Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Sziasztok lenne egy nagy kérésem van egy 4T 125 2007 AJP motorunk CDI-s sokat ált most elővettük és nincs szikra a csatikat széthúztam befújkáltam azt akkor sincs mi lehet a probléma?? Vagy értékeket tudnátok mondani hogy min menyit kéne mérnem?
((((Blokbolkijövö kábelokon,trafónál ,cdin-él ,feszültség szabályzónál))))) Előre is nagyon szépen köszönöm
Sziasztok! AMAL-SEM gyújtás kifeküdt a 125cm3-es Aprilia ETX motoromban. Miután már "nem gyerek", sehol nem találok hozzá kiváltó típust. A SEM 2004 óta egyáltalán nem is gyárt motorkerékpár gyújtásokat... Állítólag státor cserével ki lehetne váltani fiatalabb típusra. 350Euro körüli áron... Ez a komplett motor árával egyenértékű beruházást igényelne. Van valakinek olyan kapcsolása, amit rá lehetne építeni a régebbi (kb. 25-30 éves) AMAL-SEM státorok jeleire?
Az eredeti tpus száma: 101 407 00 (2STROKE) Ez egy "valamilyen gyújtáselektronikával" egybe öntött trafó lehet... CDI? A státroból kijövő sárga vezték adja a vezérlő impulzusokat - ha jól mértem, kb. 5-8V nagyságú kis tűimulzusok... Valószínűleg tirisztoros gyújtás lakozik a beöntött búrában. De milyen? Megpróbátam szétvágni, de sikerült éppen az üvegszálas NYÁK-ot elflexelnem, így csak az alakrészlábak maradtak meg ) Ki lehet váltani esetleg valami mai elektromos gyújtással az AMAL-t? Nyilván a gyújtó impulzusok adottak, a fent leírt nagyságú impulzusok formájában. Előre is kösznöm a választ. Akár kapcsolás akár valami más hasznos tanács...
Hello! Én ezt találtam. Ha ez segít valamiben..
A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2016
Sziasztok!Volna egy olyan problémám,hogy megépitettem a mellékelt kapcsolást egy 4hengeres autoba(ford escort 1.4).Müködik is szépen csak iszonyatosan melegszik a végtranzisztor is meg a 7wattos ellenálás is...Persze a tranzisztor az hütöfelületen van de akkor is nekem soknak tünik hogy ez ennyire forró...Kérdésem hogy egyáltalán ez a kapcsolás alkalmazhato e 4 hengeres motorokban vagy egy hengeresbe valo csak?Mivel egy hengeresben csak egyszer van gyujtás egy fordulat alatt,itt meg 4szer...
Annyi változás van a kapcsoláson,hogy a bc107 helyett bc547 van a buy 69 helyett pedig bu626 meg a hall jelado 12voltrol megy a bc547 bázisába pedig 10kohm-ot tettem 8.2k helyett. A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2016
Ez a kapcsolás hagyományos, nagy induktivitású, gyújtótranszformátorhoz alkalmas, ahol maga a transzformátor korlátozza az átfolyó áramot megfelelő értékre.
Valószínű, hogy Te egy kis primer induktivitású, elektronikus áramkorlátozást igénylő trafót kötöttél rá, (nem tudom milyen van a jelzett gk-ban) és ezért van a nagy áramfelvétel, és a melegedés is. Egy régebbi típusú Remix, vagy eredeti szamara gyújtással meg lehetne oldani a problémát.
Szia!Köszi a gyors választ!Akkor mérjem meg hogy mekkora az ellenáláa a primernek?Csak hogy tudjuk mivel állunk szemben...
Mekkora ellenálásu primer kellene hogy jol müködjön a kapcsolás? Egyébként az eredeti gyujtás elektronika az tönkrement ezért épitettem ezt..Abban mi lehetetett?Ebben tudsz segiteni?Esetleg tegyek fel képet? Vagy esetleg tudsz olyan kapcsolást ami nekem jolenne kis ellenálásu trafohoz? A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2016
Hát a trafom az 1ohm körül van,amiket találtam itthon azok meg 1.5 ohmosak 2darab...Majd esetleg szétnézek holnap bontóban hátha találok valamit.Amugy az elözö hozzászolásomban emlitett kérdésemre tudsz megoldást?Vagyis egy ilyen ellenálásu trafohoz milyen elektronika kellene?
Köszi a segitséget!
Elektronikus primeráramkorlátozású elektronikát kellene rákötnöd, de ezt már írtam, sőt a típust is említettem...
Köszönöm Proli007! Ezt már én is megtaláltam. Illetve csak ezt találtam a témában eddig.
Valami ilyesmiről van szó... Ez eléggé hasonlít az enyémre külsőre. Ez egy újabb generáció az AMAL-tól, de talán túl nagy különbség nincs. Vagy mégis?
Szerintem a cdi töltőtekercse adta meg magát, az ilyen egyszerű elektronikáknak nem szokott bajuk lenni, nagy valószínűséggel kár volt szétflexelni.
Mindenesetre egy elektronikát a link alapján nem nagy ügy készíteni helyette, a beöntött trafóját meg egy robogótrafóval lehet pótolni. Ha úgy sem ad szikrát, akkor van a tekercsprobléma. Na azt igazi kínszenvedés javítani.
Rendben,majd akkor átrágom magam a témán hátha rálelek a kapcsolásra.
Köszönöm mégegyszer a segitséged!
Nem fogsz rálelni, ezt célszerű megvenni, már csak a közlekedésbiztonság miatt is.
A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2016
Ja igy már értem . Akkor marad a bonto trafo keresés.
Köszi!
Köszönöm Mex!
Állítólag van valami kínai megfelelője ennek is... (Minek nincs?)Megpróbálom kinyomozni elsőként. Ha nincs, akkor marad az építés...
Üdv.
Négy ütemű ,kéthengeres motor gyújtásán gondolkodom ,PIC-es előgyújtás szabályzóval.Arra lennék kíváncsi az álltalam fölvázolt gondolat az előgyújtás szabályzára járható út volna e. Elgondolásom szerint a két pick-up ot ,vagy Hall szenzort,úgy helyezném el ,hogy maximális előgyújtásnál adjanak jelet,majd ebből a PIC fordulathoz mérten késleltetné ,a jelet a gyújtás felé.Szóval alapjáraton a pick -up ok gyári helyzeténél adná a jelet(annyit késlseltetne a PIC-k) ,majd a fordulattal felfelé haladva ,mindig rövidülne a késleltetés ,ami a nagyobb előgyújtást eredményezné.Ez járható út volna,vagy bukta?Biztos van közületek aki oldott már meg hasonló problémát ,szívesen várom a válaszát,esetleg mi volna a megoldás a problémára. Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2016
Szia.
Igen így legegyszerűbb megvalósítani. Csak azt ne felejtsd el hogy a maximális előgyújtás helyén levő szenzor jelét nem fogod elérni, mert a fordulat lekezeléséhez is idő kell a mikrokontrollernek. Ez az idő mondjuk 100uS (4Mhz-PIC-nél 100utasítás!), akkor 10000 fordulatnál már sok-sok fokot jelent (16,6uS=1°). Szóval a program írásakor ezt bele kell kalkulálni a táblázati értékekbe. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2016
Sziasztok ezta fajta cdi bekötését valaki tudna segíteni hogy hova kell mit kötni ?
hogy melyik szín mit jelent? Előre is köszönöm!!!
Üdv mindenkinek!
Van egy husqvarna 235R tipusú fűkaszám! Gyújtás elektronika hibára gyanakszom, mert tiszta benzin a gyertya de nem indul be, pedig van szikra. Pár rántás után ha kiveszem a gyertyát, szépen gomolyog ki a hengerből a benzingőz. Féktisztítóval beindul, de pár másodperc után leáll, gondolom a szikra intenzitása kicsi, és nem képes nyomás alatt begyújtani a benzint. Tudnátok segíteni, esetleg, javítható valamilyen módon? Több mint 20000Ft egy új, ha nem muszáj nem költenék rá ennyit.
Sziasztok. Egy 250 ccm kinai quadrol lenne szo. Elszallt a gyujtotekercs benne. Elegge sok idore tudtam venni ujjat. megvan az uj, de viszont az ikerhengeres motor egyil oldalan nincs szikra. CDI doboz cserelve. Szerintetek mi lehet a problema?
Sziasztok!
Kérdezném,hogy egy Trabant motorhoz,ami egy kis traktorban üzemel,érdemes lenne e megépíteni a mellékelt kapcsolást?Van e valakinek ezzel tapasztalata?A motorban maradna a megszakító és a röpsúlyos előgyújtás szabályzó.A tirisztor BT151/800 lenne az inverter trafójának 230V/12V/4,3W gondoltam,tranzisztornak az E13007 jönne számításba,de nem tudom mekkora legyen a C6 kondenzátor.Minden tanácsot szívesen elfogadok.Köszönöm!
Szia!
Egyrészt nem értem az E13007 választását, az eredeti rajzban írt 2N3055 kb. dupla annyi áramot bír, és 3x-osa a max hőleadása. Ettől persze még jó lehet. Másrészt a C6-tal kapcsolatosan sem értem, hogy miért kérdőjelezed meg a rajzon feltüntetett értéket. A robogós elektronikus gyújtásokban elfogadott érték az 1uF, néhány rajzban láttam 2µF-ot. Én az elektronikus gyújtásomat a Simsonomhoz 2db párhuzamosan kötött 560nF-dal építettem meg, tökéletesen működik. Ami még eszembe jut, hogy ha nem csalnak az emlékeim, akkor a Trabant két hengeréhez két teljesen külön gyújtókör tartozott, két gyújtótrafóval, és nem volt semmiféle gyújtáselosztó. Akkor viszont vagy kettőt kell építeni ebből az áramkörből, vagy valami egyéb trükkel kell megoldani a két henger egyedi gyújtását a közösen előállított 250V-os feszültségből, és kicsit át kell gyúrni a kapcsolást.
Szia! Ha nem akarod túlbonyolítani ezt a dolgot akkor inkább ezt ajánlom a figyelmedbe. Egyszerű a felépítése és megbízható hosszú távon is. Nem igényel paneltervet és egyebet, megépíthető az alkatrészlábak felhasználásával a levegőben a fő tranzisztor köré, annak hűtőbordája alatti részén. A kapcsolás 12V-os és Ladában volt használva és a cél a megszakító tehermentesítése volt. A 4500 ford/perc sem okozott gyújtáskimaradást vagy más üzemzavart a motor működésében. Ebből kettőt megépítve, mindkét henger számára egyet-egyet, talán megoldás lehet a Trabi motorhoz. A zárásszög az fontos, hogy megfelelő értéken legyen a megszakítónál.
Félrevezető a zener jelzése, nem ZX300-as diódából kell hármat sorba kötni, hanem célszerűen három 100V-os ZX tipusút, de a lényeg, hogy az önindukciós feszültséget 300V környékére kell korlátozni a tranzisztor védelme érdekében.
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2016
Bocsánat,nem kérdőjelezek meg semmit,csak próbálok érdeklődni,de nem igazán sikerült megfogalmaznom a kérdéseimet.Az áramkört deszkamodellen megépítettem és azt tapasztaltam,hogy az E13007 jobb a 2N3055-nél,ezért a választás.A tirisztor gondolom nem igényel magyarázatot.A C6 csak azért került képbe,mert láttam rajzot ahol 2µF kondenzátor volt.Azt is látom,hogy bipoláris,de nem találok utalást arra,milyen típus (MKP) jó ide.Tudom,hogy a Trabihoz ebből a kapcsolásból 2 kell.Ami igazán érdekelne az az,mennyire megbízható az elektronika hosszútávon,várhatok e tőle üzembiztos nagyobb energiájú szikrát a hagyományos gyújtással szemben.Létezett valamikor teljesen elektronikus gyújtás hall jeladóval ami a régi helyére beszerelhető volt,de ma már.....,ha van is eléggé húzós áron.Ezt meg megtudnám építeni a fiókból akár.
Konkrétan ezt a kapcsolást nem építettem meg, de a Simsonon lévő gyújtás elve gyakorlatilag ugyanez. Ott a gyújtótekercsből csúcsegyenirányítással áll elő 150-200V közötti feszültség, ami itt az inverterből jön. A simsonos gyújtásnál is ugyanilyen elrendezésben, a gyújtótekercsen keresztül töltődik fel a kondenzátor, amiben a szikrához szükséges energia tárolódik, ez ebben a kapcsolásban a C6. A szikra előállítása ott is ugyanilyen tirisztoros kisütéssel történik, annyi különbséggel, hogy mágneses jeladó adja a gate-impulzust, itt pedig az eredeti megszakítóról származik ez.
A szikra minőségével nekem nincs problémám, amióta ez a tirisztoros gyújtás van fent, azóta nincs gyújtásproblémám (ha egyébként mechanikusan minden rendben van a lendkeréknél). Mielőtt megépítettem, próbáltam utánaolvasni egy kicsit a "tudománynak", és úgy emlékszem, azt találtam, hogy a hagyományos gyújtásoknál 7-20mJ között van a szikra energiája, és egy kis számolással kiderült, hogy ha csak 150V-os feszültséggel számolok (ennél én többet mértem fúróval megforgatva is), akkor a kondenzátorban (1uF) felhalmozódó energia 22mJ, ami bőségesen elegendő, ráadásul nálam 1.12µF van. A rajzon szereplő értékekkel (250V, 1uF) ez az energia 31mJ, ami biztosan megfelelő.
Sziasztok. Segitsegre lenne szuksegem! Van egy kinai Atv-m, Lifan 250 ccm, 2 hengeres 4 utemu.
Valamiert nem kap az atv bal oldala szikrat. Jobb oldalt tokeletesen van szikra. Mi lehet a Gond okozoja? gyujtotekercs uj benne, jelado uj, CDI uj. A vezetekeken semmi hiba, vagy szakadas. Mellekeltem egy kepet a motorrol, ugyan ilyen, valamint egyet a gyujtotekercsrol. A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2016
Szia.
Ha a jobb oldal tökéletes, akkor a jeladó vezetékezését próbaképp fel kellene cserélni, a jobb oldalit áttenni a bal helyére, és úgy nézni szikrát. A gyújtótrafókról nem ejtettél szót, milyen kivitelűek?
szia, ha felcserelem a vezetekeket akkor pont forditva van, bal oldal van szikra, jobb oldalt nincs
Ikerszikrás a gyújtás?
Két magasfesz kábel megy a két gyertyára egy trafóból? Mert ha igen, akkor cseréld ki azt a gyertyát amelyik nem ad szikrát. (lehet hogy elég ha jól kitisztítod) |
Bejelentkezés
Hirdetés |