Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Transzformátor készítés, méretezés
Ha kérdésed van, az alábbiak segítenek a hatékony választ megadni:
Mag típusa: M, EI, UU/LL esetleg I-kből összerakott, tekercselt, toroid. Lehetőség szerint képpel.
Méretek: magkeresztmetszet a*b (amit a tekercs körbeölel) ablakméret, lánc és toroidnál, belső-külső méretek.
Primer-szekunder feszültség(ek), teljesítmény igény.
Oké köszönöm.
nezd meg ezt
step up konverter
Step UP konverterrel 20A-er elég meredek csúcsárammal jár, ha nem trafóval oldod meg.
Sziasztok!
Van egy régi orosz transzformátorom (U U vasmaggal) ~400W-os, és az a problémám vele, hogy valami oknál fogva zúg, ha feszültséget kapcsolok rá, ha erősítőre rákapcsolom akkor ott is "áthallatszik", azaz a hangszórókból is hallani azt a zúgást, hangerőtől függetlenül. Mi okozhatja ezt a problémát?
Szia!
Meg is válaszoltad: Idézet: „Van egy régi orosz transzformátorom” Nem vagy egyedül ebben a problémában.
Attól, hogy régi nem zárja ki azt hogy nem is jó. Az oroszokról köztudott, hogy szeretnek minden túlméretezni.
Idézet: hogy nem bíbelődnek a precíz illesztésekkel, ez viszont az u magoknál ez elengedhetetlen lenne a csendes működéshez, mert itt nincsenek átlapolva a lemezek. Gyárilag valami paszta volt köztük, de ha egyszer megbontják "zenélnek". „Az oroszokról köztudott” A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2016
Ezt a pasztát nem lehet valamivel pótolni? Az én orosz trafóm is zenél.
Én nem találtam erre megoldást. Ha valahol síkba köszörülnék, felpolíroznák, jó erős bilinccsel, esetleg.... Viszont fojtó trafónak légréssel kiváló.
Sziasztok! Trafólemezt vagy lágyvaslemezt hol tudok venni 0,2-0,3 mm vastagságút, illetve csövet hogyan szokás készíteni belőle? 7mm hosszú, 25mm átmérőjű kellene kb.
Köszönöm!
Mi lesz ez? Érdekes méreteket írtál. Ekkorát egy EI 80-as lemezből ki lehet vágni. Bármely SU-SM vas 1 lemezéből is, az elég vékony.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2016
Köszönöm szépen! Egy órának akarok antimágneses belső tokot. Egy sematikus keresztmetszeti képet csatoltam, a pirosak lennének a darabok amiket el kéne készíteni. Egy vagy két körlap a számlapnak. Az óraszerkezet körül a hengeres rész. Végül alulra is egy körlap.
Abszolút nem értek ehhez az anyaghoz, a lényeg a nagy mágneses permeabilitás és a számlapon megmaradjon a festék. Ezek a kódok mit jelentenek?
A kódok a különböző elrendezésű trafókat jelölik. Nézd meg a téma képei közt. E és I alakú lemezből, ill. feltekercselt lemezből készülteket (ezek 2/4 U alakú darabból állnak, amelyek össze vannak csiszolva). Amit szeretnél, az kivágható közönséges EI trafó 1 db. lemezéből, ha nem feltétlenül kell oly vékonynak lennie (néhány tizedmilliméter a különbség). Ez a lemez könnyebben megmunkálható, a (fém)festék megmarad rajt. A tekercselt lemezűek vékonyabbak, de sokkal keményebbek. Féltenyérnyi méretű, bármilyen trafólemezből megvan. Mondanám, hogy adok egyet, de messze vagy (vagy nem). Akárkitől (aki foglalkozik ilyesmivel) kérsz egy darabot, akár MÉH telepen.
Sziasztok ! Lehet hogy a kérdés nem pont ide való de nem akarok új témát nyitni feleslegesen.
Csónakmotorba szeretném a töltőtekercset pótolni. Adott egy 22 x 22 mm-es, 50 mm hosszú csévetest vasmagon. Kb. hány menetet és milyen átmérőjű huzalból tekerjek rá, hogy 12 V-on 5-6 A -rel tudjam tölteni az akkumulátort?
Szia. Erre így válaszolni nem lehet, csak akkor ha valaki már látott - készített ilyet. Ha megvan a gyári tekercstest, és az esetleg de leégett tekercs, akkor letekerve visszaszámolva megvan a kívánt menetszám. Ha Te nagyobb áramú töltést szeretnél, mint esetleg az eredeti, akkor a szükséges vastagabb huzal nem fog felférni a kellő menetszámmal.
Mindenesetre olyan találós a kérdés, hogy csak Te tudhatod rá a választ. Bár mivel pótlást írtál, ezért marad megoldásként a kísérletezés: Feltekersz rá valamennyi menetet, és a motor üzemi helyzetében valamekkora terhelés mellet megméred, hogy mennyi feszültséget ad a tekercs most az ismert menetszámmal. A kapott adatokból már korrigálható a menetszám. Bár csak leírva ilyen egyszerű.
A 0,7-es vagy 0,8-as huzallal nem lősz nagyon mellé, ha ráfér belőle a kellő menetszám. Emlékeim szerint kismotorokban is hasonló van.
Azé' ~0.38-0.5mm2, 5-6 A-ra elég karcsú! 10-15 A/mm2
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2016
Nem karcsú az. Ez nem trafó csak egy tekercs, amin töredéke mennyiségű huzal van, sokkal jobban hűl. Aztán elvileg körben nyitott, meg még van lendkerék vagy valami hasonló ami szintén valamennyire hűti. És az akku sem vesz fel nagy áramot, legfeljebb az első néhány percben, amíg töltetlen, de az sem lehet, mert akkor nem indít, világít, stb.
Kismotorokban sem nagyon van 0,8-1-esnél vastagabb huzal a töltőtekercsen. Bár így sok év távlatából lehet hogy rosszul emlékszem, és 1,2-es.
Kétszer kell szerelni. Rátekersz valami vékonyból (0.3-0.5mm), míg tele lesz; kipróbál, feszültséget mérsz. Az így nyert eredményből menetszámot számolsz ~14 V-ra. Ezt a menetszámot visszaosztod a hely keresztmetszetével, és a legnagyobb keresztmetszetű(átmérőjű) huzallal, ami belefér. Remélem 1.2 mm átmérőnél vastagabb jön ki. Szűken az 1 mm-es is elég (lehet, ha muszáj).
Igazad van hűtéssel, és a rövidebb igénybevétellel, de azért zárt helyen van, jobb a béke.
Hello! Szeretnék újra tekercselni egy kapcsolóüzemű trafót. A tekercs sorai közé nincsen új szalag szigetelésnek,hanem a régit szeretném vissza tekerni,ami jó állapotban van ,csak már nem ragad. Ezért ha csak rátekerem szárazon,és a végeit össze ragasztom pillanat ragasztóval,akkor a pillanat ragasztó birni fogja-e a trafó üzemi hőmérsékletét?Nem tudom,hány celsius fok,de biztos jó meleg a tekercs belsejében a sorok között.
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2016
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
0.4 mm-es huzalom van sok azzal kipróbálom és 1 - 1,2 mm-el véglegesítem. Önindító nincs úgy hogy túl nagy áramfelvételre nem számítok. Hűtése lesz mert viszonylag szabadon van!
A pillanatragasztó ugyan nem bírja a hőt, de nem is kell, mert a tekercselés megtartja a helyén. Addig legyen a helyén, amíg megtekered (megköthetnéd cérnával is akár).
Rátekertem 175 menetet 0,4 mm-ből és így alapjáraton 10,5 V AC jött le. Kis gázadásra szaladt fel a fezsültség 24V -ra. Szükségszerű alapjáraton a 13-14V? Én úgy nézem hogy 190-200 menet elfér 1 mm-es huzalból de nem biztos hogy kell annyi. Simsonos korszakomból ugy emlékelek, hogy alapjáraton nem volt meg a rendes töltőfesz. Itt ha ráfér rátegyem?
Ha már kis gáznál így felmegy, akkor annak megfelelő menetszám kell. Valamint fesz. szabályzó. Alapjáraton nem kell töltsön. Lehet 175-nél kevesebb a menetszám, de akkor amilyen vastag elfér; 1.2 mm-es már tuti. Számold ki a 0.4×0.4×175 alapján, kb. hány menet fér 1.2-esből.
Jólvan. Elmókolok vele. Köszi a segítséget
Hello! Sikerült megtekercselni a trafót. Még a vasmagot kellene össze ragasztani valamivel.Mit ajálsz mivel tudnám ezt elvégezni? Nem lemezelt vasmagról van szó,hanem egy anyagból van,és eredetileg is össze volt ragasztva.
Nem emlékszem milyen topológiájú a táp, de csak a flybacknál kell légrés (azaz lehet ragasztó a két fél közt). A külső részeken szokott lenni amúgy a ragasztás (az illeszkedő felületek közt nem). Kengyellel, vagy csak a sárga (még ragadós) szalaggal szokás összefogni (amíg a ragasztógyanta megköt). Lefoghatod az alaplapra is két csavarral, áthidalóval. Epo/Uverapid fenol, vagy akrilgyanta jó lesz. Hőállónak kell lennie, ~80-100C°-ig.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |