Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kisgépek gyújtása
Üdvözlök mindenkit a fórumon. Segítségre lenne szükségem egy robi 50-es gyújtását kellene átalakítani. Csinált-e már valaki hasonlót. Milyen lehetőség van. Segítséget előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2016
Üdvözlök minden fórumozót. Ujjra érdeklődnék a gyújtás miatt mert így nem megy a motor, hogy valami módosítást nem próbált-e Valaki.
Szia! Mondjad, hogy mi a probléma ezzel a gyújtással? Nincs szikra? Rossz a gyújtótekercs?
![]()
Szia. Van szikra csak gyengének tűnik, be is indul de a gyertya csupa korom.
Szia.
Valószínűleg gyenge már a lendkerék mágnesessége , nem? A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2016
Talán túl dús a keverék vagy a szívató nem zár rendesen vagy a gyertya nem megfelelő hőértékű ..... A szikra az a zárásszögtől is függ, tehát a megszakító állapotától és az emeltyű (bütyök) kopottságától. Ha nincs megfelelő ideig zárva a megszakító akkor nem tud a vasmag telítődésbe menni és gyenge lesz az indukció amiből a gyenge szikra adódik. Persze a lendkerék mágnes erőssége is befolyással lehet erre de ha a 40 éves Danuviában még működik ez a dolog akkor gondolom a Robiban nem lehet számottevő ez a probléma. Lehet, hogy a gyújtó tekercs nem képes leadni a kellő nagyságú szikrát, akkor próbáld meg egy Riga trafófal (vagy más 6V-os tr.-al) amit a világítási tekercsel táplálj meg.
![]() A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2016
Köszönöm a segítséget. Elnézést, hogy csak most reagálok de nem jelentek meg a hozzászólások csak miután ujjra megnyitottam az oldalt.
Sziasztok !
Husqvarna láncfűrész gyújtásának vezetékezési vázlatára lenne szükségem, ha megvan valakinek. (hiányos gépet kaptam, az alkatrészek megvannak - tekercs, nagyfesz tek., stop gomb - csak az összekötések hiányoznak) Köszi előre is !
Meg kell csinálnom a régen gyártott magyar dongó gyujtását mágnessel, millióféle láncfürész millióféle kerti kapa millióféle fünyiró mindegyiknek külön magneses gyujtása van, ez alatt azt értem, hogy az erős áll mágnes elrohan a mügyantába ágyazott elektrnika elött és kész a szikra, tudom más mindegyik motor ( köbcenti lökettérfogat kommpresszió) más a fükaszához más a láncfürészhez más a kerti kapához más a fünyiróhöz az árakat nézve is nagy a szórás 3000-től 12000-ig,a dongóhoz milyen kellene nem tudom,( 38 köbcenti) mekkora a kompreszió csak sejtéseim vannak lehet 5 atmoszféra ? De csak van olyan, ami nekem müködne.Ez még régi konstrukció hosszú löketü ugy tudom a friss motorok nágy átmérőjü dugattyu és kis lökethossz s nagy fordulat.A gyertya hőéértéke ha jól emlékszem 175. Szeretnék tanácsot kérni melyik gépnek a mágneses gyújtása lenne jó nekem, tudom ha az elektronika meg is van, a hozzávaló áll mágnes beépitése nem kis feladat, de végig kell csinálnom. Várom a hozzáértők válaszát . Előre is köszönöm.
Üdv mindenkinek! Al--ko láncfűrésszel van olyan gondom hogy egyáltalán nincs szikra. Tudna nekem valaki segiteni hogy lehet leellenőrizni a gyújtást? Arra lennék kivancsi hogy a gyújtótrafóra van valamilyen lehetőség az ellenőrzésre. A gyertya pipa és a test között tudnom kellene mérni ellenállást?
Hali.Első lépésben vedd le a stop kapcsolóra menő szálat.Próba.Ha akkor sincs,egy 12v-os akku negatív kapcsát kösd a felfogató furatba,pozitív szálat érintsd a leállító vezeték helyére.Gyertyapipába tegyél gyertyát,gyertya fémházát akku negatívra.Egy elektronika is van beöntve,valószínűleg cserés lesz.
A leállitó kapcsolóba 2 vezeték megy. Az egyik a gyújtótrafó csatlakozójához a másik medig a gyújtótrafó felfogatásához (test).Megpróbálom a 12v-os akku próbát. Ha mindent össze kötözgettem gondolom a gyertyának szikrát kell adnia!? Köszönöm a segítséget.
Mire is jó ez az akkumulátoros tesztelgetés? Kigyújtani a kapcsolót vagy netán szétrobbantani a gyújtás elektronikát, hogy megnézzük mi van benne avval az egy szemmel ami maradt
![]() A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2016
Lehet nem fogalmaztam érthetően.Nem folyamatosa nyomni kell a pozitív kábelt a slussz érintkezőhöz,hanem egy pillanatra hozzáérinteni.Nekem még egy elektronika sem robbant fel így,viszont ha így sincs szikra,biztos rossz.Tizenéve tesztelem így a fűrész,fűnyíró,és más gépek ilyen felépítésű trafóit.Tudom vannak szakszerűbb megoldások is,nekem ez egyszerű és bevált.Ha esetleg tudsz Nyemi más módszert is,szívesen kipróbálom.
A leállitó kapcsolóba 2 vezeték megy. Az egyik a gyújtótrafó csatlakozójához a másik medig a gyújtótrafó felfogatásához (test).Megpróbálom a 12v-os akku próbát. Ha mindent össze kötözgettem gondolom a gyertyának szikrát kell adnia!? Köszönöm a segítséget.
Szikrát kell adnia,de csak egy pillanatra kell hozzáérinteni.
A szakszerű tesztelés így nézne ki.
Nem vitatkozom senkivel,de meghallgatok minden jó tanácsot.Utána olvastam,néztem az általad linkelt tesztelésnek.Biztos nagyon jó.és bevált.De a videón látott tekercs érintésvédelmi szempontból nekem necces.Inkább tesztelek 12v-tal,mint játszak a 220v-tal.De megcsinálom ezt a tekercset is.Köszönöm az infót.
Na ezt jól elrontottam szerintem.
![]() ![]()
Nem veszélyesebb ez mint például egy vasaló. Persze aki egyfázisú transzformátor 230 primerjét szeretné felhasználni, az a tekercs bevezetések érintésvédelmi szigetelését és a vasmagról a PE vezető rákötését ne felejtse már el.
Hogy Miklós mit használ azt nem tudom, de valószínűsítem PE vezeték hiánya miatt hogy leválasztó transzformátorról járatja, ami aztán lehet akár 24V-os törpe feszültségű is. A lényeg hogy kb. 50W-os 50Hz váltakozó nyitott mágneses tere hozzunk létre.
Részvétem.
Felénk ezt hivják "tanuló" pénznek ![]()
Hát sajnos nagyon úgy néz ki. De azzal próbálom magam nyugtatni hogy más baja nem nagyon lehetett ami azt okozhatja hogy nincs egyáltalán szikra. Nincs benne más elektronika. Nem sikerült még jó árban beszereznem másik gyújtást.
Kedves forumozók! Tudna nekem valaki segiteni hogy egy al-ko 35/35 láncfűrész gyújtása jó egy al-ko 38/40-es láncfűrészbe?
Szevasztok, új láncfűrészesként a következő a gondom:
örököltem egy Partner 351 láncfűrészt. Igencsak lepusztult állapotban volt, évek óta nem használták. A lényeg, hogy kitisztítottam a karburátort, a teljes felújító készletet megkapta, mert minden össze volt rohadva. Egy bontott , eredeti gyujtótekercset tettem bele, mert szikra sem volt. Új gyertya, benzincső cserék után összeraktam, és se kép se hang - nem indul. A gyertyát kivéve, van szikra. A gyertya kap üzemanyagot, mert taknyos a benzintől, nem száraz.. mi lehet a baj? Az L-H csavarok kb 1 fordulattal nyitva, látszólag minden jó... A gond lehet, hogy a gyújtással van?
Szia! Ha jó a gyújtás akkor valószínű, hogy a karburátor nem jól van beállítva. Sokat kap és nem tudja meggyújtani a szikra. Az is lehet, hogy a tűszelep fel van akadva vagy szorul. Nézd meg, hogy mi van írva a karburátorra és keress rá a Google-val.
![]()
Azt csinálom már két hete... a Google a barátom
![]()
Kompresszió van, mert ha nincs akkor sem fog sikerülni a munkaütem,vagy főtengely szimmeringes?
![]()
Kompresszió (érzésre) van -elég nehéz berántani, értéket nem tudok mondani. A főtengely szimmering kérdéses, még csak most kezdtem a géppel foglalkozni -eddig az alapproblémákat próbáltam megszüntetni. Túl optimista voltam, azt hittem, egyből beröffen.. hát nem
![]()
Szia! Bővebben: Link
![]()
Hát nincs nagy pörgés ezen az oldalon... a régi, márciusi hozzászólásomban szereplő fűrészről van szó.Azóta is kínlódok vele, az utolsó szívatás: gyujtótekercset kellett cserélni, mert a régi meghalt, szikra egy szál sem volt. Szuper kínai gyújtótrafó került bele, állítólag ehhez a fűrészhez jó. Van is szikra, kivett gyertyával, de úgy viselkedik, mintha nem jó helyen lenne a gyújtás. Berántásnál néha visszarúg, és nem akar indulni a motor. hogyan lehetne ellenőrizni, beállítani a gyújtás helyzetet? Méretben, felerősítésben ugyanolyan, mint a régi tekercs...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |