Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Következő a felállás: Sarokcsiszoló állórész (mindkét tekercsének újratekercselése után) bekapcsol,felpörög a maximális (11500) fordulatra,pörög kb. 20 másodpercig,aztán szépen lassan mintha egy fordulat szabályozóval vezérelném,egyszer csak elkezd lassulni, fokozatonként mintha szó szerint fordulatszabályozóval venném le róla a fordulatot,fokozatosan.Megyen,pörög,viszont fokozatosan lassul, elér egy alacsonyabb szintet a forgása,abban is forog pár mp-ig aztán még lassabban és így tovább de nem várom meg a végét,nem akarom hogy leégjen, vagy nagyobb baj legyen. Igy is nagyon felmelegszik a vasmag. Megmértem mindkét tekercs ellenállását az állórészben, 11.6 ohm/0.3 keresztmetszetű huzallal tekercselve. Kérdésem a következő ,lehet az a baj hogy a tekercselés menetiránya nem stimmel? Vagy valami más a probléma? Válaszotokat előre is köszönöm! ![]() A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2016
0.62 mm-essel van tekerve? Van benn lágy-indító, azzal lesz baj. Rakj/csinálj egy próba-indítót, azzal indítsd.
Néhány adatot kihagytál. Először is milyen gyártmányú, típusú, teljesítményű a géped. Ahány, annyiféle lehet a tekercselése. A maximális üzemi fordulatát ismerjük, de terheletlenül nem szokás járatni, mert akkor valamivel magasabb a fordulata. Nem tesz jót neki. Azt nem írtad, hogy közben használod, terheled is. Nem lehetséges, hogy 2-2 szálat, 2 tekercset párhuzamosan kötöttek az állórészben?
Sziasztok!
Egy régi dobmotoros parkettacsiszolóról lenne szó. Nem tudja valaki mennyi az eredeti fordulata? Egy, vagy több fordulatos? Ezt már egy kolléga áttekercselte, persze rosszul. Két tekercset zárlatba kötött . Innentől nem lehet tudni, hogy vajon mit változtatott még rajta. Jelenleg csak 4 pólusú tekercselés van benne. 3 fázisu tekercseléssel, csillagba kötve 230-ról kondikkal ment, úgy-ahogy, míg elfüstölt. A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2016
Sziasztok!
Van egy aszinkron motoros ventilátorom, szeretném a fordulatát szabályozni, az lenne a kérdés hogy egy triakos szabályzás beválna, hosszútávon nem tesz kárt a motorban? A válaszokat előre is köszönöm.
Na látom mindenkinél okosabbat kérdezrem.
A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2016
Ha kicsi, árnyékolt pólusú a motor, akkor 20-30%-os szlipet még kibír. De természetesen a korrekt megoldás aszinkronra a frekvenciaváltó.
Ha nem követelmény a folyamatos szabályzás, akkor a motorral sorbakötött 1és 2 µF kondenzátorokkal és kapcsolókkal jobban jársz. Gyáriakban is ilyen fokozatkapcsolós megoldásokkal találkoztam, ha a motor nem leágazásos. De még azokat is ki lehet egészíteni plusz fokozatokkal ilyen módon. Nálam is le kellett venni a fordulatát televíziózáshoz, és éjszakai alváshoz a nagy hőségben, ugyanis zavart a zúgása. Ha nem akarod folyton tekerészni, ezt megoldhatod sorba kötött fix kondenzátorokkal. Azok a legolcsóbbak, nem melegszenek, és nem termelnek zavart. Amúgy meg bizonyos határok közt a triak is elmegy, ahogy az előttem szóló írta.
Ez egy kis teljesen elburkolt 250W os aszinkron motor 1fázisú 230V os, minden képen szükségem van a teljes tartományba való fordulatszám szabályzásra, a frekiváltóval az a gond hogy 1 fázisu motorra nem igazán van frekiváltó, vagyis van de az nagyon ritka és horror ára van. Egy triak U2008b kombón jár az eszem hátha beválna, hisz erre van kitalálva. Mondjuk egy ilyent.
Aszinkron motort nem lehet teljes tartományban szabályozni, még frekvenciaváltóval sem. Fizika. Nem arra készült.
![]()
Igen azt tudom kb 80%-ig lehet ha jól tudom a szlip miatt, de kb 20-80% között szeretném szabályozni.
Inkább fordítva. Felülről 20-30%-ot lehet lefelé módosítani.
![]() Ezalatt kiesik a szlipből és megáll.
Értem, tényleg egy frekiváltó kellene, de csak egy helyet tudok ahol árulnak, de ott meg se merem kérdezni mennyiért adják. Mégpedig ő lenne az.
![]() De holnap megnézek egy egyeszű porszívóból kioperált szabályzót, hogy avval hogy viselkedik.
A porszívóban más rendszerű motor van, nem alkalmas.
Frekiváltóval le tudod ennyire szabályozni, de nem tesz jót se a motornak, se a frekiváltónak. A teljesítménye felett meg ugrál a béka.
![]()
Üdv.1fázisú 230v os villanymotorokkal kapcsolatban lenne kérdésem.Van egy 2500w os falmaróm.1 hónapon keresztül semmi probléma nem volt vele.De úgy két hete erősen leromlott a teljesítménye.Ennek okaira lennék kiváncsi.Szénkefe még nem kopott.A kommutátor mintha kissé használatos lenne.Lehet e ez az oka ?Ha igen,egyszrű felcsiszolással orvosolható e?
Melegedés, szag nem érezhető, nem szikrázik a kommutátoron (jobban, mint eddig)? Mérd ki a tekercseket, lehet menetzárlat, szakadás. Milyen színű a kommutátor? Nem kell mindjárt csiszolni.
Szia! A falmaró elég mostoha körülmények között dolgozik, ebből adódik, hogy a kommutátor fokozottan ki van téve ennek a poros, szemcsés levegőnek amit a motor ventillátorlapátja hűtéskor ráfúj, annak forgása közben. A fal anyagának pora és annak szemcséi károsítják a szénkefét, mert beleégnek a felületbe, megnövelve ezzel az átmeneti ellenállást a kefén, ami kimelegszik és a rugója is kilágyul, így csökken a nyomóerő is. A szeleteket ki kell tisztítani (ki mikázni) leszabályozni és a keféket becsiszolni, ha a rugó még megfelelő nyomóerőt biztosít.
![]()
Üdv!
Van egy ilyen kuplungos motorom: Bővebben: Link A gond a következő: tegnap mikor kipróbáltam kitünően ment, azonban a tengelye egy kicsit a földhöz ért és másnap amikor próbáltam már nem a megszokott 240 W-ot vette fel hanem 700-900 W IS FELVETT, pedig 240 W-os motor. Ráadásul ha a kuplungot csak enyhén húzom meg a tengely ide oda mozog. És ha a tengelyt rendesen behúzom nagyon hangos nem úgy mint tegnap ráadásul melegszik és idő után füstöl. Mit tehetek?
Ezek a motorok örök élet +1nap. Ahogy leejtetted, eltört valami. Szedd szét és nézd meg!
De nem ejtettem le csak a tengely forgás közben a földhöz ért és csiszolta a padlót. Akkor most?
Ennyi még nem okozhat ilyen problémát. Mindenképpen szét kell szedni. Elsőként csapágy gyanús, de tengelygörbület is lehet.
Belenéztem és a szénkeféknél szikrázik? Ez rendellenes? Szinte a vezeték is olvad a hőtől.
A sok szikra zárlatra utal vagy kopott szénkefékre.
A linked nem 240 W-os, hanem 92 wattos motorra mutat. Nem ártana, ha képet küldenél az adatlapról vagy leírnád a pontos típusát. A további leírásod nagyon csúnya hibákra utal, ami nem eredhet egy kis padlóköszörülésből.
![]()
Üdv. Volna itthon egy egyfázisú motorom amiről nem tudom eldönteni hogy indító kondenzátoros-e vagy csak üzemi kondenzátoros. 3 Kivezetése van a motornak,2-re a Fázis és a Nulla van kötve ,a nulla és a 3. kivezetés közé van a kondenzátor bekötve.
Az üzemi kondenzátoros lesz, mert az indító kondit le kell kapcsolni, ha felpörgött a motor. De tegyél fel egy képet róla és jobban "képben" leszünk.
![]()
Akkor tényleg üzemi,mivel ez fixen van bekötve a motorba. Köszönöm a választ.
![]()
Sziasztok! Valakinek lenne ötlete ennek a restaurálására? 8 éves kék bosch akkus fúró szénkeféje. Miből lehetne elkészíteni oda a szénkefe tartót? Az valami rugó acél féle, de mégis réz színű. A szénkefék csontra elkoptak, sőt a tartója is, ugye ez okozta a halálát is a gépnek. Néztem új motort Kínából, de pont ez a típus nem volt kapható. Más fogaskerék volt rajta, és a tenvely hossz is más volt.
Üdv fórumtársa!
A tulajdonomban van egy "újszerű" húsdaráló, amelyet ékszíj segítségével hajt meg egy aszinkron motor. A műszaki adatokat a képeken lehet látni. A képeken 2 kondenzátor is látható, sajnos értékeiket nem tudom, de megtudhatom ha segít az valamit. A kérdésem a következő ezt a motort átbirom kötni 3 fázisú meghajtásra?Mivel nekem fontos lenne a fordulatirány változtatást, amit 3 fázisú megtáplálásnál igen egyszerúen meglehet oldani. Ha nem lehet 3 fázisal megoldani, akkor a monofázisú megtáplálásnál ez, hogy lehetne kivitelezni? A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |