Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Sziasztok!
Tud valaki Budapesten (vagy közelében) olyan helyet, ahol autón horzsolást megbízhatóan javítanak, és számlát is tudnak adni (nyilván a jó ár sem utolsó) ? A csatolt képen lévő horzsolásokat kellene javítani (a kilincsnél illetve a kerék fölött). Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2016
Nem tudok helyet, de jó polírral, sk nem javítható? Láttam így szörnyű(nek tűnő) sérüléseket eltüntetni, az a kis horpadás kézzel kinyomható.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2016
Horpadásnál a lemez megnyúlik, ezt simán kinyomni nem lehet észrevétlenül.
zenetom: keress rá a vákumos horpadásjavításra.
Egyik barátom készitett olyan készüléket ami az anyag sajátfrekijével megpingeli a lemezt, és kiugrik a horpadás. Azóta több műhelynek készitett belőle. Főleg az éles, tömör hajlatoknál jelent problémát. Üveg széleknél is bevált, amit a vákum nemszedne ki.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2016
Néhányszor azé' sikerült (vákuum nélkül) a Skodáimon, mert akadt 1-2 barom, aki álló helyzetemben nekiment. Régen a vastagabb lemezű autóknál még könnyebb volt, ezek a mai vékony sz.... megnyúlnak, elszakadnak. A vákuumost is mi használtuk az elsők közt, de nem a mai módon; előbb tanultam meg lemezt javítani, megmunkálni, minthogy autóm lett volna.
Üdv.! Nemtudja valaki miért üzemelnek a nagy dizelmotorok olyan alacsony 50-500-as fordulatszámon?
Például egy ilyen . Értem én hogy a nagy löktérfogat miatt leadja a kivánt teljesitményt de nagyobb fordulatszámmal kissebb lehetne a motor mérete.Vagy túl hangos lenne? Esetleg nem lenne gazdaságos az üzemeltetése?
Nagyon strapabírónak kell lennie hosszú élettartam mellett, az meg csak úgy megy ha van benne anyag, meg lehetőleg keveset kopik. Ha kisebb lenne a mérete meg pörögne nem sokra és nem sokáig mennének vele.
Nézz meg egy 50 lóerős MTZ traktort hogy mekkora motor van benne az 50 lóerőhöz, meg nézz meg egy 50 lóerős dízel személyautót... Vannak régi könyvek mint pl. gépjárműmotorok méretezése (szerzőre nem emlékszem), abban elég sok minden le van írva ezzel kapcsolatban.
Igen tisztában vagyok vele csak nemtudtam mi lehet az oka a nagy méretnek.Faluról vagyok ám nekünk is van traktor 3500ccm 57LE amit ha jóltudom 1800-2000 körül ad le.
És egy traktor mindig közel maximumon dolgozik. Egy személyautó állandó maximumon hamar kifeküdne.
Hát igen.Ha jól gondolom akkor a maximális teljesitményt csak gyorsulásnál adja le (hétköznapi körülmények közt nem a sztrádán csapatva)
Nézz meg egy hajómotort. 200 rpm
Bővebben: Link
Kell a sok lóerő, ezt egyszerűbb nagyobb löktérfogattal elérni, amivel viszont nő a dugattyúk súlya is. Nehezebb tömeg meg a tehetetlensége miatt sem tud olyan gyorsan mozogni, ebből következik az alacsony fordulatszám. Gondolom én...
Eennyire azért nem, szerintem ezek szándékosan ilyen alacsony fordulatra tervezett motorok jó nagy nyomatékkal.
Két különböző működésű motor. Egyikben a tüzelőanyagot gyújtják, a másikban öngyullad.
Ebből következik minden. A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2016
Az utcai dízel autók is öngyulladnak, mégsem kétszázat forognak.
Erről beszélek. Ha te a hajómotorra akarsz kilyukadni, ott a magas lenditőtőmeg miatt alacsony lehet a fordulatszám - akkor is akkora pozitivnyomás alakul ki az égéstérbe, ami meggyújtja a tüzelőanyagot.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2016
A hajók is dízelek tudtommal, tehát nem értem miről beszélsz...
Ha jól tudom, nagyon sok itt a dizelmozdony szerető ember. Ők elmagyarázzák neked miért fontos az üzemanyagfogyasztás ezen a téren.
Minden hozzászólásod másról szól. Most az öngyulladással függ össze a fordulat, a tömeggel, vagy a fogyasztással?
Akkora teljesítményhez kell a nagy motor. A nagy motorban pedig nagy tömegűek a mozgó alkatrészek. Ezeknek pedig hatalmas tehetetlenségük van, nem tudnak akkora sebességgel mozogni, ezért az alacsony fordulat. Nézz meg egy pár ccm-es modellmotort, az forog 30-40 ezres fordulaton is. És ahogy nő a motor, úgy csökken a fordulatuk is. Egyszerűen a tehetetlenség, ami megakadályozza, hogy nagy méretű nagy fordulatú motor létezzen.
Annyira nem fontos, legalább is ahogy én tapasztalom. Többször vezettem dízelgépet, volt olyan, hogy megkaptuk a mozdonyt, beindítjuk. Ráálunk a szerelvényre, fékpróba kész, vonatfűtés nem kell, nincs bekötve. Indulásig volt 2 óránk, de nem állítottuk le a mozdonyt, pedig nem keveset fogyaszt. Ne kérdezd miért, nincs értelmes magyarázat szerintem.
Ricsi nagyon egyszerüen leirta ezt neked. Ebben az értelemben amit vizsg.lni szertnél ezis egy viszonyszámnak minősülhet - mint a lóerő.
A konstrucióból adódik az alacsony fordulatszám. A tömeg a konstrukció mivolta. A használhatósága a "hajókban" összefügg az üzemanyag, konstrukció egészének ( minden olyan szükséges anyag, ami a motor működéséhez szükséges ) használatával. Ennyi erővel stabil benzinmotor is lehetne egy katonai tankban.
HOgy ne lenne. Egy motor 99%os kopása beinditásnál illetve leállitásnál keletkezik. Nemáll fel az olajnyomás. Ha jár - nem kopik.Ezért nemállitanak le semmilyen motort a kikötőkben. HAgyd a BKV-t. Az nem környyezettakarékosság. HA leállitod, kopik. Minél többször - annál kopottabb a motor. Annál több a károsanyagkibocsátás.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2016
Egy szavadat sem értem, összefüggéstelenül írkálsz!
Idézet: Van is. A tankokba mindenevő Diesel elvű motorokat szerelnek. Mindennel megy, ami folyik és ég. „Ennyi erővel stabil benzinmotor is lehetne egy katonai tankban.”
Azért mert nemérted, még nem összefüggéstelen.
Befejeznétek már végre!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |