Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Forrasztópákák - melyik miért jó
Üdv!
Bocs hogy most szólok én 32-ért vettem ilyet, igaz ebajon, használtan. Plusz hegy kellett hozzá, az idehaza 8 felett, de tartós. Igaz be kellene duplázni ólmos-bleifrei párosításban. A cégnél JBC-t használtunk, az egy picit jobb. A lényeg, hogy ezek a vékony hegyű pákákból minimum 80W ami kell, és ezeknél a pákáknál a gyors hegycsere kb 8 másodperc ami elsőre nem tűnik fontosnak, de néha kellhet ez a "szolgáltatás" is. Ha vákuumos szippantó is van az még nagy segítség kiforrasztásnál.
Hulyenek fogtok nezni, de en csinaltam egy pakat.
Ugyanis rettenetesen zavartak a pakak HOSSZU melegitopatronjai, hogy miatta nem tudok elegge kozelre menni a kezemmel a finom munkakhoz. Aztan lattam a neten par piciket direkt erre a celra, ezek viszont jo dragak voltak. Az en megoldasom jelenleg ezer forintnal tart beruhazas szempontjabol (ket kilo samottpor es egy uveg vizuveg). A cucc lenyege egy tomor rez MM falvezetek, talan olyan 1.5-os lehet. Ebbol egy ket es fel centis szakaszt korbetekertem a sajat anyagaval ugy, ahogy a vekony furokat szoktuk a tokmanyyal kompatibilisse tenni. A hegye kilog persze. Utana a samottport vizuveggel megkeverve, sutoben kisutve majd gazlangon atfuttatva kapott egy hoallo szigetelot ezen a vastagitason. Hosugarzobol kitermelt futoszalbol egy dupla csavart korbevittem, amennyi elfert. Nem tul szorosan, de azert nem esett le. Utana ez kivulrol szinten kapott egy samottos-vizuveges kopenyt, hogy rogzitse. A ket kilogo szarat egy halogen rugos porcellanfoglalataba eroltettem (egyszer visszahajtva), majd kartonbol tekertem egy fogantyut, ezt szinten kiontottem ezzel a keramia-alapanyaggal. Suto, hokezeles. A vegeredmenyt latjatok a kepeken, 1.6 Ohmos lett a fej, egy PC tap 5V-jarol hajtva kb 16W-os igy a fej, szepen lehet vele a finom munkakat csinalni. 40mm a tavolsag az ujjam es a csucs kozott. Tervezem majd a hofokszabalyzast (sima PIC+FET lesz majd) es a keszenletet allomasra visszatetelkor, valamint a boost modot egy mikrokapcsoloval (pl. fold forrasztasahoz extra kakao) egyelore azt probalgatom, hogy birja-e majd a nagyobb feszrol valo gyors felfutest, nem reped-e meg a keramia. Jelenleg hideg allapotbol 30 sec mulva lehet vele dolgozni. A kepen az a hasab egy keramia probatest, amin korabban kiserleteztem. A masik patronfej folotte egy korabbi mintadarab. Felmerulhet meg a kerdes, hogy hogyan cserelheto a hegy: sehogy, ez bizony egybe van ontve. Az en munkaintenzitasom mellett nem fog tul hamar elfogyni. Ez a rezvezetek mar regebb ota bevalt egy hagyomanyos paka vegen, innen a hurraoptimizmus. A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2016
Mindenképpen figyelemreméltó munka, nekem tetszik. A képen látható panel ezzel lett beültetve?
Ha esetleg mégsem válna be, ajánlom figyelmedbe a Weller WMRP pákát. Nem sokkal nagyobb a tiédnél, nagyon precízen lehet vele dolgozni. Beültetéshez én már csak ezt használom, nekem nagyon bejött. (Az viszont sajnos tény, hogy nem ezer forint.)
Koszonom, lattam a neten, tenyleg gyonyoru darab. Talan ceggel meg lehet vetetni, magancelra sajnos nem engedhetem meg magamnak.
Szia! Nincs baj az új ötletekkel, de némi számolás és gyártási kultúra nem árt ha társul hozzá. Lehet, hogy magamra vonom a népharagot, mert az ötletet díjazom - sőt támogatom, de bevallom őszintén, hogy nem tetszik a végeredmény. Ugyanis ugyanennyi munkával talán egy kicsit kiforrottabb és szebb munka is lehetett volna belőle, amire minden nap jó ránézni. Nálam ez az érzés most elmaradt.
A gyartasi kulturaval kapcsolatban teljesen igazad van, tulajdonkeppen ez az elso probalkozas, csak az eletkepesseget szerettem volna igazolni, a felszines kulcsiny talmi csillogasa ezuttal nem volt szempont.
De nem ertem, mire utalsz a szamitasi igenyeddel, kifejtened?
Szia! Ha szigorúan vesszük - létrehozol egy konstrukciót. A konstrukciónál mindig van valamilyen elképzelés, ötlet. Már azt is érdekes megoldásnak tartom, hogy 5V-ról táplálod a pákát. Az ötletszerű fűtőszál tekercselés is elég meggondolatlan dolog, ráadásul nem reprodukálható, javítható. A mechanikai kialakítás is jócskán hagy kívánnivalót. Ennél még az is életszerűbb lett volna, ha a "reverse engineering" jegyében egy meglévő konstrukcióra hajazna a megoldás. Én - ha már az ergonómia a cél és a rövid hevítő rész, először kitaláltam volna egy kényelmes markolatot, amihez megfelelő anyagokat keresek (lehet ezt is fiókból). Ha megvan a méret, a kubatúra (ez is igényel számolgatást nyilván), akkor jöhet a hegy, mint kívánalom és annak a fűtés megoldása. Nyilván eldöntendő a fűtendő tömeg, mert ez nagyban meghatározza a fűtőteljesítményt is és ezzel összhangban a tápfeszültség is könnyebben biztosítható irányba kell hasson. A 24V-os fűtés sok helyen nem a véletlen műve - ha már kitalálták és jól bevált - ehhez igazodtam volna. Ha már páka, akkor nyilván az ESD szempontok is figyelembe veendőek lennének. De nyilván mindez szerinted túlgondolkodás - pedig lehetne még sok dolgot sorbavenni. Igaz, sokan mondják, hogy a gondolat a tett halála. Az arany középutat azért nem tilos keresni. Én kicsit úgy látom ezt a konstrukciót, mint egy végletet. Biztosan működik valamilyen szinten, de nem szeretnék minden nap ezzel dolgozni. Többet nem is szeretnék foglalkozni a kérdéssel, mert az ötletet továbbra is becsülendőnek tartom, hogy újragondolsz valamit. Nem ártani szerettem volna a hozzászólásommal.
Koszonom a hozzaszolasodat, termeszetesen nem vettem bantasi szandeknak, hanem joindulatu kritikanak, amit meg is fogadok.
Egyreszt tapasztalatlansagommal, masreszt az anyagokkal valo elso talalkozasommal magyarazhatok ezek a hianyossagok. Bizom benne, hogy hamarosan elo tudok allni olyan valtozattal, ami mar tetszetosebb es funkcionalisabb lesz.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Építettem egy digitális forrasztóállomást SOLOMON IRON-N típusú pákához (K hőelem ugyebár). Nos a szerkezet nagyon szépen muzsikál, azonban ez a páka, hogy is mondjam: bitang nagy. Olyan pákát keresek, termisztorral, vagy hőelemmel, ami teljesítményben hasonló (minimum 48W), de a kialakítása könnyedebb, kissebb. Tudnátok nekem ilyesmit ajánlani?
Köszönöm a segítséget előre is!
Hali! Úgy tudom a Hakko és klónjai ilyenek. Egyszer forrasztottam valami Voltcraft nevű hakko 936 klónnal, elég kézreálló volt
Sziasztok !
Tudja valaki ennek a hőlégfúvónak a bekötését ? (nem találtam a neten, de lehet, hogy csak én voltam ügyetlen...)
Helló, tehát nem sietem el a vásárlást jelenleg ezt néztem MX-500P ki:
http://tinyurl.com/hwqs2bf Ehhez a jövőben szeretnék beszerezni egy MX-DS1 kiforrasztó pisztolyt, kérdésem erre irányulna csatlakoztatható ez hozzá? Valahol azt olvastam hogy MX-500 szériával kompatibilis tehát tudja valaki hogy is van ez? Illetve ha jól értem ehhez a kiforrasztó pisztoly csatlakoztatható az MX-500Phez csak kell pluszban valamilyen kompresszor ami vákuumot csinál neki. Ugye? Ezt szintén a Metcal forgalmazza? Köszi!
A pisztolynak egy sima RF- és egy levegő csatlakozója van. Az RF csatlakozót rá dugod az MX-500 forrasztóállomás kimenetére, a levegőcsövet pedig a sűrítettlevegő rendszerre, vagy tartályra. (Nem vákuum kell neki, hanem túlnyomás! Kb. 5,5 bar-t ajánlanak.)
Sziasztok!
Mai napon megérkezett a kiforrasztó páka,amit rendeltem. Solder Peak SP1010 típusú. Kicseréltem vele két mérleg LCD modulját(50 láb,furatgalvános panel). Idáig kellemes a tapasztalat vele,hobbi szintre használhatónak tűnik. A szűrő tisztítása kissé körülményes,az összerakás nehézkes,szokni kell. A szívóerő elégnek tűnik,még ott is ahol a másik oldalon telifólia van. Befelé egy Wellerrel forrasztok,meg van egy Solomon SL10-s is(ez utóbbi több mint 15 éve szolgál,még az első páka van vele). Kiforrasztó István
Sziasztok!
Tibicsek kolléga kérésére lemértem a hőelem kimeneti feszültségét a hőmérséklet függvényében.A mérést a páka (Solder Peak SP1010DR kiforrasztóállomás) saját hőmérője alapján végeztem,a kijelzett értékek által. A páka 160 foktól kezdi a fűtést. Ellenőrizni nem tudtam,mivel a kontakthőmérőmet nem találtam meg(a multiméter K-típusú hőeleme) az lézeres hőmérőt meg a csillogó pákahegy megbolondította. A feszültségmérést egy UNI_T 890 multiméterrel végeztem. A környezeti hőmérséklet 25 Celsius fok volt. Kérdés: Milyen hőelem lehet ez,ami benne van? István A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2016
Köszönöm, hogy foglalkoztál a dologgal! a termoelemek csak anyagban és mérési tartományban külömböznek vagypedig más-más elemek külömböző feszültségeket adnak vissza bizonyos hömérsékleteken?
Kollégák valakinek van tapasztalata HAKKO T12 klonokkal ?
Bővebben: Link Elvileg egybe van a hegy a betéttel, legalábbis az eredeti verzióba, igy jobb hőátadás stb.. az előnyei.
Bővebben: Link
Szia én ezt használom már elég rég és szerintem jó. Az ára ver mindent.
Azért érdemes olyan pákát választani aminek jó az ergonómiája. Pl.:
- Könnyű - Kicsi markolat-hegyvég távolság - Vékony és hajlékony vezeték Emellett persze ugyanúgy fontos (ill. fontosabb) a funkcionalitás: - Gyors felfűtés - Könnyű, gyors hegycsere (vagy több csatorna) - Megfelelő hegyválaszték A mellékelt képeken látható hogy milyenek is a mai modern és ergonómikus pákák.
Nem arra céloztam hogy ezeket kell megvenni hobbi célra, hanem hogy az olcsó pákák között az ilyen kialakításúakat kell keresni.
Bocs ha nem megy át a hangvétel a szövegen.
Melyiket használod SMD-hez, a D, vagy a K jelűeket ? Táblázat
Köszi !
Nos nekem is pozitív "csalódás" volt a páka. Bár én még nem merültem bele az SMD- be - lehet, hogy már öreg fejjel nem is fogok... Először egy "occsó" kínai vezérlőt vettem hozzá, no az teljesen használhatatlan volt. Nagyobb forr-szemnél látszott a kijelzőn, hogy hűl a páka és marha lassan fűt vissza. Aztán én is olyant vettem, amit az általad említett fórumtárs is használ. Én azt mondom, hogy így már - hobbi célra - egy tökéletesen használható páka lett belőle. A hegy cserét egy mm vastag kis szilikon lappal oldom meg. A csere idejére csak épp langyos lesz. Igaz még én se tudom hova tenni a forró hegyet, de majd fakockába fúrok pár lyukat és kész. (majd egy kis pákatartó - fémszivacs - hegytartó valamit építek...egyszer...) A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2016
Én T15-ös hegyeket használok (HAKKO FM-203 állomáshoz), amik kialakításra olyanok mint a T12-esek. Szerintem kis SMD cuccokhoz a D08, D12 és D16 hegyek jók, de a BC1 és BC2 hegyek is jól használhatók a közepes vagy nagyobb alkatrészekhez.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |