Hz még szóbajöhet mint lehetőség a 7812Hz már túl sok a 61 pedig túl kevés lenne szerintem. Viszont a jelenlegi 244Hz-el szépen jár, nem melegszik semmi (csak a motor, 10 perc járatás után 5A-es terhelés mellett). Egyenlőre még a mikrokontroller-ről járatom a fet-et de ha megjön a TLP250 kifogom próbálni.
Itt a fő gond az, hogy ilyen nagy PWM frekvencián a FET gate kapacitáson már elég sok gondot okoz! Ez ha jól látom az eredetileg linkelt FET-nek 2000pF felett van, hát erre ha még csak 10KHz-s jelet is vezetsz elég számottevő áram fog folyni! Ezt az AVR biztosan nem fogja tudni! Én ezért kérdeztem rá a frekire. Szerintem FET meghajtó áramkörre lesz szükséged. De ha csak 60-70 Hz lesz akkor talán még jó lesz! De a motor nem tudom ezt hogy fogja kultiválni.
Ahogy írtam, valójában 244Hz-ről járatom. Előtte rosszul számoltam ki a PWM frekit. De lehet, hogy kipróbálom 976Hz-en is, hogy látok e különbséget.
A fet amit az elején linkeltem 2000pF feletti az "Input Capacitance" viszont jelenleg ami bevan építve annak is 1700pF (IRL640A) és meg bírja hajtani az uc. Majd tesztelésnél kiderül. Egész pontosan MAX Input Capacitance az IRL640A esetében 1705pF az FDP8447L-nél pedig 2500pF szóval valóban van különbség, de ha az IRL-t meghajtja az AVR akkor az FDP-t is meg fogja hajtani a TLP250. Reményeim szerint Sőt tovább megyek lehet hogy az AVR is meghajtaná.
Meghajtani valamennyire biztosan meghajtja. Általában akkor van gond, ha ki tudja nyitni, de nem teljesen, vagy kinyitja teljesen, de lezárni nincs elég idő, vagy nem süti ki a "gétkapacitást" rendesen, mivel nem biztos, hogy a prociban van aktív elem ami a föld felé biztosíthatná az áramutat. Ilyenkor csak azt lehet észrevenni, hogy melegszik a FET. De szerintem pár száz hertz nem okoz nagy gondot még! Csak azért írtam, hogy erre a PWM esetén oda kell (érdemes) figyelni.
Megépítettem az alábbi kapcsolást, de a motor amivel próbáltam csak pörög ezerrel .
Segítene valaki rendbeszedni? Egy akus csavarbehajtó motort szeretnék vele szabályozni.
Nem lenne jobb egy .png vagy .jpg kapcsrajz?
De printscreen-nel pl. tudsz képet csinálni róla, nem?
Csak sikerült a .pdf-be nyomtatni.
Jó lenne szkóppal meg nézni ( ha lenne ), mit kap a gate... impulzusok jönnek-e az 556-tól vagy sem. Az is lehet, hogy túl szélesek és átfedik egymást, sima dc jön ki.
Ha a CV lábra menő potival nem tudsz lejjebb menni a fordulattal, az első ic-rész frekijét vedd lejjebb egy paralel kondival ( C1-en). A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2016
Egyszerübb az 556-ra átmenetileg nagyobb kondikat rakni, a kimenetre ( a tranyo elé) meg egy LED-t igy fogod látni hogy mennek az impulzusok meg azt is hogy változik a szélességük. Az ilyen alacsony frekire a motornak szaggatva kell mennie. Ha idáig eljutsz akkor növelheted a frekit.
(Kiveheted a kondikat) De ne feledd a furogép motor sok 10 A-t igényel.
Én szkópon szoktam nézni..
Egyébként odaírtam, hogy C1-re kell kondi, nem az 556-ra... A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2016
Én is, de a LED hasznosabb ( és az ott van mindig ahol az áramkör)....
Mindegy, mi van rátéve... akár lehetne egy nagyohmos füles is, hi... aztán pár kHz-ig is lehet hallgatózni...
Ja, hát a feladat arról szól, hogy miért pörög maxon a motor..- akinek meg nincs szkópja, válogathat, mit és mivel tud tenni. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |