Fórum témák
» Több friss téma |
LM358-nál a rajzon az elkód fordítva van, nem lehet, hogy az kavar be?
Értem, a paneltervet átnézve, de inkább a segédtáp, és a proci és az lm35 környékére koncentrálva hibát nem találtam. (csak a lentebbi morgásaimat, ami nem mérvadó, mert másnak jó és működik.)
Áttervezés is érthető így. A lebegés alatt arra gondoltam, hogy valamit nem kap meg rendesen a lm35, mivel tipikusan "kiakad" 150 fokra ez a szenzor gnd csatlakozását, illetve bekötését hozza gyanúba. De az, hogy ha rámérsz, vagy csak érinted, változás keletkezik még egy 100nF -tól is, az meg gerjedésre utal. De, hogy nem javul meg, rendes tápfesz, és hidegítések mellett sem, az már érdekes. Meghibásodnia meg igazán nem kellene neki. Hacsak nem hamis, vagy rossz, vagy Isten tudja mi van vele. Kivenni, és csak tápra, és multiméterre kötve tesztelni, hagy melegítés hatására hozza -e valamelyest az adatlapi értékeket, vagy pedig vacakol. Ugyanezt, a procival is elkövetni, csak a 23 lábára leosztott feszültséget adni, és tesztelni, hogy mit ír ki, milyen feszültségre milyen választ ad, szintén multival ellenőrizni, hogy van -e összhang az lm35 -től kapható értékekkel. Azt nem tudom, mert nem merültem bele, hogy a proci miképp van konfigurálva, mekkora referenciát állítottak be az AD -nek, és milyen kompenzációt alkalmaztak, mert 10milivoltos változásokat kell korrektül feldolgoznia... Mert 50mV az csak 5 fok lehetne. De hogy az AD mit lép a bemenetén lévő csak 50mV jelre, az még külön mise. Mert az a működés alsó határán lehet, még 1,1V Aref mellet is. De ez végülis mellékes. Így a mellékel második rajz már javít az átláthatóságon, köszi, de tegnap is sikerrel láttam meg amit kerestem, és úgy jónak tűnik. Így gyakorlatilag kifogytam az ötletekből, illetve csak annyi mint fentebb írtam. Sajnos nem építettem meg, mert akkor jobban tudnék segíteni, illetve lenne vele már tapasztalatom, mert az okoskodásom ez esetben elméleti. Az hogy nem került megépítésre, oka annyi, hogy nem láttam benne fantáziát, és az apró de fentebb vázolt gyanús okok miatt elvetettem az építését.
Érdekes, ezt észre sem vettem. Csoda, hogy nem durrant ki. Megfordítottam, de semmi javulás nem tapasztalható.
2 szenzorral is próbálkoztam, mind a kettő ugyan ezt adja vissza. A külön méréseket még megpróbálthatom, habár ha valami gerjedésről van szó, akkor valószínűleg ahhoz magának a szűz szenzornak nem lesz köze.
És úgy mi történik, ha nem ülteted be a panelba, hanem simán odavezetékezed a tápját és a gnd-jét a 7805 mellé, a kimenetét pedig rögtön az avr lábára?
Bocsi, hogy csak most sikerült megnézni. Szóval a 23. lábra rakva az elmondottak alapján 241 és 250 fok között ugrál az érték. Ha nincs az AVR-n, tehát lebek a láb, akkor meg 110 - 130 között ugrál. Szóval stabil értéket sose mutat...
Szia!
Ha üresen hagyod az atmega lábát,akkor csak a zajt fogja mérni,de legalább méri Én a helyedben tennék 1 kondit a bemenet,és a gnd közé,de inkább az LM35 ki és bemenetére. Ha ezek után is ugrál,akkor sok a zaj.Próbálhatsz feljebb menni a kondikkal 100n-tól 1-2u-ig. Vagy betehetsz 10k+1K feszosztót,és így kiderül,hogy ugrál -e. De ha ezek után is ugrál,akkor át kell tervezned a panelt,mert ez nem igazán az .
Kicsit visszaolvastam, de igazából már dokidoki leírt mindent.
Előszőr is, a hibalehetőségek: -rossz lm35 -rossz program -rossz nyák -rossz adc Ugyan nem tudok lengyelül(?), de feltételezem, hogy ugyan azt a programot osztotta meg, amit használ, így a programhibát kihagynám. Ugyan az egész nyákot nem néztem át, de ebben az esetben irreleváns, az LM35 és az atmega8 megkapja a tápot és a gnd-t, illetve a jel is eljut az adc-ig. (bár nem túl szerencsés a hosszú, kacsakaringós huzalozás, szerintem nem kellene, hogy ekkora gondot okozzon, azért a kondikat ne felejtsd el.) Így marad az lm35 vagy az adc. Az lm35 0°C mellett 0V-t ad ki, utána pedig fokonként 10mV-t, ezt pl. próbapanelen próbáld ki, szerintem multiméter miatt nem mászhat el a mV, alapból körülbelül 200-300mV-nak kell lennie, nyilván ez a szobád hőmérsékletétől függ. Az adc-t pedig úgy tesztelt, hogy a panelből kikapod az lm35-öt, és táp, illetve a gnd közé kötött potival vagy sima feszosztóval állíts be egy néhány tíz vagy száz mV-s feszültséget az IC 23-as lábára, és nézd meg mit ír a kijelző... Más hibaforrás nem igazán jut eszembe. A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2016
Lehet, hogy mégis a szenzoraim a rosszak?! Ebay-ről rendeltem őket egyébként. A labortápomról adtam neki 5V-ot, a mV mérővel mértem, és először 21.6 mV-ot mutatott, majd mindez fokozatosan esett. 1 perc elteltével már 15mV-on voltam szobahőn...
Egyébként minden IC az Ebay-ről való, de igyekeztem kicserélni őket most másikra, de akkor sem javult meg semmi. Sanda gyanúm akkor, hogy a hőmérő szenzor lesz a ludas. Vagy tévedek?
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm35.pdf
10mV = 1°C Vagy nagyon hideg a szobád, vagy rossz a szenzor. Ebayen sok a hamis IC, amik bár általában jók szoktak lenni, nem zárható ki, hogy kifogtál egy selejtes csomagot.
A szoba nem hideg. 22-23 fok van. Megpróbálok vásárolni egy rendes IC-t, megbízható helyről... Mekkora pech... Remélem ez megoldja a problémát, és köszi! Mindenféleképp írok, akármi is legyen az eredmény!
Az IC alsó táp határadata az adatlap szerint 4 Volt. Az 5 ehhez igen közel van, lehet, hogy nem működik 5 Voltról mert utángyártott gagyi. De ettől még lehet akár jó is, adj neki labortápról akkor többet, 10-20 voltot is akár. Veszíteni nem vesztesz velük már semmit. Hátha kialakul a kimenetükön a 220 - 260 miliVolt.
Az is lehet maga a 7805... vagy egyéb stabilizátor gerjed. az is tud ravasz hibákat produkálni.
Ezt jól tudom. 9V-ról is járattam, de ugyanezt produkálta.
Megoldódott, sz-á-n-a-l-m-a-s. Megfontolandó, hogy megéri-e Kínából IC-ket rendelni. Most egy megbízható üzletből vettem borsos(abb) áron 1 szenzort, semmi gond nincs. Pontosan mér... Pff.. Mennyit szenvedtünk mindannyian, hiába. Pedig tényleg nem 1 db-ot raktam bele próbának... Úgy néz ki valami rossz szériát fogtam ki...
Sziasztok!
Zsibin vettem egy ilyen hőmérőt, (300 Ft) Vettem bele a másik standnál 2 elemet, és akkor derült ki, hogy hőmérő. Folyamatosan Lo kijelzés. Sajnos hiányzik a mérőzsinór, és az érzékelő Ntc termisztor. ( kitépték a panelról, de nincsen sérülés) Milyen ennek az értéke, tudja valaki? Azért vettem meg, mert lehetne egy DCF óra is. Az is ugyanilyen tokozásban volt nekem már. Tehát mi a bele való Ntc tipusa (értéke) A fotó illusztráció, az enyém még szét van szedve.
Rakj rá egy potenciométert, tekerd addig, amíg 25 °C-ot nem mutat, mért meg a beállított ellenállást. Ha minden igaz, olyan értékű NTC kell bele, de hogy pontosan milyen karakterisztikájú, csak a jó ég tudja.
Rendkívül érdekes karakterisztika lett belőle.
Sikerült!!!!
Volt a fiók mélyén néhány régen nem használt óra, ami hőmérő is volt egyben. Megnézegettem a belsejüket, és az egyikben ez volt. Gyufafej méretű. kiforr-beforr, és működik. Olvadó jégben próbáltam, ( 0 C fok)
Gratulálok! Ez az igazi hobbista gondolkodás. Megvenni, megérteni, megjavítani, használni. Én is így szeretem.
Sziasztok! Nekem az lenne a kérdésem,hogy hogyan működik egy digitális kijelzésű hőmérő?
Mert indul a jel a hőérzékelőtől,ami egy ellenállás értéket változtat hőmérséklet hatására.Ez valószinű feszültség emelkedést vagy csökkenést idéz elő,hőmérséklet függvényében. Ezt a jelet kapja a számláló(kijelző). De a számlálók én ugy tudom,hogy órajel impulzusok hatására számolnak,nem pedig feszültség ingadozásra. Akkor honnan kerül ide órajel ,a hőmérséklet hatására? Előre is köszönöm a választ,és elnézést ha butának tünik a kérdésem,de próbáltam már választ keresni rá,sikertelenül.
A hőmérő szenzor és a kijelző között van egy mikrokontroller, ami méri a feszültséget, kiszámítja belőle a hőmérsékletet, és meghajtja a kijelzőt.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2018
Elég sokféleképp lehet hőmérsékletet mérni, akár ellenállással, de léteznek hőelemek is pl. a népszerű K.tip. Aztán kell egy analóg digitális átalakítás, ez is lehet sokféleképp, léteznek cél ic-k pl. 7107-es de ma már legegyszerűbb a kontrollerekkel megoldani.
Üdv Mindenki!
Nem tudom jó helyre írok e, de nem találtam jobb témát a kérdésemnek. Nyáron elromlott a hűtőm termosztát-kapcsolója és kicseréltem egy digitális termosztát-kapcsolóra. Tökéletesen teszi azóta is dolgát. Egyetlen egy apró dolog böki a csőrőm. Az érzékelő egy NTC10K szenzor ami a hűtőtérben került elhelyezésre. Az lenne vele a gondom, hogy nagyon érzékeny, tehát ha kinyitom az ajtót már meg is indul felfelé a hőmérséklet. Hogyan lehetne csökkenteni az érzékenységét? Állítási lehetőség nincs sajnos. Köszönöm
Nem az érzékenysége a probléma, hanem a kicsi hőtehetetlensége. Ha fogsz egy alu/réz tömböt, aminek a közepébe fogatod hővezető pasztával a szenzort, akkor sokkal lassabban fog reagálni a hőmérséklet változásra.
Sziasztok!
Bevásároltam ilyen kapcsolós hőmérőből egy párat, de kiderült, hogy nagyon nem pontosan mér. Több fokkal fölfele tért el. Próbáltam rákeresni a benne lévő (FMD B1XYHMH) IC-re, de semmit sem találtam.Az érzékelője egy NTC10K. Lehet valahogy korrigálni a hibás mérését?
Az NTCnek többnyire van egy sorbakötött ellenállása. Annak a változtatásával össze lehet talán hangolni a cuccot.
Köszönöm, átnézem az áramkörét. Már csináltam róla néhány fényképet, majd később felteszem, hátha mások jobban eligazodnak rajta.
Annyiból szerencséd van, hogy tudod utólag is kalibrálni, ebben a pontban lesz pontos, az eltérés pedig egyre nagyobb lesz, minél messzebb kerülsz ettől a ponttól (kivéve, ha szerencséd lesz, mert akkor minden hőmérsékleten pontos lesz ezután). Én kiválasztanék egy pontot, ami számodra a legfontosabb, és oda pontosítanám be a műszert. Vagy soros ellenállással (poti), vagy párhuzamossan. Egyik csökkenti, másik növeli a kijelzett értéket.
Csináltam képeket,
az alkatrész oldalról, a kijelző felől, és levettem az NTC csatlakozóját. Az már számomra is világos, hogy az NTC egyik lába testen van, az egyértelműen látszik a kijelző oldalán, a kisebbik elko negatívjára megy. a másik lábánál csak találgatni tudok, mert megy az IC valamelyik lábára is, meg mintha a relé meghajtóhoz is menne, meg még egy csík van, ami eltűnik a kijelző alatt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |