Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
köszönöm ezt ismerem és rettentő drága legalábbis nekem az más esetleg?
Ó azt elfelejtettem írni hogy hogy a túlnyomásszelep helyére lehet tenni bojlerből valót is, csak az nem biztos hogy kapni 8 barra.szerintem egy ilyen dolgon nem szabad spórolni, nem éri meg.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2016
Szerintem a kérdésed jobban illik ide:Bővebben: Link
Sziasztok! Elkészült az én komprim is. Két hengeres kb.120 ccm kompresszor 1,5kw 1450f motor 1:2,2 áttétel 65 literes lpg tartály . 11 bárig bírta a motor ,ott már erőlködött,de 8-9 bárig szépen ment.a kép még szerelvények nélkül Nyomáskapcsoló kelleni fog majd....
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2016
Ki van kenve a tartály belseje valami védőbevonattal? Mert a hegesztéseknél igencsak rozsdásodni fog.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2016
Kontakt nyomásjeladós mérőórával, de ezért nem fizet senki egy vagyont ki, egyszerűen egy
nyomáskapcsolót építenek be.
Egyenlőre csak a kompresszor kiköpködött olajával
Sajnos bedöglött a tk 200-asom igy kényleten vagyok lecserélni.
Jó lenne ugyan ilyet szerezni de nem nagyon találok csak arany árban. Esetleg ez mukodhet?http://www.jofogas.hu/somogy/2_Hengeres_kompresszor_50388269.htm Gondolkodtam még zil-en de ugy rémlik az kényszer olajzásu és nem akarok még olajpumpával is babrálni. u.i.:http://www.jofogas.hu/komarom_esztergom/Kompresszor_kethengeres_49379234.htm Erről valaki tudná mi fajzat?
Üdv!
Köszi a választ. Ezen agyalok én is, csak nincs a környékemen olcsó/jó esztergályos, vagy legalábbis én nem tudok róla. Nincs esetleg képed a saját kompiról? Márcsak, ha nem szabadalmaztatott trükkökről van benne szó. Ezt az egyetlen lyukat én is sajnálom betömni,( lehegeszteni, ezért gondolkodom rajta, hogyan lehetne szépen/jól megoldani a dolgot, nameg, mivel nem vagyok minősített hegesztő, így kicsit tartok a hegesztéstől. Igazán azt sem tudom, hogy CO-val, vagy ívvel, neadj'isten lánggal kellene hegeszteni. Bár, lehet hogy csak én bonyolítom túl a dolgokat. Végül is a vízleeresztőhöz is hegeszteni kell egy csapot alulra, nem? Most jut eszembe: A tartályra szerelt betöltő szerelvényt elhoztam a tartállyal együtt, bár tróger állapotú (levagdosott csövek) de bronz, eddig tömített, lehet, hogy azzal is meg lehetne oldani.
Esetleg még egy kérdés: Szerintetek elegendő 3/8-os csatlakozást tenni a nyomáskapcsoló alá, ha az alatta lévő elosztó-csatlakozóról vételeznék szabályzott nyomású levegőt? Magyarán elég a 3/8-os cső áteresztőképessége mondjuk plazmavágáshoz, légkulcsnak (barkács célra) stb., vagy inkább tegyek fel 1/2"-os csatlakozót külön? (esetleg 1/2"-os T elosztó a kapcsoló elé és a szűkítsem 3/8-ra a kapcsolóba?
Köszi a segítséget előre is.
Köszönöm a tanácsot. Úgy fest sikerül szerezni nyomás kapcsolót. Szeretnék a bekötéshez is segítséget kérni. De azt szerintem e-mail-ben.
Meg tudod majd mondani ha kész mennyi idő alatt tölt meg x bar nyomásra y térfogatu tartályt z fordulaton?
Gondolkodom hasonló hűtőkompresszoron. Jó lenne mert csendes de félek nem tudna elég levegőt termelni.
Bőséggel elég a 3/8"-os csatlakozás. A légkulcs csatlakozója úgyis 1/4"-os. A gyorcsatlakozókon nagyobb veszteséged fog adódni, mint az 1/2-vagy 3/8"csöveken. Ha elég tápnyomásod van, és csak a légkulcs előtt, közvetlenül szabályzod vissza, akkor még az 1/4"-os csatlakozásokkal sincs gond.
Köszi PIRO. Esetleg abban tudnál segíteni, hogy a tartályból kiálló csövet mivel varrjam oda? (Ív, CO, Láng?) Köszi.
Sziasztok!
A következő elrendezésű kompresszort, egy asztalos műhelynek készítettük haverommal ketten. Ezzel az elrendezéssel stabilabb a gép mert a súlypontja lent van. A hűtőventilátor a főkapcsolóról ment direkt. A kompresszort hajtó motort a nyomáskapcsoló működteti. Persze lehetne fokozni a kompi hengerén elhelyezett hőérzékelővel…stb. Külön felhívom a figyelmet a légtartályra – a légcső elé- szerelt légszűrőre, - páraleválasztóra. Abban elég jól lecsapódik az olaj, és a vízpára. Ez ugye festéskor, nem mindegy… Egyébként gyári gépeknél sem láttam még ilyen elrendezést. Én kreáltam -emlékezetből, a kissé sematikus rajzot. Remélem értelmezhető...
Nem lenne jobb a nyomóágba tenni a radiátort?
Jobban hűtené a nyomott levegőt és ott is lecsapódik a pára. Egy csapon le is lehetne ereszteni. Kérdés birná e a 10 bar üzemit. Én most egy hőcserélőt teszek be a nyomóágba. Reményeim szerint 10l vizet fel tud melegíteni kézmosáshoz műhelybe.
Hali !
Az elrendezésre egyszerű a magyarázat. A tartály tölti be az "alváz" szerepét is, nem kell külön váz a gépészetnek, ergo könnyebb és olcsóbb a berendezés... A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2016
A mi elrendezésünknél nem számított annyira a mobilitás. Betámasztották a sarokba oszt' jóvan... Ott elvolt magában... Egy festőkamrát szolgált ki. A karbantartások idejére toltuk ki a helyéről. Tehát ez olyan stabil megoldás A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2016
Attól függ, milyen berendezéseid vannak.
A "CO"-t nem ajánlom, mert annak a beolvadása csalóka, nem feltétlenül elegendő. Lánggal, ha elég gyakorlott vagy, akkor szépen és jól fel lehet hegeszteni a csonkot, ez biztos. Az "ív" alatt nem tudom mit értesz. Ívhegesztés a bevont elektródás kézi, és az AWI is. Én ez utóbbit ajánlanám, amennyiben elérhető. Ha nincs, akkor bevont elektródával is fel lehet elég stabilan hegeszteni. Ha fér, én biztosan több varrattal tenném fel, mondjuk 1 gyök, és két takaróvarrattal. Hivatalosan nyomástartó edényt otthon nem javíthatsz, hegeszthetsz, szerkezetileg nem módosíthatsz, így mi sem ajánlhatjuk! Hegesztés, és korróziógátló kezelés után, a tartályt töltsd fel vízzel, és végezz nyomáspróbát, a legnagyobb üzemi nyomás másfélszeresével! A próbát 4x ismételd meg legalább, de inkább többször.
Köszönöm PIRO, igen sokat segítettél, azt hiszem nem csak nekem, hanem egy pár kezdőnek is a témában.
Mindegyik "hegesztő cucc" van itthon, csak a gyakorlatom hiányzik. Mivel van a családban víz-gázszerelő, lehet, hogy megkérem csinálja meg a varratot, ne robbantsam fel a garázst. DE az is lehet, hogy a régi, lyukas tartályon gyakorolok, szétvágom, legalább benti oldalon is látom, mit csináltam.... Amúgy "természetesen "hivatalos" céget fogok megkeresni a javítással kapcsolatosan, de legalábbis minősített hegesztőt. Még felmerült egy kérdés bennem. A kovácsolt, belső menetes 1/2"-os csőtoldót hogyan érdemes (erősség miatt) behegeszteni? Süllyesszem bele a tartályba, vagy ültessem rá a lyukra? (mondjuk leeresztőnél nyilván előbbi) Más: Épp tegnap láttam egyik hirdetési oldalon olyan eladó kompresszort, aminél a töltő cső a mosógép kifolyócsövével volt rákötve a tartályra, a cső pedig egy dróttal rádrótozva a csonkra. Hát.....
Ha minősített hegesztőnek adod oda, mondjad meg neki, hogy a gyökben teljes átolvadást szeretnél.
Kovácsolt vizes cuccok nem szoktak lenni. Amire te gondolsz, az öntve van, az öntött vasat pedig nem tudod bevarrni sehogy sem, mert 95%, hogy elreped a hegesztés mellett két nap múlva, terhelés nélkül is. Lehet kapni kifejezetten felhegesztésre szánt csőcsonkot, vagy egy már menetes cső végét vágd le, és azt hegeszd fel. Ha van vízszerelő ismerősöd, és van 1/2"-os menetfúrója, készíttethetsz vele olyan csövet, amibe belefúrja a menetet, majd ezt hegeszted fel. nagyon sok variáció van.
Köszi. Arra gondoltam én is, csak szakmaiatlanul fogalmazok. Jólmegaszontam..
Na, ilyet vettem: csonk Remélem ez jó lesz. Tényleg köszi a segítséget. Azért azt jól gondolom, hogy az ex lpg tartály külső falára (átégetés nélkül kb 25A-el Co-val, 1-2 cm-es csíkban ráhegeszthetek motortartó keretet, keréktartót? Ez nem gyengíti el a tartály falát?
25A-el? Az csak fröcskölni elég meg hideg kötésnek
Na jó, legyen 35. Elgyengíteni nem szeretném a falat semmiképp..
Nem bántásból írom, de látom nem értesz hozzá.
A 35A is borzasztó kevés, 60A vagy inkább fölötte gondolkozz, az általad említett árammal meghegeszted akkor valószínű hideg kötést fogsz csak elérni. Nem csak áramban, hanem sebességben is kell gondolkodni. Meg lehet csinálni akár 80A-el is ha elég gyors vagy, de gyakorlat híján nem javaslom neked ezt a műveletet.
Világos, nem bántasz meg, tudom, elismerem, hogy nem értek hozzá. Ezért is valószínű, hogy inkább szakira bízom, azért ekkora nyomás nem játék, főleg zárt térben. Úgyis megyek méhtelepre, hozok gyakorolni anyagot, aztán megyek NASA űrhajót hegeszteni.
Az elgyengítés amit említesz az nem olyan dolog ,ha átolvad anyag, akkor már elgyengült, akkor gyengítheted az anyagot ha esetleg szegély beégéses varratot produkálsz, aminek a varrat mellett van egy "árok" ott vékonyabb lesz az anyag fala.
Most, hogy zoly15 válaszán elgondolkodtam, rájöttem: Nincs előttem a gépem, de ha jól emlékszem, 30A-től kezdődik a skála, szóval nem is hegeszthettem 25A-el. Igaz én csak vékony, korrodált lemezeket "heftelgettem" szóval ott elég volt a 30-35A. A gáztartály súlyából saccolom, hogy itt lehet min 1,5-2 mm is a falvastagság, úgyhogy "lehet tolni az Ampert., reálisabb a 60A, hogy rendesen egybeolvadjon. Mindegy, nem mentegetőzöm, igyekszem tanulni, ez sem egy 2 nap alatt tanulható szakma. Amikor nekem mutogatták a hegesztést a szakközépben, akkor még csak bevont elektródás kézi, meg láng volt, a többi nem is volt, vagy legalábbis vitrinben tartották.
De azt gondolom nem off-olom tovább a topicot. Köszi az eddigi segítséget.
Kezdjük ott, hogy "CO" gépeken általában nem az áramerősséget állítjuk. Alapvetően az előtolási sebességet állítjuk, és a gép ehhez képest növeli az alkalmazott áramerősséget. Persze professzionális gépeknél ebbe bele lehet nyúlni kézzel.
Én a tartályra nem hegesztenék fel semmit, inkább a tartályt rögzíteném a keretre, valami bilincses módszerrel. A hegesztés mindig gyengít, de ami sokkal fontosabb, hogy maradó feszültséget hoz létre az anyagban, na ettől szokott kihasadni a tartály oldala. |
Bejelentkezés
Hirdetés |