Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Hello! Ha már "megszólítattam.." Nem nagyon szeretem ezt a gyújtáskábel kapacitív megoldásokat. Túl sok a bizonytalansági tényező. Vagy nem érzékeli, vagy másik hengerek gyújtását is érzékeli időszakosan. Egy motor túlfordulat védelmét szerintem igazából nem lehet egy ilyen szerkezetre bízni. Egy strobinál még elmegy, mert maximum néha villan mikor nem kell. (Abból is a fele akkor van ott, mikor ott a jel.) De fordulatméréshez védelemhez nem egy "elhelyezés és kialakítás függő" áramkörre van szükség..
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2016
Szia
Köszönöm az ötletet, csak az a bibi vele, ha megszakítjuk a szikrát, mert elérte a fordulatot onnantól az elektronika nem tud mérni, mert nincs szikra, így vissza sem fog kapcsolni, leáll a motor.
Tiszteletem Gabi bácsi! Csak arra emlékeztem, hogy különféle fordulatokhoz és hengerszámokhoz volt egy ilyen kapcsolás a fordulatméréshez .... csak ötlet lett volna mert hát a belsejéhez nem értek. A ledes trabant fordulatmérőt esetleg nem lehetne hasznosítani ilyen célra?
Van hagyományos megoldás is: Bővebben: Link ...
Hello! Azt írod, hogy tudsz szkópábrát felrakni. Az elég lehet és egy frekvencia/fordulat arány. Mert ahhoz lehet már méretezni bár mit.
Hello! Természetesen lehet használni, mint írtam bármelyik, ami nem közvetlen digitális, fordulat/feszültség (frekvencia/feszültség) konverziót hajt végre. Ha elég tohonya az analóg műszer (szebben mondva ha elég a csillapítása) akkor közvetlen is ráköthető a monostabil kimenetére mert Ő majd átlagol. Persze komparátornak, vagy is jelzésnek/kapcsolásnak integrálni kell, mint ahogy a Led-es kijelzésnek is van integrátora. Annál az a gond, hogy minél nagyobb az időállandó annál kevésbé hullámos a jel, de annál nagyobba késleltetési ideje is. Vagy is nő a reakció idő. Így akkor jó, ha valami értelmes kompromisszum köthető.
Hello! Nekem ez sajnos nem sokat mond, mert én nem ismerem a kocsikat, de nem is ez a lényeg, hanem amint írtam is a feszültség nagysága-jelalakja-és frekvenciája egy ismert fordulatszámon.
Valamint tisztázni kell, mekkora tartományban állítanád a kapcsolást, legyen-e hiszterézise és mekkora teljesítményt kell kapcsolni és mikor. Vagy is hogy akkor kapcsolja mikor nagyobb, vagy kisebb, a pozitívot kapcsolja vagy a negatívot. Mert gyanítom, hogy nem éppen egy izzót szeretnél kapcsolni vele. De a méretezéshez ezekre a kiinduló adatokra szükség van.
Sziasztok. Van egy 89. Opel Kadettom sajnos a hűtő ventilátor kábele besül arra gondoltam megrelézem. Az autó szerelő a következőt megoldást javasolta: A relé 30 és 86. lábára + a 85. lábra a hűtő gomba egyik vezetékét, a másikat testre, a 87. lábra a ventilátor +, a másik eret negatívra. Szerintetek jó ez a verzió, illetve ha be akarok a biztonság kedvéért iktatni egy kapcsolót, és egy ledet hogy tudjam mikor van bekapcsolva szerintetek hova tegyem? Köszönöm. Ilyen relém van:
Szia! A dízeleknél relézve van. A rajzok segítenek hogy mit hová köthetsz. A Ledes visszajelzést a motorral párhuzamosan kösd a kapcsolót pedig a hőfok kapcsolóval párhuzamosan. A hőfokkapcsoló egyszerű bimetálos kivitelű tehát nem fog gondot okozni a vezérlésben. Ja a rajzon az M4 jelű a ventillátor motorja.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2016
Szia. Köszi, feltudnád tenni kicsit nagyobba sajnos ha megpróbálom felnagyítani elmosódik. Köszi
Nincs azzal baj, csak ne a képre klikkelj, hanem alatta a feliratra.
Üdv!
Honda Gyro 3 kerekű moped. Az automata szívató lett cserélve mert nehezen indult. Ez megoldódott, viszont melegen ha megáll igen nehezen indul. Lassan pörög fel, húzni kell a gázt, utána a következő megállásig nincs gond. Illetve, ha áll pár percig pöccre indul. Mi lehet a gond?
Ez se nem autó, se nem elektronika. De a hiba szerintem azzal van, hogy a szívató meleg motornál is működik, pedig akkor már nem kéne.
Köszi, tudom, hogy nem az aminek látszik De a szívatója elektromos.
Tegyél fel képet az elektromos szívatóról.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2016
Azt kell megvizsgálni, ami vezérli.
Üdv! Szerintem be kellene állítani ezt a szívatót, mert amit árulnak az nincs a karburátorhoz igazítva. Ha kiveszed a helyéről akkor meg kell mérni a tűszelep vállmagasságát és a karbiházban ugyan ezt a méretet. Az átfedésnek 3-5mm-nek kell lennie, akkor működik rendesen. Kézbevéve, az "O" gyűrűs részt megfogva csavarható az egész foglalat a házban. A fűtés ellenállása 14ohm körül van és egy PTC "védi" a folyamatos üzemtől.
Köszi, nekem olyannak tűnik mintha melegen kevés benzint kapna. Indításkor pörög rendesen, majd beáll az alapjárat, kb 10-15 km megtétele után ha leállítom, vagy leáll akkor van gond.
zolika60: Köszi, VIM: Mi a könyv címe amiből bemásoltad a képet?
Szia! Ezek a rajzok megtalálhatók a neten is. Előbb találok rá ott mint a saját könyvtáramban.
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy egy 98-as Citroen Xantia 1.9TD-ből szeretném kiolvasni a hibakódokat. ELM327-es olvasó nem működik vele. Mint olvastam, az csak a 2003 utáni autókkal kommunikál. Mivel lehetne kiolvasni a hibákat? Olvastam valami ledes kivillogtatásról, találtam rajzot is, csak a pozitív ágat nem tudom hova csatlakoztassam.
Szia
Pont rértem, megkerestem, Ezen a linken szerintem megtalálod amit keresel, kis leírással, a 250-edik oldalon van az amit keresel. Évjárat szerint ez az autó pont típusváltásnál készült, fogalmam sincs, hogy milyen csatlakozó lehet az autóban, de remélem segítettem. Javaslom a többieknek is a PDF letöltését, nagyon sok infó van benne a régebbi autókról is. Most olvasom csak, hogy akkor az autón OBD1 csatlakozó lehet, így nem biztos, hogy segítségedre van az előző linkem, olvass utána Citroen fórumokon, biztos van megoldás. A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2016
Szia! Az Uniscan ismeri, sőt nagyon sok 2000 előttit kezel. Kb3000ft-ból meg lehet építeni, de lehet találsz készen is. Annyi, hogy régi gépen,DOS alatt fut és kell neki 2db COM port. Nézz át az Uniscan/Euroscan topicba.
Sziasztok! Köszönöm a válaszokat! Átnyálazom azért a pdf-et is, ártani nem árt. Meg utánanézek ennek az uniscan-nek is.
Az ELM 327 3 féle kódot ismer. ISO9141; L>15.láb, K>7. ; CAN-L> 14. CAN-H>6. ; J1850 Bus+ >2. Bus- >10 láb. +12V> 16. Signal Gnd> 5. láb. Ha ezek valamelyikével communikál a Citroen ECU-ja akkor egy átalakító kábel segítségével összeköthető a másfajta csatival, s kiolvasható.
Sziasztok! Az utóbbi napokban nem húz egyenletesen az autó , egr, fojtószelep ház, tisztítva semmi változás. A lambda szondán látható jel utalhat elhasználtságra? Gondolom ennek a hibája is okozhatja ezt a problémát.
Azt jó lenne tudni, hogy pontosan milyen autó ez mert típust nem írtál.
Keresek neked rajzot ha találok.
A lambda szondát ki tudod mérni"Persze nem 100%-ra) multiméterrel is. Sok ignisnél volt gond,hogy gyárilag kihagyták a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőjénél a kis O gyűrűt és a fogyasztása ugrott meg drasztikusan. |
Bejelentkezés
Hirdetés |