Fórum témák
» Több friss téma |
Bármelyik igaz lehet, csak nem mind egyszerre.
![]() Szokás (távol-keleten) a max. teljesítményt kiírni, ami csak 15-30%-os terhelés esetén érvényes. A többi bármikor. Azaz 5-10 percre terhelheted a motort a kiírt teljesítménnyel, utána 20 perc pihenő (üresjárat). Ha a névleges árammal terheled, mehet folyamatosan.
Nem rendelkezem ezzel a motorral, csak egy leírásban láttam. Cos φ nincs megadva.
![]() Meg van viszont adva két kondi adat: Run: 30 uF, Start 200µF (folyamatos üzem, és start?), ha ez mond valamit. Viszont megnéztem egy villanymotrot, ami itt van nálunk. Cseh, békebeli. 1,1kW, 380/220V, 2,8/4,8A. Cos φ = 0,8. itt viszont a feszültség*áram kiadja a teljesítményt, vagy ezt nem ilyen egyszerű kiszámolni?
Közben keresgéltem. Alibabán
![]()
Sziasztok egy kis infót szeretnék kérni.
Van egy Dinamo típusú villanymotor sajnos az adattábla nincs meg. Érdekelne vajon mekkora a teljesítménye? Nincs valakinek valami olyan táblázata amiben szerepel a motor mérete és az alapján be lehetne határolni a teljesítményt? Ráadásul elég ritka kialakítású. Hasonló ahhoz amit mellékeltem csak nagyobb.
Sziasztok!
Van egy 380-as villanymotorom, amin az alábbi adat tábla van, nincs Kw-ban a teljesítmény feltüntetve, csak PS jelzés az a németeknél a lóerő jele ha jól tudom, utána néztem és 1 elektromos lóerő = 746 W akkor ez a motor ha 380ra van kötve akkor 1,492KW ? Hozzáértőktől kérdem, hogy ezt így lehet számolni? Kúpos hasítóhoz szeretném használni 80-as kúppal, ahhoz viszont 3 Kw körüli motor kellene, ahogy olvasgatom. Szóval ha a számítás ebben a formában helytálló akkor másik motor után kell néznem. Lenne még két kérdés az egyik ,hogy mi célt szolgál ez a kiálló menetes kis csap, olyan mintha zsírzó gomb lenne, de én még ilyet nem hallottam, hogy villany motoron olyan lenne, ami persz semmit nem jelent mert eddig nem fogl.villanymotorokkal. Útolsó kérdés az ékszíjtárcsát, hogy rögzítik lecsúszás ellen nincs a tengelybe furat, nézegettem de ott nem is volt menet, csak be van kicsit süllyesztve, hogy a lehúzót központosítsa, a tengelyen z.gyűrűnek nincs marva hely, úgyhogy fogalmam nincs talán valami spéci ék vagy ,hogy szokás ez a vill.motoroknál?
Ez a gép 1/2, azaz fél lóerős; ez az áramából is látható (számolható). Az a menetes olyan mint egy zsírzó alsó fele; de mit ken ott? Hacsak csatorna a pajzsban nem vezet a csapágyhoz.
Sziasztok!
Mai napon fűrészelés közben, Égett szagot éreztem. Azt hittem a villanymotor égett le, gyorsan leis állítottam a gépet, aztán azt vettem észre hogy az egyik kondenzátorból a szigetelő gyanta fossa magát ki annyira felmelegedett. A vezetéket levágtam róla mert mondom az már úgyis kuka és még volt 2db szál fa amit elkelett vágnom. A gép ugyan úgy indult mint azelőtt. lehet már régóta rossz volt a kondenzátor? A motor adattáblájára 40µF van írva, És 2db 20 µF kondenzátor van/volt rajta, van annak valamilyen szerepe hogy 2db 20µF vagy egy db 40 µF kondenzátor van bekötve? Mert lecserélem a másikat is, csak ha lehet akkor egy 40µF kondenzátort vennék rá. Köszönöm a segitséget előre is! A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2016
Akkor rosszul értelmeztem... Azt hittem ha 220V-ra van kötve 1Le,ha 380V-ra akkor 2Le.
Eddig nem sok tapasztalatom van a v.motorokkal ![]() A választ köszönöm.
Párhuzamosan lehettek kötve.Ha a másik 20 mikrós "rendbe van" akkor felesleges egy 40u cserélni, a 2*20 is ugyan azt az eredményt adja, bár ilyen kis értéküeknél nem sok különbség van az árban.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2016
Köszönöm!
Párhuzamosan vannak kötve, Csakhát idő kérdése hogy a másik is mikor adja meg magát. Árban egyforma a 20 és 40 UF kondenzátor.
2 db. 20 mikrós olcsóbb, mint 1db. 40-es. Üzemi kondit vegyél; ha jól látom ezek nem csak az indításhoz kellenek.
Igen, üzemi kondenzátorok. állandó üzemben vannak!
A helyi boltban 1-2száz forintos szórással vannak mindenféle kondenzátorok. Köszönöm
Udv!
Van egy 230v os valtoaramu motrom. Egy mikrphullamu sutobol bontottam es most egy diszko gombot forgatok vele. Az lenne a kerdesem, hogy lehet megvaltoztatni a forgasiranyat? Mivel ha bedugom egyszer jobbra, egyszer balra indul el. Azt tudom hogy egyanaramnal fel kell cserelni a ket polust es ennyi. Elore is koszonom!
Mechnaikus reteszt kell rá szerelened. Ez a motor ilyen, arra indul el, amerre tetszik neki.
Üdv Mindenkinek!
Kérdésem a következő, egyfázisú hálózat van otthon 16 amperes kismegszakítóval, és hogy egy 230V-os 2.2kW-os motor melynek az adattábláján az áram résznél 13.67A van írva elindítható-e? Illetve ha elindul és munka közben annyira megterhelném hogy közel a maximális mechanikai teljesítményt facsarnám ki a motorból, akkor esetleg lekapcsol-e a 16A-os kismegszakító? Mert a 16A-es csak 16 amper től kezd el kikapcsolni, ez meg 14A max., de ez a feltüntetett érték a motor zárlati árama vagy pontosan mi? Kúpos hasítóhoz lenne ahol egy fa kb 5-10mp-ig terheli a motort egyre jobban, de ha leold a kismegszakító akkor kézi erővel kell kiforgatni, kiszedni a kúpot a fából. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2016
Idézet: „230V-os 2.2kW-os motor... elindítható-e?” Nem árt tudni, mekkora fordulatú a motor? 2880-as fordulatú motor könnyen leveri indításkor a 16-os automatát, míg az 1440-es vígan felpörög. A terhelésnél már nem válogatósak, túlterhelésre ugyanúgy oldhatnak le. A 16 A-es kismegszakító sem pontosan 16 A-nál old le, hanem karakterisztikája szerint (A, B, C, D), meghatározott ideig fennálló X A túláram esetén old le, illetve különböző indító áramlökést tűr el lekapcsolás nélkül. A feltüntetett érték a motor üzemi árama maximális terhelésen. Az indító áramlökés kiviteltől, minőségtől függően 3-6-szoros lehet. Az indító áramlökés hosszabbítóval csökkenthető, de a terhelhetőséget is csökkenti. Lágyindítóval is lehet indítani, akkor átkapcsolás után teljes teljesítményt szolgáltat. Használat közben lehet kitapasztalni, milyen és mekkora rönköt tud szétnyitni leoldás nélkül.
Köszönöm a gyors választ! Sajnos 3000fordulat/perc-es lenne a motor. Indításkor nagyon kicsi a kúp mechanikai ellenállása, de ez sovány vigaz. Nem olcsó egy ilyen motor és épp azon gondolkozom, hogy megérné-e rá beruházni. A kompresszoromon egy 1500W-os van az könnyedén elindul 16A-osról. Csak ez a motor talp nélküli, 700W-al kissebb a teljesítménye és speciálisan van felfogatva a kompresszoromra, nem szivesen szedném szét. Egy P1=1600W-os (így írta az adattábla) fűnyíró motor van most a hasítón, de nagyobb fánál akad a kúp. Próbáltam kettőt összedolgoztatni, de nem egyértelműen erőssebb, de elbírtam indítani 16A-en. A másik problémám a fűnyíró motorral a hűtés, viszont az öntötvas masszívabb, erőssebb és jobb ventillátorral szerelt motor jobban hangzik, csak így zsákbamacska megvenni.
Nagyfordulatú motorhoz csúcsosabb, kisebb emelkedésű kúpot kell választani. Nem tudjuk, a tied milyen? Célszerűbb a lassúbb fordulatú motor. A fűnyíró motornak is van hűtése, csak az ottmaradt a szerkezetben.
![]()
A kúpom elég hosszú és nem annyira szélesen hasító, pontos adatokat nem tudok fejből, az áttétel után úgy kb 4-et fordul másodpercenként. A fűnyíró motorhoz adtak egy műanyag ventillátort amit a tengelyre rátoltam, forog is, löki a levegőt, de nem a motorra, hanem a ventillátor síkjában kifele, ami nem lenne baj ha az a levegő amit a venti szív a tengely felől az a motoron keresztül menne, mivel nem a félig zárt fűnyíró házban van ezért így ez kb semmit sem ér, külön ventillátort állítottam rá ami rá fújja a levegőt, az már hűtötte, lehet ez lesz. Csak így kevés az erő.
![]()
Nem tudhattam, hogy áttételes a szerkezeted. Közvetlenül a motortengelyre is fel szokták tenni a kúpot.
Idézet: Az nagyon kevés. Beleőszülsz, mire hasít egyet. Furcsa, hogy még ennek ellenére is megszorul. „4-et fordul másodpercenként.”
Üdv! Nekem háromfázisú 4kW-os motor van a hasítón. A motor 730-at forog és lassítva van. (dahlander motor, 5,5kW az 1400-as fordulaton, de ez nincs bekötve) Kb 400-at pörög a kúp, egy erősebb ághelyes fába így is megszorul néha. A kúp 7 cm átmérőjű, a hosszát most nem tudom, de 10cm-nél hosszabb. Igaz a szíjakat úgy feszítettem csak meg, hogy inkább megcsússzon, mint lefogja a motort. Próbáltam jobban feszíteni, de egyszer megszorult és elhajlott az átmérő35-ös tengely
![]() Jó ez a lassú fordulatú motor, alig van hangja, csak kicsit sípol. Simán lehet beszélgetni munka közben ![]()
Sziasztok,
Kicsit talán amatőr kérdés de honnan lehet tudni egy 3fázisú motorról, hogy hány pólusú? (adatlap a képen A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2016
A fordulatszámból: 28xx; az két pólusú, 14xx; 4 pólusú, s így tovább. Az ábrázolt adattábla szerint pólusváltós: 2-ről 8-ra.
Köszönöm a gyors választ, ezt megjegyzem.
De hogyan váltja a ford.számot?
A tekercselés úgy van kialakítva, kivezetve, hogy több pólusú üzemre is lehessen kapcsolni. Kvázi, a tekercsek más sorrendű kapcsolásával.
Ha jól értelmezem, akkor az 5. oldal 2. ábrája szerinti a motor? Vagyis az áthidalást eltávolíthatom és attól függ a fordulatszám, hogy *alulra vagy felülre* kötöm a 3 fázist?
A kapocsléc fedelének belső felén ott szokott lenni a bekötési rajz. Nézd meg!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |