Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kondenzátor
 
Témaindító: Alba, idő: Nov 30, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   73 / 101
(#) pisti89 válasza spdrfx hozzászólására (») Máj 15, 2016 /
 
Mindenkinek más a füle.
Mivel a wima nem drága dolog, szerintem vegyél belőle 2db-ot és próbáld ki te mit hallasz.
Én pl az eggyik csöves erősítőmbe több félét raktam és mindig átforrsztottam a kábelt a teszteléshez, nekem pl jobban tetszik a Wima mint a régi olajpapír.
Hol lehet észrevenni a különbséget, ez egyszerű a határfrekvencia közelében, de máshol is érezteti a hatását, ugyanis nem egy adott frekvenciát hallgatsz, mély-magas aránya, fáziscsúszása észlelhető.
Vannak akik azt is hallják, ha fordítva van a konnektorba dugva a dugvilla, de ez már más téma.
Próbálgasd a pénztárcádnak megfelelően mi az ami a te füledhez illeszkedik.
(#) Simon mondja válasza spdrfx hozzászólására (») Máj 15, 2016 /
 
Mindenen hallassz különbséget. Ha a kedvenc zenéd jobban "változik" a csatolás miatt, akkor az a csatoló fog tetszeni... Egy wimán ne spórolj. Egy (szintkapcsoló) yaxley 800 forint. Akár többet is köthetsz párhuzamba (rácslevezető), és kapcsolgathatsz a csatolópárok között.
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2016
(#) bbb válasza granpa hozzászólására (») Máj 15, 2016 /
 
Megtaláltam a rajzot a kondin. Gyakorlatilag utána végig követve kiderült, hogy a hőbiztosíték volt a bűnös. Az idők során vetemedett annyit a kis fém lemezke, hogy állandóan nyitva volt a kör, így sose jutott el az áram a szénkeféig. Ezt megigazítva és a kapcsolót megjavítva már remekül üzemel a szerkezet.
Köszönöm a segítséget!
(#) gábris95 hozzászólása Jún 29, 2016 /
 
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni eme a kondenzátor értékének megállapításához.
Továbbá jól tudom-e azt, hogy a kondenzátornak üzemszerűen nem szabadna melegednie ugye?
Előre is köszi!
(#) pucuka válasza gábris95 hozzászólására (») Jún 29, 2016 /
 
Egyáltalán nem biztos, hogy kondenzátor. Én inkább NTC .nek nézem, az pedig melegedhet is üzemszerűen, kondenzátor nem.
(#) teszti hozzászólása Júl 2, 2016 /
 
Helló

Követek el hibát azzal ha egy adott értékű kondenzátort 4-5db kisebb értékűvel helyettesítem, hogy kijöjjön a kapacitásérték?
(#) Bakman válasza teszti hozzászólására (») Júl 2, 2016 /
 
Ha a feszültségtűrésük megfelelő és az áramkör nem kényes az ilyesmire, akkor nem.
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2016
(#) teszti válasza Bakman hozzászólására (») Júl 2, 2016 /
 
Laptop tápáramkörbe kellene.
(#) Bakman válasza teszti hozzászólására (») Júl 2, 2016 /
 
Ott is van több pozícióban/feladattal rendelkező kondenzátor. Van olyan hely, ahol nem szerencsés sündisznót csinálni.
(#) kvic hozzászólása Júl 11, 2016 /
 
Sziasztok!

Adott a mellékelt kapcsolási rajz. Egy 6V-os motort szeretnék meghajtani 16V váltófeszültségről (modellvasút sín). Pufferként szeretném használni a kondenzátort, hogy amikor nem vesz fel feszültséget a sínről (néha nem érintkezik jól a por miatt vagy váltón halad át), akkor is menjen a motor. R = 100 ohm, a kondi 2200µF-os 25V-os, a diódák 1N4007 típusúak.

Az a gondom, hogy nem indul el a motor, mintha nem tudna felvenni elég áramot. Ha a változtatható ellenállást max. állásba tekerem, akkor a kondenzátor feltölt, és utána ha lejjebb tekerem az ellenállást, elindul a motor, viszont kb. 10-15s után megáll. Közben az 5V-os feszültség stabilizátor nagyon felmelegszik (szerintem az tilt le, azért áll le a motor). Szerintetek hogyan kéne változtatni a kapcsoláson hogy jó legyen?
(#) erbe válasza kvic hozzászólására (») Júl 11, 2016 /
 
Elhibázott az egész. 6 V-os motorhoz, ami előtt előtét ellenállás is van, miért 5 V-os stab. IC-t teszel? Lehetne 8 vagy 9 voltos. Nincs rajta hűtőborda. A trimmer is soványka. Nem tenném a stab IC mellé, mert az is fűti. Az R ellenállás is túl nagy értékű, de a mérete picurka. De tulajdonképpen felesleges, mert ha DC-ről hajtod a mozdonyt, akkor is pufferelheted, csak egy dióda kell elé. Ha már megy, azt a néhány centit áthúzza a 8-10 V-ra töltődött kondi is meg a lendület. Ha nem akarod, hogy túl hamar elszikrázzon a csuszka, tehetsz a dióda elé ~10 Ohm-os vagy 4,7-es ellenállást.
Úgy gondolom, az elképzelés, hogy a vonat egész nap tekereg (kirakatban?). Nem kell irányváltás,...
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2016
(#) kvic hozzászólása Júl 12, 2016 /
 
Elvileg ez egy porszívó kocsi lenne, ami felszedi a port a sínről meg a környékéről. A motor a lapátkerékkel együtt egy kínai USB-s billentyűzetporszívóból van, ott ugye 5V-on üzemel, ezért is van az 5V-os fesz.stab (neten láttam, hogy ez tulképp. egy 6V-os motor). A potenciométer csak azért kell, mert ha ráteszem a vasúti kocsi felépítményt, akkor az egész le van fedve és ki van lyuggatva a lapátkerék körül, hogy a levegőt tudja kinyomni, viszont így rátett felépítménnyel kívülről tudom szabályozni, mennyire forogjon a motor, ha esetleg túl sok levegőt nyomna ki, de a lyukakon nem tudja, akkor se legyen baj. A hűtőborda problémás, nemigen van neki hely + az egész zárt kocsiban van, szóval nem tudom mennyit érne. 9V-os fesz.stabbal kevésbé melegedne? Azt írod, R felesleges. Modellvasút dekódereknél láttam, hogy tesznek a kondi elé, nehogy túl gyorsan feltöltsön, mert az tönkreteszi a kondit (?), vagy nem így van? Ha R helyett diódát teszek, akkor ugyanoda tegyem ahol az ellenállás van most? Csúszka alatt mit értesz, a potenciométert? Bocs, kezdő vagyok...
(#) erbe válasza kvic hozzászólására (») Júl 12, 2016 /
 
Emiatt célszerű egy kérdéshez mellékelni, mit is szeretnél és hogyan képzeled el. A 16 V váltakozó táplálás általában sokkal gyengébb, mint a DC hajtás, azt a kiegészítő szerelvényekhez szokták használni.
Hova teszi a port, amit felszív? Nem a potméter létét kifogásolom, hanem a méretét. A csúszka (csúszóérintkező) ami az áramot veszi a sínről. Kis ellenállás kell, hogy túl nagy áramok ne tudjanak kialakulni az érintkezés megszakadásakor és újra kapcsolódáskor. Nem a kondi menne tönkre. De a 100 Ohm nagyon sok. Valóban annak a helyére kell a dióda és ellenállás, de utána nem kell másik dióda. Mi hajtja a mozdonyt? Vagy ez egy, a mozdony után kötött porszívókocsi? Akkor meg hogyan teszed rá a sínre a mozdonyt hajtó DC-t és a 16 V AC-t egyszerre?
(#) kvic hozzászólása Júl 12, 2016 /
 
A kocsi felépítménye kamrás, szóval van egy kamra a motornak, előtte egy aluhálóra feszített papírzsebkendő réteg fogja fel a port, előtte van a portároló kamra, ha megnézed a 2. képet, ide csatlakozik be a két szívószál csonk, amin keresztül felszívja a port. Az utolsó kamrában van az elektronika. Bocs, baromságot írtam, DC, nem AC, csak bipoláris DC, igazad van... Amúgy mozdony után kötöm, nem megy önállóan. Akkor valahogy így kéne, ahogy a mellékleten van?
A fesz.stab. hőtermelését nem tudom valahogy csökkenteni?
(#) erbe válasza kvic hozzászólására (») Júl 12, 2016 /
 
Inkább így:
Porszívózás közben nem akarsz száguldozni a vonattal? Azaz nem teljes 16 V-ot fog kapni. Lehet, hogy még stab kocka se kellene, csak egy nagyobb potméter. Tehetsz LM317-et, ez szabályozható stabilizátor, vagy csupán egy teljesítménytranzisztort. A hűtést nem úszod meg. Teljesen mindegy, mit raksz be, az melegedni fog. Felraktad a paneled valami lábakra. Ahelyett hűtőtönköt is tehettél volna. Egyébként egyszer kell kikísérletezni, mekkora áram kell a motorodnak, onnan akár fix ellenállás is lehetne.
(#) kvic hozzászólása Júl 12, 2016 /
 
Kösz a segítséget!
A lábak között amúgy a kondi van, és műanyagok a lábak meg a kocsi alapja is. LM317LZ, amit linkeltél, az karcsú picit, nem (a 100mA miatt)? Potenciométerből mondjuk ez jó lehet ? :
poti
(#) kadarist válasza kvic hozzászólására (») Júl 12, 2016 /
 
Szia!
Erre gondolt: Bővebben: Link.
(#) erbe válasza kvic hozzászólására (») Júl 12, 2016 /
 
Nem linkeltem, azt a Hestore adhatta hozzá. Az LM317 1,5 A-es. Az a potméter semmiképpen nem jó, se értékre, se teljesítményre. A megfelelő tanácshoz tudni kellene a motor áramfelvételét normál üzemi körülmények között (beépítve, minden szerelvénnyel együtt) 5 V-ról. Szerintem ~100 Ohm, 3 W-os talán megfelelne. Arra figyelj, hogy vagy egyik kell, vagy a másik! Az LM317-hez is kell potméter, ha igaz, 500 Ohm. Oda pici is megfelel. Most néztem, az LM317-T adatlapján 5 kOhm van. Ehhez 2,2 A tipikus áramot írnak.
LM317-T
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2016
(#) kvic válasza erbe hozzászólására (») Júl 12, 2016 /
 
Akkor csak még 1 kérdés: ha LM317-et választok nagyobb poti helyett, akkor 2 ellenállást kell rakjak be és feszültség szabályzó üzemmódban kell működtessem (az alsó ellenállás lehet egy gyengébb potméter), vagy csak 1 ellenállással áramszabályzóként, és az az 1 legyen potméter? Mert a leírásban mind2 ábra szerepel.
(#) erbe válasza kvic hozzászólására (») Júl 12, 2016 /
 
Jobb a feszültségszabályzó beállítás, mert indításhoz nagyobb áram kell, amit ez a beállítás biztosítani tud. Állandó árammal, ha túl alacsonyra van állítva, megragadhat a motor.
Kényelmesen elfér a hűtés. Akár a kocsi vége felőli lábakat is kicserélheted hűtőbordára, de ha alu lemezt meghajtasz L alakra, fentről mellé csúsztathatod.
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2016
(#) kvic válasza erbe hozzászólására (») Júl 12, 2016 /
 
Az ellenállásokból (kondi elé + R1 az LM317-hez) elég 0.4W-os vagy strapabíróbb kell?
(#) proba válasza kvic hozzászólására (») Júl 12, 2016 /
 
Esetleg ezt is megfontolnám, bár a motort nem tudom mennyire szereti.
(#) erbe válasza kvic hozzászólására (») Júl 12, 2016 /
 
Kondi elé 4,7 Ohm, 1 W. LM-hez R1 0,1-0,25 W.
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2016
(#) kvic hozzászólása Júl 13, 2016 /
 
Kösz a válaszokat! Hétvégén megépítem...
(#) Sam Seed hozzászólása Júl 17, 2016 /
 
Sziasztok!

SMD keramia kondenzator erteket hogyan tudom megällapitani? Nincs semmi räirva.
(#) erbe válasza Sam Seed hozzászólására (») Júl 17, 2016 /
 
Méréssel.
(#) Sam Seed válasza erbe hozzászólására (») Júl 17, 2016 /
 
Hogyha ätvezet?
(#) erbe válasza Sam Seed hozzászólására (») Júl 17, 2016 /
 
Az az első, amit kimutat a műszer.
(#) granpa válasza Sam Seed hozzászólására (») Júl 18, 2016 /
 
Akkor lehet, hogy 0 Ohm (átkötés), azért nincs rajta jel.
(#) kadarist válasza Sam Seed hozzászólására (») Júl 18, 2016 /
 
Írták már a másik topikban, hogy tekercs, azért vezet. Bővebben: Link.
Következő: »»   73 / 101
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem