Fórum témák
» Több friss téma |
Hozzátok képest egy piaci kofa egy magába meredt apáca. Ennyi szoszapulás - szörnyü.
Ha a szkopon nem látszik kivülröl semmi behatás és nincs tele porral ( ha zárt a doboz mitöl lenne? ) akkor be kell kapcsolni és meglátjuk mi történik. A szakértelem nélküli pucolás a legritkább esetben javit valamit az állapoton.
Olvasom itt az érveket és ellenérveket ebben a használt szkóp tisztításról, mesélje már el valaki, azzal hogy a kérdező leszedi a fedő burkolatot, és egy megfelelően gyengéd por kosz szöszmösz kifúvást alkalmaz, mit lehet tönkretenni???
Mondjuk szabadabb légáramlást az alkatrészek körül...
Ez fontos szempont egy orosz szkópnál
Egy szétszedés mindig kockázat, kimozdul valami a foglalatból, leszakad egy vékony drót, nem vesszük észre. Komolyabb porosodás a nyitott dobozú szkópoknál van. Nagy szellőző rácsfelületek, ventillátoros hűtés.
Ugyan már, nem vadbarom módjára kell szétszedni semmilyen készüléket...
Be kellene végre valahára kapcsolni ezt az egyszerű kis orosz barkács oszcilloszkópot, majd kiderül hogy érdemes e kiporolni
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2016
Szia! Én biztos hogy bekapcsolnám, aztán ha működik ha nem, akkor is szétkapnám . De nem határozhatok helyette.
A hosszú szöveg azért volt, ha nem műkszik rendesen, némi munkával egy használható készüléket tud belőle varázsolni. Nem mellesleg ha elrontja, inkább ezt, mint valami sok pénzbe kerülő kütyüt. Drága lenne a tanulópénz, de ezen aztán tanulhat . Aztán ha jó a szkóp, bámulhatja a színusz hullámokat Ugyanis egyesek szerint másra nem jó!!! Na most megint szófosás következik 1. Vannak olyan szerencsések, akik olyan műszert vesznek maguknak amilyent akarnak. 2. Vannak olyan szerencsések, akiknek a munkahelye tele van célműszerekkel, és fél évente egyszer! ha használnak szkópot. Hogy mekkorát tévednek! 3. És vannak amatőrök akiknek kevés a pénze, és akiknek van pár alap kütyüje, minden álmuk egy szkóp! A mai modern műszerekre nem igazán érvényes, a régebbiekre igen. A régebbi célműszerek jó része egy nagyon kemény célhardveren, és egy eléggé alap szkópon alapul. Wobbler, alkatrész vizsgáló, spectum analizátor, stb, el sem volt képzelhető szkóp nélkül! Amit ezek a szkópok tudtak, azt egy 10MHz-es szkóp alapból tudja. Aztán az amatőrök elkezdtek hozzá célhardvert bütykölni. Nem sorolom fel megint mi minden működik ilyen alapon. Az első szkóp nekem egy LO 70-es volt, ma pénzhiány miatt csak egy 200MHz Hantek, egy 150 MHz Tektronix, egy 12 MHz Voltcraft, egy 1MHz DSO nanó szerepel a listán, mindezt azért, hogy bámulhassam a színusz hullámokat! Bocsi, de a nagy része nem neked szól
Szia.
Azért irtam, hogy szétszedés nélkül kapcsolja be, mert 4 vagy 5 különböző orosz szkópom van A rajzok néha különleges stilust képviselnek, a belsejük úgyszintén. Az egyikben van egy gyönyörű kábelkorbács. Kb. 20 db egyforma, fehér szinű vezetékből. Ott ha letörik két drót, szerintem Szergej sem tudja, hogy mit és hova kell visszakötni. Jobb a békesség, amíg nincs baj, maradjon az a burkolat.
Tisztelt Fórumozók!
Vásároltam egy Hantek 6022BE típusú digitális oszcilloszkópot, nem vagyok profi e témában, sajnos az angol nyelvet sem tudom ilyen szinten, de szeretném egy egyfajta megjelenítésre használni, de a beállítási lehetőségeit nem értem, és nem olvasható/értékelhető a monitoron a kép. Kérném aki tudna magyar nyelvű használati utasítást küldeni nekem, segítsen legyen szíves, hátha ezzel előrébb jutnák. Segítségeteket előre is köszönöm.
Szia, lehetne úgy kezdeni, hogy szert teszel egy olyan oszcillátorra, aminek a kimeneti jelét ismered, és a szkóp beállításait változtatva megismernéd annak hatásait. Például építesz egy LM555-re alapuló oszcillátort, amplitúdója mérhető, frekvenciája számítható. Ezeket az adatokat kellene az ernyőképről sikeresen visszamérned.
Szia! A manualból kimásolt szövegeket a gugli elég érthetően lefordítja. A youtube pedig tele van a szkóp használattal kapcsolatos videókkal.
Arra ügyelj hogy hálózati feszültséget és annál nagyobb feszt ne mérj vele. Jobbik esetben csak a szkóp halálozik el. Táp szekunder feszt és egyéb hálózatról üzemelő kisfeszültségű kütyüt méregethetsz, de ajánlatos leválasztó trafóról üzemeltetni a készüléket. A földhurok sok galibát okozhat. Ha nincs leválasztó trafód, akkor a szkóp mérőfej földje mindig a mérendő cucc gnd-jére legyen kötve, és ahhoz képest méregethetsz. Ez pár fajta mérést sajnos nem tesz lehetővé, mert ha a gnd-től eltérő fesz potenciálra teszed, rövidzárlatot csinálhatsz, jobbik esetben a szkóp bemenete elhalálozik. Bár van védelem benne, de nem nagy áramokra méretezték. Elemről és akkuról működő kütyükben, ha nincs nagyfeszültség bennük, bárhol bármit mérhetsz, de ahhoz hogy értékelhesd az adatokat legalább valamennyire ismerni kell a mérendő áramkört.
Ha már belementél a GND problémába, érdemes lenne kifejteni, hogy hol veszélyes, és hol nem. A lényeg, hogy a szkóp GND-je és a védőföld össze van kötve belül, tehát ha a mérendő berendezés kapcsolatban áll a védőfölddel, akkor oda kell figyelni, hogy ne csinálj zárlatot. Ha a mérendő berendezésnek semmi köze nincs a védőföldhöz (esetleg villásdugóval csatlakozik a hálózathoz), akkor ott mérsz, és azt, ami akarsz. Ha esetleg TV-ről van szó, és be van dugva antenna, műhold, stb, akkor viszont újra felül kell vizsgálni a kérdést, mert kapcsolódhat más készüléken keresztül a GND-je védőföldhöz. A legjobb megoldás, ha a mérendő készülék leválasztó trafóról van használva, akkor nem történhet baj.
Köszönöm hogy foglalkoztok a témával. Építek egy dízel injektor (UI) vizsgáló készüléket, és az injektorban lévő mágnestekercs kivezérlési áram vagy feszültség diagramját szeretném megjeleníteni hogy értékelni tudjam a kivezérlési idő nagyságát, hosszát. Ugyanis ezek idővezéreltek, a befecskendezési mennyiség változtatását a befecskendezési idő változtatásával érik el. Szerintem a tartóáram képen lévő négyszögjelek száma határozza meg a kivezérlési idő hosszát, és ezt az ábrát szeretném stabil álló (értékelhető) képen megjeleníttetni a DSO-val , mert ez a vizsgálathoz nagyon fontos. Küldök róla képet, ez a kép sokadjára, véletlenül sikerült. A max. áram talán 25A, az injektálási vizsgálat 100 ford/min és 2500 ford/min között van, a kivezérlési idő hosszát pedig a gázpedál helyzetével változtatom. Erre a vizsgálatra szeretném a segítségeteket kérni hogy a DSO-n lévő beállítási lehetőségek közül melyiket válasszam és hova állítsam, hogy álló, elemezhető képet kapjak. köszönöm a segítségeteket
Triggerszint beállítás a kulcsa az állóképnek. A jelalak kép után a sárga jel benne a "T" betűvel jelzi a triggerszintet, ezt a jelet kell 1 képnél kb. 500mV-ra, 2 képnál kb. 5-8V-ra állítani, ahol egy jelalak csak egy ponton metszi a triggerszintet. Amikor a bemenő jel szintje eléri az előbb említett triggerszintet, akkor lesz egy jelfelvétel, azaz egy kirajzolás a képernyőre, és így állókép, mert mindig ugyanazon a szinten kezdi rajzolni a következőt.
Ha a triggerszint olyan, hogy egy jelalak több helyen metszi a triggerszintet, akkor ezeken a különböző helyeken lesz rajzolás indítás, és öszevissza kép. Tehát egy jelalaknak csak egy metszéspontja legyen, akkor mindig onnan lesz rajzolás, egybeesnek az egymás utáni rajzolatok. Van a "Single" mód is, ekkor csak egyet rajzol, csak gombnyomásra újat. De triggerszintnek itt is jónak kell lenni. A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2016
Úgy értelmezhetem hogy a jelalak utáni "T" jelet egérrel addig állítom le vagy felfelé amíg az ábra meg nem áll?
Igen.
Nem tudom ennél a szkópnál hogy van, de a "T" betű állításánál a "T" betűnél lehet, hogy egy vízszintes vonalat is rajzol, ez egy feszültségszint, amit ha elér a bejövő jel, akkor indul a rajzolás. Így állítható be, hogy a jel melyik pontjától rajzoljon. Olyan szintet kell választani, ami csak egy van egy jelalakban.
Ha jól emlékszem ketté lehet választani a fel és lefutó jelet, így ha a felfutó jelet állítom be és a szintet a behúzó áram alsó szintjére teszem akkor a leírásodból ahogy kiveszem ez lesz a megoldás.
Igen, a "Trigger Slope" ha plussz akkor felfutó jelre, ha mínusz akkor lefutóra triggerel.
Valahogy állítható a jelalak vízszintes pozíció is, esetleg egérrel jobbra balra. A triggerelési pont lehet, hogy középen lesz, ez eltolható jobbra-balra, hogy a jelalak jó helyen középen legyen.
A mai napon próbáltam a tegnapi leírtak alapján beállítani a szkópot, de semmi eredmény a megjelenítésben, ugyanúgy ugrál a kép, véletlenszerűen a monitor valamelyik vízszintes helyzetébe, rövid ideig megjelenítve az áram diagramot. Lehet hogy a sok beállítási lehetőség vagy lehetőségek közül még alapbeállítást vagy valamin még állítani kellene? A "T" helyzetét függőleges irányban mozgatom, szinte a beugró ábrára vonatkozóan nem változik semmit az elő helyzetéhez képest.
Csak tippelek, mert az ilyen PC/USB szkópoktól eddig távol tartottam magam, de valószínű, hogy a jel perióduson belül többször is triggerel, hiszen többször van olyan pillanat, amikor eléri a trigger szintet a jel. Ha találsz olyan beállítást, hogy "holdoff" vagy "delayed trigger" akkor azt állítsad, ezzel megakadályozod, hogy rövid időn belül újratriggereljen.
Illetve, a trigger legyen "normal" módban, nem "auto" vagy ilyesmi, ha van ilyen ezen a szkópon.
Mint előttem írja kolléga, de lehet, hogy nem látható tüskejel indít.
A manuals-ból kimásoltam a triggerre vonatkozó, beállítási lehetőségeket. A tüske felvetésed nagyon érdekes, lehet hogy az zavar be?
The Trigger System Click “Trigger” in main menu. Mode: Sets the trigger mode to Edge trigger Sweep: Selects the trigger sweep mode to AUTO, NORMAL or SINGLE Source: Selects the trigger source to CH1, CH2. Slope: Selects the edge trigger slope to Positive or Negative slope The user can drag the trigger icon to adjust the trigger level and the trigger level will be displayed on the top right cornerehet
Most látom hogy a "T" trigger szint felfelé kívül esik a jelalak szintjétől. Ebben a helyzetben lehet hogy nem is kellene az ábrát megjelenítenie, valami más indítja a triggert?
Trigger Sweep:Auto Normal Single.
Most látom, beállításod Auto módban van, akkor triggerre is, és önmagától is indul bizonyos kis idő után, ha nincs trigger. Normal módba tedd, akkor csak triggerelésre indul. Single is jó, de akkor egy jelfelvétel után megáll, mindig gombnyomásra -vagy kattintásra- lesz csak új triggerfigyelés jelfelvétel. Tehát triggerszint az előbbi kép szerint beállítva, és "Trigger Sweep" "Normal" mód, jónalk kell lenni. Másik képednél alábbi képen jelöltem a jó triggerszinteket, ide kell állítani. A felső 5 vonal tartomány, amíg csak egy felfutó, vagy lefutó metszéspont van, ott jó. Alsó piros vonal szintén az a -itt kis- tartomány egy metszésponttal.
Ha kívül esik, akkor nem lesz trigger, de az AUTO módú triggerelés miatt magától elindítja egy idő után. Ilyenkor nem fogsz álló képet kapni.
Akkor lesz álló kép, ha a trigger szint elkapja a jelet valahol. A szkóp az ez előtti és az ez utáni jelekből fog a tudása szerinti mennyiséget rögzíteni, attól függően, hogy az időalap mennyi. A végeredmény az lesz, hogy a T-nél fogja először metszeni a trigger szintet a jel. Utána nincs gond, ha többször metszi, mert addig nem indul újra, amíg végig nem ért az időalap szerinti időn. De bizonyos jeleknél szükség lehet arra, hogy a jel rögzítése után még várjon valamennyit, mire újra triggerelhető lesz.
Kipróbáltam, ahogy írtad, majdnem tökéletes, megjelenik az álló kép, csak 2-3 mp után a monitoron elsétál odébb ugrik egy kicsit, ott megint megáll, majd megint másik helyre ugrik. Ez már nagyon nagy haladás számomra, de erre a sétálgatás kiküszöbölésére lenne e még valami segítség? Ugyanis változtattam a fordulaton és a pedál helyzeten, megakartam számolni a kivezérlő jelek számát de nem értem a végére mert odébb ugrott. Köszönöm !
|
Bejelentkezés
Hirdetés |