Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   216 / 341
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Máj 30, 2016 /
 
Hello! Ha már "megszólítattam.." Nem nagyon szeretem ezt a gyújtáskábel kapacitív megoldásokat. Túl sok a bizonytalansági tényező. Vagy nem érzékeli, vagy másik hengerek gyújtását is érzékeli időszakosan. Egy motor túlfordulat védelmét szerintem igazából nem lehet egy ilyen szerkezetre bízni. Egy strobinál még elmegy, mert maximum néha villan mikor nem kell. (Abból is a fele akkor van ott, mikor ott a jel.) De fordulatméréshez védelemhez nem egy "elhelyezés és kialakítás függő" áramkörre van szükség..
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2016
(#) Tomi20 válasza VIM hozzászólására (») Máj 30, 2016 /
 
Szia

Köszönöm az ötletet, csak az a bibi vele, ha megszakítjuk a szikrát, mert elérte a fordulatot onnantól az elektronika nem tud mérni, mert nincs szikra, így vissza sem fog kapcsolni, leáll a motor.
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Máj 31, 2016 /
 
Tiszteletem Gabi bácsi! Csak arra emlékeztem, hogy különféle fordulatokhoz és hengerszámokhoz volt egy ilyen kapcsolás a fordulatméréshez .... csak ötlet lett volna mert hát a belsejéhez nem értek. A ledes trabant fordulatmérőt esetleg nem lehetne hasznosítani ilyen célra?
(#) turbolader válasza Tomi20 hozzászólására (») Máj 31, 2016 /
 
Van hagyományos megoldás is: Bővebben: Link ...
(#) proli007 válasza Tomi20 hozzászólására (») Máj 31, 2016 /
 
Hello! Azt írod, hogy tudsz szkópábrát felrakni. Az elég lehet és egy frekvencia/fordulat arány. Mert ahhoz lehet már méretezni bár mit.
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Máj 31, 2016 /
 
Hello! Természetesen lehet használni, mint írtam bármelyik, ami nem közvetlen digitális, fordulat/feszültség (frekvencia/feszültség) konverziót hajt végre. Ha elég tohonya az analóg műszer (szebben mondva ha elég a csillapítása) akkor közvetlen is ráköthető a monostabil kimenetére mert Ő majd átlagol. Persze komparátornak, vagy is jelzésnek/kapcsolásnak integrálni kell, mint ahogy a Led-es kijelzésnek is van integrátora. Annál az a gond, hogy minél nagyobb az időállandó annál kevésbé hullámos a jel, de annál nagyobba késleltetési ideje is. Vagy is nő a reakció idő. Így akkor jó, ha valami értelmes kompromisszum köthető.
(#) proli007 válasza Jimre hozzászólására (») Máj 31, 2016 /
 
Hello! Nekem ez sajnos nem sokat mond, mert én nem ismerem a kocsikat, de nem is ez a lényeg, hanem amint írtam is a feszültség nagysága-jelalakja-és frekvenciája egy ismert fordulatszámon.
Valamint tisztázni kell, mekkora tartományban állítanád a kapcsolást, legyen-e hiszterézise és mekkora teljesítményt kell kapcsolni és mikor. Vagy is hogy akkor kapcsolja mikor nagyobb, vagy kisebb, a pozitívot kapcsolja vagy a negatívot. Mert gyanítom, hogy nem éppen egy izzót szeretnél kapcsolni vele. De a méretezéshez ezekre a kiinduló adatokra szükség van.
(#) mormogipapa hozzászólása Máj 31, 2016 /
 
Sziasztok. Van egy 89. Opel Kadettom sajnos a hűtő ventilátor kábele besül arra gondoltam megrelézem. Az autó szerelő a következőt megoldást javasolta: A relé 30 és 86. lábára + a 85. lábra a hűtő gomba egyik vezetékét, a másikat testre, a 87. lábra a ventilátor +, a másik eret negatívra. Szerintetek jó ez a verzió, illetve ha be akarok a biztonság kedvéért iktatni egy kapcsolót, és egy ledet hogy tudjam mikor van bekapcsolva szerintetek hova tegyem? Köszönöm. Ilyen relém van:

RLAC4-122.jpg
    
(#) VIM válasza mormogipapa hozzászólására (») Jún 1, 2016 /
 
Szia! A dízeleknél relézve van. A rajzok segítenek hogy mit hová köthetsz. A Ledes visszajelzést a motorral párhuzamosan kösd a kapcsolót pedig a hőfok kapcsolóval párhuzamosan. A hőfokkapcsoló egyszerű bimetálos kivitelű tehát nem fog gondot okozni a vezérlésben. Ja a rajzon az M4 jelű a ventillátor motorja.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2016
(#) mormogipapa válasza VIM hozzászólására (») Jún 1, 2016 /
 
Szia. Köszi, feltudnád tenni kicsit nagyobba sajnos ha megpróbálom felnagyítani elmosódik. Köszi
(#) zolika60 válasza mormogipapa hozzászólására (») Jún 2, 2016 /
 
Nincs azzal baj, csak ne a képre klikkelj, hanem alatta a feliratra.
(#) VIM válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 2, 2016 /
 
(#) stevepapa hozzászólása Jún 2, 2016 /
 
Üdv!

Honda Gyro 3 kerekű moped. Az automata szívató lett cserélve mert nehezen indult. Ez megoldódott, viszont melegen ha megáll igen nehezen indul. Lassan pörög fel, húzni kell a gázt, utána a következő megállásig nincs gond. Illetve, ha áll pár percig pöccre indul. Mi lehet a gond?
(#) zolika60 válasza stevepapa hozzászólására (») Jún 2, 2016 / 1
 
Ez se nem autó, se nem elektronika. De a hiba szerintem azzal van, hogy a szívató meleg motornál is működik, pedig akkor már nem kéne.
(#) stevepapa válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 2, 2016 /
 
Köszi, tudom, hogy nem az aminek látszik De a szívatója elektromos.
(#) vargaf válasza stevepapa hozzászólására (») Jún 2, 2016 /
 
Tegyél fel képet az elektromos szívatóról.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2016
(#) zolika60 válasza stevepapa hozzászólására (») Jún 2, 2016 / 1
 
Azt kell megvizsgálni, ami vezérli.
(#) VIM válasza stevepapa hozzászólására (») Jún 2, 2016 /
 
Üdv! Szerintem be kellene állítani ezt a szívatót, mert amit árulnak az nincs a karburátorhoz igazítva. Ha kiveszed a helyéről akkor meg kell mérni a tűszelep vállmagasságát és a karbiházban ugyan ezt a méretet. Az átfedésnek 3-5mm-nek kell lennie, akkor működik rendesen. Kézbevéve, az "O" gyűrűs részt megfogva csavarható az egész foglalat a házban. A fűtés ellenállása 14ohm körül van és egy PTC "védi" a folyamatos üzemtől.
(#) stevepapa válasza VIM hozzászólására (») Jún 2, 2016 /
 
Köszi, nekem olyannak tűnik mintha melegen kevés benzint kapna. Indításkor pörög rendesen, majd beáll az alapjárat, kb 10-15 km megtétele után ha leállítom, vagy leáll akkor van gond.
(#) mormogipapa válasza VIM hozzászólására (») Jún 2, 2016 /
 
zolika60: Köszi, VIM: Mi a könyv címe amiből bemásoltad a képet?
(#) VIM válasza mormogipapa hozzászólására (») Jún 3, 2016 /
 
Szia! Ezek a rajzok megtalálhatók a neten is. Előbb találok rá ott mint a saját könyvtáramban.
(#) vassi95 hozzászólása Jún 8, 2016 /
 
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy egy 98-as Citroen Xantia 1.9TD-ből szeretném kiolvasni a hibakódokat. ELM327-es olvasó nem működik vele. Mint olvastam, az csak a 2003 utáni autókkal kommunikál. Mivel lehetne kiolvasni a hibákat? Olvastam valami ledes kivillogtatásról, találtam rajzot is, csak a pozitív ágat nem tudom hova csatlakoztassam.
(#) Tomi20 válasza vassi95 hozzászólására (») Jún 8, 2016 / 1
 
Szia

Pont rértem, megkerestem, Ezen a linken szerintem megtalálod amit keresel, kis leírással, a 250-edik oldalon van az amit keresel. Évjárat szerint ez az autó pont típusváltásnál készült, fogalmam sincs, hogy milyen csatlakozó lehet az autóban, de remélem segítettem. Javaslom a többieknek is a PDF letöltését, nagyon sok infó van benne a régebbi autókról is.
Most olvasom csak, hogy akkor az autón OBD1 csatlakozó lehet, így nem biztos, hogy segítségedre van az előző linkem, olvass utána Citroen fórumokon, biztos van megoldás.
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2016
(#) molnarp válasza vassi95 hozzászólására (») Jún 9, 2016 /
 
Szia! Az Uniscan ismeri, sőt nagyon sok 2000 előttit kezel. Kb3000ft-ból meg lehet építeni, de lehet találsz készen is. Annyi, hogy régi gépen,DOS alatt fut és kell neki 2db COM port. Nézz át az Uniscan/Euroscan topicba.
(#) vassi95 válasza molnarp hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Sziasztok! Köszönöm a válaszokat! Átnyálazom azért a pdf-et is, ártani nem árt. Meg utánanézek ennek az uniscan-nek is.
(#) Chipmunk1960 válasza vassi95 hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Az ELM 327 3 féle kódot ismer. ISO9141; L>15.láb, K>7. ; CAN-L> 14. CAN-H>6. ; J1850 Bus+ >2. Bus- >10 láb. +12V> 16. Signal Gnd> 5. láb. Ha ezek valamelyikével communikál a Citroen ECU-ja akkor egy átalakító kábel segítségével összeköthető a másfajta csatival, s kiolvasható.
(#) Robid hozzászólása Jún 12, 2016 /
 
Sziasztok! Az utóbbi napokban nem húz egyenletesen az autó , egr, fojtószelep ház, tisztítva semmi változás. A lambda szondán látható jel utalhat elhasználtságra? Gondolom ennek a hibája is okozhatja ezt a problémát.
(#) attika válasza Robid hozzászólására (») Jún 12, 2016 /
 
Azt jó lenne tudni, hogy pontosan milyen autó ez mert típust nem írtál.
(#) Robid válasza attika hozzászólására (») Jún 12, 2016 /
 
Suzuki Ignis, 150 ezer km.
(#) attika válasza Robid hozzászólására (») Jún 12, 2016 /
 
Keresek neked rajzot ha találok.
A lambda szondát ki tudod mérni"Persze nem 100%-ra) multiméterrel is.
Sok ignisnél volt gond,hogy gyárilag kihagyták a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőjénél a kis O gyűrűt és a fogyasztása ugrott meg drasztikusan.
Következő: »»   216 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem