Fórum témák
» Több friss téma |
Mindenkinek más a füle.
Mivel a wima nem drága dolog, szerintem vegyél belőle 2db-ot és próbáld ki te mit hallasz. Én pl az eggyik csöves erősítőmbe több félét raktam és mindig átforrsztottam a kábelt a teszteléshez, nekem pl jobban tetszik a Wima mint a régi olajpapír. Hol lehet észrevenni a különbséget, ez egyszerű a határfrekvencia közelében, de máshol is érezteti a hatását, ugyanis nem egy adott frekvenciát hallgatsz, mély-magas aránya, fáziscsúszása észlelhető. Vannak akik azt is hallják, ha fordítva van a konnektorba dugva a dugvilla, de ez már más téma. Próbálgasd a pénztárcádnak megfelelően mi az ami a te füledhez illeszkedik.
Mindenen hallassz különbséget. Ha a kedvenc zenéd jobban "változik" a csatolás miatt, akkor az a csatoló fog tetszeni... Egy wimán ne spórolj. Egy (szintkapcsoló) yaxley 800 forint. Akár többet is köthetsz párhuzamba (rácslevezető), és kapcsolgathatsz a csatolópárok között.
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2016
Megtaláltam a rajzot a kondin. Gyakorlatilag utána végig követve kiderült, hogy a hőbiztosíték volt a bűnös. Az idők során vetemedett annyit a kis fém lemezke, hogy állandóan nyitva volt a kör, így sose jutott el az áram a szénkeféig. Ezt megigazítva és a kapcsolót megjavítva már remekül üzemel a szerkezet.
Köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni eme a kondenzátor értékének megállapításához. Továbbá jól tudom-e azt, hogy a kondenzátornak üzemszerűen nem szabadna melegednie ugye? Előre is köszi!
Egyáltalán nem biztos, hogy kondenzátor. Én inkább NTC .nek nézem, az pedig melegedhet is üzemszerűen, kondenzátor nem.
Helló
Követek el hibát azzal ha egy adott értékű kondenzátort 4-5db kisebb értékűvel helyettesítem, hogy kijöjjön a kapacitásérték?
Ha a feszültségtűrésük megfelelő és az áramkör nem kényes az ilyesmire, akkor nem.
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2016
Ott is van több pozícióban/feladattal rendelkező kondenzátor. Van olyan hely, ahol nem szerencsés sündisznót csinálni.
Sziasztok!
Adott a mellékelt kapcsolási rajz. Egy 6V-os motort szeretnék meghajtani 16V váltófeszültségről (modellvasút sín). Pufferként szeretném használni a kondenzátort, hogy amikor nem vesz fel feszültséget a sínről (néha nem érintkezik jól a por miatt vagy váltón halad át), akkor is menjen a motor. R = 100 ohm, a kondi 2200µF-os 25V-os, a diódák 1N4007 típusúak. Az a gondom, hogy nem indul el a motor, mintha nem tudna felvenni elég áramot. Ha a változtatható ellenállást max. állásba tekerem, akkor a kondenzátor feltölt, és utána ha lejjebb tekerem az ellenállást, elindul a motor, viszont kb. 10-15s után megáll. Közben az 5V-os feszültség stabilizátor nagyon felmelegszik (szerintem az tilt le, azért áll le a motor). Szerintetek hogyan kéne változtatni a kapcsoláson hogy jó legyen?
Elhibázott az egész. 6 V-os motorhoz, ami előtt előtét ellenállás is van, miért 5 V-os stab. IC-t teszel? Lehetne 8 vagy 9 voltos. Nincs rajta hűtőborda. A trimmer is soványka. Nem tenném a stab IC mellé, mert az is fűti. Az R ellenállás is túl nagy értékű, de a mérete picurka. De tulajdonképpen felesleges, mert ha DC-ről hajtod a mozdonyt, akkor is pufferelheted, csak egy dióda kell elé. Ha már megy, azt a néhány centit áthúzza a 8-10 V-ra töltődött kondi is meg a lendület. Ha nem akarod, hogy túl hamar elszikrázzon a csuszka, tehetsz a dióda elé ~10 Ohm-os vagy 4,7-es ellenállást.
Úgy gondolom, az elképzelés, hogy a vonat egész nap tekereg (kirakatban?). Nem kell irányváltás,... A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2016
Elvileg ez egy porszívó kocsi lenne, ami felszedi a port a sínről meg a környékéről. A motor a lapátkerékkel együtt egy kínai USB-s billentyűzetporszívóból van, ott ugye 5V-on üzemel, ezért is van az 5V-os fesz.stab (neten láttam, hogy ez tulképp. egy 6V-os motor). A potenciométer csak azért kell, mert ha ráteszem a vasúti kocsi felépítményt, akkor az egész le van fedve és ki van lyuggatva a lapátkerék körül, hogy a levegőt tudja kinyomni, viszont így rátett felépítménnyel kívülről tudom szabályozni, mennyire forogjon a motor, ha esetleg túl sok levegőt nyomna ki, de a lyukakon nem tudja, akkor se legyen baj. A hűtőborda problémás, nemigen van neki hely + az egész zárt kocsiban van, szóval nem tudom mennyit érne. 9V-os fesz.stabbal kevésbé melegedne? Azt írod, R felesleges. Modellvasút dekódereknél láttam, hogy tesznek a kondi elé, nehogy túl gyorsan feltöltsön, mert az tönkreteszi a kondit (?), vagy nem így van? Ha R helyett diódát teszek, akkor ugyanoda tegyem ahol az ellenállás van most? Csúszka alatt mit értesz, a potenciométert? Bocs, kezdő vagyok...
Emiatt célszerű egy kérdéshez mellékelni, mit is szeretnél és hogyan képzeled el. A 16 V váltakozó táplálás általában sokkal gyengébb, mint a DC hajtás, azt a kiegészítő szerelvényekhez szokták használni.
Hova teszi a port, amit felszív? Nem a potméter létét kifogásolom, hanem a méretét. A csúszka (csúszóérintkező) ami az áramot veszi a sínről. Kis ellenállás kell, hogy túl nagy áramok ne tudjanak kialakulni az érintkezés megszakadásakor és újra kapcsolódáskor. Nem a kondi menne tönkre. De a 100 Ohm nagyon sok. Valóban annak a helyére kell a dióda és ellenállás, de utána nem kell másik dióda. Mi hajtja a mozdonyt? Vagy ez egy, a mozdony után kötött porszívókocsi? Akkor meg hogyan teszed rá a sínre a mozdonyt hajtó DC-t és a 16 V AC-t egyszerre?
A kocsi felépítménye kamrás, szóval van egy kamra a motornak, előtte egy aluhálóra feszített papírzsebkendő réteg fogja fel a port, előtte van a portároló kamra, ha megnézed a 2. képet, ide csatlakozik be a két szívószál csonk, amin keresztül felszívja a port. Az utolsó kamrában van az elektronika. Bocs, baromságot írtam, DC, nem AC, csak bipoláris DC, igazad van... Amúgy mozdony után kötöm, nem megy önállóan. Akkor valahogy így kéne, ahogy a mellékleten van?
A fesz.stab. hőtermelését nem tudom valahogy csökkenteni?
Inkább így:
Porszívózás közben nem akarsz száguldozni a vonattal? Azaz nem teljes 16 V-ot fog kapni. Lehet, hogy még stab kocka se kellene, csak egy nagyobb potméter. Tehetsz LM317-et, ez szabályozható stabilizátor, vagy csupán egy teljesítménytranzisztort. A hűtést nem úszod meg. Teljesen mindegy, mit raksz be, az melegedni fog. Felraktad a paneled valami lábakra. Ahelyett hűtőtönköt is tehettél volna. Egyébként egyszer kell kikísérletezni, mekkora áram kell a motorodnak, onnan akár fix ellenállás is lehetne.
Szia!
Erre gondolt: Bővebben: Link.
Nem linkeltem, azt a Hestore adhatta hozzá. Az LM317 1,5 A-es. Az a potméter semmiképpen nem jó, se értékre, se teljesítményre. A megfelelő tanácshoz tudni kellene a motor áramfelvételét normál üzemi körülmények között (beépítve, minden szerelvénnyel együtt) 5 V-ról. Szerintem ~100 Ohm, 3 W-os talán megfelelne. Arra figyelj, hogy vagy egyik kell, vagy a másik! Az LM317-hez is kell potméter, ha igaz, 500 Ohm. Oda pici is megfelel. Most néztem, az LM317-T adatlapján 5 kOhm van. Ehhez 2,2 A tipikus áramot írnak.
LM317-T A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2016
Akkor csak még 1 kérdés: ha LM317-et választok nagyobb poti helyett, akkor 2 ellenállást kell rakjak be és feszültség szabályzó üzemmódban kell működtessem (az alsó ellenállás lehet egy gyengébb potméter), vagy csak 1 ellenállással áramszabályzóként, és az az 1 legyen potméter? Mert a leírásban mind2 ábra szerepel.
Jobb a feszültségszabályzó beállítás, mert indításhoz nagyobb áram kell, amit ez a beállítás biztosítani tud. Állandó árammal, ha túl alacsonyra van állítva, megragadhat a motor.
Kényelmesen elfér a hűtés. Akár a kocsi vége felőli lábakat is kicserélheted hűtőbordára, de ha alu lemezt meghajtasz L alakra, fentről mellé csúsztathatod. A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2016
Az ellenállásokból (kondi elé + R1 az LM317-hez) elég 0.4W-os vagy strapabíróbb kell?
Esetleg ezt is megfontolnám, bár a motort nem tudom mennyire szereti.
Kondi elé 4,7 Ohm, 1 W. LM-hez R1 0,1-0,25 W.
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2016
Sziasztok!
SMD keramia kondenzator erteket hogyan tudom megällapitani? Nincs semmi räirva.
Akkor lehet, hogy 0 Ohm (átkötés), azért nincs rajta jel.
Írták már a másik topikban, hogy tekercs, azért vezet. Bővebben: Link.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |