Fórum témák
» Több friss téma |
Akadt már, aki kísérletezett vele. Reméljük, él még.
Nem ajánlható. Soros motor, terheletlenül nagyon nagy lehet a fordulata. Az asztali körfűrész üresen nagyon visítana, megégetné a fogakat (kivéve keményfémlapkás). Fogáskor belassul de nagy nyomatéka miatt vissza is vághat. Balesetveszélyes. Ha megoldható a fordulatszámkorlátozása, akkor elfogadható.
Üdv! A hajtást nem tudod levenni, abban van a motor egyik csapágya is. Inkább hagyd rajta és még így is lassítani kellene, hisz kb 6600-at forog a kihajtás.
Sziasztok!
A medence keringető szivattyúnk víz alá került a gépészeti aknában. Ez idő alatt nem működött, áram alatt sem volt. A víz eltávolítása után nagyjából egy napot száradt, majd beindítottam. Azóta bizonyos idejű működés után (10-15 perc) levágja a FI relét. Mit lehet vele csinálni? Szétszerelés, szárítás megoldás lehet?
Belső vizesedés esetén szerintem azonnal jelentkezne a hiba. A melegedés (hőtágulás) hatására érhet oda valamelyik tekercsszál, amihez nem kellene.
Közben szétszedtem, volt benne víz. A tekercs így néz ki Bővebben: Link száradás után jó lehet még?
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2016
Próba szerencse. Tedd ki a napra, az sem baj, ha több napig szárítod. Veszteni valód nincs. Kár volt vizesen kipróbálni.
Ha csak egy mód van rá, sűrített levegővel fújd át a tekercseket alaposan. A hajszálcsövesség miatt több napig lehet víz a tekercsek között.
Köszönöm, sűrített levegőt kipróbálom. Sajnos nem számítottam rá, hogy belemegy a víz, ha tudtam volna, nem indítom be. Esetleg megéri újratekercselni? Csak mert egy új szivattyú 63 ezer lenne.
Reménykedjünk egyenlőre, hogy jó maradt. Egyébként a tekercselés olcsóbb mint az új szivattyú.
Reggel óta folyamatosan megy gond nélkül. Szerintem rendben lesz. Köszönöm az ötleteket mindenkinek.
Szárításra mostanában kiváló az időjárás.
Szép napot!
Adott egy Kukorica daráló, egyfázisú, eredeti 1974. gyártás.. Egyik napról a másikra nem indult. Először a kapcsolóra gyanakodtunk - egy régi háromfázisú kapcsolón (piros-zöld gombos) megy be a rendszerbe a fázis és a nulla is. Úgy tűnt, hogy a kapcsolóban az egyik ág szakadhatott meg, ezért azt átkötöttük a harmadik, eddig használatlanra. Úgy tűnt így jó.. 2 napon belül megint nem indult és elkezdte a beleépített 10A biztosítékot leverni, ha próbáltuk indítani. Megbontottuk, kiszedtem a két kondenzátort belőle(2db 16µF 400V), multimétert rájuk raktam. Az egyiknél rövidzárat sípolt egyből. Boltba el, hoztunk 2 újat (16µF 450V), beleforrasztottuk a régi helyére. Első indításra megy, aztán a következőknél megint nem. Csak búg a tekercs és ha előtte lendületet kap, aztán ráindítok, már megy, de gyenge teljesítménnyel, szóval mintha nem is lenne segédfázis ?! (bár még főfázis se). Illetve most már a kapcsoló old ki 6,2A-nél egy kis szenvedés után, nem pedig a biztosíték. További szép napot!
Nem akarlak elszomoritani, de a leirásod alapján arra gyanakodnék, hogy a zárlatos kondenzátor miatt valószinűleg leégett a segédfázisa a motornak. Ha van a közelben normális tekercselő, akkor én elvinném hozzá, lehet hogy nem is kell teljesen újratekerni. Viszont igy ne nagyon próbálgasd, mert jobb nem lesz tőle...
Rendben, köszönöm. Nem kínzom én feleslegesen, csak próbálkoztunk ezzel-azzal. Közben megnéztem a tekercseket, egyik sem mutat szakadást. Bár lehet ez pillanatnyilag van csak így.
Akkor vagy csere lesz vagy újratekercselés.
Valamint széthúzva azonnal látszik, ha van "sültebb" része....
A segédfázis tekercsed menetzárlatos. Sajna de újra kell tekercselni a motort.
Elpumps CP 207 tip szivattyú forgórész tengelye tönkre ment/ szimering helye, ékpálya,/
Tengely csere megoldható, vagy kompletten lehet kapni???
Szia! Futtasd fel (rakasd fel) rézzel és szabályoztasd le esztergályossal, talán még egy darabig tudod használni a normál szimering mérettel.
Szervusztok!
Kedvenc aszalógépem megállt. Miután kihült bekapcsoltam, az időzítő működik, a hőszabályozás működik, de a ventillátor áll. Kb 1 éves - igazából nem sokat ment. Gari már nincs, szétszedtem. Az rendben, hogy hogy a motort tápláló triak nem ad áramot, hétfőn cserélem. De gondoltam a motort is vegyük szemügyre: 15Mohm-ot mértem a két kapocs között. Ez normális? Ránézésre 2 tekercs, nagyon vékony drótból.
Az sok, szinte biztos, hogy szakadt a tekercs. Általános méret: 120 x 120 mm. Az ilyenek nem is olyan drágák. Nem fér be a régi helyére? Sőt, kissebbek és nagyobbak is vannak.
Köszönöm a válaszod, megerősítettél abban, hogy nem csak a triak szállt el, hanem a motor is defektes - a manóba. Körül nézek mivel helyettesíthetném. A triak cseréje után kiderül, hogy hány volt-tal is táplálták ( bár valószínű, hogy 220 volt-al, az egyik szál a panel testjén, a másik szál a triak MAC97A6 mt2-es lábára megy. a triak mt1 lába meg a 220-as bemeneten.)
Végigmazsolázva és átmérve az elektronikát -triak teszterrel megmérve- motor nélkül, megjelenik a kapcsolt feszültség -220v- .
A motor viszont biztos rossz. A kérdésem az lenne, hogy hol lehet ilyen villany motorokat vásárolni? ez 220v 20w.
A motorra ragasztott cimkén ez áll:
H16/58 FD1000.006 BIANOR 25/15 Italy hol lehet ennek a lelőhelye? A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2016
1. őskőkorszaki szalagos magnókból
2. lemezjátszókból 3. valamivel "újabbkori" mikrosütők ventillátora 4. stb. (a pincében hányódik 5-6 db, a többit már kidobtam. )
Köszönöm a válaszod!
(van is otthon rossz mikró) De egy gyenge pillanatomban betértem egy motortekercselő szakihoz, aki 10 perc alatt kiszedte belőle a hővédőt. Olyan pici volt, hogy a ráhúzott zsugorcső alatt nem is sejtettem, hogy van ott még valami a forrasztáson kívül. - A "tanulópénz" néhány sör volt - megint tanultam valamit. Egyébként a családot kifaggatva, a szerkentyű egy vastag pokrócra lett letéve és a légáramlás már kevés volt neki, túlmelegedett.
Sziasztok!
Van egy porszívó motor, fordulatszám szabályozós. Kicseréltem benne a csapágyat, mert az előző tönkrement, és nem pörgött rendesen a motor. A javítás után használtam, majd állt pár hetet. Most mikor elővettem, max fordulaton kb fél perc után elkezdett amperszagot adni, dadogni, meg ívhangot hallatni a szénkeféktől. Szétszedtem, és piros szikrákat hányt, alacsonyabb fordulaton nem csinálja intenzíven. Letörtem a szénkefék sarkát, megnéztem, hogy elég lazán járnak e a tartóban, esztergán felcsiszoltam alaposan a kommutátort, összeraktam de nem lett sokkal jobb. Alacsony fordulaton nem tapasztalok lényeges szikrázást. Mi lehet ilyenkor a probléma? Menetzárlat van már valamelyik szegmensen, vagy nem jó a kontakt a szénkefe és a kommutátor között?
Ha nem a szénkefe rugóerővel van a baj, akkor valószínű a menetzárlat.
Majd szétkapom még egyszer, és megnézem, hogy a szénkefe rugóin érdemes e feszíteni, vagy sem, de úgy érzem, hogy azok rendben voltak!
Üdv Urak! Van egy 220v-os villanymotor ami egy oszlopos fúrón van és az a probléma, hogy rá kell segítenem kézzel az elindulására mert csak búg ezután elindul de ha fúrok vele nagyon gyengének tűnik és megáll és aztán elindul visszafelé. mi lehet a gond?
Azért ennél többet kellene tudnunk, mert nem csak egyféle oszlopos fúró és villanymotor létezik. Egy jó felbontású fénykép a villanymotorról, az adattáblájáról segítene abban, hogy segíthessünk. Ennyi információ alapján egyet tudunk, nem indul a motor és gyenge. Valószínűleg kondenzátor hiba, de nem szeretnék találgatni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |